חופשה באי זקינטוס

טוב אז ככה... החופשה שלי בזקינטוס התחילה בכלל מניסיון של למצוא דיל זול ברגע האחרון. לא ידעתי בכלל לאן אני מגיע כי החומר באינטרנט על האי דל מאוד. איך שעליתי למטוס ישר חשבתי שאני מגיע לקייטנת קיץ ואני המבוגר האחראי כי רוב המטוס היה עם ילדים בני 16- 18. אפשר להגיד שמהרגע שנחתי באי ועד הרגע שעליתי למטוס חזרה לארץ לא ראיתי אותם.

לאי זקינטוס יש שם של אי לצעירים אבל אני יכול להגיד לכם בכנות שהוא מתאים לכולם! צעירים, זוגות ומשפחות. מהרגע שתסתובבו באי אתם תתאהבו באווירה המיוחדת והפשוטה שלו ובעיקר בנופים המדהימים שתראו.

החופשה שלי בזקינטוס הייתה באמצע חודש יולי ל-6 ימים ואפשר להגיד שאני מרגיש קצת פיספוס כי רציתי להספיק עוד דברים.

את הדיל סגרתי מהיום למחר וישנתי במלון בשם Agrilia hotel. מלון שבהגדרה הוא 2 כוכבים אבל המלון עצמו הוא מעולה. בריכה, ארוחת בוקר וארוחת ערב, בר צמוד לבריכה, שירות חדרים וצוות עובדים מעולים (שעם חלקם יצאנו לטיול באחד מהימים). המלון נמצא בעיירה בשם Laganas שהיא בעצם העיר המרכזית עבור הצעירים אבל טיפה מרוחק מהאזור המרכזי שזה יתרון. (אכתוב בהמשך על המלצות למיקומים של מלונות וכו'...). האוכל לא היה ברמה גבוהה מאוד אבל הWIFI ברמה גבוהה וחינם. עוד חיסרון הוא שהמזגן עלה לנו 35 יורו ל-6 ימים.

קצת על האי

האי עצמו לא גדול במיוחד. העיר המרכזית שלו נקראת זקינטוס (זנטה). באי יש עוד הרבה מאוד עיירות קטנות שכולן מתפרנסות בעיקר מתיירות. באי יש רצועה הררית מאוד גדולה. האי בעל אופי מעט איטלקי.

Zakyntos (Zante) – עיר הבירה של האי. יחסית לשאר האי עיר מאוד מפותחת. לעיר יש נמל ומדרחוב יחסית גדול.

Laganas – עיירה אשר צמודה לרצועת חוף גדולה מאוד אך לא יפה במיוחד ומתאימה מאוד לצעירים (זה בעצם ה-יעד לצעירים). בעיירה יש רחוב ראשי מאוד גדול שבעצם קרוב מאוד לחוף ושם נמצאים כל הפאבים והמועדונים הגדולים של זקינטוס ובמהלך היום הצעירים נמצאים על החוף. ברחוב הזה יש הרבה מאוד חברות תיירות שמהן אפשר גם לקנות כרטיסים למסיבות בריכה ומסיבות יאכטה (אני אישית לא הייתי).

Tslivi- עיירה שקרובה לזקינטוס וצמודה לחוף. מתאים מאוד למשפחות, יש מעט פאבים, בעיקר מסעדות וטברנות מקומיות. בצליבי יש מיני גולף שאני לא הייתי שם אבל אמרו לי שזאת חוויה.

מיקום של המלון לפני ההזמנה של החופשה

המיקום של המלון צריך להיות תלוי בסוג החופשה שאתם מתכננים.

מיקום עבור צעירים שמחפשים רק את החוף והמסיבות רצוי מאוד מלון בעיר Laganas ושיהיה כמה שיותר קרוב לחוף ולמסיבות. עבור צעירים שמחפשים גם מסיבות וגם מעבר מאוד ממליץ על המלון שאני לקחתי.

זוגות ומשפחות שמחפשים להתרחק מהדברים האלה, ממליץ מאוד לבחור מלון בעיר זקינטוס עצמה או בעיירות שקרובות אליו כמו צליבי (Tslivi). שם המלונות היותר טובים וגם מהעיר זקינטוס אפשר להגיע לכל מקום באי ביותר קלות.

מזג אוויר

אני הייתי באמצע יולי, היה חם מאוד במהלך היום ומעט קריר בלילה בחלק מהימים. למי שמתכנן להשכיר טרקטורון שייקח בגדים חמים כי כשנוסעים עליו בלילה מאוד קר. קחו בחשבון שמחשיך באזור השעה 9.

