שישה ימים (כמעט שבוע) בניו יורק – ספטמבר/אוקטובר 2013

תוכן עניינים
מבוא
יום 1 – שישי ה-27.9.13 – המטרופוליטן, גריניץ' וילג' וטיימס סקוור
יום 2 – שבת ה-28.9.13 – האמפייר סטייט בילדינג, איטליה הקטנה, צ'יינה טאון, Pointz 5 ו-Bryant Park
יום 3 – ראשון ה-29.9.13 – פסל החירות, הדאון טאון, סוהו וגריניץ' וילג'
יום 4 – שני ה-30.9.13 – נושאת המטוסים ה-Intrepid ושכונת צ'לסי
יום 5 – שלישי ה-1.10.13 – המוזיאון להיסטוריה של הטבע וקצת שופינג
יום 6 – רביעי ה-2.10.13 – סנטרל פארק וטיסה הביתה
סיכום
הערות כלליות: מחירים, חנויות, מסעדות וכו'
אתרים נוספים שכדאי לשקול
נספח – אתרי עניין

מבוא

לניו יורק הגענו לאחר טיול של שלושה שבועות במערב ארצות הברית עליו תוכלו לקרוא בקישור. הטיול במערב היה מדהים אך כמובן שניו יורק היא ניו יורק ואין בה רגע דל.
לאחר טיסה ארוכה של למעלה מ-5 שעות מסן פרנסיסקו נחתנו בשדה התעופה הראשי של העיר, JFK. למרות שטיסת הפנים ארוכה מאוד, חברות התעופה האמריקניות מתייחסות אליהן כמו אל טיסות Low Cost כשאוכל למשל לא מוגש אלא רק נמכר (רכשנו Takeaway במסעדה בטרמינל).
מאחר שנחתנו בסביבות השעה 9 בערב, העדפנו לקחת מונית לעיר.
ניתן בקלות לזהות טור גדול של מוניות צהובות שיוצאות לפי סדר ובמחיר מוגדר (לנו עלה 58 דולר + 5 דולר טיפ). השירות היה יעיל מאוד, והתור למרות שהיה ארוך עבר מהר. כמובן, לפני שנעמדנו לתור, זוג מהגרים ניסה לתחמן אותנו בטענה שהמוניות הצהובות לא מגיעות למנהטן והציעו להסיע אותנו במחיר יקר יותר. היזהרו מנוכלים!
בתי המלון במנהטן יחסית יקרים. מאחר שאנחנו חיפשנו אופציית לינה בניו יורק מאוחר יחסית, לא היו מלונות במחירים סבירים. לכן נעזרנו באתר Airbnb והזמנו חדר קטן בשכונת איסט הארלם (על הרחוב ה-116 בקרבת תחנת הרכבת שעל רחוב לקסינגטון).
החדר כלל שירותים ומקלחת פרטיים ואף מקרר ומיקרוגל ובהחלט סיפק את צרכינו במחיר סביר (רק 100 דולר ללילה).
לאחר שזרקנו את המזוודות בחדר, יצאנו לטייל קצת בשכונה.
הארלם היא ממש לא מה שהייתה פעם והרחוב בו היינו (116) מלא בעיקר באוכלוסיה ממוצא היספני. אכלנו ארוחת ערב במסעדה מקסיקנית נחמדה בשם Cerveceria (בין רחובות 2 ו-3) וחזרנו לישון.
יום 1 – שישי ה-27.9.13 – המטרופוליטן, גריניץ' וילג' וטיימס סקוור
