המלצות מהטיול לקוס 31.8.16 – 5.8.16

חופים מומלצים:

• פרדייז ביץ': חוף עם נוף יפיפה, חול, מים צלולים,מיטות שיזוף ושמשיות (בתשלום), בית קפה מעוצב ונעים, אפשרויות לספורט ימי ומתקן מתנפח במים (בתשלום).בנוסף ישנו איזור בו יש בועות שעולות מהקרקע ליד דוכן הספורט הימי, הכניסה אליו בחינם.
  • אגיוס סטפנוס: חוף מדהים שבקצהו מתחבר עם חוף נוסף (אגיוס ניקולס). מהחוף אפשר לשחות או לשכור סירת פאדלים ולהגיע לאי קרוב עליו יש כנסייה והנוף יפה מאוד.

ת'רמה: במרחק של כרבע שעה של נסיעה מהעיר קוס, קיים איזור בים בו פורצות נביעות של מים חמים מאוד מן מהאדמה בעקבות תופעות געשיות וחימום ע״י מגמה בעומק קרום כדור הארץ. האיזור חסום ע”י אבנים כך שנוצר אזור תחום של מעיינות חמים בתוך הים. החוף ממומלץ ביותר, נוף מהמם ותופעת טבע מרהיבה ומיוחדת במינה. ​

העיר קוס:

רוב האטרקציות בעיר הן אתרים ארכיאולוגיים כגון המבצר והטירה, כנסיות, בית כנסת יחיד בעיר שכיום כבר לא פעיל כבית כנסת והנמל ממנו יוצאות הפלגות למגוון ייעדים . בערב ניתן להנות מחיי הלילה שמציעה העיר המלאה בפאבים, מסעדות ומקומות בילוי נחמדים.

הפלגה ל-3 איים:

ההפלגה יוצאת מנמל קוס ועולה בין 20-30 יורו לאדם (אנחנו סגרנו דרך המלון וכולל הסעה עלה לנו 30 יורו אך לפי מה ששמעתי יש גם אפשרויות יותר זולות). ההפלגה כוללת ארוחת צהריים לא מאוד טעימה: שיפודי חזיר, צזיקי, לחמנייה קטנה וסלט או אפשרות לצמחוני- במקום השיפודים עלי גפן מקופסת שימורים. ההפלגה אורכת כ-7 שעות ועוצרת באיים:

1. פסרימוס (הגייה: סרימוס): אי יפיפה בו ניתן להיכנס לים, לקנות מזכרות, לטייל קצת או לשבת באחת המסעדות שקרובות לים. באי הזה ניתנה לנו שעה ואחריו אכלנו את ארוחת הצהריים שניתנה לנו בהפלגה.
  2. קלימנוס: אי בו מתקיים מידי שנה אירוע טיפוס הרים. מומלץ לקנות בו ספוגים אשר משמשים כמקור כלכלה מקומי כבר שנים רבות. ברחבי קוס יש המון דוכנים בהם מוכרים ספוגים אך ממלץ לחכות ולקנות באי הזה. המון מסעדות ונוף יפה. באי הזה ניתה שעה ורבע הפסקה הכוללת הסבר על הספוגים באחת החנויות הותיקות השייכת לזוג מבוגר בעל ניסיון רב בתחום. מעניין לשמוע את ההסבר.
  3. פלאטי: באי הזה מתגורר אדם אחד בלבד. בו לא תתקיים עצירה אלא רק ירידה למים דרך סולם או קפיצה מהסירה שעוגנת בים.פה ניתנו 45 דקות.

כפר זיה:

כפר ציורי מדהים ביופיו! הכפר מלא בטברנות ודוכנים לקניית מזכרות. מומלץ לבוא לקראת הערב בשביל לראות את השקיעה מהכפר שממוקם על הר. מאוד ממולץ – לא לוותר על הכפר הזה.

השכרת כלי רכב:

ניתן להשכיר רכב רק מגיל 21. מי שגילו קטן מ-21 ובעל רישיון יכול להשכיר טרקטורון או אופנוע. חשוב לציין שעל הרכבים יש ביטוח מלא (ללא השתתפות עצמית במקרה של נזק), ואילו על הטרקטורונים והאופנועים אין בכלל. יש הרבה סוכנויות להשכרות כלי רכב בכל מקום. מומלץ להצטייד עם רישיון נהיגה בינלאומי ליתר ביטחון, אך לא חובה.

מלונות:

אנחנו התארחנו במלון Grand Blue Beach Hotel. מלון חמישה כוכבים מומלץ ביותר, העובדים נחמדים, אדיבים וחייכנים. האוכל טעים ומגוון (שני סוגי מטבחים - בינלאומי ויווני-ים תיכוני), נוף מהמם, החדרים מדהימים - מפוזרים בשטח המלון (בסגנון כפר נופש), המלון מציע 3 בריכות וחוף ים על ידו. אנחנו רכשנו דיל דרך “קווי חופשה” והמחיר היה מצוין ושווה את זה. חשוב לציין כי כמו הרבה מלונות אחרים בקוס המלון ממוקם על צלע הר ולכן יש עליות ללובי ולחדר אוכל וירידות לחדרים. המלון ממוקם בסמוך לכפר קארדאמינה, בכפר ניתן למצוא פאבים, מסעדות ודוכני קניות.

בנוסף הדיל שלנו במלון היה ״הכל כלול״ מה שאפשר לנו לקבל קוקטיילים, בירה, יין אדום ויין לבן, מאפים ועוד באופן חופשי וללא הגבלה.

בנוסף, מכיוון שקוס הוא אי הררי לפעמים קצת קריר בלילות ולכן מומלץ לקחת גם עליונית ומכנס ארוך לייתר בטחון.

לסיכום נהנו מהנופים, החופים וכל מה שיש לקוס להציע. לחופשה רגועה, שלווה ומהנה המקום מומלץ מאוד!