טיול לרומניה שנערך בין התאריכים: 6/9-14/9,יצאנו 2 זוגות , דרך אבי טיולי צ׳ורבה-אבי טיולים ברומניה . מסלול הטיול סיכמנו מול אבי אחרי שסיפרנו לו מה אנחנו מעונינים ( כפרים , נופים , שוקים ואתרים מרכזיים ) והמלצותיו בהתאם . סיכמנו על נהג/מדריך דובר עברית לשמונה ימים , היום התשיעי שהינו בבוקראשט לקראת הטיסה . אבי המליץ לנו על נהג/ מדריך מקומי דובר עברית בשם סימיון . קבענו שבתאריך 6/9 , סימיון יחכה לנו בשדה התעופה ומיד נצא לתחילת הטיול לכיוון צפון . הטיסה היתה אמורה להמריא בשבע בבוקר והתאחרה כשעה , נחתנו לקראת 11:15 בשדה התעופה בבוקראשט .
6/9-היום הראשון :
יצאנו משדה התעופה רבע לשתים עשרה . נסיעה מבוקרשט לכיוון העיר בארשוב. בדרך עצרנו בסינאיה , ביקור בארמון המלך . כניסה לארמון סיור כ-45 דקות , 40 לי ( 20 לי למבוגר).
משם המשכנו בנסיעה לכיוון ברן , לטירת הדרקולה . באזור הטירה טיילנו ברחובות ובין דוכני המכירות , נכנסנו לסרט והליכה במבוך הדרקון ( 40 לי לזוג) נחמד – מומלץ . לטירה עצמה לא נכנסנו . משם המשכנו לבראשוב הגענו סביב ששוחצי בערב , סהכ נסיעה של כ-250 קמ .
בבראשוב הזמנתי מראש מלון ( על מנת שלא נצטרך לחפש לינה , ידעתי שביום הראשון תהיה נסיעה ארוכה ויום ארוך אחרי הטיסה . המלון שהזמנתי בבראשוב היה המלון residence hirscher , מלון גרמני , 65 יורו ללילה ללא ארוחת בוקר . המלון ממוקם ליד הכניסה לעיר העתיקה ואזור הבילוי המרכזי , מיקום מעולה , חדרים גדולים . בדיעבד הבחירה היתה נכונה כי הגענו בערב וישר יצאנו לטייל בעיר העתיקה . זאת היתה ההכרות שלנו עם בראשוב .
7/9 – היום השני :
החלטנו לוותר על סיור בעיר בראשוב והעדפנו לצאת מוקדם לשמורת הדובים על מנת להגיע לסיור הראשון בהוקר בשעה 09:00. הנסיעה לשמורה לקחה כשעה , סיפור השמורה מיוחד והמלצתי לא להחמיץ . הסיור כשעה וחצי בערך , עלות 40 לי לאדם מבוגר . חוויה למי שלא ראה דובים והסיפור המיוחד של השמורה והצלתם מעצים את הביקור . משם המשכנו לכיוון אגם ספונטנה
כניסה לרכב לאגם 20 לי , כשעתיים נסיעה מהשמורה . אגם נחמד עצירה ומנוחה מהנסיעה הארוכה . לאורך כל הנסיעה עוברים בכפרים , השטחים החקלאים , נוף היערות , המים , הבתים , החצרות , דוכני המכירה של המקומיים לאורך הדרך מיוחד . כיוון הנסיעה לפיאטרה נימט . בדרך עצרנו אצל משפחה רומנית (לא תוכנן מראש) כיבדו אותנו בצזירי ומיץ פירות . הראו לנו את הבית ואיך האישה מכינה עלי גפן . נתנו לנו צנצנת ריבה מקומית . המשכנו בנסיעה לפיאטרה נימט הגענו סביב שמונה וחצי בערב ( 12 שעות טיול ) .
סהכ באותו יום עשינו כ-380 קמ . סימיון הנהג ארגן לנו פנסיון ללינה מחוץ לעיר פיאטרה נימט , פנסיון boema , בפנסיון ישנו 2 לילות כולל ארוחת בוקר , מקום טוב , חדרים נקיים , ארוחת בוקר טובה , צוות אדיב , עלות לזוג 35 יורו ללילה עם ארוחת בוקר .