התניידות באי

מוניות – האי אומנם קטן יחסית אבל הנסיעות בו לא כל כך קצרות ותעריף המוניות בעונת התיירות גבוה מאוד. פחות ממולץ.

אוטובוסים- אני אישית לא ניסיתי אבל ממה שהבנתי יחסית זול אבל לוקח הרבה מאוד זמן להגיע ממקום למקום.

השכרת רכב- מומלץ מאוד! ניתן להשכיר רכב בשדה תעופה או ביציאה ממנו יש גם כמה חברות. ההשכרה שם היא לרכב נקי וחדש יחסית ואמינה יותר אך עם זאת יקרה בהרבה. אני אישית השכרתי ג'יפ סוזוקי ג'ימני עם גג נפתח במחיר של 50 יורו ליום בחברה בשם Jetcar ברחוב הראשי בעיר Laganas. מאמין שאפשר למצוא מקומות להשכרה גם בעוד הרבה מקומות בערים השונות. הסוד הוא פשוט להתמקח איתם עד שמגיעים למחיר נורמאלי. מאוד לא ממליץ להשכיר טרקטורון או אופנוע כי הכבישים באי מאוד צרים ומפותלים ולפעמים גם מעט שבורים וזה מאוד יקשה עליכם. אבל הנסיעה בהם בסופו של דבר חוויתית ומאתגרת והנופים מהכבישים האלה מדהימים. הדלק באי עולה בערך כמו בארץ. כשתשכירו רכב תקבלו מפה של האי שלא שווה כל כך הרבה כי אי אפשר להבין ממנה כלום. ממליץ לטעון את המפה של google maps במלון ולנווט אם דרך המפות האלה. נסיעה מצד אחד לצידו השני של האי תיקח בין שעה לשעה וחצי.

תקשורת באי

אני אישית לא קניתי כרטיס סים אז לא יודע להמליץ לכם על משהו מסוים. במלון שלי היה קליטת WIFI טובה מאוד בחינם וגם בהרבה מאוד שהגעתי אליהם הייתה קליטת WIFI סבירה יחסית. איפה שאין קליטה עדיף שלא תהיו בטלפון ותהנו מהחופש ומהנוף.

פאבים/ברים/מועדונים באי

הרחוב המרכזי בעיר Laganas מפוצץ עד אפס מקום בצעירים והמון פאבים ומועדונים. המקומות הטיפה יותר מוכרים הם פאב ה-Recue וה-Zero שהם גם צמודים אחד לשני. את כל שאר המקומות לא ניסיתי. עבור צעירים שרוצים לבלות במועדונים האלה ממליץ להגיע למלון הכל כלול עם בר במלון או להביא שתייה מהבית כי האלכוהול במועדונים גרוע מאוד ומדולל ובסופרמרקט ברחוב אין מבחר גדול ויחסית יקר. מועדון אפטר פארטי שמתחיל בשעה 4:30 עם מוזיקת טכנו יחסית נחמד נקרא Ocean in. קצת קשה להסביר את הדרך אליו, ברחוב הראשי של Laganas באחת הפניות פונים ימינה. הכי פשוט תשאלו מקומי שקצת מבין.

עבור אלה שלא רוצים להתקרב לאזור הזה יש פאבים ומסעדות באזור הנמל של Zante אבל לא הרבה. פאב מומלץ מאוד ברמה של חובה הוא Movida שנמצא בעיר Bochali. מומלץ מאוד להגיע לשם בשעות הערב המאוחרות כשיש עוד טיפה בשמש. הפאב נמצא על הר שמשקיף לאזור הנמל של זקינטוס והנוף משם עוצר נשימה. גם הקוקטיילים שם מעולים והמוזיקה והאווירה מעולים. מומלץ בחום!

אוכל ומסעדות

האוכל באי ברוב המקומות שאני אכלתי לא היה ברמה גבוהה אך ישנן מסעדות שהאוכל שם לא רע. יש המון מסעדות בעיר זקינטוס ובעיירות השונות שפרוסות לאורך כל האי. למי שאוהב פסטות יש מסעדה ברמה טובה בשם Spagettomania ברחוב של הנמל ליד הים בעיר זקינטוס. ממליץ לנסות פעם אחת לאכול gyros למי שלא שומר כשרות. זה מאכל יווני והוא סוג של שווארמה בתוך פיתה עם יוגורט. יחסית טעים.

מבחינת שומרי כשרות באי אני מאמין שיהיה לכם יחסית קשה מכיוון שכמעט בכל מקום מגישים חזיר ובשר וחלב ביחד. תצטרכו לחפש מראש.

