יום ו' ביולי, טיסת אל-על מבן -גוריון בשעה 06:00 בבוקר.

אבא אמא ושני בנים (7,9) מגיעים לשדה לאחר לילה של שינה בקושי עם ילדים עתירי אדרנלין שסרבו לעצום עין.
לאחר 3.5 שעות טיסה נוחתים במזג אוויר קייצי ונעים במינכן, אוספים את הרכבשהוזמן (סטיישן משפחתי) - קיבלנו קיה סיד דיזל - לא שידרוג כמיטב עדות בניישראל, אבל הדיזל משמח !
רוכשים כרטיס סים לטלפון תמורת 20 יורו בחנותהאלקטרוניקה בשדה (טרמינל 2 - בסמוך לדלפקי השכרת הרכב), והמוכרת האדיבהמפעילה לנו תכנית של 1GB גלישה לחודש. (ניתן למצוא כרטיסים זולים יותר, אבלהעדפנו לצאת מהשדה "מחוברים(
מכוונים בג'יפיאס האנדרואידי ליעד הראשון שלנו (ממועדפי גוגל ששמרנו מראש), ומחליקים לכיוון לינדאו שלשפת ה"בודנסי".
לאחר כשעה וחצי, מגיעים לחנייה הגדולה על האי לינדאו, וצועדים לאורך קו החוף לכיוון הנמל והרחוב הראשי (Maximilianstra ). האי מקסים וגם הגלידה הייתה טעימה.

לינדאו

הנמל

...
לאחר הסיור בלינדאו חזרנו לרכב, מצאנו סופרמרקט קרוב בעזרת מפת osmand המצויינת, ובסלים מלאים פנינו לכיוון הגבול האוסטרי.
 תוכנת הניווט הראתה כשעה וחצי, ואכן כשעה וחצי לאחר רכישת מדבקת כבישים אוסטרית לשבוע בחנות הנוחות שבתחנת הדלק האוסטרית הראשונה ועלייה על כביש A14 לכיוון אינסברוק, נחתנו בצימר המדהים שהזמנו בעיירה Bludenz. בעלת הבית החביבה דאגה להצטייד בחברתה דוברת האנגלית, שעזרה בחביבות להתמצא בדירה היפהפיה המצויידת הייטב ומתוחזקת ללא רבב. בנוסף התברר כי הטרפולינה שהבחנו בה בקושי בתמונות, הוצבה לכבודנו במרכז הדשא הירוק, ומעכשיו הפכה לנק' הכניסה/יציאה לצימר עבור שני הבנים האנרגטים.

צימר בבלודנץ
 לאחר ארוחת ערב נעימה במרפסת, ומבטים חוששים בעננים הנאספים, "קרסנו" במיטות המרווחות.

יום ש' - בוקר ללא עננים ותחזית לא ברורה להמשך היום "הקפיץ" אותי לבדוק את מכונת הקפה ולהכין כריכים, על מנת לצאת מוקדם ו"להשיג" את העננים שהובטחו לנו בהמשך היום.
יצאנו לנסיעה קצרה של כחצי שעה בכיוון דרום ל"עמק ברנד" - Brandental ולאגם הירח והרכבל המוביל אליו.
 הנופים מקסימים, והרכבל העלה אותנו לאגם Lunersee למסלול הליכה נינוחה של כשעתיים, בנוף מדהים עם "שלוגיות" קטנות בצידי הדרך לשמחת הילדים.

Lunersee

הממטרים מאנו להגיע, ובדרך חזרה עצרנו להליכה קצרה למפל חביב (kesserfall) בסמוך לעיירה ברנד ומהרנו להגיע ל"פסטיבל השוקולד" השנתי של Milka - גאוות העיירה !

Milka

עוד יום מוצלח הסתיים והגשם עדיין ממאן להגיע - אבל "לא לעולם חוסן" ובמעילי גשם טרם הצטיידנו !

