מסלול העובר ברוב מקומות "החובה". אם ובת 14.

התניידות: רוב הזמן צעדנו ברגל, וכשלא, התניידנו במטרו. ההתמצאות ברכבת מאד נוחה, השתמשנו בגוגל מפס גם להליכה וגם לתחב"צ.

תקשורת: כרטיס סים קנינו בנתב"ג, ליד הגייט, בדוכן של 019. 80 ש"ח לג'יגה 1, או 140 ש"ח ל4 ג'יגה.

אוכל: אנו שומרות כשרות. הבאנו פינוקים מהארץ ואכלנו ארוחה ביום במסעדה כשרה, יש לא מעט מפוזרות ברחבי פריז.

לינה: התאכסנו ברובע התשיעי, ב Vignon Hotel. המלון הינו 4 כוכבים, לא גדול, הרגשה בוטיקית ונעימה מאד. הצוות בקבלה אדיב ונכון לעזור במה שצריך. החדר היה לנו מרווח מספיק, עם שתי כורסאות ושולחן, נקי ביותר. המיקום מבחינתנו היה מושלם - מרחק של 4 דקות הליכה לתחנת מטרו, כ8 דקות הליכה מהאופרה (גריינה). יחסית באמצע המסלול התיירותי הקלאסי של פריז. ממליצה בחום!
עם זאת, המזגן לא קירר מספיק. היינו בעונת המעבר, עוד היה קריר בחוץ, ונאמר לנו שהם טרם החליפו את החימום לקירור ולכן היה רק איוורור. הביאו לנו מאוורר בנוסף. אם הולכים בקיץ כדאי לוודא שאכן המזגן פעיל.

מזג האוויר בסוף אפריל היה מושלם! קריר עם עם שמש מחממת.

הימים ארוכים (מחשיך ב21:00) והולכים המון ברגל, מומלץ להביא נעליים נוחות.

המסלול הוא מאורך ומאד נוח לטייל בו, כיכר הבסטיליה מהקצה המזרחי, והאייפל בקצה המערבי:

אנחנו חילקנו את הטיול לשלושה אזורים כלליים, אחד לכל יום:

*אזור המארה

*הרובע הראשון (אזור הלובר) וסביבתו

*הרובע השמיני (שאנז אליזה) ומגדל אייפל

המסלול המפורט

יום רביעי:

נחיתה ב10 בבוקר בשארל דה גול. נסיעה פשוטה במטרו למלון, שמות מזוודות בשמירת חפצים, ויוצאות לאופרה.

הסתובבנו שם ללא סיור, בניין מרשים מאד, מומלץ להיכנס.

משם נכנסות לגלרי לפאייט - החנות היוקרתית והמדהימה, חוויה להסתובב...

חזרה למנוחה קצרה במלון, ונסיעה לאזור רובע המארה.
התחלנו בכיכר בסטיליה, כיכר ווז' (כולל הבית של ויקטור הוגו, סיור חינם. נסגר סביב 17:30), ארוחת ערב פלאפל Las du falafel ברחוב רוזייה, ברובע היהודי של פעם (יש שם שדרה של כמה פלאפליות, קיבלנו המלצה על האחד הספציפי הזה. היה טעים) וסיום בכיכר פומפידו (שלא מצאנו בה עניין מיוחד).

מקסים לטייל בין סמטאות הרובע.

חזרה למלון במטרו.

