בירתה היפהפיה של איטליה אשר נמצאת על גדותיו של נהר הטיבר ומהווה מרכז דתי, שלטוני, תרבותי, כלכלי ותיירותי. בעיר בעלת העבר העשיר מתוגררים כ-3 מיליון תושבים והיא העיר היחידה אשר בתוכנה שוכנת מדינה! הלא היא הוותיקן.

רומא היא היעד המושלם עבור מטיילים המחפשים חופשה בסגנון אורבני. אלו ימצאו את בירתה של האימפריה הרומית כיעד אטרקטיבי ביותר, בעלת היסטוריה מרתקת ושלל אתרים ואטרקציות שכיף לבקר בהם.
 יש המגדירים את רומא כ"מוזיאון פתוח" כיוון שהיכן שלא תפנו, תמצאו עדות המספרת את סיפורה של העיר והשיטוט בה קל ונוח ומתבצע בעיקר ברגל. המבנים המרשימים, האתרים המרכזיים, ארכיטקטורה וארכיאולוגיה – כל אלו הופכים את החוויה לייחודית ויוצאת דופן ועבור חובבי האינסטגרם לא יזיק לציין כי כל אלה גם מצטלמים לא רע. מבין המקומות שחבל לפספס:

הקולוסיאום – מבנה גדול ועוצמתי ששימש בימי האימפריה הרומית כקירו החיצוני של האמפיתיאטרון המפורסם בעולם בו נהרגו גלדיאטורים, שוורים וחיות אחרות כחלק ממופעי ראווה להנאת הצופים. כיום מדובר בעדות חיה לאירועים שהתרחשו באתר המהווה את סמלה של רומא ואחת האטרקציות המתויירות ביותר בה.

גבעת פלאטין – ממרומה של גבעה המתנשאת לגובה של כ-70 מטר תוכלו לצפות בעיר היפהפיה, חוויה שאסור לפספס וכשהראות טובה מומלץ לטייל באזור בשעת השקיעה, במיוחד עבור זוגות האוהבים הפוקדים את העיר.
 מלבד התצפית המרהיבה, בגבעה נמצאים מבני ארמונות מרשימים, גנים ירוקים עם צמחיה מטופחת ופינות חמד שנעים לשבת בהן ולהנות מהאווירה הפסטורלית.

מזרקת טרווי – מזרקה מתקופת הבארוק אשר נבנתה על ידי הארכיטקט המפורסם סאלבי. למזרקה מבנה יפהפה ומגיעים אליה המוני מבקרים בזכות אגדת העם המספרת עליה כי מי שיזרוק לתוכה מטבע, עוד ישוב לטייל בעיר העתיקה. אגדות או לא, מדובר באחת הנקודות הרומנטיות ברומא ואם אתם מטיילים בצמד מומלץ שלא לוותר על הביקור בה.

פיאצה נבונה – כאן התקיימו מירוצי סוסים בתקופה הרומית וכיום נותר המבנה העגלגל עדות לכך. במרכזה של הכיכר המרשימה ניצבות שלוש מזרקות שעוצבו על ידי מיטב האדריכלים, כמו הפסל והאדריכל המפורסם ברניני .
 אם אתם נקרים לאזור תהיה זו הזדמנות נפלאה לעצור להפסקת צהריים ולשבת באחת מבתי הקפה או המאפיות המקומיות.

הפנתיאון – סמלה של האימפריה הרומית אשר נבנה כמקדש רומי לפני יותר מאלפיים שנים והפך במאה ה-7 לספירה לכנסייה בעלת ריצוף יפהפה ותקרה מרשימה. המבנה המרשים שנשמר בצורה יוצאת דופן עד היום מתוחזק היטב וחובבי ארכיטקטורה מוצאים אותו מרתק. במקום נמצאים קבריהם של מלכי איטליה ואם תופס אתכם יום גשום מומלץ לבקר באתר ולהתרשם ממבנה התקרה הייחודי שבראשו פתח היוצר מחזה מיוחד כשמי הגשם נכנסים דרכו.

הוותיקן – אחרון חביב ואתר שפשוט אסור לפספס. רומא היא העיר היחידה בעולם אשר שוכנת בתוכנה מדינה. הוותיקן היא מדינה קטנטנה בעלת שלטון משלה, דגל ואפילו המנון. המבקרים במקום ימצאו בה מוקדי תיירות כבכל מקום תיירותי – דוכנים, חנויות, גנים, מוזיאונים כיכרות, פסלים ומבנים מרשימים במיוחד.

מעבר לאלו נחמד מאוד פשוט לשוטט ברחובותיה של רומא, הסמטאות, השווקים וחנויות הבוטיק המקומיות. זה מקום נפלא לבחור באקראיות בית קפה ציורי, לעצור להתרעננות ולהשקיף על המוני המטיילים ברחובות כשהם טרודים בשגרת היום-יום.

רומא היא מקום נפלא לטייל בו עם בן או בת זוג, בהרכב משפחתי לרבות ילדים קטנים ואף לבד. ארזו ספר טוב והגיעו עם מצב רוח מרומם, לא תזדקקו ליותר מזה.