יום 11 - מ ‏ redding לרינו

היעד שלנו היום הייתה עיר ההימורים רינו. לאחר נסיעה של כשלוש שעות הגענו לעיר התמקמנו במלון שהזמנו מראש Plaza Resort Club Hotel - מלון מומלץ בעיצוב עתיק.
אחרי התמקמות במלון גילינו שהיום ישנו פסטיבל גדול ברינו הכולל הופעות רבות, דוכני אוכל, והרבה אנשים שמתחפשים. מיד יצאנו לשיטוט בפארק המרכזי בו התקיים הפסטיבל. הייתה חוויה אמריקאית יוצאת דופן.

לאחר מנוחה במלון יצאנו בערב לשיטוט בשדרת ROW – מחברת 3 בתי קזינו וכוללת חנויות ודוכנים. אנחנו מאוד אהבנו את העיר (למרות שאנחנו לא מהמרים) הייתה הרגשה של חזרה בזמן לשנות השמונים. עיצוב של בתי הקזינו ומשחקי מחשב ומשחקים של לונה פארק של פעם.

יום 12 - מרינו ללייק טאהו

בדרך ליעדו לייק טאהו נסענו לעיירה Virginia City שהינה עיירה בה הרחוב הראשי הינו כמו העיירות של המערב הפרוע. עיירה מומלצת מאוד.

לאחריה נסענו לכיוון אגם טאהו בדרך ניסינו לעצור בחוף Zephyr Cove אך לא היה מקום חניה אז ויתרנו.

הגענו לעיירה ולמלון בו נשהה 2 לילות Hampton Inn & Suites South Lake Tahoe - מלון נחמד ומומלץ. צריך לשים לב כי לחודשי הקיץ כדאי מאוד להזמין מלונות מראש והמחירים רק עולים לקראת ההזמנה.

אח"כ הצהרים טיילנו באזור המרכזי Heavenly Village Way שהינו מרכז עיירת הסקי בחורף ובו גם נמצא הרכבל שעולה לפסגת ההר Gondola - ובו יש גם מזחלות הרים.

יום 13 - לייק טאהו

היום הוקדש לאזור האגם. במקום אופציות למסלולים רגליים רבים ומגוונים ולמסלולים לאופניים ולשיט באגם. אנחנו בחרנו במסלול Eagle Rock Hiking Trail  הנמצא המרחק של 6 ק"מ מהעיר טאהו, זהו מסלול הליכה קליל ביותר (כחצי שעה הליכה), העובר מעל האגם ומציע נוף מהמם אל האגם לאורך כל המסלול.

ישנו גם מסלול Cascade Falls Trail  מסלול מעגלי של כ 3.5 ק"מ שבמרכזו ניצב מפל יפיפייה ונוף משגע על אגם טאהו.

או טירת ויקינגשולם Vikingsholm שנבנתה בשנת 1929 כבית קיץ בסגנון סקנדינבי. מהטירה נשקף נוף מרהיב ונערכים בה סיורים מודרכים בני חצי שעה.  (מסלול של 2.7 ק"מ כשעה – דרגת קושי בינונית).

Eagle Rock Hiking Trail

אח"כ המשכנו לתצפית בשם Inspiration Point (Emerald Bay)

משם המשכנו למנוחה בחוף Pope Beach.

יום 14 -לייק טהו  - נאפה וואלי

יצאנו מוקדם יחסית בנסיעה של כ 3.5 שעות ליעד הבא שהוא אזור נאפה וואלי במדינת קליפורניה הידוי באזור גידולי ענבים ויקבים שבאזור.

היעד הראשון היה V Marketplace שבעיירה Yountville מקום מקסים בו תוכלו למצוא אביזרים לבית, לגינה או לאמבטיה, תכשיטים, אמנות, מזון גורמה, שוקולדים, יינות ועוד.

החצר של V Marketplace

משם המשכנו לעיירה St Helena שוטטנו בעיירה וביקרנו בחנות השוקולד Woodhouse שהינה עסק משפחתי ובה שוקולדים בטעמים ייחודיים.

משם המשכנו ל Old Faithful Geyser  שהוא הגייזר המפורסם. שבמרווחי זמן קבועים ישנן התפרצויות המים של הגייזר. מקום חביב ומומלץ.

משם נסענו למלון Hampton Inn & Suites Napa שבעיירה NAPA. בערב יצאנו לאכול במסעדה המומלצת Azzurro Pizzeria e Enoteca.

יום 15 - נאפה וואלי והגעה לסן פרנסיסקו

נסענו לעיירה סונומה - עיירה נחמדה שניתן לטייל בה כשעה - שעתיים.

באזור ישנן עוד אטרקציות שלא היינו בהן אבל אפרט אותן:

Benziger Winery, היושב על גבעה קטנה מיוערת, הוא יקב המנוהל על ידי משפחה. בו יש שולחנות פיקניק שנמצאים תחת עצי הסקוויה וגם מציע סיורים מאורגנים ביקב הכוללים טעימות.

הפארק שבו נקבר ג'ק לונדון, פארק מיוער ונחמד זה נוסד כמחווה לסופר המפורסם שהייתה לו השפעה רבה על עמק סונומה. בפארק תוכלו לבקר בחורבות בית הזאב , ב- Beauty Cottage ובבית "הקירות השמחים" ועוד.

המשכנו לכיוון סן פרנסיסיקו - בדרך ניתן לטייל (אנחנו ויתרנו) ביער מיור (Muir Woods National Monument) שהיא שמורת עצי סקויה מסוג רדווד שחלקם מגיעים לגובה של מעל 25 קומות. מומלץ להזמין מקומות חניה מראש בקישור.