ביום הראשון בניו יורק קצת התקשינו להתעורר. אמנם הטיסה הייתה טיסת פנים אבל התרגלנו כבר לשעון המערב שנמצא 3 שעות מאחור.
לאחר שקנינו כרטיס תחבורה שבועי בעלות של 31 דולר (תקף גם לרכבת תחתית וגם לאוטובוסים) נסענו למוזיאון המטרופוליטן המפורסם (The Metropolitan Museum of Art). המוזיאון גדול מאוד ומכיל יצירות אמנות משלל תקופות ויבשות. בנוסף, וגם תערוכה מצרית גדולה שכוללת בין השאר פסלים, עתיקות ואפילו מקדש מצרי עתיק. המקדש הועבר במלואו למוזיאון לפני בניית סכר אסואן (שגרם להיווצרות אגם נאצר ועליית פני המים באזור.
במוזיאון היינו כ-3 שעות. מומלץ לבחור מספר גלריות, אחרת ניתן לבלות במקום גם יום שלם. אנחנו ביקרנו בתערוכה המצרית, ראינו את הגלריות האימפרסיוניסטיות ואת הפסלים של אוגוסט רודן הנהדר.
מהמוזיאון המשכנו לשדרת מדיסון המפורסמת והיוקרתית ומשם תפסנו רכבת למרכז מנהטן -המידטאון (Midtown). כמובן שמי שמעוניין, במקום להמשיך במסלול שלנו יכול להמשיך צפונה מהמטרופוליטן על השדרה החמישית וללכת את מייל המוזיאונים ולבקר בין השאר במוזיאון גוגנהיים (Guggenheim), מוזיאון יהודי ניו יורק, מוזיאון העיר ניו יורק ועוד.
מהמטרו ירדנו בתחנת יוניון סקוור (Union Square), עצרנו לארוחת צהריים במסעדה איטלקית נחמדה בשם Vapiano בה ניתן לראות את הטבחים מכינים את המנה. המשכנו לפארק וושינגטון (Washington Square Park) וראינו את שער הניצחון הנחמד.
שער הניצחון בפארק וושינגטון (Washington Square Park)
משם, הלכנו לאיטנו לאורך השדרות החמישית והשביעית לכיוון כיכר טיימס (Times Square). חלפנו ליד בניינים מפורסמים כגון בניין פלטירון הידוע יותר כ-"בניין המשולש". לקראת כיכר טיימס, עברנו ברחוב ברודוויי, שדווקא מעט אכזב והרגיש יותר כמו רחוב העלייה עם דוכני רחוב בהם מכרו סחורה מזויפת.
אספנו כרטיסים למחזמר מטילדה (Matilda) והמשכנו לטייל באזור. טיילנו בכיכר (שגם מחוץ לעונה הייתה הומה וסואנת), המשכנו עד למרכז רוקפלר (Rockefeller Center) וחזרנו לאיטנו לכיכר כי ההצגה עמדה להתחיל.
המחזמר היה מדהים! (מומלץ ביותר!), והקרבה לבמה (שורה עשירית) רק תרמה לחוויה.
בתום ההצגה טיילנו מעט בכיכר וחזרנו לחדר.
מסלול היום הראשון במידטאון
כיכר טיימס (Times Square)

