יורוטריפ קצר של שבועיים – ברלין > אמסטרדם > דורטמונד > פאריז

הטיול תוכנן במשך כמה שבועות, התאריכים, המדינות והערים נסגרו מראש, כל השאר, הוסטלים, תחבורה ומקומות לטייל בהם תכננתי בגדול לפניי ותו"כ הטיול כבר בחרתי לאן ללכת ומתי.

הטיול הוא מיני יורוטריפ, שבועיים באירופה, גרמניה, הולנד וצרפת.

ההתחלה בברלין, משמה לאמסטרדם, אחכ לדורטמונד ובסוף לפאריז.

לינה בהוסטלים ותחבורה ברכבות, אוטובוסים ומטרו.

את הטיול עשינו 2, הצטרף אליי בן דוד שלי.

נחתנו ב19.9 בערב בשונפלד ברלין ומשמה לקחנו רכבת להוסטל A&O berlin mitte.

למחרת 20.9 הלכנו ברגל עד למוזיאון היהודי ומשמה לרייכסטאג (צריך להזמין מראש מהאתר שלהם, חינם).

לאחר מכן הלכנו מרחק הליכה קצר לשער ברנדבורג.

לאחר מכן טיילנו באיזור mitte ביקרנו במגדל הטלוויזיה ואז קצת קניות וארוחה באלכסנדרפלאץ.

את שאר הלילות העברנו בהוסטל ONE80° (הוסטל נהדר, נקי ולא יקר).

למחרת 21.9 העברנו את רוב היום בפארק טייארגארטן, פארק גדול, ירוק ויפה שאפשר ללכת שמה שעות,

אכלנו באמצע הפארק במסעדה נהדרת, עברנו דרך עמוד הניצחון ומשמה הלכנו לפוסטדאמרפלאץ, אנדרטת השואה ומוזיאון השואה.

את היום האחרון בברלין 22.9 העברנו במקום שמומלץ להגיע אליו, כלא השטאזי - gedenkstaetta שנמצא רבע שעה נסיעה מהמרכז.

אחכ עשינו ארוחת צהריים ואז הלכנו לשוק האקשה מרקט, חומת ברלין והגלרייה.

ב23.9 לקחנו רכבת לאמסטרדם, נסיעה מהממת של 6 וחצי שעות לא משעממות כלל ברכבת נוחה של ice, דרך מדהימה, הרבה נופים, ירוק ועיירות יפות. הגענו בערב והתמקמנו בהוסטל.

ב24.9 נסענו לזנסה סחנס בזאנדם Zaanse Schans בZaandam, נסיעה של כרבע שעה מאמסטרדם, 7 יורו רכבת הלוך חזור. עיירה יפהיפייה וציורית, מאוד מתויירת ומלאה במים ובטחנות רוח, לאחר מכן עצרנו בZaandam (תחנה אחת אחריי זנסה סחנס) חנויות מאוד זולות יחסית וגם פרימרק זול בעל כמה קומות. החנויות שמה משום מה נסגרות ב5-6 אחהצ. למחרת ה25.9 נסענו לוולנדאם volendam, כפר דייגים מדהים ביופיו שאי אפשר להפסיק לצלם, מקום שאפשר להעביר בו בכיף חצי יום בלי להרגיש, נסיעה של כ20 דקות באוטובוס מאמסטרדם סנטרל.

ב26.9 לקחנו רכבת לדורטמונד צפינו במשחק ליגת האלופות דורטמונד-ריאל מדריד באיצטדיון הסיגנל אידונה פארק. חוויה יוצאת דופן ומדהימה שרק חובבי כדורגל יבינו (וגם כאלה שלא אוהבי כדורגל יתלהבו), איצטדיון מפוצץ ב80 אלף אוהדים ששואגים, הכל צבוע בצהוב ואווירה של ליגת האלופות, היה גם משחק קצבי וטוב עם הרבה שערים אז קיבלנו בונוס.

לנו במלון קטן שנקרא hotel hoppe בעיירה סמוכה לדורטמונד שנקראת וויטן, אף אחד שמה לא יודע מילה באנגלית משום מה, אבל הסתדרנו איכשהו.

למחרת ה27.9 לקחנו רכבת מדורטמונד לפאריז של חברת thalys איכות ונוחות יותר משל טיסה, הגענו בערב וישנו בהוסטל ממש שווה שנקרא Fiap Jean Monnet.

ב28.9 הלכנו ברחבי פאריז 32 קמ ברגל, למרות שהמטרו בפאריז ממש יעיל ומהיר והיה לנו כרטיס נסיעה חופשי בכל אמצעי התחבורה העדפנו לעשות הכל ברגל, הכי שווה ולא מפספסים כלום.

