צמוד לעיירה קטנה בוייטנאם שנקראת פונג נה שוכנות להן 3 מתוך 4 המערות הגדולות ביותר בעולם, הראשונה, השלישית, והרביעית.

לצערינו כדי להצטרף למסע במערה הכי גדולה בעולם צריך לתאם לפחות שנה מראש מה שפחות מסתדר לנו במציאות של היום, אז נאלצנו להסתפק ברביעית.

את הטיול סגרנו בערך חודשיים מראש עם החברה היחידה שמוציאה את הסיור, קישור וקוד הנחה יהיו בסוף הכתבה.

התחלנו את הבוקר שלנו בהסבר קצר על מה אנחנו הולכים לעבור בימים הקרובים, 3 ימים ו-2 לילות שכוללים סך הכל 25 ק״מ של הליכה בג׳ונגלים הסבוכים של וייטנאם, 500 מטרים של שחייה במערות בחושך מוחלט, ובמילה אחת -הרפתקה!

מבחינת ציוד לקחנו איתנו רק על בקבוקי מים (וציוד צילום), את שאר הבגדים וכלי הרחצה סחבו הפורטרים שלנו בתוך תיקים אטומים למים, ליתר ביטחון.

אחרי שהתמגנו מעלוקות עם 2 זוגות גרביים, כפפות מיוחדות כדי להתמגן מהעצים הקוצניים, וקסדה כי תמיד חשוב לשמור על הראש, התחלנו את החלק הראשון של המסע - 9 ק״מ ראשונים בתוך הג׳ונגל הוייטנאמי.

ההליכה בג׳ונגלים מרתקת ומעניינת, הכי פראי שיש, טבע שלא נגעה בו יד אדם, החיות, החרקים, הצמחים, הפטריות, פשוט ואו אחד גדול.

לאחר כמה שעות הליכה וארוחת צהריים טעימה הגענו לפתח של מערכת המערות! רגע מרגש ביותר. החלפנו לבגדי ים והתחלנו שחייה של בערך שעה בחושך מוחלט. אחרי ההליכה בג׳ונגל החם השחייה במים הקרים כל כך כיפית ונעימה. (למי שמעדיף לא לשחות יש אופציה לעלות על הרפסודה של הפורטרים, אנחנו ממליצים על השחייה…)

לאחר השחייה אל תוך המערה הגענו אל הקמפסייט הראשון שלנו. הוא נמצא ממש ביציאה מהמים בנקודה בה קרסה המערה לפני המון שנים, בינתיים הספיק לצמוח יער ובעצם אקוסיסטם שלם ממש בתוך המערה. הפורטרים הקימו לנו את האוהלים ובישלו לנו ארוחת ערב טעימה. הלכנו לישון עייפים אך מרוצים מהיום המטורף שהיה.

למחרת לאחר ארוחת בוקר (מרק וייטנאמי) ואימון גלישה קצר יצאנו לדרך:

היום רוב אם לא כל ההליכה היא בתוך מערכת המערות, ככה שהיום הרבה יותר נעים ביחד להליכה בג׳ונגל החם והלח.

מערכת המערות הייתה מרהיבה, יצאנו לשחייה קצרה לראות עוד פתח שלה, הזדחלנו והשתחלנו בתוך נקיקים במערה ואז הגיע הרגע המיוחל - נכנסנו למערה הרביעית בגודלה בעולם!

לאחר מספר שעות של הליכה, צורות סלע ומינרלים אחרים שלא ראינו כמותם, הגיע הרגע שמבחינתנו היה המרגש ביותר בטיול:

שנייה לפני סוף המסלול, ירדנו לתחתית המערה, שם חיכה לנו נקיק עצום בגודל 30x3 מטרים מלא במים בצבע טורקיז, הגדרנו את המקום הזה כמקום הכי יפה שהיינו בו בכל חיינו. קיבלנו שם סבון ועשינו מקלחת במים המדוברים. הייתה זו חוויה מושלמת. הרגע האמיתי והנהדר הזה לא תועד אז תצטרכו לדמיין אותו עד שתגיעו לשם בעצמכם.

הגענו סוף סוף לקמפסייט השני שלנו שנמצא בפתח היציאה מהמערה הרביעית בגודלה בעולם. כמובן ששוב קיבלנו ארוחת ערב טעימה מאוד והלכנו לישון הרבה יותר מרוצים מהלילה לפני.

למחרת קמנו בבוקר ויצאנו למסע מפרך חזרה לכביש, 7 ק״מ של ג׳ונגל סבוך תוך כדי טיפוס 2 הרים. כנראה ההליכה הכי קשה שחווינו כל הטיול וכמובן שהחום והלחות לא הוסיפו.

סיימנו את המסלול, קיבלנו בירות ומדליות, ואנחנו בלב שלם ממליצים על החוויה המטורפת הזו לכל מי שמגיע לוייטנאם!

כדי להצטרף למסע כזה (או אחר) תכנסו לאתר הבא:

אל תשכחו להשתמש בקוד ההנחה barshany5 שיתן לכם 5% הנחה על כל אחד מהמסעות שהחברה מוציאה!