יום 2 – שבת ה-28.9.13 – האמפייר סטייט בילדינג, איטליה הקטנה, צ'יינה טאון, Pointz 5 ו-Bryant Park
היעד הראשון שלנו ליום השני בעיר – האמפייר סטייט בילדינג (Empire State Building) – אולי גורד השחקים המפורסם בעולם. מאחר שהגענו מחוץ לעונת תיירות השיא, התור למגדל לא היה ארוך במיוחד ודי מהר הגענו לתצפית בקומה ה-86. ניתן היה להוסיף עוד כסף לתצפית מהקומה ה-102 או למעלית אקספרס המדלגת על התורים, אבל לא היה צורך.

למזלנו הראות הייתה נהדרת ונהנינו מהנוף המדהים של מנהטן עם המבנים המרהיבים שמוכרים לכולם.
לאחר שירדנו מהבניין המשכנו לאיטליה הקטנה "Little Italy" (ירדנו מקו 6 של המטרו בתחנת Spring). מכל המסעדות באזור הנחמד הזה, בחרנו דווקא בהכי גרועה. לפחות פיצינו את עצמנו בגלידה איטלקית בדוכן ברחוב.
טיילנו קצת באזור הנחמד שהוקם ע"י מהגרים איטלקים וכיום מהווה אטרקציה תיירותית נחמדה. משם המשכנו לצ'יינה טאון "Chinatown" ולרחוב קאנאל (Canal Street) החוצה אותה. משעשע לראות רוכלות ממוצע סיני מנסות למכור סחורה מזויפת (או גנובה) על רקע פגודות ומבנים בסגנון סיני.
ניו יורק מהאמפייר סטייט בילדינג
בניין קרייזלר ממרומי מגדל האמפייר סטייט
לאחר שסיימנו את הטיול באזור ליד גשר מנהטן (Manhattan Bridge) תפסנו רכבת לקווינס. היעד הבא – 5 Pointz מיצג אמנות הרחוב מהגדולים בעולם. האתר שסמוך לתחנת המטרו Court Square של קו מס' 7, הוא שורה של בניינים המעוטרים בציורי גרפיטי מרשימים שעוצבו ורוססו ע"י האמנים המקומיים. האתר פחות מוכר מבין האטרקציות הניו יורקיות הטיפוסיות, אבל בעיניי, אתר חובה!
מ-5 Pointz חזרנו למנהטן לספריה המקומית וכשיצאנו מהרכבת בתחנה נתקלנו בזוג שהצטלם ביום חתונתנו אל מול מופע רחוב שסקרן את העוברים ושבים – אמרנו ניו יורק?
5Pointz
לאחר ביקור קצר בתוך הספריה המרשימה, בה אל מול ספרים עתיקים וארונות עץ גדולים, יש גם חיבורי USB בשולחנות הלימוד, המשכנו לפארק בריאנט הסמוך (Bryant Park).
באותו היום (ונראה כי באותו שבוע), התקיים בפארק פסטיבל מטעם לשכת התיירות הצרפתית שעודד תיירות לצרפת. היה ממש כיף לשבת בפארק, לאכול מאפים צרפתים וליהנות מהאווירה הנהדרת.
בערב נפגשנו עם חברים שגם טיילו בארה"ב ויצאנו לפאב בקרבת כיכר רוקפלר. לאחר הבילוי עברנו ליד פסל אטלס המרשים, קתדרלת סנט פטריק הקתולית (שבדיוק הייתה בשיפוצים) ותפסנו רכבת לחדר.

פארק בריאנט - Bryant Park

פסל אטלס על רקע המגדל של NBC במרכז רוקפלר
יום 3 – ראשון ה-29.9.13 – פסל החירות, הדאון טאון, סוהו וגריניץ' וילג'

היום השלישי בעיר הוקדש לפסל החירות ולחלקו הדרומי של מנהטן – הדאון טאון (Down Town).

לפסל החירות הגענו במעבורת שיוצאת מפארק הסוללה (Battery Park) שבחלקו הדרומי של מנהטן. עלות השייט הייתה 17 דולר וכללה שייט לאי וכניסה לפסל. עליה לכתר (שבעיניי לא הכרחית) עלתה 3 דולרים נוספים (וכנראה היה נדרש להזמין יותר מראש). העלות גם כוללת שייט לאליס איילנד (Ellis Island) וכניסה למוזיאון ההגירה, אך עקב הרס רב שהותיר ההוריקן סנדי, אליס איילנד עדיין סגור למבקרים.
פסל החירות
הביקור בפסל היה מעניין מאוד. בתוכו יש מיצגים המסבירים את ההיסטוריה כיצד עוצב כמתנה מהצרפתים לאמריקנים, כיצד רוקעו חתיכות הנחושת העצומות וכמובן כיצד נבנה השלד הפנימי המחזיק את הפסל ומונע ממנו ליפול. למי שתוהה, המהנדס שדאג לשלד הפנימי הוא לא אחר מאשר גוסטב אייפל המפורסם.
כדאי לדעת שהאבטחה באתר גבוהה והבידוק הביטחוני בכניסה לפסל עלול לארוך זמן. בנוסף, לא מותרת כניסה עם תיקי גב ולכן נדרש לאפסן אותם בתאי אחסון העולים מס' דולרים. אך מעבר לזה, הביקור בפסל נהדר ומעניין מאוד.
מי שלא מעוניין להוציא כסף על השייט, יכול לעלות על מעבורת חינמית היוצאת מתחנת South Ferry ושטה לסטייטן איילנד (Staten Island). אמנם המעבורת לא עוצרת בפסל החירות, אך עוברת סמוך אליו (1 ק"מ).
לאחר שחזרנו מהאי, המשכנו לכיוון מרכז העסקים המפורסם בעולם, וול סטריט (Wall Street). טיילנו קצת באזור שהיה מעט ריק (יום ראשון) ואכלנו ארוחת צהריים (משום מה לקח זמן רב יחסית למצוא מקום נורמלי לאכול בו).
מהאוכל המשכנו לאנדרטה לזכר אסון התאומים (9/11 Memorial). האנדרטה ממוקמת מורכבת משתי מזרקות מפלים בצורת ריבוע, הממוקמות במקום בו עמדו בעבר התאומים. בנוסף כל מרכז הסחר העולמי (שרובו נהרס באסון) לקראת סיום בניה ועצב ע"י האדריכל היהודי דניאל ליבסקינד. באתר גם מוקם מוזיאון לזכר האסון, אך בנייתו טרם הושלמה.
מרכז הסחר העולמי החדש