יום א' - עוד בוקר של שמיים כחולים "הקפיץ" אותנו ליעד ההררי הבא שלנו - "מעבר הסילוורטה" !
 הפעם פנינו לכיוון דרום/מזרח אל עמק "מונטפון", "פסחנו" על העיירה החביבה "שרונס" ועל מגלשות ההרים בגולם, ותוך כחצי שעה שילמנו את האגרה לכביש הסילוורטה והתחלנו "לטפס" בנופים יפהפיים. לאחר עצירה קצרה לחופי אגם קטן ויפה המשכנו לשיא מעבר ההרים ולסכר והאגם שבגבול עם טירול.
 חשבנו לצאת להליכה קצרה, אבל הקפת האגם וההליכה בין ההרים פיתו אותנו להמשיך, ולאחר כשעתיים מצאנו את עצמנו מצידו השני של הסכר, לאחר הקפה של האגם כולו (אפילו בקבוק מים גדול לא לקחנו איתנו, ושתינו מהפלגים שזרמו מסביב).
אגם הסילוורטהDSC_0234(2).JPG
 המשכנו בנסיעה מזרחה בטירול, וחזרנו דרך כביש 197 הנופי. הפעם לא ציפה לנו פסטיבל שוקולד, כך שלאחר עצירה בעיירת הסקי החביבה סט' אנטון לקפה שוקו ועוגות מצויינות (הבטחנו לילדים פיצה, אבל מסתבר שהבטן הישראלית לא מקרקרת לפי השעון האוסטרי), חזרנו בגשם שוטף דרך מעבר ההרים ארלברג. בערב פקדנו פיצריה שכונתית חביבה וטעימה במרחק דקה הליכה מהצימר, כי הבטחה זו הבטחה, כך ששוב קרסנו למיטות בשעת לילה מאוחרת. עד ש"מעכלים" את היחס בין השעון הביולוגי לשעות האור הקייצי בצפון...

יום ב' - בוקר חמים עם תחזית להתעננות בהמשך שלח אותנו לכיוון העמק הבא - Walsertal , שמורה ביוספרית יפהפיה, כשפנינו לאגם Seewaldsee אשר הברושורים הרשמיים של לשכת התיירות מבטיחים לנו כי "למרות הגובה, מימיו חמימים ונעימים לשחייה" - בעלת הצימר פיקפקה בחמימות המיים ועשתה תנועות של "בררר", אבל החלטנו לנסות בעצמנו.
 בנסיעה מעט ארוכה מהצפוי, לאחר ש"עבודות בכביש" הובילו אותנו ללא רחמים ובסיבוב ארוך ומפותל, אך בדרכים יפהפיות, הגענו לעיירה Fontanella וחנינו בנקודת המוצא להליכה לאגם. - דרך נעימה של כ - 3 ק"מ (לא לרכב מנועי) הביאה אותנו לאגם יפהפה מוקף הרים.

מסתבר שה "בררר" היה קצת מוגזם - אם כי לא לגמרי - הטמפ' משהו בין בריכות הזוויתן לתל-דן...
 לאחר התרעננות ופיקניק, לקחנו את "רכבת הצעצוע" - כמו זו של הלונה-פארק - אפשר גם הלוך/וחזור, בחזרה לרכב והמשכנו ליעד הבא שלנו - פלדקירש - עיר עתיקה וחביבה עם מבצר ושרידי חומה ומגדלים - נחמד, הגלידה הייתה טעימה, וקנינו מעילי גשם זולים ופשוטים לכולם ב c&a (תעודת ביטוח - הגשם נבהל ונעלם).
 קינחנו בסופרמרקט וחזרנו לצימר לסכם עוד יום מוצלח.