ביום הראשון היינו בפארק לוקסמבורג משמה לקתרדלת נוטראדאם המהממת, טיילנו ליד נהר הסיין משמה למרכז פומפידו ואז למרכז קניות עצום קרקעי שנקרא פורום דס הלס משמה למוזיאון הלוברה ואז לגני טווילרי ולקינוח מגדל אייפל.

29.9 - הלכנו לרובע המארה ואכלנו במסעדת בלאגן של אסף גרניט, אוכל טוב אבל טיפה יקר. לאחר מכן נסענו לשער הניצחון בפאריז והלכנו ועשינו קניות קצת בשאנז אליזה. בערב יצאנו לבר נחמד ברובע הלטיני, איזור מלא בברים ומסעדות וחיי לילה.

30.9 – פתחנו בפלאס דס ווסגאס ואז הלכנו למצודת ונסן שליד יער ונסן,מצודה ענקית שכוללת בתוכה כמה ארמונות, המקום שימש את מלכי צרפת במאות ה14 עד ה17, אחכ טיילנו ביער ונסן, יער ענקי ויפהייפה. משמה נסענו למונמארטר - בזיליקת הלב הקדוש, המנזר עצמו יפה והאיזור ממש מעולה ומלא בסמטאות וחנויות ומסעדות ומיליון תיירים המקדש נמצא באיזור ממש גבוה אז יש נוף מדהים משמה על פאריז.

למחרת 1.10 טסנו בחזרה לארץ.

תובנות קצרות מהטיול -

אם אתם לא חובבי סמים אין כ"כ הרבה מה לעשות באמסטרדם, אולי יום יומיים בתוך אמסטרדם, באמת שיותר זה טו מאצ'. עובדה שיומיים מתוך ה3 שלנו היינו בעיירות מחוץ לאמסטרדם כי לא מצאנו יותר מידי מה לעשות.

תחבורה – לכל המגיעים לערים הגדולות באירופה, אל תשכירו רכב או תשקיעו כסף במוניות, באמת חבל. גם באמסטרדם, בברלין ובפאריז שילמנו כמה יורו בשביל כרטיס נסיעה חופשי לכמה ימים. היעילות והמהירות של אמצעי התחבורה, אם מטרו אוטובוסים או רכבות היא מדהימה.

לכו ברגל - פשוט לכו המון ברגל. בכל תחילת יום או יום לפניי תכננו מסלול, תבחרו יעדים תסדרו לפי מיקומים גיאוגרפיים ותעברו ממקום למקום ברגל. לראות את האתרים והאטרקציות העיקריות זה מעולה, אבל אין כמו לעבור בסמטאות, רחובות, שכונות, של אותה עיר, מקומות שלא הכי מתויירים, ככה תוכלו למצוא את החנויות והמקומות המגניבים ביותר שלאו דווקא אלה שהיו לפניכם ראו.

גוגל מאפס – המאסטר של הטיולים בעולם, יש שמה פשוט הכל, כל סוגי התחבורה, הזמנים, מספרי הקווים, מיקומי התחנות והיעדים, אפילו כל דבר שבא לכם, אם זה חנות פלאפונים או מסעדה פשוט תקלידו ותקבלו את המקום הקרוב ביותר והמומלץ גם. ללא הגוגל מאפס כנראה שלא הייתי מצליח לעשות הכל לבד בלי תכנון ממוקד מראש.

הוסטלים – רשמתי פה כבר אבל ארחיב בקטנה, למי שלא מתפנק ולא אכפת לו לישון בחדר עם 6 או 8 זרים אחרים מכל רחבי העולם, הוסטל זה מאוד חווייתי ומאוד זול וחסכוני. אם מצאתם הוסטל עם דירוג טוב והמלצות פשוט לכו עליו, מקסימום תרגישו כמו בצבא רק שזה בטיול ועם שותפים לחדר ממדינות שונות בעולם. ברוב ההוסטלים ישנה הפרדת חדרים בין נשים לגברים.

עד פה הבלוג שלי, ניסיתי לקצר ולמקד כמה שיותר למרות שאני מסוגל לרשום ולהרחיב עוד אלפי שורות אודות הטיול המדהים והמהנה הזה.

לכל מי שמעוניין לבצע טיול בסגנון וצריך עזרה בכל דבר אשמח לעזור מהקצת ניסיון שלי avichai199278@gmail.com

תכנון טיול הבא, סקנדינביה – דנמרק > שבדיה > נורווגיה ואם יסתדר גם איי פארו ואיסלנד.