ספטמבר 2022, 5 ימי רכיבה.

יציאה מהארץ בטיסת לילה עם חברת "תארום" הרומנית , הגעה לשדה התעופה בבוקרשט מאוחר בלילה, לינה דרך בוקינג במלון "וינה" שממוקם צמוד לשדה. הגעה למלון ע"י שאטל של המלון. לינה + א.בוקר נחמדה : בערך 360 ש"ח. מלון נחמד מאוד, מיקום מצוין ופרקטי להתחיל ממנו את הרכיבה.

יום 1: את האופנוע הזמנו מראש אצל מריה, ( דמות ידועה בתחום השכרת אופנועים בבוקרשט, הגענו דרך המלצות שקראנו ברשת) וקבענו שמריה תביא לנו את האופנוע למלון ומשם נתחיל את הטיול. מריה הגיעה כמתוכנן עם האופנוע ,GS1200 , מזווד כמו שהזמנו . קצת התבאסנו ממצב האופנוע- האופנוע לא היה חדיש, ומתוחזק פחות טוב מאופנועים דומים ששכרנו ברכיבות חו"ל בעבר. ציפינו ליותר. עם זאת, החלטנו לזרום עם זה.

את הניווט עשינו בגוגל מפס בטלפון הנייד ,שישב על תושבת ייעודית בקדמת האופנוע. בדיעבד, בהשוואה לרכיבות חו"ל אחרות, חד משמעית עדיף לנווט עם מכשיר ניווט ייעודי. לבסוף סגרנו עניינים אחרונים עם מריה, עברנו על מפת כבישים ומריה נתנה לנו המלצה למסלול ליום הראשון, מפורטת יחסית, כולל דרכי עפר. בשאר הימים מריה שלחה לנו מסלולים מומלצים, אבל לא נצמדנו אליהם, לא רצינו מקומות תיירותיים ולעוסים. ישבנו עם המפה ואלתרנו חופשי. זה היה מוצלח מאוד.

הרכיבה שלנו מתמקדת בכבישים קטנים מפותלים, הרבה טבע , - רוצים לראות את רומניה הכפרית הרחק מהערים הגדולות ומאטרקציות תיירותיות נפוצות.

כהרגלנו בקודש, המסלול שלנו זורם בלי הזמנות לינה מראש, ונתון לשינויים בכל רגע...ספונטני לגמרי.

סביב 10:00 עולים על האופנוע ויוצאים לכיוון ההרים, מתרחקים מבוקרשט, ובערך אחרי 50 דקות באוטוסטרדה- מתחילים לטפס להרים. עצירה לצהריים במסעדה כפרית מקומית על הדרך, לא מדברים שם אנגלית, אנחנו לא סגורים מה אכלנו, בהחלט היתה התנסות.... עלה 42 ליי (מאוד מאוד זול).

היום מתפתל בדרכי עפר משובשות לסירוגין עם כבישים קטנים, הטבע יפיפה, כפרים ציוריים פזורים, ברוב המקומות אנחנו לבד על הכביש. מזג אויר מושלם 22 מעלות, בסוף היום התחיל גשם. בערך ב 17:30 , , ,אחרי 270 ק"מ, הגענו לעיר קטנה ומקסימה Călimăneşti, קלימנישטי, שכל כולה סובבת סביב מים תרמיים, על נהר יפיפה, אדים תרמיים מהבילים חמימים עולים מכל עבר. עיר מרחצאות וספא , מתוקה ממש. מצאנו לינה במלון מעולה שממוקם בפינה מקסימה ושקטה river hotel & spa. אוכל טעים וטוב, חדר נקי ומפנק, תודעת שירות מצוינת באנגלית, וארוחת בוקר נפלאה.