יום חמישי:

חצי יום שכלל הרבה הליכה: כנסיית ונדום (רק מבחוץ, מרשימה מאד), גני טיולרי היפים, מוזיאון ד'אורסיי (אהבנו את העובדה שהוא לא ענק כמו הלובר, כיף ומעניין להסתובב בו. רק חבל שכל ההסברים ליד כל מיצג – בצרפתית. יש אפשרות לקחת הסבר באוזניות, ויתרנו), לובר (מפאת חוסר הזמן החלטנו לוותר על כניסה למוזיאון, תמונות חובה וממשיכות הלאה), גשר האוהבים - פון דז אר (לא היה שוס, אבל זה בדרך), עלייה לאי 'איל דה לה סיטה' דרך הגשר פון נף – באי ראינו מבחוץ את כנסיית סנט שאפל ואת קתדרלת נוטרדאם (עדיין בשיפוצים מאז שנשרפה לפני כמה שנים, אבל מרשימה מאד מבחוץ ושווה ביקור). משם המשך הליכה לפנתאון (רק מבחוץ), גני לוקסמבורג ושדרות סן ז'רמן.

חזרה ברכבת למנוחת אחה"צ במלון, ונסיעה למונמארטר (כחצי שעה במטרו). אחרי עלייה במדרגות רבות עד כנסיית סקרה קר המרשימה, שיטוט בסמטאות היפות של השכונה, כולל הכיכר המרכזית עם כל האומנים, ציירים, דוכנים ועוד. מקסים. העברנו שם כשעתיים.

נסיעה במטרו לארוחת ערב במסעדה בשרית כשרה La Fille du Boucher (היה טעים). הליכה לשער הניצחון, שדרות שאנז אליזה, וצעידה לקינוח במגדל אייפל.
הגענו ב23:00 ולא ויתרנו על עלייה לראש המגדל – התלבטנו אם לעלות באור יום או בחושך, שמחות שהחלטנו לעלות בלילה היה מדהים!! מומלץ מאד!
ההבדל מבחינת העלייה למרפסת הראשונה ולראש המגדל אולי לא גדול מבחינת הנוף, אבל מבחינת האדרנלין – העלייה למעלה מטורפת... עולים ועולים ועולים וזה לא נגמר.... (מלמטה זה נראה הרבה פחות גבוה ממה שזה מרגיש באמת).

חזרה למלון באחת בלילה. מפורקות מעייפות...

יום שישי:

הליכה לכיכר הקונקורד, משם לאינווליד (הסתובבות בחצר, לא נכנסנו פנימה), מוזיאון רודן (אהבנו מאד, השיטוט בחצר בין הפסלים היה מהמם), גשר אלכסנדר השלישי, שער הניצחון, מגדל אייפל (מרשים בצורה אחרת ביום), הפלגה של שעה על נהר הסיין, היוצאת מתחת למגדל, שטה עד האיים איל דה לה סיטה ואיל סן לואי וחוזרת חזרה. מרגיע, ומהנה לראות מהנהר את כל האטרקציות שביקרנו בהם.
נסיעה לקניית אוכל לשבת במסעדה הטוניסאית Douieb וחזרה למלון.
תפילת שישי בערב בבית הכנסת הגדול והמדהים לה ויקטואר - Grand Synagogue of paris חוויה!

שבת מנוחה, ארוחת צהריים בבית חב"ד שאנז אליזה.

טיסה הביתה במוצ"ש אחרי ימים גדושים ומהנים..

הוצאות:

מגדל אייפל: מחיר למבוגר עד לראש המגדל - 23 יורו. לילדה - 14 יורו.

מוזיאון ד'אורסיי + מוזיאון רודן (כרטיס משולב): מחיר מבוגר - 24 יורו. ילדים בחינם.

אופרה: 14 יורו למבוגר. ילדים חינם.

שייט: 20 יורו לאחת.

מונית מהמלון לשדה: 60 יורו.

כל מסעדה כ40 יורו לשתינו.

4 לילות במלון: כ1000 יורו.

נסיעות במטרו: 2.1 יורו לנסיעה בתוך פריז. ישנן אפשרויות שונות לקניית הכרטיסים. מצאנו שלנו הכי השתלם למסגרת הזמן שהיינו ולכמות הנסיעות שהצטרכנו, לקנות עשרה כרטיסים במחיר של 9 כרטיסים.