לפני כניסה לסן פרנסיסיקו עברנו בנקודות תצפית מהממות על גשר הזהב - שלמרבית מזלנו יצאנו לנו יום בהיר לחלוטין. Golden Gate Observation Deck ו - Golden Gate View Point

משם המשכנו למלון שלנו ל 2 הלילות הבאים Holiday Inn Express & Suites San Francisco Fishermans Wharf

לאחר מנוחה יצאנו לכיוון Union Square וטיילנו באזור.

יום 16 - סן פרנסיסיקו

יום זה הקדשנו לעיר. המקומות המרכזים מצויינים בהרבה אתרים ברשת. אציין רק את הסיור בכלא אלקטרז שעשינו (כהשלמה מפעם קודמת שהיינו בסן פרנסיסיקו). רצוי מאוד להזמין מקום מראש. בהחלט סיור מעניין ומומלץ.

הפישרמנס וורף Fisherman’s Wharf ורציף 39 PIER - אזור המרינה התיירותי והמפורסם ביותר בסאן פרנסיסקו הם הרציפים 39-43 שהינם שילוב של מסעדות, חנויות ואתרי בילוי לאורך החוף כשברקע הנוף היפה של מפרץ סאן פרנסיסקו, גשר שער הזהב והאי אלקטרז.

יום 17 - כביש 1 עד מונטריי
התחלנו בנסיעה לכיוון Santa Cruz Beach Boardwalk עיירה בה טיילת נחמדה על הים עם פארק שעשועים ומסעדות. מקום מומלץ מאוד ואמריקאי מאוד.

מסנטה קרוז המשכנו בנסיעה לעבר מונטריי שם נלון הלילה במלון Hampton Inn Monterey. לאחר הורדת מזוודות במלון המשכנו לכיוון 17-Mile Drive שהינו כביש מפורסם המקיף שכונה עשירה בין העיירה כרמל לבין מונטריי. הנסיעה עוברת בין נופי יער וחוף, והרבה מגרשי גולף ובתים מפוארים. הכביש הוא כביש אגרה ובו חמישה שערים. הכניסה עולה בערך עשרה דולר לרכב.

יום 18 - המשך כביש 1 - ממונטריי לסולברג
היום המשכנו את כביש 1 שיעד הראשון שלנו הוא Bixby Creek Bridge‏ שהינו נקודה יפה לעצירה בדרך

משם המשכנו ל McWay Waterfall - מסלול קצר מאוד שבסופו תצפית על מפל הנשפך לים. נחמד אבל לא חובה בעונה זו שזרימת המים דיי חלשה.

המשכנו בנסיעה עד עיירת החוף מורו ביי שנחמד להסתובב ברחובות הסמוכים לים.

מורו ביי

ממונטריי המשכנו לעיירה Solvang שהינה עיירה בצביון דני. עיירה נחמדה ומיוחדת בה הרבה חנויות וקונדיטוריות ומבנים מיוחדים.

בסולברג ישנו במקום נחמד שהינו יחידה של 2 חדרים במתחם מקומי ויפה בשם New Haven Inn.

יום 19 - סן דייגו

בבוקר יצאנו בנסיעה לא קצרה לסן דייגו (הכבישים לא היו עמוסים למרות שחצינו את לוס אנגלס הידועה בעומסים בעיקר בגלל שהיה יום ראשון).

בדרך עצרנו במרכז קניות Outlets at San Clemente בו היינו כשעתיים. ממנו המשכנו לתצפית Mt. Soledad National Veterans Memorial הנמצאת בכניסה לעיר.

מהתצפית המשכנו לעיר העתיקה, Old Town ובה הפארק ההיסטורי אולד טאון סאן דייגו - פארק היסטורי משוחזר בשטח של ששה גושי בניינים, הכולל את בתי המתיישבים הראשונים בעיר, בו מסעדות וחנויות שונות. בהחלט מקום מיוחד ומומלץ.

משם המשכנו למלון Best Western Cabrillo Garden Inn שהינו מלון נחמד ופשוטעם מתחם של שתי קומות וחניה פתוחה וקרוב לרובע מנורות הגז - Gaslamp Quarter.

לאחר מנוחה יצאנו לכיוון Gaslamp Quarter שביום ראשון הופך למדרחוב תוסס ובו מוזיקה וריקודים. בקצה המדרחוב מגיעים למרינה של סן דייגו אשר גם הייתה מלאה ותוססת.

יום 20 - סן דייגו - הגעה בסמוך לשדה בלוס אנגלס

היום המשכנו את בטיול בסן דייגו הנפלאה. יצאנו לכיוון חוף בו נמצא מלון Hotel Del Coronado שהינומלון מפואר שקיים מאז 1888 ומאז הפך לציון דרך איקוני הידוע בכל העולם. עם הארכיטקטורה הייחודית והמדהימה שלו. טיילנו במלון ובטיילת על החוף הסמוך לו.

לאחר מכן המשכנו לשכונת La Jolla בו גלריות רבות, מסעדות יוקרתיות וחנויות. ולאורך החוף טיילת ארוכה.

משם המשכנו לכיוון מלון Holiday Inn Express Los Angeles - LAX Airport שנמצא בשדה תעופה בלוס אנגלס שלמחרת בבוקר אנו חוזרים בטיסה ישירה לתל אביב.

בזה הסתיים עוד טיול בארצות הברית הנהדרת (והיקרה הרבה יותר משנה לשנה).