יום ג' - היום המלא האחרון שלנו באוסטריהמאחר ומזג האוויר היה "לטובתנו" והספקנו את הנקודות המרכזיות, נתנו לדור ההמשך לבחור בין שתי אפשרויות, אפשרות א': טיול "שלושת האגמים" הכולל רכבל מ"שרונס", הליכה של כשלוש שעות וחזרה ברכבל, נראה מבטיח, אבל דור ההמשך בחר בהליכה מעט קצרה יותר ב"Burser shlucht" ובהמשך... ובקיצור פנינו בנסיעה קצרה לחנייה ב-Burs ותוך דקות צעדנ ולאורכו של פלג יפהפה עם ירידות רבות למיים וסביבה מוצלת ונעימה.

ביציאה מהערוץ הליכה נעימה חזרה לכפר ולרכב - סה"כ כשעתיים וחצי.
 את המסלול הזה, כמו את רוב מסלולי ההליכה שעשינו, הורדנו מאתר Outdooractive והעברנו לתוכנת הניווט המצויינת Osmand שליוותה אותנו בנאמנות גם בטיול זה.

משם המשכנו לעבר המתחם ה"אקטיבי" ב-Golm בעמק המונטפון, כרבע שעה נסיעה. ענני הגשם שהובטח בהמשך היום החלו להאסף, אבל מוכרת הכרטיסים ברכבל מלמלה משהו בנוסח "now it's ok" לאחר מבט מהורהר בשמיים, כך שהחלטנו להמשיך כמתוכנן. כנראה ש"תעודת הביטוח" בדמות מעילי גשם של c&a שרכשנו, מוכיחה את עצמה.
המתחם כולל רכבל, מסלולי הליכה, אגם קטן וחביב אומגה מעל האגם ומגלשות הרים. אנחנו בחרנו במגלשות הרים, שהיו מצויינות, לא ארוכות מאוד אבל עם כמה "נפילות" גובה חביבות. הילדים התלהבו, צעקו "יותר מהר" ו"לא לעצור" והסכימו לעזוב רק לאחר שהבטחנו להם עוד כאלו בהמשך. הגובה המינימלי לגלישה לבד 140, כך שגלשנו בזוגות. את התיק (קטן) אפשר לשים על גם הילד שיושב לפנים ולקשור לו עם חגורת המותניים. כובעים עדיף לשים בתיק כי ראינו כמה מפוזרים לאורך המסלול.
 המשכנו ל"שרונס" הסמוכה, אבל ל"מרכז" העיירה לא הגענו כי הילדים ביקשו גינת משחקים, אז עצרנו בגינה קטנה וחביבה שלאורך נחל, וחזרנו לצימר לארוחת ערב ו"אריזה"...

יום ד' - המעבר ל"יער השחור" -  נפרדנו מבעלי הצימר המקסימים משפ' Summer וקיבלנו כרטיס ברכה מצוייר שהכינה הנכדה לאחר שערב קודם הצטרפה לקופצים בטרמפולינה והזמינה אותם לשחק בבית. כיוונו את תכנת הניווט לגבול שוויץ על להכביש המהיר האוסטרי, ומשם דרך שוויץ הכפרית, בהעדר מדבקת כבישים, לכיוון stein am rhein המקסימה.
 בדרך ראינו במפה שאנחנו עוברים דרך Altenrhein, Markthalle , מבנה בתכנון הונדרווסר שהומלץ בפורומים של למטייל ועצרנו להתמתח ולצלם.

DSC_0356.JPG מפאת קוצר זמן, המשכנו לכיוון Stein am Rhein המקסימה...

בניגוד לשילוט בכבישים, התקעשנו אני ותוכנת הניווט החביבה עליי (osmand)
להגיע לחנייה קטנה שממש מעבר לגשר, ממש על שפת הנהר.
 העיירה יפהפיה וידידותית להפליא.

משם המשכנו לעבר מפלי הריין שבשפהאוזן. החלטנו לחנות בחנייה המרכזית ולקחת את הסירה הצהובה, ולא הצטערנו. קיימות אפשרויות שונות. הלכנו גם במסלול חביב לכיוון הגשר והטירה, על מנת לקבל מבטים נוספים על המפלים המרשימים.

