חזרנו לאחרונה מטיול של 14 יום בסרי-לנקה - מאמצע יולי ועד סופו (4 מבוגרים ונער).

סרי-לנקה מאד מגוונת ועשירה, ערים עתיקות, חופי ים יפים, מקדשים, שדות אורז ותה, שמורות טבע, ולא פחות חשוב המדינה נקייה והאנשים נחמדים ומסבירי פנים.

בטיול נעזרנו בשרותיו של הנהג/מדריך המקומי לליט, עליו קראנו הרבה המלצות באתר זה. ברשותו של לליט טויוטה ואן מרווח עם 7 מקומות ישיבה (לא כולל הנהג). הוא דובר אנגלית, אמין, ישר, דייקן, תקשורתי, דואג לרווחת המטיילים שאתו, מייעץ בעת הצורך, גמיש וקשוב לצרכי המטיילים.

תאריכים לטיול נסגרו עם לליט כחצי שנה מראש בכדי לשריין אותו. הוא מבוקש מאוד, במיוחד בקרב מטיילים ישראלים ובעיקר בתקופות הקיץ והחגים. במהלך חצי השנה, שמרנו על קשר רציף באמצעות מייל לעדכונים ושינויים קלים שערכנו.

התבקשנו ושלחנו אליו 1,000 $ מקדמה עוד בחודש ינואר בכדי לשריין אותו ואת בתי המלון השונים במהלך הטיול. שאר הסכום הושלם כשהגענו. לא הייתה שום בעיה או מחלוקת כספית אתו ומה שסוכם מראש זה הסכום ששילמנו. הוספנו לו בסוף הטיול גם טיפ בשמחה!

אוכל – במהלך הטיול סמכנו על המלצותיו של לליט לגבי מסעדות ולא התאכזבנו. הוגש בהן אוכל מקומי סרי-לנקי וכן מערבי. מחיר ממוצע לארוחת צהרים כולל שתיה כ-20ש"ח. ניתן להוזיל את עלות האוכל משמעותית במסעדות מקומיות זולות. אנחנו העדפנו את המסעדות שהומלצו ע"י לליט וחזרנו בשלום!

לינה – מלונות נסגרו מראש, באמצעות לליט, לאחר שבדקנו באינטרנט ואישרנו. ביקשנו מלכתחילה מלונות קטנים ומשפחתיים שענו על הדרישות שלנו. כל המלונות שהיינו בהם היו נקיים ומסודרים ולרוב עם נוף מדהים. מחיר ממוצע לחדר זוגי 50- 70 $ (כולל ארוחת בוקר).

את שלושת הימים הראשונים בסרי-לנקה בחרנו להתחיל אצל לליט באזור דמבולה, משם יצאנו כל יום לטיולים באזור. ל-לליט יש 5 בקתות פזורות ביער וחדר אוכל מרכזי. החדרים פשוטים ועולים 30$ בלבד ליום לחדר זוגי (כולל ארוחת בוקר). האווירה במקום קסומה, לבבית, משפחתית וחמה. האוכל, מעשה ידיה של סנג'י (אשתו של לליט) מעולה וטעים. (ארוחות נוספות מעבר לארוחת הבוקר – בתוספת תשלום).

נהיגה – בסרי-לנקה, רוב הנהגים נוסעים כמו מטורפים בעיקר נהגי משאיות ואוטובוסים ולכן חשוב לבחור נהג אמין וזהיר! לליט נהג רגוע ובזהירות לשמחתנו.

בנוסף: * נהוג לתת לכל נותן שרות בסרי-לנקה טיפים בין 100-200 רופי

* החלפת כסף – השער הטוב ביותר בשדה התעופה

לסיכום המדינה מדהימה!!! תיהנו!