מסלול טיול לצפון ומרכז יוון 13 יום בדגש נופים 06/2011

יצאנו לטיול ליוון למשך 13 יום בדגש נופים, נופים ואתרים יפים.
השתמשנו במפה של 1:300,000 אדומה של "מרקו פולו" שרכשנו בארץ.
את בוקר היום הראשון הקדשנו לנסיעה מאתונה לכיוון צפון דרך כביש מס' 1, ירידה ל- Thiva והמשך על כביש אדום לכיוון Delfoi
עם עצירה לסיור בכפר "Arachova". לאחר סיור קצר בדלפי המשכנו לכיוון צפון בדרך נוף (27 - 65E) לכיוון "Lamia" ומשם דרך "Volos" לחצי האי "פיליון" -; לינה בחרנו בכפר "Portaria" .
היום השני - הוקדש כולו לכפרי וחופי חצי האי "פיליון" בדגש על האזור הצפון מזרחי כאשר אנחנו עוברים דרך הכפרים והחופים
ב- "Zagora", "Chorefton", "Agios Dimitrios" (יוניסוס") ו"Tsagarada"- כמובן שבכל כפר במרכז יש כנסיה עם עצי דולב המשך דרומה ומערבה וחזרה צפונה למקום הלינה ב"Portaria " יש לציין שבעונה זאת פרי הדובדבן מבשיל וכל האזור מלא העצי דובדבן אחר הצהרים עשינו מסלול רגלי לשביל המפלים ביציאה מ"Portaria" לכיוון "Makrinitsa" (שעה עליה בין גשרי העץ והמפלים וחזרה דרך הכביש של הישוב) לקראת הערב יצאנו לסיור ב- "Makrinitsa" כפר עתיק וחביב ממוסחר ומלא מסעדות.
היום השלישי - התחיל בנסיעה לכיוון "הר האולימפוס" עברנו את העיירה "Litochoro" והמשכנו במעלה הכביש עד "אגיה דימיטריו" משם עלינו ברגל בשביל מסומן וחזרנו לחנייה. בהמשך נסענו לכיוון צפון הקפנו דרך ה- "רינג" את סלוניקי ובחרנו את אחד מהמלונות הרבים שיש לאורך החוף בעיירות מדרום לשדה התעופה של סלוניקי.
היום רביעי - היום הוקדש כולו ל"אצבע" המרכזית (Sithonia) של חצי האי חלקדיקי הישוב "Marmaras" עם החוף והנמל היפה שלו, פורטו קרס שחבל להיכנס אליו, גם עולה כניסה וגם נימצא ריק כמעט לגמרי, במקום מס' בתי מלון גדולים, מרינה ומסעדות סגורות או ריקות.
המשכנו עד קצה האצבע וחזרנו דרך החוף המזרחי לכיוון צפון. לפנות ערב הגענו לעיר סלוניקי -; סיור בטיילת ואתרים שונים וחזרה בלילה למקום הלינה.
היום חמישי -; יצאה מערבה לכיוון העיר "Edessa" את הסיור התחלנו בירידה ב- 2 המעליות הירוקות (ללא תשלום) לתחתית המפלים ולאחר סיור עלינו חזרה לתצפית על המפלים והעמק מלמעלה במקום גם מסעדה נחמדה שיושבת בין תעלות המים עם הרבה אוירה. סיור במספר סמטאות והמשך נסיעה לכיוון אגמי פרספה (Prespa"") על גבול יוון,מקדוניה ואלבניה את הלינה בחרנו בכפר "Psarades" לחוף האגם הגדול (בסיום הכביש האדום) וכמובן ארוחה בטברנה מקומית.
היום שישי -; יציאה מאגמי Prespa"" לכיוון דרום לעיר "Kastoria" (עיר העורות) סיור בחצי האי העתיק לאורך הטיילת הצפונית ותצפית על ציפורי המים ולאחר מכן בטיילת הדרומית.
המשך מסלול לכיוון מנזרי "מטאורה" - תופעת טבע מדהימה של גושי סלע ענקיים שצומחים משום מקום רק באזור הזה ובראשם מנזרים שרק מלחשוב אך בנו אותם מקבלים כאב ראש, סיירנו בתוך מנזר אחד ושאר המנזרים העדפנו לתצפת מבחוץ אגב רוב המנזרים נסגרים ב- 17:00
וכל יום יש מנזר אחר סגור. ע"פ דעתנו המנזרים יפים ומרשימים יותר מבחוץ. מקום הלינה בחרנו ב- "Kstraki" בפנסיון ביציאה לכיוון המנזרים.
