אוקטובר שוב הגיע, החגים הסתיימו, ושוב הגחנו ליוון, לטיול זוגי, בעל ואישה, לבד,

רכיבת אופנוע מס 3 שלנו בארץ הנפלאה הזו.

בעבר רכבנו בדרום איטליה, רכבנו בספרד ובפירינאים,-

ובפעמים הקודמות ביוון, רכבנו פעם אחת בדרום,בפלפונז,

ובפעם השניה ביוון היתה בצפון מזרח ,באיים אוייה ופיליון.

הפעם, לצפון מערב יוון ,לתוך היבשת.י עד מרובה קילומטרים ושעות רכיבה.

זו היתה רכיבה נפלאה, טיול חווייתי, מאתגר, מקסים, עוצמתי ומהמם ביופיו. מושלם .

בגדול, זה היה ככה:

מאתונה,דרך קורינתוס וגשר ריו, לאגם טריכודה,משם לחבל צומרקה שהוא שמורת טבע עצומה, משם לכפרי הזגורי בחבל אפירוס, דרך הרי הפינדוס למצובו,למטאורה, משם לקרפניסי וסביבתה,דרך הר הפרנסוס וארכובה, וחזרה לאתונה.

את האופנוע הזמנו חודש מראש.

טיסת אל על במוצש שנחתה ב 23:00 באתונה, מונית למלון PHILLIPOS שהוזמן מראש,

ונמצא 2 דקות הליכה מסוכנות MOTORENT השכרת האופנוע. מלון מצויין .מומלץ.

למחרת ,ראשון, 9:00 אנחנו בסוכנות. סוגרים עניינים אחרונים מול סופי (מנהלת הסוכנות בפועל, בחורה שכיף לעבוד מולה, כבר פעם 3 ששוכרים שם אופנוע), מזוודים את האופנוע, לוקחים איתנו במעיל מפת כבישים טובה, מכניסים יעד ב GPS,וב 10:00 יצאנו לדרך.

ביום הראשון רכבנו 10 שעות. מאתונה לכפר SYRRAKO -סירקו, שבתוך שמורת צומרקה.

באופן עקרוני אנחנו נמנעים מאוטוסטרדות וכבישים מהירים מכל סוג.

מגדירים ב GPS נסיעה בדרכים עקלקלות, כולל דרכי עפר, והימנעות מצירים ראשיים וכבישי אגרה.

אבל כדי להתקדם צפונה , היה צריך (ובדיעבד טוב מאוד שכך בחרנו) לצמצם מרחקים ולתת גז על האוטוסטרדה החדשה מאתונה לגשר RIO שמחבר בין הפלפונז לצפון יוון. האוטוסטרדה יפה, מושקעת, מהירה, הרים נישאים ימין, והים הכחול משמאל. היה כיף לפתוח ככה את הרכיבה. מאתונה לכיוון תעלת קורינתוס, ומשם דוך עד הגשר.

אחרי שחצינו את גשר RIO, (עד שם זה כביש אגרה, יש להכין מראש כסף קטן בכיס כי יש לא מעט עמדות תשלום לאורכו), פנינו ימינה לכפר NAFPKATOS, ומשם עלינו בדרכי עקלתון קטנות , כבישים מקומיים, סביב האגם TRICHONIDA,אגם ענק ומרשים. נוף שלא נגמר.

זו נסיעה שאורכת זמן.

הכבישים הקטנים, וזה נכון לכל מקום שרכבנו בו, באיכות מצויינת.

אל תהססו לרכב בהם, זו תמצית החוויה.

לפעמים ה GPS מתחכם..אז תמרדו בו.

מפת כבישים טובה ולהיעזר בגוגל מפות, והכל ברור. וגם אם טועים, זה חלק מהחויה.

בסוף הרי מגיעים לאנשהו...

מהכבישים שסביב אגם טריכונידה, בין כפרים קטנים ליותר קטנים, אחרי רכיבה ממושכת, התחברנו לעיר (הכעורה משהו...) AGRINIO, בה אכלנו צהריים במסעדה מקומית.