אי אפשר לקחת מהאמריקאים את היכולת לעשות מיצג גרנדיוזי מצד אחד, אך גם כזה שנוגע בליבו של כל אחד ואחד מהמבקרים.
האנדרטה עצמה חינמית אך עלול להיווצר תור בתקופות העומס, לכן ניתנת האפשרות להזמין מראש כרטיסים בעלות של דולרים בודדים.
מהאנדרטה טיילנו עוד קצת בדאון טאון ועברנו ליד העירייה ובית המשפט היפים.
משם המשכנו לשכונות הצעירות והכיפיות של העיר – גריניץ' וילג' (Greenwich Village) וסוהו (SoHo). האווירה בשכונות נהדרת, חנויות קטנות וציוריות, מאפיות מקסימות (קנינו טארט נהדר בסגנון צרפתי) ובעיקר כיף.
את הערב חתמנו בפאב נחמד בגריניץ' וילג' וחזרנו לחדר.
המסלול של היום נראה כך

יום 4 – שני ה-30.9.13 – נושאת המטוסים ה-Intrepid ושכונת צ'לסי
את חצי היום הראשון הקדשנו לנושאת המטוסים אינטרפיד (Intrepid). נושאת המטוסים שנבנתה בתקופת המלחמה הקרה ויצאה משימוש בשנות ה-70 משמשת כמוזיאון כבר שלושה עשורים ובהחלט שווה ביקור. כדי להגיע יש לעלות על אוטובוס ברחוב 42 לכיוון מערב. האוטובוס עוצר בקרבת נושאת המטוסים.
הביקור במוזיאון כולל בין השאר ביקור בצוללת מאותה התקופה שמשמשת גם כמיצג ומספרת את סיפורם של החיילים שיצאו ללב ים לחודשים רבים. המדריך בצוללת סיפר שבתקופה בה פותחה, היה קושי רב באידוי ואספקת מי שתייה/רחצה ולכן רק בודדים מאוד היו מתקלחים במשך הפלגות של חודשים שלמים.
בנושאת המטוסים עצמה ניתן לראות מטוסים רבים כמו הציפור השחורה, מטוס הקונקורד ואפילו מטוס כפיר ישראלי. בנוסף מוקדש נתח בביקור לתכנית החלל (כרטיס הכולל כניסה לתערוכת החלל עולה מספר דולרים יותר). ניתן לראות קפסולות בהן חזרו אסטרונאוטים חזרה לכדור הארץ במשימות טרום מעבורות החלל כשגולת הכותרת היא כמובן מעבורת החלל אנטרפרייז (Enterprise). המעבורת אמנם לא טסה מעולם לחלל, אך בוצעו עליה ניסויים רבים.
נושאת המטוסים USS Intrepid
מטוס "הציפור השחורה" על סיפון האינטרפיד
לאחר מס' שעות במקום המשכנו לתחנת Penn Station. אכלנו צהריים באזור ברשת ההמבורגריות הזולה והמצויינת 5 Guys ומשם המשכנו לאזור צ'לסי (Chelsea) החביב. האזור שנראה כאילו מדבר לאוכלוסייה היאפית (ג'ינס של ליווייס ב-200 דולר) אך עדיין נחמד לביקור.
גם בצ'לסי אכלנו מאפים בסגנון צרפתי, אכלנו אותם מול חנות של Tiffany & Co, כמעט כמו ארוחת בוקר.
לאחר קפיצה לחנות האלקטרוניקה בסט ביי (Best Buy) הממוקמת ביוניון סקוור חזרנו לחדר.