יום 2: יוצאים מהמלון על הבוקר, עולים על האופנוע ורוכבים לתוך יום יפיפה ,שמיים בהירים וצלולים, שמש זורחת הכל ירוק ונוצץ, הנהר שחוצה את העיר מהמם. הכל כה רגוע. היום אנחנו מתוכננים לרכב את מסלול ה טראנסאלפינה. זמן קצר אחרי שיצאנו מהעיר, מתחיל המסלול. יופי שאין כדוגמתו. ככל שמעפילים לגובה, מזג האויר מתקרר מאוד מאוד , ערפילים, ממטרים...עוצרים ללבוש עוד שכבות וחליפות סערה וממשיכים. איזה יופי של כביש, דרך נופית מרשימה. אנחנו בקושי פוגשים רכבים או אופנועים. באמצע עוצרים בבית קפה על הדרך ללגום מרק חם, עם לחם פריך פרוס עבה ...לחם של פעם. תענוג להיות בתוך המבנה החמים , ולהוריד שכבות ביגוד..... קר מאוד מאוד בחוץ !!!! מקנחים במנת פאפאנש אותנטית , עם קפה חזק.... מושלם שאין דברים כאלה. ממשיכים בטראנסאלפינה, עד סופה. כביש נפלא ומומלץ, רכיבה כייפית. מגיעים לעיר סיביו, מדלגים עליה. אנחנו לא במצברוח של עיר. המרחבים כל כך יפים והרבה יותר מזמינים. ממשיכים מסיביו לצימר שמצאנו בבוקינג רגע לפני חשיכה CASA MOUSULI בכפר קטנטן ציורי שקט בשם סירצישוארה ,

כתובת :  Str. Ghetii, Nr. 395, 557075 Cîrţişoara, Romania.

מקום חמוד מאוד, נקי ופשוט, אותנטי לאזור. זה אירוח מסורתי בוילה משפחתית עם חצר רחבת ידיים ,בשולי הכפר הקטנטן והיפה, שעברה חלוקה לחדרי אירוח שונים, והוסבה ל b&b. אנחנו מגיעים ומזהים שיש עוד אופנוענים שלנים את הלילה בצימר... נחמד. ארוחת ערב אוכלים במסעדה במרחק 10 דקות רכיבה, מסעדת LABOTA שממוקמת בתוך חוות דגים ענקית ( נפוץ ברומניה) - אזור החווה מדהים והמסעדה מעולה! דגים טריים היישר מבריכות הדגים, ואוכל מקומי מצוין ברמה אחרת, זו ארוחת גורמה ,כולל יין מצוין ...פינוק אחרי יום רכיבה ארוך וקר.. גם כאן היה מאוד זול.

הכפר בו אנו לנים נמצא ממש בתחילת מסלול ה טראנספגרשן הידוע, כך שיום המחרת מוקדש כולו לחוויית ה טראנספגרשן.

יום 3: קמים בבוקר ליום זהוב, ארוחת בוקר מתוקה בחצר הצימר, מתארגנים ויוצאים עם המון ציפיות לרכב את ה טראנספגרשן. זה היה יום רכיבה מושלם!!! וואו, איזו דרך מטורפת! הטראנספגרשן זו חוויה אמיתית, נופים עוצרי נשימה, תוואי דרך שמשתנה , כביש פתלתל, מגיעים לשיא גובה משוגע בהרים, וכבונוס פוגשים דובים חמודים במיוחד לאורך המסלול. פגשנו דובים פעמיים, במיקומים מפתיעים , וזו הייתה חלק מהחוויה. ככל שעולים בגובה - קרררר.... קר מאוד. הנוף מהמם כל כך. לפעמים פשוט חייבים לעצור בצד כדי להכיל את כל היופי הזה. בהמשך הדרך אחרי שיא הגובה, עוברים ליד אגם וידרו, שמש מפציעה וזה זמן להפסקת קפה וחילוץ איברים בנוף המשגע הזה. בסופו של יום הגענו לעיר קורטיאה דה ארגס, א. צהריים בכניסה לעיר במסעדה טעימה , עוד סיבוב לפני שקיעה בכפרי הסביבה, ולינה בצימר מקסים בכפר במרחק 15 דקות מהעיר, שממוקם באזור שקט פסטורלי ויפה שאין לתאר, מרגיש באמצע שום מקום-

שם הצימר: CASA SWE SAR. לינה + ארוחת בוקר. מקום מקסים מומלץ מאוד.

ארוחת ערב אכלנו בעיר, יש שפע מסעדות. הכל מאוד רגוע .

יום 4: קיבלנו החלטה.... יום האתמול של הטראנספגרשן היה כל כך מוצלח, ועכשיו מתחשק לרכב את אותה הדרך, אבל הפוך. בלי לבטים עלינו על האופנוע ויצאנו שוב לטראנספגרשן, הפעם מהכיוון השני., מדרום אל הצפון.

