חזרנו באמצע מרץ מירח דבש בסרי לנקה (14 יום) והמלדיביים (6 ימים). טיילנו באמצעות נהג שסגרנו איתו בהתכתבות מהארץ את המסלול.
הנהג שלנו נקרא שמיקה והוא עובד עם סוכנות בשם flying tours שמנוהלת ע"י בחור בשם אישרה.
בעקרון, מחיר החבילה של נהג ומלונות דרך הסוכנים בארץ עלתה כמעט כפול מאשר לסגור עם המקומיים (ובלי הצדקה ממשית .. שמענו גם תלונות מאנשים שטיילו עם מדריכים דרך סוכנים מהארץ). שמיקה הוא בחור צעיר בן 32, חביב , חייכן וממש נחמד. הוא הסביר לנו הרבה על סרי לנקה, על האנשים, על התרבות ולקח אותנו להרבה טיולים בין הכפרים שם פגשנו מקומיים חביבים והכרנו את סרי לנקה האמיתית. מומלץ ביותר לטייל איתו. בעיה אחת שהיתה לנו היא שלמרות שסגרנו את רשימת המלונות מהארץ איתם, מסתבר שכנראה לא הכל היה סגור וחלק מהמלונות שונו ברגע האחרון. רובם הוחלפו במלונות טובים שהיו לשביעות רצוננו חוץ מלילה אחד באזור החוף. הצעה שלנו: מי שמזמין דרך סוכנות מקומית את כל המלונות, כדאי שיזמין לפחות חודש-חודשיים מראש ויוודא איתו שאכן כל מקומות הלינה סגורים כמו שקובעים איתם. מעבר לזה, מכיוון שמדובר במדינת עולם שלישי, יש לקחת הכל בפרופורציה ולא לטפח ציפיות לרמת השירות או המלונות (להתייחס לרמת הכוכבים בהתאמה למדינה .. זו לא אותה רמה כמו בארץ).

להלן המסלול שלנו עם חוות דעת לגבי כל אתר:
יום1 -; עם הנחיתה נסענו לנגומבו, שהיא העיר הכי קרובה לשדה התעופה. בנגומבו עשינו סיור בשוק הדגים בו הדייגים מוכרים את שללם מהדיג בלילה ולפנות בוקר. ניתן לראות לראות שם כרישים , מנטות, דגי טונה ענקיים וכל יצור ימי אחר. חוויה מעניינת וריחנית (בלשון המעטה). משם המשכנו לבית היתומים לפילים בפינוואלה. מדובר בעצם במעין גן חיות לפילים שכנראה בעבר היו שם כמה פילים שהתייתמו עקב ציד והושארו לטיפול במקום. בכל יום בצהריים לוקחים אותם למקלחת בנהר וניתן לראות עשרות פילים, גדולים וקטנים מתרחצים בנהר. תכלס, זו מעין אטרקציה לתיירים, וכל מי שרוצה להצטלם עם הפילים צריך להשאיר טיפ לעובדים שאיתם. (בכלל טיפים בסרי לנקה בכל מקום דורשים להשאיר טיפ בצורה בוטה). משם המשכנו לכיוון המלון בעיירה הסמוכה לסיגיריה. מכיוון שהיתה שעת אחר הצהריים ביקשנו מהמדריך לקחת אותנו לטייל באזור. יצאנו לטיול בג'ונגלים ובשדות האורז לכיוון מאגר מים שיש באזור. על הדרך הצטרפו אלינו ילדים מקומיים והלכו איתנו את כל הדרך. חוויה מדהימה.

שוק הדגים בנגומבו

יום 2 -; סיור בכפרים הסמוכים על מנת לראות איך המקומיים חיים, את הגידולים שלהם, איך הם מכינים אוכל. הטיול נעשה על שוורים הקשורים לעגלה ובשיט בקנו בנהר \ מאגר מים. לקראת הצהריים הגענו לבקתה באחד הכפרים בה הצטרפנו לאשה מקומית שהראתה לנו איך להכין את המאכלים המקומיים ואכלנו במקום. סיור חביב למדי. לאחר מכן המשכנו לסיגיריה -; סלע ענק שנדרש טיפוס להגיע לראשו,מקום בו היה שוכן המלך פעם. האטרקציה האמיתית שם היא הנוף הנשקף מראש הסלע. לא להחמיץ. במהלך ההליכה והטיפוס פוגשים הרבה קופים בדרך.