שימו לב- יום ראשון, השבת של היוונים, רוב הטברנות סגורות והכפרים שוממים, בעונה זו של כמעט סוף אוקטובר. תנועת התיירים אפסית, ומעט מקומות פתוחים.

וכאן באיזור העירוני, גם כדאי למלא מיכל דלק מלא, כי אחר כך אין הרבה אופציות בתוך ההרים. בסירקו אין תחנת דלק (יש בפרמנטה , כ 30 דקות מסירקו ,וזה הציל אותנו כי היינו לגמרי על הקצה עם הדלק...)

מ AGRINIO, עלינו שוב לזמן קצר על דרך מהירה, צפונה לכיוון ARTA. כביש לא מעניין אבל מקדם צפונה.

באיזה שהו שלב אחרי ARTA סטינו ימינה לכבישים קטנטנים, וכך נכנסנו לאיזור העצום והמרהיב של TZOUMERKA NATIONAL PARK.

רכבנו אין סוף…. ואת הנוף הזה קשה לתאר , אין מילים . הוד והדר ועוצמה ויופי פראי,

כבישים מאוד מאוד צרים ומפותלים, כמעט לא עבר אף רכב מולנו, חוויה מרגשת. השקט שולט.

מקום כל כך מרהיב. כל עיקול מביא איתו תצפית שונה, עולים ויורדים בין נחלים וקניונים עמוקים להרים מיוערים יפייפיים וירוקים, מאוד גבוהים.

בשלב הזה, השמש החלה לשקוע , בערך 19:00 בערב. הנוף מחליף צבעים והצללים מתחילים להשתלט. ישנם חלקים בכביש שהם לא סלולים… האופנוע מתמודד יפה מאוד. דרך מאתגרת . נראה כאילו לעולם לא נגיע לסירקו...

פנינו מועדות לכפר ההררי המסורתי SYRRAKO הנמצא אי שם בתוככי השמורה.

בסוף היום הגענו לסירקו בשעה 20:00, חושך. שקט. אין נפש חיה.

מנסים דרך בוקינג ומוצאים מלון STAVAROS או משהו דומה. אי אפשר להיכנס לתוך הכפר עם רכב. חונים בחניה. שמים מפות גוגל, ועם המפה מתקדמים למלון בהליכה די ארוכה בסמטאות הכפר הצרות והחשוכות. הגענו. מלון משפחתי מקסים באמצע הכפר. מאפשרים לנו בצעד חריג להיכנס עם האופנוע עד המלון. הכפר כולו בנוי אבנים , סמטאות תלולות. האופנוע בקושי עובר עם המזוודות הצידיות.

לילה במקום המדהים הזה כולל א.בוקר- 50 יורו. במסעדה של המלון גם אכלנו ארוחת ערב טובה. המקום נהדר.

בבוקר השמש זורחת ב 07:30 והכפר מתגלה במלוא הדרו. קסם אירופאי עתיק על מורדות ההר.

מקום ייחודי, שונה מכל כפר שהיינו בו.

ב 9:30 בבוקר אנחנו על האופנוע מתחילים את יום הרכיבה ה2 . היעד: כפרי זגורי שמצפון לנו.

רוכבים בתוך שמורת צומרקה חצי יום, ולא רוצים לצאת משם. נוף מטורף דרכים מדהימות. בסופו של דבר בצהריים מתחילים להצפין, שילוב קצר לדרך המהירה המובילה ל יואנינה, ומשם שוב חותכים לכבישים הקטנים אל כפרי זגורי.

בסופו של יום מגיעים בערב לכפר המופלא פפיגו. בדרך נכנסנו ויצאנו מכפרים יפיפיים אחרים, דרך הגשרים של KIPIO' הכפר MONODENDRI והתצפית על קניון ויקוס,

ועוד כפרים מלאי השראה ויופי אחרים. בפפיגו מוצאים את מלון ההרים היפה מכל….פאפאוונגולו , או משהו כזה...בקצה הכפר. מושלם מושלם מושלם. כפרי, אותנטי, מפנק, נוף מהמם של ההרים מסביב, שקט, בקיצור- בית הארחה .מלון שהוא חויה. לשמחתינו יש מקום, וחדר סטודיו סופר מושקע כולל ארוחת בוקר מעולה- 85 יורו. שווה !!!