יום 5 – שלישי ה-1.10.13 – המוזיאון להיסטוריה של הטבע וקצת שופינג
את רוב היום החמישי הקדשנו למוזיאון ההיסטוריה של הטבע (American Museum of Natural History).
המוזיאון מכיל מאות מיצגים של חיות למיניהן כשמעל כולם בולט מיצג הדינוזאורים. כמו כן, בעת הביקור שלנו התקיימה תערוכת לווייתנים (בתוספת תשלום), אך לא הספקנו להגיע אליה.
התערוכות שאהבתי יותר היו תערוכות הדינוזאורים, תערוכות היונקים באמריקה ותערוכת היונקים באפריקה (הנפרסת על שתי קומות). המוזיאון מדהים ומומלץ מאוד לביקור ומשך הביקור בו ארך כ-6 שעות.
מחיר הכניסה המומלץ הוא יותר מ-20 דולר אבל כל אחד יכול לשלם כאוות נפשו.
פומות על רקע הגרנד קניון

מהמוזיאון המשכנו לכיוון תחנת Penn Station, כלבו מייסיז (Macy's) הענק, וסתם חנויות ברחוב 32 להשלמת קניות ומתנות לקרובים בארץ.
בערב יצאנו לפאב נחמד ברחוב 116. הברמן גילה שאנחנו ישראלים, ולנו הסתבר שאימו ילידת הארץ. לכן הוא שם לעצמו יעד, לשכר אותנו עד לאובדן חושים. מיותר לציין שהוא הצליח.
אייל קורא (Moose)
טירנוזאורוס רקס (T-Rex)

יום 6 – רביעי ה-2.10.13 – סנטרל פארק וטיסה הביתה
לאחר לילה קשה והאנגאובר, מסרנו את מפתחות החדר ויצאנו ליום האחרון שלנו בניו יורק (ובארצות הברית).
את רוב היום בילינו בסנטרל פארק (Central Park). טיילנו בשבילים השונים, עברנו בבריכת הצבים החביבה (Turtle Pond). עברנו ליד הפסלים של אליסה בארץ הפלאות והפסל של האנס כריסטיאן אנדרסן.
עברנו בכר הדשא העצום, שהיה יחסית ריק (נראה כי בסופי שבוע המקום מלא יותר) ולקראת צהריים עזבנו את הפארק.
פסל אליסה בארץ הפלאות בסנטרל פארק

מהפארק המשכנו לכיכר קולומבוס (Columbus Circle). מהכיכר המשכנו לשדרה החמישית ועברנו עם האוטובוס בקרבת חנויות הענק של אפל (Apple Store), טויז אר אס (Toys "R" US) וחנות הצעצועים המפורסמת אף-איי-או שוורץ (FAO Schwarz). חשבנו לרדת מהאוטובוס ואולי להיכנס לאחת מהן אך ויתרנו והמשכנו לכיכר טיימס. את ארוחת הצהריים סעדנו במסעדה האיטלקית הנהדרת, Buca di Beppo שבכיכר טיימס (קיימים גם מספר סניפים בלאס וגאס).
מהמסעדה כבר חזרנו לדירה לאסוף את המזוודות ונסענו לשדה התעופה ניוארק (Newark) בניו ג'רזי.
לשדה התעופה הגענו באוטובוס של חברת הנסיעות Coach USA המפעילה קו לשדה התעופה (מחוץ לתחנת Grand Central) ועלותו היא 16 דולר (Newark Airport Express).
הטיסה הטרנס-אטלנטית שלנו הייתה בחברת בריטיש ללונדון ומלונדון המשכנו לישראל.
אמנם חרגנו משמעותית במשקל אך בבריטיש ניתן להכניס לתא הנוסעים טרולי ללא מגבלת משקל (כל עוד הוא במידות הרלוונטיות) ולכן לאחר סידור המזוודות בעמדת הצ'ק אין, הצלחנו להסתדר (מה שבחברות כמו אל על לא היה מתאפשר עקב מגבלה של 8 ק"ג בלבד לתא הנוסעים).
לא ברור אם בגלל השעה או המקום (ניוארק קטן משמעותית מ-JFK), אך הבידוק הביטחוני היה קצר ביותר וכך לקראת חצות, נפרדנו לשלום מארצות הברית.
הגלובוס שבקרבת כיכר קולומבוס

לסיכום

תם לו שבוע נהדר בניו יורק וחודש עוד יותר נהדר בארצות הברית.

לא יכולתי לדמיין שהטיול יהיה כל כך מדהים.

בהתחשב בכך שהיינו אחרי טיול אינטנסיבי של שלושה שבועות נהנינו מניו יורק ומיצינו את החוויה ממנה עד תום.
כמובן, שאת ניו יורק לא באמת ניתן למצות ועוד נחזור אליה בתקווה פעמים רבות.