שמנו בתוכנת הניווט את היעד הבא שלנו, הצימר ביער השחור, ולאחר עצירה בסופרמרקט שוויצרי ל"בזבוז" יתרת הפרנקים, הגענו תוך זמן קצר לצימר מקסים נוסף, הפעם בעיירה Kappel הסמוכה ללנזקירש. לאחר הסבר קצר על הדירה/כביסה/כלים/מיחזור/מאפייה/מכונת קפה משופרת צויידנו ב"כרטיס האדום" ומפת האטרקציות המצורפת אליו, וכן בשני ארגזי לגו ענקיים שהוציאה מהמחסן לשימוש הילדים.

יום ה' - מצויידים בכריכים ופירות יצאנו לנסיעה של כארבעים דקות לרכבל ומגלשות ההרים בטודנאו. בבוקר החנייה היתה פשוטה, התורים קצרים (לא היו בכלל), והאוויר קריר, ותוך זמן קצר, לקול צווחות וצהלות הבנים ושוב הבטחות לחזור בהמשך, (מסלול ארוך ויפה עם הרבה סיבובים), המשכנו לכיוון מפלי טודנאו.

בחרנו את המסלול מהנקודה הנמוכה יותר, שהביא אותנו למרגלות המפלים תוך כרבע שעה, ומשם ניתן לטפס לגשרים העליונים ולחזור.
לפי מפת ה- Osmand נראה שהמרחק לחנייה העליונה לא היה גדול יותר, כך שמי שרוצה קצת לטייל יכול לבחור אחת משתי החניות.
המשכנו בנהיגה דרך שאואינסלנד לכיוון פרייבורג וחנינו בחנייה שהומלצה פה בפורומים, ואנחנו מוסיפים המלצה.
 חנייה תת קרקעי מתחת לחנות c&a ובסמוך ללשכת התיירות - Rotteckring 16
 טיול וארוחה בפרייבורג הותירו אותנו מותשים, אך הילדים לא וויתרו על סיום הערב בפארק המיים "באד פארדיס" שאכן היה מצויין, והשעה וחצי החינמיים בכרטיס הספיקו לנו בהחלט לסיום מוצלח (ומעייף)של עוד יום...

יום ו' - בהתאם לתכנית לגוון בין ימים ארוכים לקצרים, היום יש לנו יום ארוך, של נסיעה לאלזס הצרפתית. שטרסבורג נראתה לנו קצת רחוקה מדי לטווח הימים שעמד לרשותנו, כך שהחלטנו "להסתפק" הפעם בקולמר והאיזורים הדרומיים יותר של דרך היין.
פתחנו את הבוקר בגיחה רגלית של אבא וילד למאפיה השכונתית, והם חזרו בלווית מטעמים שהתלוו לקפה המצויין, ולחם חם ומשובח לכריכים.
 כיוונו את הנווט לתחנה הצפונית ביותר שלנו להיום - טירת Koenigsbourg - טירה יפהפיה ומשוחזרת באופן מושלם, המשקיפה על נוף הכרמים שמסביב. על פארק הקופים הסמוך וויתרנו.

לאחר הביקור בטירה, המשכנו לעיירה הבאה... Ribeauvillעיירה יפהפיה עם חסידות המקננות על הגגות ובתי קפה חביבים. פשוט יפה להסתובב, ואנחנו חוזרים לרכב לאחר שעה קלה, בידיעה שה"פתיל" של הילדים מתחיל להתקצר בכל הנוגע ל"עיירות ציוריות"...

העצירה הבאה (הולכות ומתקצרות) היא Riquewihr...

ואכן היופי ניבט מכל פינה, אבל לאחר עצירה קצרה ו"תדלוק" של גלידה ומיני פרלינים אנחנו ממשיכים לקולמאר...
 חונים דקות ספורות מהמדרחוב (חנייה חופשית לשלוש שעות עם שעון הקרטון שבתא הכפפות), ופוסעים בניווט רגלי עם המפה האנדרואידית שלנו (Osmand), לכיוון "וונציה הקטנה".