8/9 - יום שלישי :
בבוקר יצאנו לסיור בפיאטרה נימט :
ביקור בבית הכנסת בעיר תרמנו 20 לי לאדם , נסענו לאזור התחנה המרכזית שלהם ושם עלינו לרכבל שלקח אותנו מעל העיר לכיוון ההרים (אזור הסקי בחורף) , עלות 20 לי לאדם . בהר ניתן לטייל , יש תצפית נוף על העיר (נחמד לא לוותר) . משם המשכנו בנסיעה למנזרים עם הציורים . נכנסנו לשני מנזרים שסימיון המליץ לנו , אחד מהם כניסה עלתה 10 לי לזוג , השני 20 לי לזוג . המנזרים יפים , אחד מהם היה בשיפוץ , ציורי הקיר מיוחדים ומרשימים מאוד . משם נסענו לשוק מקומי בעיירה טירגונאמץ . נסענו למצודה ראינו אותה מרחוק החלטנו לוותר על עלייה למקום ( עליה קשה ברגל , אין גישה במכונית . סימיון הנהג המליץ לנו לראות את המוזיאון של פופה ( מוזיאון לזכרו : שימור עבודות אומנות , חפצי תרבות וחיי היום יום ) , המקום מוחזק על ידי הבת שלו , כניסה 10 לי למבוגר .
מקום מרשים , אוסף חפצים של חיי התרבות והיום יום של העם הרומני מומלץ ומיוחד . חזרה לפיאטרה נימט , סיור במדרחוב של העיר , ארוחת ערב וחזרה לפנסיון.
9/9 – יום רביעי :
מלון 2 לילות בפיטרה נימט 70 יורו .
נסיעה לכיוון סכר ביקאז , מעבר ביקאז , האגם האדום (אכלנו לנגוס).
בנסיעה לסובטה עצרנו במסעדת רובין , מסעדה הונגרית לאכול מרק גולאש , מרק מעולה , המשכנו ועצרנו באגם אוראסו , אגם מלח עם מינרלים למרפא , המשכנו בנסיעה לקלואז׳ , הגענו ללינה בעשר וחצי בלילה לפנסיון Diads , פנסיון חדש , נקי , צוות אדיב , ארוחת בוקא טובה מאוד . שלמנו ללילה כולל ארוחת בוקר 38 יורו לזוג .
10/9 - יום חמישי :
יוצאים לסיור בקלוז׳ , עזבנו את קלוז׳ סביב שתים עשרה לכיוון מכרות המלח בטורדה , נסיעה של כשעה וחצי .
מכרות המלח סיור של כשעתיים כניסה 40 לי לזוג . בתם הסיור נסענו לכיוון אלבה יוליה כשעה .
מלון mariss מחוץ לעיר עם א. בוקר 42 יורו לזוג . מחון טוב 3 כוכבים , אין מעלית ( בכל הפנסיונים אין מעלית לכן זול יותר ) . יש מיזוג אויר , ארוחת בוקר מגוונת וטעימה .
11/9 - יום שישי :
סיור באלבה יוליה במבצר ובכנסיות כשעתיים לקראת 11:50 מתכנסים באזור המלון במבצר לקראת טקס החלפת משמרות בשעה 1200 . הטקס כולל : הנפת הדגל ותהלוכה . בביום המופע המשכנו לכיוון סיביו , נסיעה של כשעה וחצי .טיול בסיביו כשעתיים
, עיירה יפה , אתנחתא בבית קפה לאכול פפאנש . יצאנו סביב ארבע לכיוון הכפר סיבאל , נביעה של כ-45 דקות . הכפר סיבאל כפר אותנטי , התארחנו ללינה אצל משפחה מקומית שמארחת גם תיירים לארוחת ערב מסורתית ומופע פולקלור . יש להם חדרי לינה בקומה שניה (מדרגות) . התארגנו ויצאנו לרכיבה על עגלה עם סוס ברחבי הכפר (סימיון הנהג דאג לנו מראש לסיור) . חוויה . בערב השתתפנו בארוחת הערב שבישלה לנו בעלת הבית ויחד עם קבוצת תיירים מגרמניה נהננו ממופע מקומי . הלינה והארוחות במקום היו חוויה (אוכל טוב מאוד) , בעלי הבית נחמדים מאוד ונוגע לנו שמארחים הרבה קבוצות מישראל . לינה , ארוחת ערב מקומית וארוחת בוקר שילמנו 50 יורו לזוג ( החדר לא גדול , בלי מזגן , נקי ) .
12/9 - יום שביעי :
עוזבים את כפר סיבאל לכיוון בוקרשט.