החוויה היתה עוצמתית לא פחות, הנוף משגע, מה שרואים מכאן- לא רואים משם... כל כיוון והנוף שלו., יש זמן לכל מיני עצירות וחקירת שבילים נסתרים שפתאום צצים בדרך.... איזה יום!! מזג האויר מושלם, אין טיפת ערפילים, שמש זורחת גם בראש ההר. היום יותר חמים והלבוש מאוורר יותר וקליל. לא צריך שכבות לחימום. ההחלטה הזו היתה אחת המוצלחות של הטיול, זה היה יום פצצה. קפה פה ושם, שוב דוב קטן בדרך, עצירה לקיורטוש מהביל באגם בליאה על הנוף המופלא שלו, והכל בכיף של הרכיבה והכביש המשוגע הזה. אז המלצה חמה: תרכבו את הטראנספגרשן מצפון לדרום, וגם מדרום לצפון. לא תצטערו.

בהמשך היום אחרי שסיימנו את הכביש המדובר, הגענו ל CARTA, ומשם צפונה דרך כבישים ( כבישים שמסומנים במפה ככבישים לבנים)ל קטנטנים ויפים עד העיר סוגישוארה. בדרך עצרנו לארוחת צהרים בעיר קטנה בשם AGNITA, שחיה בה קהילה צוענית , עובדה בולטת לעין בזכות הלבוש המסורתי של הגברים והנשים. אכלנו במסעדה מצוינת בשם LA PRUT, אוכל מקומי מגוון טעים אותנטי, במחיר מצחיק.

כשהגענו לסוגישוארה, חשבנו בהתחלה ללון בעיר. סיבוב זריז והבנו שלא נשארים, עיר חמודה וציורית אבל אך תיירותית מאוד. צפוף לנו מדי. המשכנו עם הכביש לכיוון העיר בראן, מחוז בראשוב. כבר ערב , יש גשם, מחפשים מקום נחמד ושקט ללון. שיטוט בבוקינג הניב תוצאה מעניינת בכפר בשם מסנדורף, אירוח כפרי בתוככי כפר מנותק , אזור שמאופיין בהשפעות גרמניות, כפי שמרמז שם הכפר.

דרך חתחתים מובילה אל הכפר המוזר. זה היה הימור, שהתגלה כמקום הלינה המדהים ביותר שהתארחנו בו בטיול הזה. מקום ייחודי ויוצא דופן, מוקפד ברמות על, בכל מובן. חוויה אחרת. פשוט מקום מטורף ביופי האותנטי שלו המשתלב בטבע, אסתטיות, בבניה המשוחזרת המדויקת, בניקיון הסביבתי ובירידה לפרטים הקטנים. אירוח מדהים.. ושוב, הדרך היא דרך עפר חשוכה מלאה בורות ומהמורות, חוצים כפר שנראה סופר מוזנח מיושן ולא מתוחזק, ואז ,מאחורי שער עץ גדול וחומה עתיקה שאינה מסגירה דבר, נמצא היופי הזה שהפתיע אותנו כל כך.Mesendorf Gasthaus.

לינה +ארוחת ערב שהכין השף המוכשר, + ארוחת בוקר מצויינת.

כתובת: (Meşendorf, רומניה) Sat Mesendorf 48-49 comuna Bunesti, judetul Brasov, 507037 Meşendorf,

יום 5 ואחרון: אחרי ארוחת בוקר עולים על האופנוע וממשיכים לבראן, ספק כפר גדול ספק עיירה, עירו של דרקולה. מלכודת תיירים צפופה , ראו הוזהרתם. סיבוב בבראן בלי לרדת מהאופנוע, נחמד, וממשיכים הלאה. בדרך עוצרים לארוחת נישנוש. ממשיכים לבוקרשט (מדלגים על בראשוב. ). בדרך לבוקרשט פעם ראשונה שנתקלים בפקקים בכביש, רציניים למדי.... אבל עם האופנוע זה מהר מאחורינו.

16:00 מגיעים למוסך של מריה בבוקרשט. מחזירים את האופנוע ונפרדים לשלום.

מונית לשדה התעופה, וטיסה חזרה הביתה.

סיכום:

יעד מצוין לרכיבה, זול, טבע מרהיב , אנשים נחמדים, טיסה קצרה יחסית, חבלי ארץ גדולים ומגוונים לרכב בהם.

מקומות לינה ספונטניים בתקציב שפוי שנבחרו מעכשיו לעכשיו דרך בוקינג, תמיד אירחו אותנו יפה. שפע מסעדות נחמדות ,אוכל טעים וזול.