סיגיריה

יום 3 -; המשכנו לפולנרואה , אזור של מקדשים (שברובם מדובר בשרידים של מקדשים). מצד אחד ממצים את העניין נורא מהר ולמי שלא חובב ארכיאולוגיה זו לא אטרקציה רצינית, אך מצד שני אם כבר מגיעים לסרי לנקה כדאי להכיר את התרבות וההיסטוריה שלהם. משם המשכנו בנסיעה דרומה לדמבולה ולמקדשי המערות. מדובר בסדרה של מערות שבכל אחד יש פסלי בודהה ענקיים. הוצמד לנו מדריך מקומי שהסביר בצורה מעניינת את הסיפור של המקום והתרבות.

פולנרואה
יום 4 -; התחלנו בנסיעה דרומה לכיוון קנדי. בדרך עצרנו בחוות תבלינים בה הסבירו לנו על כל התבלינים והגידולים ומה הסגולות של כל אחד (קינמון, וניל, אננס אדום, פלפל שחור אנגלי וכו'). משם המשכנו לנסיעה במעלה Knuckles range . מדובר באזור הררי עם נוף יפה הנשקף ממנו. נסיעה די ארוכה שבסופה מגיעים למסלול הליכה שלקח אותנו לנקודה ממנה ניתן להשקיף על שני צידי ההר. יפה מאוד. בנסיעה מטה משרשרת ההרים גם עצרנו במפל נחמד באזור. קנדי -; הגענו לקנדי אחה"צ והלכנו למקדש השן. המקדש הוא בעצם מקום שלפי האגדה המלך קיבל כמתנה שן של בודהה בזמן
 שרפו את גופתו ועקב כך המקום נחשב לאחד המקומות היותר קדושים באמונה הבודהיסטית. מסתובבים במקדש \ ארמון , מתרשמים מהמבנה, מהעיטורים ומהצבעוניות העוטפת את המקום. חביב מאוד. משם המשכנו למופע הפולקלור שמשלב ריקודים ומוזיקה מקומית. לא נפלנו מהרגליים אבל היה נחמד. צמוד למקדש ולמקום בו מתרחש המופע נמצא האגם שניתן לעשות טיול קצרצר על גדותיו.
מופע הפולקלור בקנדי

יום 5 -; ערכנו סיור קצר במרכז העיר קנדי ובשוק המקומי (קנינו כמה מזכרות) והמשכנו לגן הבוטני. הגן עצום וניתן לטייל בין העצים השונים והצמחייה המגוונת. ירוק, יפה ומרגיע. משם המשכנו בנסיעה ארוכה של כ-4 שעות לעבר קיטולגלה , שם עשינו רפטינג בנהר. לצערנו, בגלל מחסור בגשמים \ סכר סגור \ שקר כלשהו אחר של מדריכי הראפטינג מפלס המים בנהר היה נמוך יחסית ובכל מעבר עם סלעים הסירה נתקעה והמדריכים קפצו למים לשחרר אותנו. לקראת סוף המסלול גם קפצנו למים לשחייה מרעננת. היה ממש נחמד ואני די בטוח שבימים שמפלס המים בנהר יותר גבוה החוויה תהיה יותר מלאת אדרנלין ומרגשת. משם המשכנו לכיוון המלון בו נלון ,אך מכיוון שעדיין היתה שעת אחה"צ הנהג\מדריך שלנו לקח אותנו לטיול ביער גשם הסמוך למלון. ראינו שם חרקים מעניינים, ציפורים שונות (את רובן רק שמענו) וההליכה ביער היתה כיפית. בתכנון המקורי היינו אמורים להמשיך ליער הגשם סינהרג'ה אך מכיוון שכבר היינו בעבר ביערות גשם במקומות אחרים בעולם, והנסיעה הנדרשת ארוכה מאוד (5 שעות) החלטנו לוותר על כך.

יום 6 -; נסיעה לנוארה אליה (כמה שעות טובות) נסענו בין שדות התה ( וגם טיילנו רגלית בתוכם) , צפינו בקוטפות עלי התה (עבור תמונה איתן הן גם דורשות טיפ כמיטב המסורת, ומבקשות תוספת על כל סכום שלא ניתן להם), וביקרנו במפעל תה בו הראו לנו איך מכינים מהעלים את התה כמו שאנחנו מכירים אותו. לאחר מכן המשכנו לטיול מסביב לאגם בנוארה אליה.
 בנוראה אליה יש גם אזור של שווקים וחנויות שניתן לקנות בהם מעילים ופליזים במחירים זולים. כולם עם תגיות של חברות מוכורת (north face, columbia וכו'), מקורי ?? לא נראה לנו אבל באיכות טובה.