אין ספק, העיר יפה נעימה וציורית, אבל השעה המאוחרת והילדים העייפים מאלצים אותנו להיפרד, וכמובן שנאלץ "לפצות" אותם על כל ה"עיירות הציוריות" בסיום הערב שוב בפארק המיים באד-פארדיס. הפעם גם נחמד, אבל ה"שעה וחצי" מתחילה להראות, לי לפחות, קצת יותר מידי. כמובן שבגלל העדר התורים בחודש יולי באמצע השבוע הם מספיקים את כל המגלשות המתאימות לגילם (חוץ מהקומה העליונה של 14+) תוך זמן קצר, ואנחנו כבר מתחילים לעלות בתורות ומוותרים בשמחה על מה שלא דורש ליווי מבוגר. טוב שיש סופרמרקט גדול ומעולה של רשת Edeka דקות ספורות מהפארק, כך שמספיקים גם קניות בכל ביקור... זה היה עוד יום ארוך...

יום ש' - היה אמור להיות יום "קצר" אבל עקב אילוצי סוף השבוע וזמני הפתיחה והעומס החלטנו להצפין לכיוון טריברג.
 הילד הפרטי שלנו "פינטז" על המכרה הפתוח Grube Clara, עוד מהבית, כך שהחלטנו להתחיל שם כשעוד כוחנו במותנינו. הילדים (ואנחנו) עבדו חפרו חצבו שטפו ומיינו במשך יותר משעתיים מתישות, ונהנו "עד השמיים" מכל פיסת אבן צבעונית ומנצנצת. לאחר מכן חיפשו וסיננו זהב (של שוטים) בגיגיות וקיבלו תעודות "מחפש זהב". בעלת המקום עושה מעל ומעבר להעצמת החוויה של הילדים המרוצים, ומאחר וכל משפחה אמורה לקחת 4 ק"ג (!) של אבנים, היא גם מקצצת את דמי הכניסה לתיירים מאותגרי משקל שכמותנו, וגם עזרה במיון הדלי הענק שחפרו הבנים, ועזרה לארוז להם את המשובחים שבממצאים באריזה "מכובדת" וראוייה ! יופי של אנשים ויופי של חוויה !

הילדים המעולפים ברכב בקושי הצליחו להגיד "מגלשות הרים", "מוזיאון פתוח" או "פארק חושים", פקחו חצי עיין להביט בשעוני קוקיה מרשימים "על הדרך", וכבר נאלצנו להעיר אותם בטרייברג, לאחר שחנינו ברחוב הראשי וצעדנו לכיוון הכניסה למפלים...

הליכה קצרה ונעימה טיול ועצירה לכריכים בפארק המקיף את המפלים אוששה אותנו, ושוטטנו בין חנויות המזכרות שברחוב הראשי... רק על מנת לקבל מנה נוספת של אנרגיה בצורת גלידריה מצויינת ברחוב צדדי עם גביעים עתירי קצפת אגוזים ומיני פירות יער טריים וטעימים.
בינתיים נשמעו קולות נגינה מהרחוב הראשי, וטור המכוניות שעצר במורד העיירה אותת לנו שכנראה שנישאר ל"מופע" כי גם המכונית שלנו לא זזה משם לשום מקום בקרוב !
 תוך זמן קצר נערך מצעד של בני הסביבה בתלבושות מהודרות וכלי נגינה, כאשר כל קבוצה עם הלבוש הדגל והכלים שלה. לא שאלנו על מה ולמה, אבל היה מרשים ביותר.

בתום המצעד חזרנו בדרך הררית יפהפיה...

ולא שכחנו לעצור לצילום ב"חור המכשפה"...