מקומות לטייל בהם במהלך היום

בכלל האי מאוד יפה וממליץ באחד מהימים פשוט להסתובב באי ולעצור בנקודות תצפית שנראות לכם וגם בחופים קטנים ויפים. ממליץ גם כן להסתובב באזור ההרים כי הנוף משם מדהים.

• רצועת חופי Vasilikos- ההגעה לשם היא דרך העיר זקינטוס. רצועת חופים גדולה ויפה מאוד. הדרך לשם יפה ומיוחדת מאוד. ממליץ להגיע עד סוף הרצועה. באזור הזה יש המון חופים ומסעדות על החופים. למי שמתעניין בספורט ימי באזור הזה יש בשפע.
  • Dafni beach – ההגעה לחוף מאזור Vasilikos. אתם תראו את השילוט משם. למי שמתעניין בצלילות אני צללתי במועדון שנמצא בחוף הזה. יחסית נחמד אך היה מעט שומם. הצלחנו לראות צב ים גדול מאוד אפילו שזאת לא הייתה העונה. הצלילה עולה שם 55 יורו עם מדריך והחוקים באי אומרים שאתם חייבים לצלול עם מדריך לא משנה מה. החוף מאוד רגוע ויש בו שתי טברנות אחת למאכלי ים ואחת לבשר. בחוף הזה יש המון הטלות ביצים של צבי ים ובלילה אפשר לראות אותם בוקעים מהביצים רק צריך קודם לדבר עם הבעלים של המקום לראות שזה אפשרי. אותנו יחסית אהבו והצלחנו לראות בקיעה של 3 צבי ים קטנים.
  • הפלגה ל-Shipwreck ולמערות הכחולות – פחות או יותר תעודת הזהות של האי. הפלגה של 4 שעות שבמהלכה מגיעים ל-2 תחנות. חוף ה-Shipwreck הוא חוף שלא ניתן להגיע אליו ברכב או ברגל. רק בהפלגה. חוף מדהים עם חול לבן ומים כחולים צלולים מאוד. בחוף יש אוניה הרוסה וזה מוסיף לאווירה. העצירה בחוף הזה כחלק מההפלגה היא במשך שעה- שעה וחצי. למי שמעוניין יש במקום באנג'י אך אין לי מושג איך מגיעים וכמה הוא עולה. לאחר מכן מפליגים לאזור המערות הכחולות שאלו מערות גדולות מעל המים על הצוק של האי. אזור מאוד יפה עם מים צלולים. העצירה באזור הזה היא בערך 30 דקות. שימו לב שבאזור הזה המים עמוקים מאוד. ההפלגה הזאת היא בגדר חובה וצריכה לעלות בסביבות 20-25 יורו. ניתן לעלות עליה כמעט מכל מקום באי. אני אישית עליתי עליה מהעיר זקינטוס. המלצה שלי היא לעלות על ספינה לא גדולה כל כך כדי לא להיות עם המון אנשים וגם לעלות על הפלגה יחסית מאוחרת באזור השעה 14:00 כי אז לא תידחסו בספינה עם המוני אנשים.
  • הלשוניות Porto Roxa ו- Porto Limnionas - שני מקומות מדהימים שווה לעצור ולשחות בהם. אי אפשר לעבור את הטיול שלכם מבלי לעצור שם. אני אישית הייתי רק ב- Porto Roxa. הנסיעה לשם תראה לכם נוף מדהים ולא תצטערו לרגע שנסעתם לשם למרות הנסיעה המאוד לא נוחה לאזור. בPorto Limnionas יש טברנה עם מאכלי ים מעולים. מקום נהדר להירגע ולהשתזף.
  • תצפית Bochali - נמצאת מעל העיר זקינטוס. יש שם מבצר שנכנסים אליו , תפנו בצד שמאל ואז תראו את העיר מלמעלה!! מראה מדהים. המקום פתוח עד 3 בצהריים ועולה 3 יורו. מומלץ לשלב אחר כך את פאב Movida.
  • העיר זקינטוס – לא הייתם באי זקינטוס אם לא הסתובבתם בעיר הבירה שלו באזור הנמל ובמדרחוב שלו. מומלץ לבקר שם גם ביום וגם בלילה.
  • חוף Makris Gialos – נמצא בחלקו הצפוני של האי. פנינה אמיתית. למי שמתעצל להגיע לתאילנד זה המקום! רצועת חוף קטנה עם שמשיות מקש. מים צלולים ומעט מערות בצידו של החוף על הצוק.
  • חוף Agios Nikolaos והמגדלור - בנקודה הצפונית באי (עם תחנות רוח מיוחדות). עוד תחנה נחמדה שאפשר להגיע אליה. באזור המגדלור ניתן לרדת במדרגות למערות הכחולות ומשם אפשר לקפוץ למים. כיף אמיתי.

