איי יוון הם אוסף של 1425 איים מתוכם רק 166 איים מיושבים. איך נוצרו כל כך הרבה איים?

האגדה מספרת שהם נוצרו כתוצאה של ריב בין זאוס, אבי האלים לבין פוסידון, אל הים. כתוצאה מכעסו הגובר של זאוס הוא השליך את יוון ממקום שבתה אל האדמה בעוצמה כזו שהיא התפוררה לרסיסים.

כרתים ורודוס הם המתויירים ביותר וביקרתי בהם לא אחת.

הקיץ האחרון זימן לי ביקור בשני איים קטנים יותר אך בהחלט יפים ומיוחדים. קוס ומיקונוס כל אחד לחופשה בת ארבעה ימים

קוס kos

אי בים האגאי חלק מקבוצת האיים הדודקאנסיים מבנהו צר וארך ומתגוררים בו דרך קבע כ-30,000 תושבים. קוס מרוחקת מבודרום התורכית כ-4 ק”מ בלבד.

לאי חופים יפים, אם כי אין בהם חול אלא אבני חצץ קטנות המקשות על ההליכה יחפים. זוהי כמעט האטרקציה העיקרית של האי. המקום מתאים מאד לנופש משפחתי עם מבחר בתי מלון מכל הסוגים ובכל הרמות.

לאחרונה ספג האי רעידת אדמה שהחריבה מספר מבנים בעיקר בקוס סיטי.

באי נמצא המקדש ההלניסטי אסקלפיון אותו פקד גם סוקרטס, אבי הרפואה המודרנית, שחי בקוס ופתח כאן את בית החולים הראשון בעולם. היוונים מאמינים שעץ היפוקרטס, תחתיו ישב לפני כ-2400 שנה וחילק את הידע שלו, עדיין ניצב על עומדו. העץ אמנם עתיק (כנראה בן 500 שנה) אבל עם אמונה לא מתווכחים. (התמונה מהאינטרנט)

השהות שלנו באי היתה בעיקר בבית המלון המצויין Mitsis Norida Baech

המלון בעל 5 הכוכבים בשיטת הכל כלול הצדיק את עצמו. 4 ימי חופשה אמיתית עם ילדים ונכדים

במלון, מעבר לחוף צמוד נפלא, זרוע כיסאות נח ושמשיות, שלוש בריכות בכל הגדלים והצורות המתאימות לקטנים ולגדולים (כולל מגלשות גבוהות).

מועדון ילדים שהעסיק שעות את הילדים ופעילות בערבים למבוגרים.

לאורך החוף טיילת נחמדה וכל ערב צעדנו כ-4 ק”מ לאורכה.

חדר אוכל עצום מימדים בו ניתן לבחור בין ישיבה בחוץ אל עבר הנוף או בפנים עם מבחר שקשה לתאר. במעט השעות שחדר האוכל היה סגור (3 ארוחות ביום) נפתחו בארים לשתיה חמה, קלה, פירות ותופינים.

בקצרה החיים הטובים נראו טובים באמת…

מיקונוס Mykonos

שבועיים מאוחר יותר, בחרתי לחגוג את ראש השנה בזוג באי יווני אחר – מיקונוס.

זהו אחד משני האיים היווניים היוקרתיים (השני סנטוריני) השייך לקבוצת האיים הקיקלידים ויש בו שילוב נפלא של ים כחול וצלול, מפרצים החודרים אל היבשה, הרים חשופים, שמים בהירים ובתים בוהקים בלובנם. זהו אי קטן, עם פחות מעשרת אלפים תושבי קבע שרובם גרים במיקונוס סיטי או בשמה האחר חורה.

בנסיעה משדה התעופה למלון תהיתי מה פשר ההתלהבות מהאי – אדמת טרשים חשופה, אין ירק לרפואה ומידי פעם קבוצת בתים שטוחי גגות מסוידים לבן ומשקופי עץ הצבועים לרוב כחול ולעיתים אדום.

