בחודש ספטמבר 2015, חודש וחצי אחרי החתונה, טסנו לירח דבש של שלושה שבועות בתאילנד.

הזמנו את הטיסה כמה חודשים מראש דרך אל-על, עלתה לנו בערך 1000 דולר לאדם (נחשב זול יחסית לטיסה ישירה). ככל שמזמינים טיסה מראש- המחירים יותר זולים אז מומלץ להזמין מראש.

המסלול המתוכנן: נחיתה בבנגקוק ומיד טיסה לפוקט ואז קופיפי וריילי ביץ (איים בצד המערבי) ואח”כ קוסמוי וקופנגן (איים בצד המזרחי) ולקינוח- בנגקוק. מכיוון שהיו לנו רק שלושה שבועות החלטנו מראש לוותר על הצפון ולהתמקד בצד הדרומי של תאילד- האיים.

פוקט- לפוקט יש סטיגמה לא כל כך טובה יחסית לשאר האיים. ואחרי שהיינו בה קצת הבנו למה. רוב התיירים ישנים בחוף פטונג- זה האיזור התיירותי של פוקט. גם אנחנו ישנו שם. פטונג היא עיר קטנה, עם ריח רע ברחובות, לא כל כך נעים להסתובב שם בגלל הריח. אבל כמו כל עיר תיירות יש בה שפע של מסעדות, ברים, חנויות, דוכנים ועוד. בכל פינה תראו מכוני ספא ודוכני אטרקציות. היתרון של פוקט לעומת שאר האיים בדרום זה כמו האטרקציות שיוצאות ממנה- החל מאומגות, רכיבה על פילים, ליטוף נמרים, רפטינג בנהר, טיולי שיט, מופע פנטזי המפורסם ומופעים נוספים. אנחנו עשינו אומגות (היה כייף!) והלכנו למופע “סיאם נימרית” (שהוא חמוד!). בנוסף עשינו את טיול 4 האיים המפורסם שנקרא גם טיול “האי של ג'יימס בונד” מאוד מומלץ! קחו בחשבון שזה תופס כמעט יום שלם (אוספים מהמלון מוקדם בבוקר ומחזירים למלון בסביבות 4-5 אחה”צ). פוקט הוא האי שהכי פחות אהבנו בתאילנד מבחינת האווירה אבל נהנו מהאטרקציות.

קופיפי- לאי קופיפי ניתן להגיע מפוקט או מקראבי. אנחנו הגענו במעבורת מפוקט. קופיפי הוא האי האהוב עלינו בתאילנד- קשה לתאר את האווירה באי וצריך להיות שם כדי להבין- שקט, חופים מדהימים, נופים מדהימים מושלם לזוגות בירח דבש. היינו שם 4 לילות ונשארנו עם טעם של עוד. מקופיפי יוצא טיול 7 האיים המפורסם. אפשר לעשות אותו עם סירה רגילה או עם ספיד בואט. אנחנו לקחנו ספיד בואט (קצת יותר יקר אבל שווה!) זה לא מומלץ לאנשים עם קיבה רגישה. הטיולים מעולים לאנשים שאוהבים לעשות שנורקלינג- לקחו אותנו לשמורות עם הכי הרבה דגים ואלמוגים. בנוסף הטיול לוקח אותך לאי המפורסם- מאיה ביי שם צולם הסרט החוף עם לאונרדו דיקפריו. מומלץ להגיע לשם ממש מוקדם או ממש מאוחר כי אחרת הוא מפוצץ בתיירים. אטרקציות נוספות מומלצות בקופיפי: לעלות לנקודת התצפית (view point) ממנה רואים את כל האי. לשכור מונית-סירה לאחד מהחופים המבודדים של האי ולהיות שם כמה שעות בחוף. בקופיפי ישנו במלון “פי פי קבנה” קיבלנו חדר טוב יחסית ממש צמוד לחוף עם נוף מדהים. הבריכה במלון מפנקת. הבנו שזה אחד המלונות הסבירים במרכז קופיפי (המלונות הטובים יותר נמצאים רחוק מהמרכז שזה אומר שצריך לקחת מונית-סירה בכל פעם כדי להגיע למרכז). במרכז קופיפי יש לא מעט מסעדות, ברים ומסיבות חוף עם מופעי אש ככה שיש שם הרבה מה לעשות גם בלילה.

