נסענו בסוף ספטמבר 2018 לטיול בסרי לנקה, בהרכב משפחתי של אבא ושני ילדים בני 25+.

טיילנו במסלול המקובל לעונה זו, כלומר: קולומבו (נחיתה בלבד)

Negombo – Dambulla – Candy – Nuwara Eliya – Ella – Tissamaharama - Unawatuna Beach – קולומבו.

שכרנו נהג פרטי לכל משך הטיול.

בניגוד לציפיות שלנו, התרשמנו כי סרי לנקה מדינה נקייה יחסית (הן בישובים והן לאורך הדרכים) האוכל בצימרים ובמסעדות התיירותיות היה בהחלט טוב ולשביעות רצוננו ואין בה פושטי יד או את תופעת הקבצנות כמו בהודו. המאפיינים של "עולם שלישי" באים לידי ביטוי בעיקר בחוסר תשתיות כמו רמזורים, תאורה בדרכים ותאורת רחוב, אין מדרכות (למעט ישובים בודדים) ובכלל הולכי רגל אינם נחשבים שם בעיני הנהגים.

אציין מס' טיפים העשויים להקל על ההתארגנות:

Eta – הכניסה לסרי לנקה מותנית בקבלת אישור כניסה. ניתן להוציא מראש באינטרנט, עלות של 35$ ,באתר רשמי של סרי לנקה:

בתחילה מתקבל אישור על קבלת הבקשה והתשלום ולאחר מספר ימים מתקבל האישור עצמו - ETA APPROVAL NOTICE .

בשדה התעופה, לפני בקורת הדרכונים, נדרש למלא טופס ידני נוסף.

חיסונים – מומלץ לעשות במרפאת מטיילים רשמית. במידה ונוסעים בתקופת חגים יש לקחת בחשבון כי מרפאות המטיילים עמוסות וחשוב לקבוע תור הרבה זמן מראש.

מים – ברוב הבלוגים מצויין כי חובה להשתמש במים מינרלים. אציין כי אין מים מינרלים בסרי לנקה, אלא מים שעברו פילטר ונמכרים בבקבוקים ומוגדרים "מי שתייה" drinking water . אנחנו השתמשנו במים אלו לשתייה וצחצוח שיניים.

המרת כספים – המרתי את כל הדולרים בשדה התעופה. קשה למצוא סניפים להמרת כספים לאורך הטיול. שער ההמרה המקובל הוא 1 דולר = כ- 170 רופי.

מזג אוויר – אנחנו טיילנו בסוף ספטמבר / תחילת אוקטובר. בתקופה זו כבר החלו הגשמים וכל יום אחה"צ ירד גשם. המשמעות היא שיום הפעילות הוא יחסית קצר ונדרש לתכנן בהתאם. בכל מקרה גם החשיך בסביבות 18.00 .

בטחון אישי – לא נתקלנו ולא שמענו על בעיות כלשהן אולם לאור העובדה שבחלק מהישובים אין תאורת רחוב ובשעות הערב מסתובבים רק גברים ברחובות (יש לקחת בחשבון שנוהגים שם לשתות הרבה אלכוהול ) אנחנו נמנענו להסתובב בחוץ בשעות הערב , למעט במקומות מאד תיירותיים כמו נוארה אליה ואלה.

אוכל – חששנו מאד מנושא האוכל הן מבחינת הנקיון והן מבחינת החריפות. הפתרון היה פשוט: הנהג לקח אותנו אך ורק למסעדות תיירותיות ומסעדות של בתי מלון בהן מוגש אוכל מערבי. עלויות: טווח מחירים לארוחה 1,100 – 1,400 רופי. העלות הגבוהה היא לארוחת בופה בה ניתן למלא את הצלחות מס' פעמים.

בישוב ella אכלנו במסעדת chill הידועה, מסעדה מעולה ואווירה טובה.

לינה – במטרה לחסוך בעלויות, ישנו בצימרים של אנשים פרטיים למעט מקום אחד בישוב Tissamaharama . בישוב זה ישנו במקום מדהים, ריזורט קטן, עם בריכה, רמת אירוח גבוהה ובמחיר סביר של 80$ לחדר גדול (3 מיטות) כולל א. בוקר The Coconut Gardens Hotel & Restaurant.

נהג – שכרנו נהג פרטי לכל משך הטיול (תשלום על בסיס יומי). אני ממליץ עליו בחום! קוראים לו Lalith Welihinda , חברת HONEYLAND HOTEL & TOURS - lalithwelihinda44@yahoo.com .

הוא מאד נחמד, הגיע תמיד מספר דקות לפני השעה שקבענו, תמיד עם חיוך וחשוב במיוחד שהוא נוהג בזהירות .

הזמנו אותו תמיד לאכול איתנו ארוחות צהריים ובכל מקום התברר שהארוחה שלו היתה בחינם.

forestUdawattekele Sanctuary – בעיר candy יש יער קטן עם מסלולי הליכה מאד נחמדים. מומלץ! יש לשים לב כי בשביל שאינו מרוצף היו עלוקות! (יתכן בגלל שהאדמה היתה בוצית). לא נעים ודי מגעיל. חובה נעליים סגורות ומכנסיים ארוכים.

Plains Nantional Park Horton- היציאה מנוארה אליה לשמורה נעשית מוקדם בבוקר ולכן מומלץ לבקש מראש ממקום האירוח לארוז את ארוחת הבוקר (בקשה מקובלת והם ערוכים לכך).

Yala National Park – השמורה סגורה במהלך חודש ספטמבר.

עלויות לדוגמא לאדם אחד- כניסה לסיגריה – 30$ , סאפארי פילים במינריה – 6,000 רופי, רפטינג Kitulgala (חברת team 39 ) – 4,500 רופי. מונית משדה התעופה בקולומבו לנגומבו – 1500 רופי (בשעה 01.00 בלילה).