נסענו בכביש המעבר הגענו לאזור חניה ועלינו ברכבל לכיוון אחד לאגם בלה .
רכבל 60 לי לזוג . הנהג המשיך עם הרכב לפגוש אותנו באגם . הנסיעה ברכבל חוויה , לראות את כל הנוף ודרך המעבר מלמעלה . משם המשכנו ברכב לכיוון מחוז ארגש . בדרך יש הרבה מפלים ומים זורמים בערוצים , עצרנו ליד מפל והמשכנו . בעיירה קורטא דה ארג׳ש ביקרנו במנזר , כניסה 4 לי . הגענו לבוקרשט בשעות הערב המוקדמות , הזמנתי מראש לינה לשני לילות במלון מוקסה (220 יורו לזוג כולל ארוחת בוקר) , מיקום שדרות ויקטוריה , כחצי שעה הליכה מהעיר העתיקה . מלון קטן , משפחתי , מפואר , צוות אדיב , חדרים גדולים , נקי ואוכל מצויין . בעל המלון דובר עברית . התמקמנו ויצאנו לטיול רגלי לכיוון העיר העתיקה .
13/9 - יום שמיני :
נסיעה לארמון צ׳אוצ׳יסקו ,הזמנת סיור של שעתיים (סיור מלא לזוג 110 לי + אישור צילום במהלך הסיור 30 לי)
הסעור הוזמן על ידי סימיון הנהג לבוקר , הסיור הארוך כולל במרתף הארמון . הביקור בארמון לדעתי חובה , סיור מרשים . משם המשכנו בנסיעה לכיוון בית הכנסת הגדול . כיום משמש למוזיאון לא לתפילה . לא רחוק ממנו בית כנסת נוסף בשיפוץ שישמש בעתיד כמוזיאון היהודי בבוקראשט . משם
נסיעה לבית הכנסת קורל טמפל , ביה״כ המרכזי למתפללים . משם המשכנו לבית האופירה ״אתינאו רומאן״ (כניסה 20 לי) ,משם הלכנו למבנה בית ראש הממשלה בתקופת צ׳אוצ׳יסקו ולפסל של קארול השני . משם נסענו למוזיאון הכפר ( 20 לי לזוג כניסה ) , המוזיאון הינו למעשה פארק פתוח ובו מבנים אותנטיים שהובאו מאזורים שונים של רומניה , ומתארים את חיי התושבים המקומיים . מוזיאון מיוחד , מעניין וחשוב לבקר בו . חזרנו למלון ונפרדנו מסימיון . בערב , סימיון הנהג סידר לנו מסעדה מרכזית בעיר העתיקה (קארו דה בייר) עם מופע פולקלור (כדאי להזמין כרטיסים מראש) . מסעדה יפה , גדולה שתי קומות , הארוחה כללה מופע פולקלור (שירה,ריקודים,נגינה) . שירות מצויין ואוכל טעים (שלמנו 250 לי לארוחה מלאה לזוג כולל יין,מופע וטיפ).
14/9 - יום תשיעי :
היום האחרון ברומניה . מנהל המלון המליץ לנו לבקר בשוק פתוח ובמול מרכזי שיותר זול מהמול של אפריקה-ישראל . נסענו עם מונית (נסיעה ממוצעת כ-30 לי לסכם מראש עם הנהג) לשוק אובור שיש בו גם מול עממי . השוק גדול , צבעוני , נחמד ובמול הצמוד ניתן לראות את המסחר המקומי ותושבי רומניה . משם לקחנו מונית למגה מול (carrefour) , קניון גדול , מודרני , חנויות מותגים מכל העולם . חזרנו למלון התארגנו לנסיעה לשדה התעופה . דרך המלון הזמנו מוניות ( מונית לשדה התעופה עלתה כ-35 לי) .
מה לא הספקנו :
בראשוב העיר והאזור לא טילנו (ראינו את בראשוב בלילה ואת העיר העתיקה) ; העדפנו לנסוע בבוקר מוקדם לשמורת הדובים ולהמשיך צפונה (לא מצטערים). לא הגענו לאזור הים השחור .
רומניה ארץ גדולה , ידענו מראש שלא נספיק הכל , טעמנו ונהננו . ארץ ירוקה , נופים , כפרים , הרי הקרפאטים , שפע מים , תושבים אדיבים , אוכל מצויין וזולה .
טיול מומלץ !