הבלוג והאתר תרמו לי רבות לתכנון הטיול ולכן אני מעלה כאן את המסלול שבסופו של דבר בחרתי והתובנות שלי. טיילנו חמישה (שנים +שלושה בנים בגילאי 8,11,13) ביולי אוגוסט 2018 אחרי שבוע בניו יורק שאין יותר מדי מה לספר כי כבר על זה נכתב רבות, שכרנו רכב מאוויס בג'רזי (שם המחיר נמוך בכמה מאות דולרים מאשר לשכור במנהטן ושווה לבקש 8 מקומות – זה הבדל משמעותי מאשר 7 מקומות כי אז אפשר לקפל מושבים ולהושיב שלושה בשורה אחת) הצטיידנו בוולמארט ונסענו לתחנה הראשונה באיתיקה באזור fingers lake ממש מומלץ עיר יפה על גדות האגם ושווה לבקר באוניברסיטת קורנל. ככלל, בכל האגמים באזור צפון ארה”ב לא ניתן להיכנס לאגם היכן שרוצים כי רבים מהחופים הם בכלל פרטיים וצריך לחפש את החופים הציבוריים ולכן באיתיקה מומלץ להיכנס למים ב-Taughannock Falls State Park הכניסה עולה 8 דולר לרכב ומאפשרת להיכנס באותו לכל State Park באזור. לא ביקרנו בשאר הפארקים כי המים שם היו מזוהמים ולא ניתן היה להתרחץ בהם והיינו קצרים בזמן. ביום השני נסענו למסלול המירוצים המדהים בווטקינס גלן לצפות במרוץ פרארי. ילדים נכנסים חינם כך שהעלות למשפחה לא כזו גבוהה (50$) והחוויה מדהימה - מומלץ לבדוק באתר האינטרנט שלהם אם יש אירועים. למחרת היום לא המשכנו מערבה לניאגרה פולס אלא עלינו צפונה לאדירונדק לעיירה בשם Old Forge שהיא חלק מממקבץ של כמה עיירות נופש שפזורות על כמה אגמים. מומלץ לשכור בית על האגם לכמה ימים שאני מצטער שלא עשינו ומבירורים שערכתי העלות לא כזו גבוהה. מדובר בעיירת נופש עם חוף רחצה ציבורי נקי ומסודר עם מקפצה לאגם שהילדים ממש נהנו, יש שם אטרקציות מכל הסוגים , רפטינג, סירות מירוץ ומה שרק תרצו. מומלץ לצאת לטרק קצר ל bald mountain שמאפשר לתצפת על כל האזור המדהים של האגמים שם. אחרי שני לילות המשכנו לעיירה נוספת גדולה הרבה יותר בשם Lake George שגם היא שוכנת כמובן על אגם. האזור מאד תיירותי והעיירה קרובה יחסית לסרטוגה, שם מתרחשים בקיץ מרוצי הסוסים הגדולים ביותר בארה”ב וגם ניתן להמר על המירוצים שזו חוויה שלא חווים בארץ או במקומות אחרים וממש מומלץ ללכת למירוץ סוסים ב- Saratoga Race Course במיוחד ביום גשום כי האצטדיון מקורה בחלקים נרחבים שלו (כניסה 7 דולר למבוגר- ילדים בחינם). אגב, כמה ק”מ דרומית לליק ג'ורג יש אאוטלט מעולה עם מחירים די זולים ששווה לבקר בו. התחנה הבאה הייתה לייק פלאסיד (Lake Placid), שם ישנו בווילימנגטון מול Whiteface – נוף מדהים מקום מגניב עם מארחים אדיבים ובריכה שמשקיפה להר Ledge Rock at Whiteface. העיירה והאזור כולו ממש יפה כי היא נבנתה לאירוח המשחקים האולימפיים ואם צריך לבחור מקום אחד לבקר באדירונדק אז לייק פלאסיד זה המקום – יש שם הכל : מאטרקציות, נוף אגמים וקניות. אפשר בקלות להעביר שם שבוע אבל נשארנו רק 2 לילות ולקחנו מעבורת מזרחה על אגם שמפליין לכיוון ורמונט. ממש ממליץ למי שיכול להעביר כמה שעות בחוף של האגם בברלינגטון North Beach Park אחד החופים הכי שווים שנתקלתי בהם גם העיר נראית מקום טוב ללינה . מקום הלינה שלנו היה בלינקולן בהרים הלבנים ובדרך עברנו דרך הנופים של stow בשביל לראות על מה מדובר…. בהרים הלבנים נשארנו רק 2 לילות שזה היה ממש מעט לאור כל האטרקציות שיש שם בין היתר הפארק באטיטש Attitash Mountain ממש מומלץ.