אחת החוויות החשובות בשבילי בכל מקום חדש זה לראות איך המקומיים חיים, איפה הם אוכלים ומבלים, וגם איך הם מגיעים ממקום למקום.

אז אולי זה יפתיע אבל לרוב התושבים בדובאי אין פרארי בחניה מתחת לבית. וגם אם יש מקומות (למשל במרכז העיר) שהם יעדיפו להגיע אליהם בתחבורה הציבורית.

נסיעה במטרו או באוטובוס זו תמיד חוויה והיא מאפשרת גם לפגוש ולזום שיחה עם אנשים.

אז מה יש לנו בדובאי?

לכתבה מלאה על דובאי: https://www.4web.co.il/blog/dubai_tours/

נחלק אותם לסוגים:

* אלו שמופעלים ע"י ה- RTA. הכרטיס הניתען שתקנו בכמה דירהם בכל תחנה ישמש לכל הנסיעות. באתר של ה-RTA תמצאו את כל לוחות הזמנים והמפות! כל נסיעה עולה בין 2 ל-10 דירהם בהתאם למרחק.

חשוב: יש להחתים את הכרטיס בתחילה ובסוף כל נסיעה. לא לשכוח כשיורדים!

- אוטובוסים: מגיעים איתם לכל מקום, הבעיה שלפעמים הם איטיים וחלק מהקווים לא פועלים כל הזמן.

- מטרו: ישנם 3 קווים עיקריים, נכון ל- 2021, רובם נוסעים מעל פני הקרקע. זו הדרך המומלצת להגיע מדה התעופה לעיר למשל.

- טראם: סוג של רכבת אוטומטית דומה למטרו רק יקטן יותר שפועל באזור המרינה.

- סירות מסורתיות בנהר (הקריק): חוצות, נוסעות במעלה ובמורד הנהר.

- מעבורת ferry: אפשר להקיף איתה את כל העיר מהקריק ועד למרינה בטיול של שעה וחצי!

דרכים נוספות לטייל:

קורקינט ואופניים - אפשר לשכור אותם לנסיעות קצרות. זוהי חוויה מיוחדת, אבל הנסיעה בהם מוגבלת לאזורים ורחובות מסויימים. יש מקומות פרטיים שמשכירים, ויש כלים עירוניים שנמצאים במקומות חניה ייעודיים. אפליקציית ליים שמשמשת את התל אביבים בארץ, טובה גם בשביל דובאי. ואם אין לכם - תוך כמה דקות אפשר להוריד. חשוב - צריך להיות מחובר לאינטרנט בזמן הנסיעה.

+ חובה לחבוש קסדה כל זמן הנסיעה ויש לחצות מעברי חציה בהליכה ולא תוך כדי נסיעה.

מונורייל

זו חוויה תיירותית בפני עצמה - רכבת רובוטית אוטומטית לגמרי שחוצה את Palm Jumeirah (אי התמר המלאכותי) מהמרינה ומגיעה עד למלון אטלנטיס שבקצה, עם עוד כמה תחנות בדרך.

המונורייל לא כלול בכרטיס ה-RTA ויש לקנות אליו כרטיס חד פעמי או יומי בנפרד.