בערב אוכלים בכפר במסעדת ASTRA, ביציאה לכיוון הכביש שמוביל לכפר מיקרו-פפיגו. מסעדה קטנה בייתית ומוקפדת. תענוג.

נסענו גם לבריכות שבין פפיגו למירו פפיגו, הנקראות “גרובו פולס”, בתקופה זו של השנה אין הרבה מים,אז נחמד וזהו, לא הרבה מעבר לזה. הליכה קצרה להתרעננות.

למחרת, יום שלישי, בערך ב 9:00 עולים על האופנוע, ודרכינו למעבר הרים שיקח אותנו ממערב זגורי למזרח זגורי, לעבר העיירה GREVENA.

מדובר ברכס הרים שהמעבר בו תלול, חד, עקלקל, צר ויפייפה. דרך אופנועים מושלמת. זה לוקח כמה שעות, וזה משגע ביופיו. חלק מהמעבר נקרא “וואלה קאלדה” איזור ידוע בהרי הפינדוס.

פסגות הרים ועמקים עמוקים- טובלים בכל גווני השלכת האפשריים.

בצהריים סיימנו את מעבר ההרים המשגע הזה, והגענו אל GREVENA רעבים ברמות אחרות…גרבנה היא עיירה תוססת, ושם באיזור המרכז על הכביש הראשי מצאנו מסעדת פועלים , סירים ענקיים על פתיליות, מסעדה משפחתית צפופה וכייפית. אוכל בייתי משביע וטוב.

משם יצאנו אל הכפר מצובו, כפר אלפיני ידוע…בחרנו לרכב דרך כבישים קטנים, שוב דרך ההרים, זו נסיעה לכיוון דרום, שבסופה מתחברים ב 20 קמ האחרונים לאוטוסטרדה ענקית, שמביאה למצובו. מלון kassaros במצובו, דרך בוקינג, התגלה כמלון בוטיק משפחתי קטן ונפלא, 50 יורו לינה וארוחת בוקר, חדר מעולה שצופה על נוף משגע, במקום שקט ופינתי. מצובו כפר יפה , כיף להלך בו בין הסמטאות. יחסית הוא מאוד תיירותי אבל בעונה זו היה דליל בתיירים.

ארוחת ערב במסעדה מקומית כפר, ארוחת בוקר חמודה במלון, סיבוב רגלי בסמטאות הכפר , בדרך ריחות המאפיה משכרים אז עוצרים גם לנשנוש במאפייה...לא צריך יותר מזה.

ו…

הגענו ליום רביעי. היום רוכבעים ממצוב למנזרי המטאורה, ושוב- בחרנו בדרכים הקטנות שבין הכפרים ולא בכביש ראשי. הדרך כמובן יפה, שקטה, אין נפש חיה...עוצרים לקפה פה קפה שם בטברנות על אם הדרך, יושבים עם זקני הכפר שלא מבינים מילה באנגלית לקפה גרקו( קפה שחור מר), כולם חביבים ומסבירי פנים, השפה בכלל לא חשובה. מקסים.

מטאורה זה מקום חזק, למנזרים לא נכנסנו, הנוף עוצמתי והכל מרהיב. הדרכים באיזור הזה מלאות קסם.

ממטאורה המשכנו לעיר קרפניסי, דרומה.

אפשר להגיע לקפרניסי ( המכונה “שוויץ של יוון” בגלל הנוף) בכביש מהיר, ואפשר להתבחבש דרך כפרים והרים ונחלים. מומלץ !!!- הכביש מתעקל עיקולים חדים ,עליות ומורדות בינות לעצי אשוח ענקיים, יערות אינסופיים שמכסים כל פלח אדמה בהרים שסביבנו. רכיבה ארוכה ארוכה מפותלת ונהדרת, הנוף משתנה תדירות, ההרים עצומים, האשוחים, היערות הצפופים, הסנאים שקופצים על אם הדרך...ובהחלט מרגיש שווייץ.

