המלצות, מחירים וטיפים למטייל בסרי לנקה עפ"י האזורים השונים
הערים העתיקות:

1. למי שנוחת בשעות הבוקר המוקדמות -; ממליצה לנסוע מהשדה ישר לבית היתומים לפילים, להסתובב בתוך בית היתומים ובסביבות 10 לחצות את הכביש לבית המלון הנמצא ממול ושם לאכול ארוחת הבוקר תוך כדי צפייה ברחצת הפילים.
  2. רכיבה על פילים -; לפי מה שהבנתי ישנם שלושה אתרים לרכיבה: ליד בית היתומים, בסיגריה ובהברנה. כאשר בראשון ובשלישי מדובר בסיבוב שהפילים עושים באזור האתר ובסיגריה הסיבוב ארוך יותר וכולל גם ירידה לאגם לכן זהו האתר המומלץ ביותר בדרך כלל. בימי הפסטיבל (אוגוסט) רב הפילים עוברים לקנדי לכן מומלץ, למי שלא רכב אף פעם, לנצל את האתר שליד בית היתומים ובכך להבטיח שלא יפספס את האטרקציה.רכיבה על פילים
  3. אטרקציה נוספת שלא הייתי פוסחת עליה זה ה village safari -; ביקור בכפר סרי - לנקאי אוטנטי. חוויה אנתרופולוגית מעניינת מאוד.
  4. סיגריה -; מומלץ להתחיל הטיפוס לפני 7 בבוקר כשעוד לא חם מידי ואין לחץ של מטיילים בעלייה. סיגיריה
  5. המסלול שאנחנו עשינו: יום ראשון -; בית היתומים, רכיבה על פילים, מנוחה של שעתיים במלון ויציאה לסיור בכפר. יום שני -; פולונרואה (polonnaruwa עיר עתיקה, אתר ארכיאולוגי), הפארק הלאומי מינריה (minneriya צפייה בפילים חיים בטבע, לדעתי מעניין יותר מיאלה פארק), יום שלישי -; סיגריה , חזרה למלון מקלחת וארוחת בוקר, דמבולה מאטלה וקנדי.

היל קאנטרי:

1. ריקוד מסורתי -; לדעתי, מי שלא נוסע עם ילדים יכול לוותר על זה.
  2. פסטיבל -; מיותר לקנות מקומות מראש ובמחירים יקרים, רצוי להגיע לאזור פיצה האט כשעה לפני תחילת הפסטיבל ולחפש חנויות שיש בהם מקומות פנויים. מחיר הגיוני לשלם כ 2,000 רופי לאדם (50 ₪). הפסטיבל עצמו זה תהלוכה של שעתיים (ביום הראשון והאחרון זה ארוך יותר) בה יש המון מופעי רחוב ובין קבוצה אחת לשנייה צועד פיל / פילים מקושטים.מי שמגיע לסרי לנקה באוגוסט - לא לפספס הפסטיבל. חוויה.
  3. שלושה מפעלים קטנים ומעניינים הנמצאים לידי הpoint kandy view ואם יש לכם זמן פנוי שווה להיכנס ולהתרשם (15-20 דקות בכל מפעל) gem museum בכניסה לחנות מקרינים סרט המתעד כיצד קורים את אבני החן, batik factory עבודת יד של צביעת בדים לתמונות וביגוד, wood carving work shop -; עבודות יד של גילוף מעץ.
  4. נוארה אליה -; מאוד קרה. קחו איתכם בגדים ארוכים גם ללילה וגם למסלול למחרת בהורטון.
  5. מישורי הורטון -; על אף שם השמורה המקום רחוק מאוד מלהיות מישורי אך המסלול משגע, ההגעה אליו היא ברכב גבוה בלבד, מומלץ לצאת מנוראה אלייה בסביבות 5:30 בבוקר ע"מ להתחיל את המסלול עד 06:30 ולהגיע לנק' סוף העולם לפני תחילת הערפילים. אך גם אם אתם מגיעים מאוחר יותר -; על תפספסו, למרות שהראות לא תהא הכי טובה אתם עדיין תוכלו ליהנות מאוד מהדרך היפהפייה הזאת. המסלול הוא מעגלי ואורכו כ 10 קילומטרים . לא להתעצל ולרדת גם למפל.
  6. אטרקציות באזור זה: אחד מגני התבלינים במאטלה, המפעלים שהזכרתי קודם, מקדש השן, ריקוד מסורתי, הגנן הבוטני, מפעל לייצור תה, מישורי הורטון, מפל Rawana , אדמס פיק, אדם פיק הקטן , רפטינג, מפל ramboda.

