הטיול לניאגרה פולס

טיול של חמישה ימים מניו יורק לניאגרה פולס, דרך אגמי האצבעות המקסימים. אוגוסט 2018, משפחה עם 4 ילדים (9, 6, 4, 1).

לטעמנו, אם לא מתכננים להרבות באטרקציות בניאגרה פולס, מספיק להקדיש למפלים מקסימום יומיים, ולנצל את שאר הזמן לעצירות בדרך.

פיצלנו את הנסיעה הארוכה לתחנות יפות בדרך, המסלול לפניכם:

יום ראשון: אית'קה

נסיעה של כ4 שעות מניו יורק לאית'קה (Ithaca), מתחילים באוניברסיטת קורנל. שיטוט ברחבי הקמפוס היפה.

ירידה לגשר התלוי ול"מפלי אית'קה" (Ithaca falls), ממש סמוך לקמפוס.

סיבוב בדאון טאון הנחמד של העיר בשעות הערב (באמצע יש גם גן שעשועים נחמד).

שינה באית'קה.

יום שני: אגמי האצבעות

1. מסלול הליכה למפלי בטרמילק (Buttermilk falls state park). מרחק הליכה למפלים כמה ק"מ לכל כיוון, מתחיל בעלייה לא ארוכה במדרגות. בתחתית המפלים ישנן בריכות מקסימות להשתכשכות.
  2. מסלול הליכה בשמורת הטבע Robert H. Treman State Park. מסלול יפייפה, עם מספר מפלים, סמוך למסלול הקודם.

אפשרות אחת היא ללכת את כל המסלול הלוך וחזור, יחד 7 ק"מ.

אנחנו הלכנו עם האפשרות השנייה, הקצרה יותר, ואומרים שגם היפה יותר, סה"כ 1.6 ק"מ (הלוך וחזור).

1. מסלול הליכה אל מפל טוגאנוק (Taughannock Falls). בחרנו את המסלול George trail, מסלול קליל, שטוח, אפשר ללכת בתוך המים הרדודים, בין המפלונים והמצוקים המקסימים. מסלול מהמם ומרענן. כ-3 ק"מ הלוך וחזור.

בסוף המסלול חוזרים לחנייה ולפיקניק על אגם קיוגה הסמוך (יש מקומות גם לשחייה וגן שעשועים גדול).

1. מסלול בווטקינס גלן (Watkins Glen state park), השמורה המפורסמת באגמי האצבעות. בחרנו ללכת בGeorge trail, 2.5 ק"מ לכל כיוון. ניתן גם לעלות לאוטובוס המוביל לכניסה העילית, לחסוך את העלייה הרגלית, ואז לרדת 2.5 ק"מ בחזרה לאוטו. פארק מהמם!

שינה ברוצ'סטר.

יום שלישי: ניאגרה פולס צד אמריקאי

מתחילים בתצפית על הנהר הנשפך למפלי הניאגרה, כמה מאות מטרים מהמפלים עצמם.

נסיעה למרכז המבקרים של המפלים האמריקאים – תצפית על המפלים – מדהים!!!

מעבר גבול לקנדה (צריך פספורט ולשלם ויזה באינטרנט, לא מסובך)

אחה"צ שיטוט בטיילת הקנדית שעל המפלים – מדרחוב משוגע עם אינספור אטרקציות ודברים לילדים.

בשעות החשכה עלייה לגלגל ענק, תצפית על המפלים (מקסים, ביום אולי מרשים יותר).

שינה בצד הקנדי.

יום רביעי: ניאגרה פולס צד קנדי + אמריקאי

תצפית על המפלים המשגעים (לטעמנו הרבה יותר מרשים מהצד האמריקאי, חובה לעבור לקנדה).

שייט בסירה אל עבר המפלים. Maid of mist. חוויה מדהימה. מקבלים מעילי גשם, הבגדים לא נרטבים (ניתן לעמוד בחלק הפנימי יותר של הסירה ואז בטוח נשארים יבשים).

חזרה לצד האמריקאי, ירידה למפלים - journey behind the falls, מהלכים על גשרים מעץ בקרבה למפלים, הזרם האדיר משפריץ ומתרטבים לגמרי (שוב, מקבלים מעילים). מגניב מאד.

נסיעה לפארק הלאומי לצ'וורת' (Letchworth state park), מפלים יפים והרבה טבע. החסרון: נסיעה ארוכה בתוך הפארק עד ההגעה למפלים הראשיים.

נסיעה לקורנינג.

שינה בקורנינג.

יום חמישי: קורנינג

מוזיאון הזכוכית. בילוי של כמה שעות. במקום תצוגות מיוחדות של כלי זכוכית ושלל דברים הנעשים במקום. ישנן מיצגים נחמדים המדגימים ייצור זכוכית ועוד. במקום ישנה חנות גדולה וניתן כמובן לקנות גם את הסטים של הכלים הידועים של קורנינג. ממה שבדקנו, בוולמרט היה זול יותר...

נסיעה של כ4 שעות חזרה לניו יורק...