בסופו של דבר הגענו בערב לקפרניסי, דרך רכס הרים עצום שבחורף משמש כאתר סקי. קרפניסי שוכנת מתחת לרכס, בעמק. הנוף סביבה משגע, אך העיר עצמה סתמית.

מצאנו מקום לינה מקסים בכפר סמוך בשם קורשינאדס, יש בו הרבה אפשרויות לינה טובות, ובית קפה מומלץ בשם “עונות” במרכז הכפר. אל תבזבזו את זמנכם על העיר עצמה. יש הרבה כפרים בסביבה ממוקמים נפלא, עם אופציות לינה נהדרות.

50 יורו – ישנו, אכלנו, והקצנו ליום חמישי ו א ח ר ו ן ….

קימה מוקדמת. היום צריך להגיע עד 18:00 ל אתונה, להחזיר את האופנוע, ולטוס בטיסת לילה חזרה הביתה לארץ.

זה אומר

להיות מחושבים עם זמנים, לא לתת ל GPS אפשרות להטעות (קורה !!!), להיעזר הרבה במפה, ולבדוק זמנים במהלך הדרך.

הדרך מקרפניסי לאתונה- נמנענו מכל כביש מהיר. חצינו דרך ההרים. זה לקח שעות. וזה היה שווה!

צהריים אכלנו בכפר המרהיב ארכובה, שמתחת להר הפרנסוס, אתר סקי ידוע בזכות עצמו, ובזכות הקירבה לדלפי.

הדרך אליו היתה מטורפת. איזה יופי!! לא יאמן כמה קרוב (יחסית, שעתיים וחצי דרך הכבישים הקטנים) לאתונה, ועדיין ברוב הדרך נוסעים בנוף פראי ואדיר מימדים.

ארכובה מקסימה, ססגונית, חייכנית...עיירה יפה ושמחה על מורדות ההר.

משם המשכנו בדרכים הקטנות והנופים הגדולים, עד שהתקרבנו לכניסה לאתונה.

לא היתה שום תחושה עירונית עד שהגענו ממש לפאתי אתונה.

אתונה, מהומה, תנועה, פיח ועשן..ופקקים...אבל עם האופנוע יחסית זריז.

ב 18:00 אנחנו בסוכנות. מחזירים אופנוע ונפרדים לשלום עד הביקור הבא.

אוכלים ערב במסעדה נחמדה ליד, משם מונית לשדה תעופה והביתה.

תם ונשלם עוד טיול רכיבה נהדר.

רכבנו 1524 קילומטר, ב 5 ימים , במזג אויר מושלם-

שמש שמש ועוד שמש, ממוצע 24 מעלות ביום, וקר בלילה.

הרכיבה כל היום עם חולצה קצרה תחת המעיל, בערב לעת חשכה מגיעים למקום לינה( ספונטני,לינה לא הוזמנה מראש), כבר קריר, ואז עוברים ללבוש חם.

האופנוע נשכר בסוכנות MOTORENT ברחוב KAVALLOTI 4 שבסמוך למוזיאון האקרופוליס.

BMW GS1200R,

עם 2 מזוודות צד ואחת אחורית. כולל GPS.

למרות שחרגנו בהרבה מהקילומטרז' הכלול במחיר, קיבלנו הנחה יפה במחיר על החריגה.

עלויות:

טיסות אל על 181 דולר לאדם הלוך ושוב

מונית אל/ מ שדה התעופה באתונה 40 יורו לכיוון

כביש אגרה 10 יורו בערך

דלק 25 יורו ליום

סך הכל שכירות האופנוע כולל הכל 850 יורו.

מרבית הלינות במלונות נפלאים אותנטיים ומאוד יווניים- סביב ה 50 יורו כולל ארוחת בוקר.

ארוחות צהריים וערב 20 יורו ארוחה זוגית טובה

הנוף – בשפע, המון, בלי הגבלה, עוצר נשימה, אדיר וכביר - בחינם!!!

זהו…..היה כיף אדיר.

וכמובן, עוד נחזור לרכב ביוון (מקדוניה על הכוונת...בשילוב קורפו ולפקדה..נקווה שיצא לפועל בשנה הבאה..)

- טיילו...סעו בזהירות, ותהנו !!