יצאנו לרומניה באפריל 2022. הטיול תוכנן במקור לאוגוסט 2020 אבל אז הגיעה הקורונה וטרפה את הקלפים, הטיסות בוטלו ונשארנו עם זיכוי של אל על וחלום משפחתי על הרים ירוקים, כפרים אותנטיים ואוכל טעים וזול.

אחרי שזכינו בתעודת מחלימים, מיהרתי להזמין כרטיסי טיסה ולהתחיל לתכנן את הטיול המשפחתי כך שיתאים לילדים(זוג+3.5, 5.5,8.5.)

אחרי שנחתנו בשדה התעופה אוטופני, אספנו את רכב הסטיישן ששכרנו מחברת Payless.(לא ממליצה על החברה...שירות מסורבל שבזבז לנו זמן גם בלקיחת הרכב וגם ההחזרה) קיבלנו המלצה על מסעדת וסטרה המיוחדת (בקרבת שדה התעופה) שבה מצאנו אוכל אותנטי, טרי ודוקרציה מהודרת. הזמנתי סלמון אפוי שהגיע במידת עשיה מושלמת, מונח על אספרגוסים וכל הטוב הזה עלה 49 lei רומני.

מהמסעדה המשכנו בנסיעה איטית העוסקת דרך כפרים מקומיים במחוז בוזאו, אל מקום הלינה הראשון: החווה שליד הנחל.penetulu מדובר במקום מאוד מאוד ייחודי שמשלב מצד אחד חוה אותנטית המהווה משק סגור שבו הכל מיוצר לצריכה עצמית ומצד שני הלינה בבקתות מפנקות, יפהפיות ונוחות.

עבור הילדים החווה היא גן עדן: השהייה כוללת פעילויות מיוחדות, משתנות. אנחנו השתתפנו בסדנת יצירה בצמר טבעי, חליבת עיזים ופרות, האכלת בעלי חיים, ביקור בנפחייה, קומזיץ לילה כיפי (כולל דונאטים לילדים ויין חם להורים) ועוד הפתעות ופינוקים.

החוה כוללת גם מגרשי משחקים, המון סוגים של בעלי חיים ונותנת הרגשה של חופשה עם תוכן מיוחד. זו ההמלצה הכי חמה שלי לטיול.

טיול בשבילי החוה

הצוות בחוה ובמיוחד בעלי המקום- דן וקריסטינה, עשו כל שביכולתם לספק את כל בקשותינו, הם אנשים פתוחים, חמים, נחמדים, מה שהופך את החוויה למשפחתית ונעימה במיוחד.

בחרנו ללון ב BREWER’S HOUSE והילדים התרגשו לישון בעליית הגג המופלאה והציורית.

חשוב לציין: ההגעה לחוה עוברת בכביש עקלקל ועדי להגיע צריך לחצות גשר ברגל (החוה ממוקמת מעבר לנחל) זו חויה אדירה אך גם מאתגרת למי שיש לו לב חלש ובכל מקרה לא מומלץ להגיע כשמחשיך.

הגשר המוביל אל החוה

לאחר שני לילות בחוה, המשכנו ליעד הבא: פויאנה ברשוב.

בדרך עצרנו בקניון AFI המוצלח בבראשוב (לדעתי יותר טוב ממרכז קורסי העצום כי הוא קומפקטי ויש בו הכל) וכשהדרך התפתלה לכיוון פויאנה ברשוב, גילינו שהשלג נערם והילדים קיבלו הזדמנות להנות ממשחק בשלג ונופים נהדרים.

לקראת הצהריים הגענו אל מקום הלינה הבא: מלון טלפריק.סויטת ג'וניור" הספיקה לנו ועלתה כ- 700 ₪ ללילה.

המלון בנוי בסגנון אלפיני, מאוד אלגנטי והצוות מדהים .יש במלון חדר משחקים נחמד ובריכה מחוממת שכוללת גם ג'קוזי חיצוני וארוחת בוקר- מהטובות שיצא לנו לאכול. פויאנה ברשוב היא עיירת סקי רגועה שנבחרה כבסיס לטיולים באיזור.

ביום הבא (4) ביקרנו בטירת דרקולה שסיפקה חויה מוצלחת לכולנו. הטירה שמורה היטב, הילדים נהנו לעלות בגרמי מדרגות צרים והתצפית ממנה מצויינת.לאחר הטירה, ערכנו ביקור קצר בדוכני המזכרות וסייממו בארוחת צהריים במסעדה איטלקית נחמדה. אחר הצהריים חזרנו למלון ונהננו מביקור בבריכה המחוממת של המלון.

טירת דרקולה

ביום החמישי נסענו לבראשוב, תכננו לקחת רכבל אלא כשהגענו לתחנה, גילינו שהרכבל סגור ולכן טיילנו בפארק שמסביב , נהננו מהתצפית על העיר בראשוב שמשלבת ישן וחדש.

הילדים לא ויתרו על רכבל ולכן חזרנו למלון בפויאנה ברשוב, ולקחנו את הגונדולה שנמצאת מאחורי המלון, במרחק הליכה. לשמחתנו, זכינו שוב לשלג רב, אמנם לא הצלחנו לטייל במעלה ההר כפי שקיוינו, אבל הילדים שיחקו בשלג שנערם. חזרנו קפואים ומרוצים! בערב אכלנו במסעדת המלון המצוינת.

ביום הבא (6) נסענו לפארק החבלים אבנטורה. ראיתי הרבה המלצות לפארק אבל האמת שהתאכזבתי כי הפארק ממש לא גדול, מתאים רק החל מגיל ארבע, חמש והמסלולים שקיימים לגילאי 4-7 מצומצמים. מי שהפיקה מהפארק הכי הרבה הנאה היתה בת ה8.

בנוסף, צריך לקנות כפפות מיוחדות בתשלום נוסף ובסך הכל, הביקור עם שלושה ילדים יוצא לא זול בכלל (כ250 ליי) בן השלוש ובת החמש התייאשו מהר מאוד, המדריך היה חסר סבלנות ולכן המשכנו איתם לפארק השעשועים שליד האגם ממול. אחר הצהריים שוב נהננו מהבריכה הנהדרת והמג'קוזי החמים בשלג.

ביום השביעי יצאנו חזרה לבוקרשט. בדרך ארכה כמעט שלוש שעות. בדרך ראינו את סינאיה אך בשל לוח הזמנים לא הצלחנו לעצור, אך נשארנו עם טעם של עוד.