יום א' - את סוף השבוע "שמרנו" לטיולי טבע ונמנענו מאטרקציות למיניהן. פנינו מזרחה לכיוון Wutahshlucht. בררנו ערב קודם עם בעלת הצימר לגבי אפשרות למסלול חד כיווני וחזרה באוטובוס, אך עקב לוח הזמנים המוגבל בימי א' המיועד לחרוצים בלבד (אוטובוס אחרון מ- Bonndorf חזרה ל - Schattenmuhla ב - 10:45 בבוקר) התחלנו ב - Schattenmuhla הלכנו עד הגשר החוצה את הערוץ, וחזרנו באותה הדרך לאחר כשעה וחצי. ערוץ יפה והליכה נוחה.

משם תכננו להמשיך לשביל הפסלים בגרפהאוזן, אבל על דרכנו נקרו אגם שלוכזי היפהפה ופארק המיים שלחופו שלא נראה עמוס מידי בהתחשב ביום, כך שחנינו ונכנסנו לפארק, הכלול ב"כרטיס האדות" וכולל מגלשה קצת משעממת, בריכת שחייה חביבה, ואפשרות ששמחנו לנצל לשחייה באגם עצמו.

המשכנו ל"שביל הפסלים" - הליכה חביבה, בחלק ממנה שביל "חושים", והאגם בהחלט נראה מזמין...

רק שאנחנו כבר היינו "מרועננים" מספיק מאחיו הגדול וחזרנו לרכב. עצירה לבירה ופיצה בסט' בלסיאן, שם גם דגמנו את הגלידה היומית וחזרנו לארוחת ערב בצימר.

יום ב' -  פתחנו את הבוקר ב"רכבל פלדברג" - וויתרנו על מסלול "אנטוני התרנגול" ולאחר עצירה לתצפית בחרנו בשביל חביב (לבושתנו רוב המקומיים טיפסו אותו בעלייה וחלפו על פנינו מזיעים ומתנשפים כשקידמנו אותם ב"הלו" רענן) שהחזיר אותנו לחנייה ולפארק החבלים שבסמוך. הצטיידנו ברתמות ובקסדות, ולאחר תדרוך קצר מצאנו את עצמנו במרומי העצים, מהלכים על חבלים מתנדנדים וגולשים באומגות.

חוויה מדהימה לגוף ולרוח, ולא רק לילדים. השעתיים שהוקצבו לנו חלפו במהירות מסחררת, ולאחר שני חילוצים (קצת "פדיחות"...) פרשנו והמשכנו לכיוון סטיינווסן.
 פארק חביב, עם מספר אטרקציות נחמדות, אווירה נעימה ונוף יפה. גם איזור מתקני המשחק מוצלח ביותר. האפשרות שבחרנו, להגיע לזמן מוגבל לקראת הסגירה ו"לסיים" שם את אחה"צ מוצלחת לטעמי.

את היום סיימנו שוב ב"באד פארדיס" - הפעם הילדים כבר הכירו את רוב המתקנים ומיהרו למגלשות, ואני החלטתי "לדגום" את איזור המבוגרים. צפצוף קצר של צמיד המבוגר בישר על פתיחת השערים לעולם אחר... הרעש וצווחות החדווה הוחלפו במוסיקה שקטה ובריכת מיים חמימים עם בר משקאות מפתים המוגשים למשכשכים. סיום רגוע ומצויין ליום עמוס. מומלץ ביותר!

יום ג' - יום "השלמות" - את אגם טיטיזי הסמוך טרם הספקנו לבחון מקרוב, כך שלאחר התארגנות הבוקר שמנו פעמינו (וגלגלינו) לטיילת שלחוף האגם. חנינו מול פארק מקסים לחוף האגם וחוף רחצה, וצעדנו לעבר הטיילת.
על השייט הכלול בכרטיס האורח האדום וויתרנו, ולבקשת הילדים שכרנו סירת פדלים קטנה שלקחה אותנו לגדה שמנגד ובחזרה בחצי שעה, שלנו לפחות הספיקה לחלוטין (האגם קטן חביב ויפהפה).
 דגמנו "עוגת היער השחור" באחד מבתי הקפה (לא נרשמה התלהבות), משחק מיני-גולף, פיצינו בגלידה, ובדרך לרכב לא עמדנו בפיתוי ונכנסנו לחוף הרחצה מולו חנינו (כולל בריכת שחייה ומסתבר שכלול ב"כרטיס האדום") לשחיית ריענון באגם הקריר והנעים.