סוף העולם דרום סרילנקה:

1. בחודשי הקיץ אין לויתנים, לא כדאי בחודשים אלו לקחת את השיט ממירסיה כי לא תראו דבר. באוגוסט הם רק עוזבים את צ'ילה ומתחילים במסעם.
  2. בעיירה טסה קרוב מאוד למרכז הנהגים העצמאיים (משם לוקחים הג'יפ ליאלה פארק) ישנו גסט האוס הנקרא SERENE PARK -; מומלץ ביותר! לא תתאכזבו, שוכן בין שדות אורז נקי, מרווח, יפה אוכל טעים. מכל המקומות בהם ישנו זה המושלם ביותר.
  3. בנסיעה בדרך בין טסה לגאלה ישנם שתי אטרקציות שלא קראתי עליהם בשום מקום והנהג שלו עצר בהם ואני ממליצה מאוד. הראשונה נקראת blow hole בחודשי הקיץ ניתן לראות התפרצות הגלים מתוך חור בסלע, ההתפרצות קורה אחת לדקה בערך ומגיעה לגבה רב. כמו כן , בין נקודת התשלום לנקודת התצפית , בצד שמאל, ישנה יציאה לחוף קטן ומרהיב ביופיו. האטרקציה השנייה היא טיפוס למרומי המגדלור ב Devinuwara , גם ממנו נשקף נוף שיכול לככב בהרבה גלויות.
  4. שייט river safari -; maduganga -; נקודות עצירה בשייט כוללות מסז' דגים בכפות הרגליים, ביקור במנזר וביקור באי הקינמון. קחו אתכם כסף קטן לשיט לטיפים.
  5. אטרקציות באיזור זה -; יאלה פארק, blow hole , מגדלור , העיירה גאלה , שייט במדוגנגה. שמורה לטיפול בצבי ים.

IMG_2027.JPGIMG_1681.JPGקולומבו

1. עיר משעממת ורועשת מאד לכן אם כבר לישון באזור עדיף בנגומבו. בעיר אפשר לבקר בשוק (למרות שבגלל הרעש הביקור מתיש מאוד ובטח תברחו כעבור חצי שעה כמונו), במרכז המדיטציה שבאגם ובמוזיאון הלאומי.
  2. קניות -; בעיר מרכז קניות אודל odel- חנות כל בו בה עשירי סרי לנקה עורכים את קניותיהם אך יחסית למחירים בארץ היא נחשבת זולה. אני אישית לא מצאתי בה שום דבר ששווה לקנות

טיפים כלליים נוספים:

1. תביאו איתכם פראו. לאורך המסלול (בעיקר בפינואלה, דמבולה וקנדי) מספר מקדשים שלא ניתן להיכנס עליהם עם גופיות מכנסיים הקצרים מגבה הברך (לא גברים ולא נשים). אני קשרתי פראו סביב המותניים ואת הכתפיים כיסיתי בצעיף. בעלי, שגם כן היה לבוש מכנס קצר, נאלץ להשכיר סרון ב 200 רופי בכניסה למקדש השן.
  2. כסף קטן -; תפרטו הרבה כסף קטן. לאורך הדרך תמצאו עצמכם משלמים לא מעט טיפים לנותני השרות השונים.
  3. עזרה ראשונה שחובה לקחת -; משחה למריחה על שרירים תפוסים (הטיפוס על הסיגריה ולמקדשים בדמבולה יכאב גם יומיים אחרי כן), כדורים לטיהור מים, תרסיס לניקוי וחיטוי הידיים (אין סבון בשירותים של בתי הקפה ואם יש הוא מוצק), אימודיום. ובנוסף לתרסיס נגד יתושים לשעות היום מומלץ להביא גם מכשיר חשמלי קטן (זה עם הטבליות) לשעות הלילה.
  4. תביאו איתכם הרבה סבלנות -; הם מאוד איטיים בעיקר בהגשת האוכל בגסט האוס, יכולה לעבור חצי שעה או יותר מרגע שתתיישבו עד שתקבלו האוכל.
  5. תזמינו גסט האוס על בסיס חצי פנסיון.
  6. תעשו ויזה כבר מהארץ, חבל סתם לעמוד בעוד תור בכניסה (וזה גם עולה 5$ פחות)
  7. מתאם -; המתאם הבינלאומי שמוכרים בארץ אינו מתאים לשקע בסרי לנקה.
  8. תסגרו מהארץ, מראש, עם הנהג את המסלול. תבקשו ממנו שהוא יתאם וישלם על כל האטרקציות ואתם תשלמו לו בדולרים, זה יחסוך מכם הרבה כאב ראש.
  9. ממליצה להגיע ל 10-11 ימים מלאים ללא החופים, מי שממשיך למלדיביים יכול לוותר על החופים, מי שלא מומלץ להוסיף עוד מספר ימים לחופים. עלות ממוצעת כולל גסט האוס ברמה גבוה, 3 ארוחות , נהג ושלל האטרקציות כ 200$ בממוצע ליום לזוג .מחירים :