היום השביעי -; נסיעה לכיוון "Metsovo", יש לשים לב לנסוע בכביש הישן והמפותל עם הנוף ולא לעלות על הכביש המהיר (החדש) בטעות,
סיור בכפר היפה והמשך מסלול לכיוון "Ioannina" בדרך לפני הכניסה ליונינה ביקרנו במערת "Perama" מערת נטיפים יפה שהסיור בה עורך כ-1 שעה. הסיור ב- "Ioannina" היה די קצר וכלל סיור לאורך חומות העיר העתיקה המסגד ובית הכנסת שהיו סגורים.
לקראת ערב הגענו לכפר "Papigo" בצפון כפרי זגוריה (Zagoria) ללינה.
היום השמיני -; את היום התחלנו בסיור רגלי קצר לאורך נחל עם בריכות סלע בין הכפרים "Papigo" ו- "Mikro Papigo" ולאחר מכן סיור בכפר הקטן "Mikro Papigo". המשכנו למנזר "אריסטי ספיליוטיסה" ולאחר מכן סיור בכפר "Monodendri" לסיום ביקרנו בתצפית של מרפסת ויקרוס. (בהמשך הכביש עד סיומו + הליכה קצרה ברגל). את סיום הסיור בכפרי זגוריה בחרנו לעשות בביקור ב-3 הגשרים טורקים העתיקים בדרך לכפר "Kipi".
לקראת ערב נסענו לעיר "Igoumenitsa" וחצינו במעבורת לאי "Korfu" -; לינה מצפון לעיר.
היום התשיעי -; את היום התחלנו לכיוון צפון האי לחלק המערבי (בחרנו את הכיוון ע"פ כיווני השמש לראות את הנוף בצורה הטובה ביותר) והמשכנו לאורך החוף המערבי דרומה דרך "Afionas", "Agios Georgios","Angelocastro", תצפית על "Paleokastritsa" וסיור בכפר ובשלושת מפרציו.
בשעות הצהרים חצינו את האי לכיוון מזרח ביקרנו בארמון "אכילס" עלינו לתצפית מצפון לנמל התעופה, ונסענו לפסגת הר "Pantokrator"
לתצפית (השמש כבר במערב) על החוף המזרחי. ירדנו לחוף הצפוני וחזרנו למקום הלינה דרך החוף המזרחי.
היום העשירי -; בשעות הבוקר עברנו במעבורת מ- "Korfu" ל- "Igoumenitsa" משם המשכנו בדרך הנוף לכיוון דרום ליד "Preveza" חצינו את המיצר דרך מנהרה והמשכנו לכיוון "Amfilohia" ודרומה עד "Agrinio" משם עלינו לכיוון לאזור "אבריטניה" לעיר "Karpenissi" בדרך נוף מהממת מידי מס' קמ' היה צורך בהפסקה לתצפיות על הנוף. הנוף בדרך פיצה על הדרך המתפתלת . (לינה בעיר)
היום אחד עשר -; יציאה בשעות הבוקר לכיוון גשר "ריו" ומעבר לחצי האי פולופונס לפני חצית הגשר סטינו מעט מזרחה לעיירה "Nafpaktos" עיירה בסגנון ונציאני עם נמל מוקף חומה (מקום שווה ביקור של 1-2 שעות). לאחר חצית הגשר נסיעה לכיוון "Diakopto" מציאת מקום לינה . בהמשך עלינו עם הרכב לכיוון "Zahlorou" ולמנזר "Mega Spileo", בדרך תצפיות נוף לכיוון מפרץ קורינטוס וצפונה.
היום שנים עשר -; עלינו עם הרכבת הראשונה לכיוון "Zahlorou" ומשם ירדנו ברגל לאורך המסילה (3.5 שעות) חזרה ל- "Diakopto", הדרך מלאה חוויות ונופים ההליכה לאורך הנהר ומפליו תוך כדי מעבר גשרים ומנהרות. בשעות הצהריים נסענו לאתונה דרך תעלת קורינטוס . לינה במלון "אפולו" (מלון קל להגעה עם רכב וקרוב לרכבת התחתית).
היום שלושה עשר -; סיורים באתונה וחזרה בלילה לארץ.