ריילי ביץ'- מקופיפי לקחנו מעבורת ישירה לריילי ביץ' (שימו לב! יש מעבורת כזו רק פעם ביום בשעות אחה”צ). ביקשנו מהצוות של המלון בריילי שיבוא לאסוף אותנו מהרציף ובאמת חיכה לנו עובד מלון ברציף. גם בריילי ביץ', כמו בקופיפי, אין מכוניות והמעבר בתוך האי הוא ברגל. הבחור של המלון אסף אותנו ברגל וסחב לנו את המזוודות עם עגלה. בריילי ביץ' יש את החופים הכי מדהימים בתאילנד! אפילו יותר מקופיפי. אבל מה? אין בריילי יותר מידי מה לעשות – בעיקר בטן-גב בחוף ובבריכה ולכן מספיק להיות שם שניים-שלושה לילות, לא צריך יותר. אנחנו היינו 2 לילות וזה הספיק בדיוק. יש מעט מאוד אטרקציות ומעט מסעדות וברים (נמצאים בצד המזרחי, ליד הרציף). בצד המערבי יש חוף מדהים וכמה מלונות ושם מומלץ ללון. אנחנו ישנו במלון ריילי וילג'- מומלץ! איזה אטרקציות כן אפשר לעשות? השכרת קיאקים, עלייה לתצפית (view point) עלייה מאתגרת עם טיפוס באמצעות חבלים. הנוף מלמעלה קצת איכזב אותנו (פחות יפה מהנוף מהתצפית של קופיפי). בנוסף, בריילי נמצא חוף או-ננג שהוא אחד היפים שם. מומלץ להגיע! בדרך לשם תפגשו המון קופים, קטנים וגדולים שלא פוחדים מבני אדם ומנסים לקחת אוכל. בסך הכל חוויה משעשעת. אטרקציה נוספת בריילי למי שאוהב: טיפוס הרים על מצוק מאוד גבוה. לסיכום: ריילי מתאימה לזוגות ומשפחות שמחפשים את השקט, הרוגע. פחות אטרקציות,חיי לילה ואקשן.

קוסמוי- מריילי ביץ' לקוסמוי הגענו דרך קראבי. לקחנו מעבורת לקראבי ומשם מונית לנמל תעופה בקראבי וטיסה לקוסמוי. יש אופציה נוספת (יותר זולה של אוטובוס ומעבורת לקוסמוי במקום הטיסה, אנחנו וויתרנו למרות שהבנו בדיעבד שזה לא כזה נורא). בקוסמוי ישנו במלון Akyra chura שנמצא בקצה חוף הchaweng- שהוא החוף הפופלורי באי. המזל לא שיחק לטובתנו וכל ה-3 לילות שהיינו בקוסמוי המזג אוויר היה מעונן וגשום. אותנו זה ביאס כי בקושי נכנסנו לים ולבריכה (והבריכה במלון הייתה מפנקת!) חוץ מחופים יש בקוסמוי המון דוכנים וחנויות של בגדים ומלא שטויות. בכל מטר בחוף יש דוכן מסאז'ים (ואין כמו לעשות מסאז' על החוף מול הים). בקוסמוי יש שפע של מסעדות, ברים, חיי לילה והרבה אטרקציות. אנחנו פחות היינו בקטע של אטרקציות (כי עשינו הרבה בפוקט וקופיפי) ורצינו בעיקר להירגע על החוף. קוסמוי הוא האי האהוב על הישראלים ומרוב ישראלים אפשר להרגיש כמעט כאילו אתה בישראל (בעיקר בחוף הצ'וואנג). גם תקופת החגים הגדילה את כמות הישראלים שהיו שם.

קופנגן - מקוסמוי לקחנו מעבורת לקופנגן (עוצרת בחוף הדרין). המלון שהזמנו נמצא בחוף הצפוני של האי, מרחק נסיעה לא קצר מההדרין. לקחנו מונית שירות לחוף הצפוני ומשם המלון אסף אותנו. עדיין היה סוער וגשום וההפלגה במעבורת לא הייתה חוויה נעימה בלשון המעטה. בקופנגן שהינו 4 לילות במלון santhiya- המלון הכי מפנק שהיינו בו בתאילנד! מה אין בו? בריכות גדולות ומפנקות, חוף ים פרטי, ארוחת בוקר מפנקת, בקתות פרטיות מדהימות עם בריכה פרטית- פשוט תענוג! והשירות שלהם הכי מפנק שיש. ממליצה בחום לזוגות ומשפחות שמחפשים את הפינוק ואת השקט (פחות מתאים לחבר'ה צעירים שמחפשים אקשן).