בנוסף להכל, סימנתי לכם על המפה המצורפת למטה את המקומות בהם אני הייתי ככה שתוכלו לראות את המיקום של כל דבר ולתכנן לעצמכם את המסלול בהתאם. מוזמנים לבדוק.

מקומות נוספים שלא ביקרתי בהם אך שמעתי עליהם המלצות מאחרים:

• האי Cameo – מגיעים אליו על גשר עץ דרך העיר Laganas, מטפסים כמה מדרגות, משלמים כמה יורו, צופים על נוף ויורדים לחוף.
  • שיט לאי הצבים ומערות קרי -קחו בחשבון שהקיץ זאת לא העונה של צבי הים וסיכוי נמוך שתיראו צבים. ממליץ לבדוק לפני שלוקחים.
  • העיירה קרי – עיירה עם חופים ונופים יפים.
  • העיירה קמפי – כנ"ל.
  • חוף Kalamaki – נמצא ברצועת החוף של Laganas אך רגוע יותר ויחסית שקט.
  • חוף Alykes – חוף נחמד ורגוע.
  • למעוניינים לצלול ניתן גם לצלול בחוף Keri ובמפה שתקבלו מהשכרת הרכב יש כמה טלפונים של אנשים שאפשר להשכיר מהם ציוד. לא ניסיתי את שתי האופציות. ממליץ לחפש באינטרנט על צלילות באי.

מסלול הטיול שלי:

יום 1 – נחיתה בשדה התעופה, הגעה למלון, השכרת רכב ונסיעה לחוף Laganas. בלילה יציאה לאזור הפאבים והמועדונים בעיר.

יום 2 – בבוקר לקחנו את האוטו ונסענו לצפון לאזור המערות הכחולות. בנסיעה לשם לא עשינו את המסלול דרך הכביש המהיר אלא נסענו דרך ההרים בצמוד לים. הנסיעה לקחה בערך שעתיים וחצי במקום 40 דקות אבל זכינו לראות את האי וראינו נופים מדהימים. הגענו למגדלור ולמערות הכחולות שם ירדנו במדרגות וקפצנו למים. משם המשכנו לחוף Agios Nikolaos. לאחר מכן המשכנו לארוחת צהריים בחוף banana beach באזור חופי Vasilikos וקצת בריכה במלון. בלילה שוב בילוי בLaganas.

יום 3 – נסיעה לחוף דפני, יום צלילות. לאחר מכן ארוחת צהריים בטברנה על החוף. לאחר מכן טיול לאזור Porto Roxa ביחד עם העובדים של המלון. שם קפצנו קצת למים ושתינו בירה. בלילה שוב בילוי בLaganas.

יום 4 – בבוקר נסענו לעיר זקינטוס והסתובבנו בנמל ובמדרחוב. אכלנו ארוחת צהריים במסעדת Spagetomania ועלינו בשעה 14:00 להפלגה לחוף הShipwreck ולמערות הכחולות. אחרי ההפלגה היינו מעט עייפים אז המשכנו לבריכה של המלון ומשם לבילוי לילי בעיר Laganas.

יום 5 – נסיעה לחופי Vasilikos ולאחר מכן לחוף Agios Nikolaos. (בדיעבד היינו צריכים לנסות מקומות חדשים אבל רצינו לחזור לאזור הזה). לאחר מכן נסיעה לBochali עצירה במבצר ואחר כך כמה קוקטיילים בפאב Movida. נסיעה לפאבים של זקינטוס וקצת טיול באזור הנמל ובמדרחוב ואז למועדונים בLaganas.

יום 6 – ביום האחרון היינו צריכים להחזיר את האוטו מוקדם לכם נשארנו בחופי Laganas עד שהיינו צריכים לחזור לשדה תעופה.

כמובן שההצעה הכי גדולה שלי היא שתעשו מה שלכם הכי נראה ותהנו מהחופשה שלכם כמה שיותר כי אין יותר כיף מזה!

המסלול שאנחנו עשינו הוא הצעה. לא תיכננו מה אנחנו עושים מראש והחלטנו באותו הרגע לאן להגיע. לא מצאנו כמעט חומר על האי לכן החלטתי לאסוף לכם כמה שיותר חומר שאני מצאתי ולשתף אתכם כי האי הזה מדהים וחבל שתפספסו אותו. ממליץ להוסיף עוד כמה מהאתרים הנוספים שכתבתי אבל לא הייתי בהם. השהייה באי לא כל כך זולה אבל מאוד משתלמת. אשמח מאוד לייעץ, לעזור ולענות על שאלות. שוב מזכיר…. מוזמנים לבדוק את המפה למטה ולראות את המיקום של כל האתרים.