קוטפת תה בנוארה אליה

יום 7 - נסיעה למישורי הורטון,סוף העולם ומפלי בייקר - שלושתם נמצאים באותו פארק. מדובר בהליכה במישורים יפים ויערות לעבר נקודות תצפית מדהימות ביופיין (סוף סוף משהו מדהים).בדרך רואים כל מיני חיות (קופים, ציפורים, זיקיות ..).ולקראת סוף המסלול מגיעים למפלים עצמם. יפה מאוד. משם המשכנו בנסיעה למפלי דונהינדה (Dunhinda falls) . מפלים גבוהים (58 מטר) ומרשימים באזור העיר בדולה. סיימנו את היום במלון בעיירה אלה.

מישורי הורטוןהתצפית ב`סוף העולם`

יום 8 -; הליכה וטיפוס ל Ella Rock-; למען האמת , הליכה לא קלה (ואנחנו זוג צעיר בסביבות ה-30.. אולי סתם לא היינו בכושר) . הדרך מאלה לסלע יפיפיה ועוברת בחלקה על מסילת רכבת (מדי פעם עוברת רכבת וצריכים לזוז הצידה מהפסים). הנוף מלמעלה מהמם. לאחר מכן נסענו ל Little Adam's Peak שהיא בעצם הפסגה מהצד השני של העמק ולמען האמת ממנה הנוף הנשקף הרבה יותר יפה. משם המשכנו בנסיעה לכיוון פארק יאלה , שם נשארנו ללון על מנת לקום מוקדם בבוקר לסיור בפארק.

הנוף מ little adams pickבדרך ל ELLA ROCK
יום 9 -; הסיור ביאלה פארק היה למען האמת אכזבה גדולה מאוד. חוץ מפיל בודד, כמה ציפורים, לטאת מוניטור אחת ועוד גירית (או נמיה) לא ראינו שום דבר משמעותי .. יש איזה אגדה על נמר שמסתובב בפארק , אבל צריכים מזל בשביל לראות אותו. ולמען האמת, גם אם היינו רואים אותו זה היה עדיין מאכזב ... מהפארק המשכנו בנסיעה לאורך החוף עד לעיר גול (Galle) שם טיילנו בין חומות המבצר לאורך הים, המגדלור והחנויות בסמטאות. עיר נחמדה מאוד. את היום סיימנו בחוף מיריסה שם בילינו את ארבעת הימים הבאים (10-13) ברביצה על החוף, סיור לוויתנים (יפה מאוד) וגלישה.

פארק יאלהסיור לוויתנים במיריסהחוף מיריסה
המגדלור בגול (GALLE)
יום 14 -; נסיעה לאורך החוף המערבי, עצירה בחוות גידול הצבים ובעוד נקודות יפות לאורך הדרך. ביקור במספר מרכזי קניות בקולומבו והגעה לנגומבו ללינה.

דייגים בחוף המערבי

משם טסנו למלדיבים ל-6 ימים באחד המקומות היותר מדהימים שהיינו בהם בחיים.. פשוט גן עדן.
לנו בריזורט שנקרא KUREDU ISLAND RESORT אליו הגענו בטיסה מהבירה מאלה. בכלל, מי ששוקל איפה לבחור ריזורט היינו ממליצים בחום לבחור ריזורט שנדרשת טיסה פנימית להגיע אליו בשביל לראות את המלדיביים מלמעלה , כל התופעה הזו של האטולים ומעגלי האיים שרואים מלמעלה בזמן הטיסה הם תופעת טבע מדהימה.
 מעבר לזה, באיים שקרובים לבירה ומגיעים אליהם בסירה, יש בחלקם נוף של הבירה (עיר בנוייה) שדי מפר את השלווה שלשמה בעצם מגיעים למלדיביים.
טעימה מהמלדיבייםטעימה מהמלדיבייםטעימה מהמלדיביים

לא היינו מכתירים את סרי לנקה בראש הרשימה של המקומות היפים שהייתי בהם בחיי אך אין ספק שמדובר במדינה יפה , עם נופים מרשימים , ואנשים חביבים ונחמדים להפליא. היא לא מחדשת יותר מדי למי שכבר טייל בעולם, אבל למי שמחפש חופשה שתכלול נופים יפים, חופים, טבע, תרבות שונה או סתם תירוץ להוסיף יעד נוסף למי שנוסע למלדיבים -; אז סרי לנקה היא פתרון נוח וטוב. אנו טיילנו שבועיים, אך למי שלחוץ בזמן ניתן לסנן חלק מהאתרים מהמסלול שלנו ולבנות מסלול קצר יותר.