הערות כלליות: מחירים, חנויות, מסעדות וכו'
  • תחבורה ציבורית – רוב הטיול השתמשנו בשירותי המטרו. לעיתים רחוקות השתמשנו גם בשירותי האוטובוסים (כדי להגיע לנושאת המטוסים יש להשתמש באוטובוס הנוסע על רחוב 42). בתדירות גבוהה, נוח ויעיל. בחלק מהמסלולים יש קווי אקספרס הפוסחים על חלק מהתחנות. מומלץ להשתמש בהם בנסיעות ארוכות כיוון שנחסך זמן רב.
  • קניות – את רוב הקניות עשינו כבר בחלק הראשון של הטיול במערב. גם בעיר עצמה יש סופרים גדולים כגון K-MART או Target בהם ניתן למצוא הכל מהכל. בניו יורק קיימות חנויות רבות של H&M שמציעות ביגוד במחירים סבירים (זולות משמעותית מבארץ). כמובן, מי שרוצה להקדיש זמן רב לקניות מוזמן לבקר בניו ג'רזי הסמוכה באאוטלטים ולקנות הרבה ובזול כיוון בניו ג'רזי אין מיסוי על ביגוד.
  • מסעדות – האוכל לא זול אבל יחסית לארץ גם לא יקר. לגיטימי לבקש מים רגילים ללא תשלום (כמו בארץ). דמי השירות הנהוגים לעומת זאת, יקרים מאשר בארץ: מקובל בניו יורק לתת באזור ה- 20% (שנראה לנו מוגזם, הסתפקנו ב- 15%).בנוסף למסעדות, בניו יורק יש מעדניות רבות המוכרות אוכל באיכות סבירה (חדר אוכל+) וניתן לרכוש בהן אוכל במחירים זולים מבמסעדות. כמובן, שקפה טוב ניתן למצוא בכל מקום, בשונה מהמערב בו בעיקר הסתמכנו על סטארבקס.
  • מזג אוויר – מזג האוויר היה נהדר. הטמפרטורות היו בין 20 ל-28 מעלות ולא ירדה טיפת גשם אחת בטיול. גם הראות הייתה טובה ואיפשרה לנו לצלם תמונות נהדרות. נראה כי חודש ספטמבר הוא פשוט אידאלי לטיול בניו יורק. כמובן, שבכל מקרה מומלץ להצטייד במעיל קל ובמטרייה.
  • לינה – הלינה בעיר לא זולה, לכן הזמנו מקום לינה דרך אתר Airbnb במחיר סביר (100 דולר ללילה). אזור מומלץ ללינה – Greenwich Village, SoHo. אנחנו הזמנו מאוחר יחסית ולכן ישנו באיסט הארלם שהפתיעה לטובה.

אתרים נוספים שכדאי לשקול
  • השתדלנו לכלול את רוב האטרקציות המרכזיות בטיול. עם זאת, בלתי אפשרי להספיק הכל.
  • מי שהתצפית מהאמפייר סטייט לא הספיקה לו, מוזמן לעלות על תצפית בכיכר רוקפלר, בבניין של NBC ידוע כ- GE Building. העלות דומה לזו באמפייר סטייט והנוף צופה על הסנטרל פארק.
  • לחובבי האומנות המודרנית מומלץ לבקר במוזיאון לאמנות מודרנית (MoMA) ומוזיאון גוגנהיים.
  • לחובבי החיות, כדאי לבקר בגן החיות מהגדולים בעולם, גן החיות בברונקס (Bronx Zoo).
נספח - אתרי עניין
 מומלץ לבדוק טרם ההגעה למקום כיוון שקיימת שונות בין עונות השנה השונות.
שם האתר
מה יש
מיקום
תחנת מטרו
עלות (דולרים)
שעות פעילות
ימים
הערות
מוזיאון האמנות של העיר. אלפי יצירות אמנות משלל תקופות.
אין מחיר רשמי. ניתן לשלם כמה שרוצים. רשמית מחיר מוצע הוא כ-25 דולר
08:00-02:00
כל ימות השנה
44 - תצפית ראשית ועליונה
תצפית על העיר מבניין GE (NBC)
47-50 Sts - Rockefeller Ctr (קוים B,D,F,M),
5 Av/53 St (קוים E,M)
08:00-23:
אנדרטה לזכר אסון התאומים.
Cortlandt St (קו R) ותחנה Fulton St (קוים 4,5)