אבל… הגענו למלון הבוטיק Greco Philia הנמצא על צוק מעל מפרץ Elia. המלון בנוי הצורה מדורגת והוא מלון מהודר בעל 36 חדרים בלבד. החדרים שונים בגודלם זה מזה, באחדים מהם יש בריכה צמודה.

בהגיענו לחדר ותוך כדי צפיה ממרפסת החדר בנוף

דפיקה קלה בדלת ו…

מאד התרגשנו ונשארנו פעורי פה.

לעת ערב עלינו לכוון המסעדה השוכנת על שפת הברכה ומוארת באור יקרות כחול נפלא. רוח קלה נשבה והאווירה הייתה חוץ לארץ לגמרי

את היום הבא בחרנו להקדיש לעיר מיקונוס סיטי – חורה. בנסיעה קצרה מהמלון הגענו לנמל היפה המוצף יאכטות מפוארות ואוניות קרוז ענקיות

המוני תיירים מכל הסוגים והצבעים ירדו מהאוטובוסים, המוניות וכלי הרכב השכורים והחלו לנוע לכוון העיר. על החוף רבצו בשמש צעירים ומבוגרים וילדים שיחקו בחול.

זוהי עיר עתיקה ציורית מקסימה הנושקת כאמור למים עם סמטאות צרות מרוצפות אבן שחלקן צר כל כך שאם נמתח את ידינו לצדדים הן תשארנה מקופלות. הן בנויות בצורה כזו שהמרפסות אינן זו מול זו

המון חנויות ומסעדות טובות (אם כי חלקן תיירותיות), בתי קפה עם גלידה משובחת תוצרת עצמית

טחנות רוח ציוריות, חופים יפים עם חול רך וטובעני.

אחד האזורים היותר מיוחדים בעיר נקרא “ונציה הקטנה”. נמצא בחלק המערבי של העיר ובו נפגשים הבתים עם הים. אמנם אין כאן תעלות אבל הבתים, מהמאות ה-16-17, בנויים ממש על קו המים והמרפסות שלהם תלויות מעל הים

טחנות הרוח הן אחד מסימני ההיכר של האי ובעיר יש מקבץ מהן. מרביתן הוקמו במאה ה-16 ע”י הונציאנים על מנת לטחון חיטה והיוו חלק חשוב בכלכלת האי. התחנות אינן פועלות מתחילת המאה ה-20 אך חלק גדול מהן השתמר. שבע תחנות נמצאות בגבעה ליד הנמל. תחנה אחת אף הוסבה למוזיאון.

בעיר גלריות לאומנות ושלל חנויות מותגים בינלאומיים.

בפינה קטנה ליד הים ישבו שני דייגים וניקו את שלל הדגה שאספו בים. את חלקי הפנים השליכו לים ולהקת שחפים ריחפה מעל, צללה והמריאה שוב ושוב

מבט אחרון על העיר הקסומה

מכאן נסענו לכפר Ano Mera כפר קטן ולא תיירותי כדי לטייל קצת בשקט ולהנות מארוחה במסעדה מקומית (מוסקה, סופלקי, צ'זיקי, גי'רוס וכמובן סלט יווני חתוך גס)

לעת ערב שבנו למלוננו וצפינו בשקיעה מדהימה

ביום הבא החלטנו לנוח ומה יותר מתאים מחוף הים?

חוף Elia השוכן במפרץ Elia מפותח ומאורגן. הוא החוף הגדול ביותר בשרשרת החופים הדרומיים במיקונוס. הוא מוגן מהרוח ונחשב לאחד החופים היותר יפים באי. המים קרירים וצלולים, החול רך ונעים. יש בו פעילות ימית ענפה, בית קפה/מסעדה שנעים לשבת בו.

מכאן ניתן לצאת לשייט לחופים הסמוכים באמצעות סירה הפועלת בשיטת hip-on hip-off.

חלק מהחוף ידוע כ-gay friendly המגיעים לכאן מכל רחבי העולם. חלקם הגדול מתערטלים לעיני כל.