האזור עצמו כמובן הוא בין המקומות החביבים על האמריקאים בקיץ כי הנוף שם עוצר נשימה יחד עם השילוב של הנחלים והאגמים – זה מקום מושלם להעביר שם כמה ימים טובים. האאוטלט כמובן בנורת קונווי ממש מומלץ ולא לשכוח כי בניו המפשיר אין מס! ירדנו מההרים הלבנים דרך פורטלנד מיין להרגיש קצת את החופים של האוקיינוס האטלנטי תחנה ראשונה הייתה Cape Elizabeth Lighthouse ואז המשכנו בנסיעה דרך Old Orchard Beach שהוא אחד החופים המומלצים באזור, המשכנו לאחוזה של הנשיא לשעבר גורג בוש ב- President Bush Compound שנמצאת ב-Kennebunkport ואז המשכנו לחוף Ogunquit Beach. כל רצועת החופים מפורטלנד דרומה היא ממש מדהימה, מדובר בעיירות תיירים שמתעוררות בקיץ ממש כמו תאילנד ומי שמסתדר לו מציע לקחת כמה לילות על המוטלים שצמודים לאחד מהחופים הללו. המשכנו לכיוון בוסטון אך ישנו ליד האאוטלט המומלץ ביותר בניו המפשיר במרימק Merrimack Premium Outlets בשביל הקניות כמובן.טיילנו בבוסטון וקיימברידג' ולאחר 2 לילות המשכנו לספרינגפילד ששם יש כמה אטרקציות מרכזיות לילדים- הם ממש נהנו ב-Naismith Memorial Basketball Hall of Fame, בקיץ יש שם אירועים כל יום ואנחנו נפלנו על יום של תחרויות קליעה והילדים פשוט לא ירדו מהמגרש. מומלץ גם לבקר ב Six Flags New England. בדרך חזרה לניו יורק ישנו ליד ניו הייבן שם ממוקמת אוניברסיטת ייל שחובה פשוט לבקר בההיא יפיפיה. יש שם סיור חינמי שיוצא פעמיים ביום, אפשר גם בלעדיו, אבל הסיור מכניס אותך למגורים של הסטודנטים ומציג את המסורת העתיקה והמרשימה של האוניברסיטה Yale University. לא רחוק משם יש קומפלקס מגניב של אטרקציות לילדים שמאד מומלץ Sports Center of Connecticut- יש שם משחקי וידאו, מיני גולף, בייסבול, גולף ועוד...אחלה חוויה למי שאוהב. משם נסענו להחזיראת הרכב בJFK והביתה.
כמה טיפים:
לקיחת רכב: בגרזי - הרבה יותר זול.
החזרת הרכב: מומלץ להוריד את המשפחה והמזוודות בטרמינל ורק אחר כך להחזיר את הרכב- מגיעים בקלות עם רכבת בין הטרמינלים.
ניו יורק: לרכוש פאס שבועי
סים מקומי: עולה כ-40 $לחודש עם 1 גיגה גלישה.
קניות: marshals- שם מצאנו את הדילים הכי טובים. גם בוולמארט וטארגט יש מלא מציאות.
ניווט: היה לי הכי קל לנווט דווקא עם גוגל כי כל יום סימנתי על המפה את המקומות המומלצים ואז ניווטתי.
 סך הכל היינו שבוע בניו יורק ושבועים בצפון מזרח- עשינו כ-2,000 מייל, באנו עם 2 מזוודות וחזרנו עם 6….בדרך גם ארגנתי לילדים את האזרחות האמריקאית- אחלה טיול!