המשכנו למגלשות ההרים בטודנאו, לקיים את ההבטחה לילדים לגלישה נוספת. הפעם הגענו בצהריים והיה קצת תור, אך לאחר הליכה קצרה ופיקניק ביער התור התקצר פלאים ולאחר זמן קצר מצאנו את עצמנו גולשים במורד. הפעם היתה מוצלחת קצת פחות... בעקבות מישהי עם יד קצת קלה מידי על מעצור היד נוצר "פקק" ונאלצנו לעצור לפחות שלוש פעמים בדרך...לא נורא, מחכים כמה שניות, פותחים פער ומצליחים לצבור שוב מהירות...
 המשכנו לפרייבוג, שהרגשנו כי לא "מיצינו" אותה כראוי... הפעם הגענו בשעה יחסית מאוחרת ובילינו שם ערב נעים. חזרנו לצימר לארוחת ערב ו"אריזה".

יום ד' - עוברים ללגולנד.

לאחר ביקור אחרון במאפייה להצטיידות נסענו מזרחה לכיוון דונאושינגן במטרה לעצור לראות את מקורות הריין. היו קצת שיפוצים, הפארק היה חצי סגור וראינו מהרכב בריכה קטנה ולא מרשימה - לא עצרנו, החלטנו להמשיך לטירה קטנה בהמשך צפונה.
 כביש B27 לקח אותנו צפון-מזרח ואחרי העיירות רוטוויל ובלינגן נכנסנו לכביש הגישה לטירת Burg Hohenzollern ומצאנו חנייה נחמדה עם שבילי הליכה ביער ומקום לפיקניק

משם המשכנו ל"עיר האאוטלטים" מצינגן במטרה להשלים את הקניות שלמעשה טרם עשינו בכלל... לטעמי מקום תיירותי ומיותר לגמרי
את היום סיימנו במלון דירות חמוד באיזור לגולנד - היעד הבא והאחרון שלנו
קיבלנו חדר קטן ונחמד, עם ארוחת בוקר ולילדים פינת חי קטנה, מכוניות משחק ואופניים, ושטח בטוח לשחק בחוץ
 העיירה גינזבורג, הסמוכה ללגולנד התגלתה כמקום חביב עם מדרחוב נחמד מסעדות והופעות רחוב בערב

יום ה' - לגולנד - את הכרטיס המשפחתי ללגולנד דאגנו להזמין מראש עם תאריך ובמחיר מוזל. לאחר ארוחת הבוקר התייצבנו בשערי הפארק כעשר דקות לאחר הפתיחה, ובהחלט לא היינו הראשונים
 מבחינתנו הבחירה דווקא בלגולנד(הוחלט על פארק גדול אחד בלבד) היתה ברורה ולא הצטערנו לרגע. הילדים (7,9) יכלו לעלות על כל המתקנים, התורים לא היו ארוכים מדי, והמתקנים הופכי המעיים היו במידה, וכל זה באווירת עיצוב של לגו בכל מקום, כך שהבנים חובבי הלגו שלנו היו בעננים

בילינו עוד ערב נעים בעיירה ועם בוקר השכמנו ושמנו פעמינו לשדה התעופה במינכן, מרחק של כשעה ורבע ... התלבטנו רבות לגבי הלינה באיזור לגולנד והגעה לטיסת בוקר ממינכן, ובסוף הוחלט "ללכת על זה" ולא נתקלנו בבעייה