זריחה.מפרץ קרי. מבט ממרפסת החדר.

החלטנו לטוס הפעם לזקינתוס.במובן מסוים זו היה מסע אל הבלתי נודע.חברים או ליתר דיוק בנים של חברים הרימו גבה כשעדכנו אותם על יעד נסיעתנו.מסתבר שלאי נקשר שם של אתר בילוי לצעירים ולא למבוגרים/משפחות.הטיסה הישירה לאי רק חיזקה את החשש והרגשנו במטוס כמו בטיול שנתי של בית הספר לאילת.במטוס היינו 3 זוגות מבוגרים ועשרות בני נוער משולהבים.

בירור קל הבהיר לנו שבעיר זקינתוס ובחוף לאגאנס אין לנו מה לחפש כי מיטב הנוער פושט על אתרים אלו על כל המשתמע מכך.למי שחפץ בברים מועדוני ריקודים אלכוהול רחוק מההורים זה המקום.

בשדה התעופה עלינו על מונית ובתעריף הקבוע על לוח בתחנה שמנו פעמינו למפרץ קרי.

טיפ מס 1 : טיסות low cost ישירות בשש מאות שקל ניתן למצוא יומיים שלושה לפני באתר חוליו למשל.

טיפ מס 2 : תכנון הטיול כולו על בסיס google maps מומלץ ביותר.ניתן לאתר ולסמן יעדים,מקומות לינה,בילוי אוכל ואטרקציות.

הנסיעה לחוף קרי כעשרים דקות.לא ארחיב בתיאורי יופי בבלוג אך אדגיש כי הכל סביב ירוק והים בגווני כחול ירוק והשילוב של הרים,מטעים חופי ים הינו מושלם.

משהגענו למפרץ קרי הורינו לנהג לעצור מול הטברנות הצמודות למגרש החניה והמרינה מעליהן מסתבר חדרי אירוח בעלות זולה של 40-30 יורו.

חדרי האירוח הינם חדרי מלון לכל דבר וכוללים גם מטבחון מאובזר.החדרים לרוב מיושנים ובעיצוב לא מוקפד אך בהחלט נקיים ביותר ומדוגמים לאירוח.wifi וטלוויזיה לא תמיד עובדים.

בין הטברנות המומלצות seaside , Nikolas או Castello Panorama בצד שני.

במידה ומעונינים במלונות ״מפנקים״ יותר אפשר למצוא ברחוב הסמוך לטברנות בהמשך המינימרקט .

טיפ מס 3: מינימרקט בו תמצאו את מבוקשכם לרבות השכרת אופנוע מכונית או קוואד בשם Fresco תמצאו ברחוב המתחבר לדרך הראשית.

בחוף קרי ניתן לטייל רגלית לחוף קסום ומבודד בו תמצאו טברנה בודדת עם נוף מהמם בשם Finale.ההליכה מאומצת למפונקים.

חובה!! לשכור סירת מנוע לנהיגה עצמית ב60-70 יורו לארבע-חמש שעות ולשוט לבד למפרצים קסומים לאי הצבים ולאורך חוף לאגאנס עד לחוף ההטלה של הצבים.ניתן להטיל עוגן בקלות באדמה החולית במפרצים או חוף האי ולקפוץ למיים המרעננים.

אתר הטלת ביצי צבים National Marine Park of Zakynthos.

בחוף קרי ניתן בצמוד למינימרקט שנזכר לעיל לשכור קוואד או טוסטוס או רכב קטן ולדלג איתו לכפר קרי ולצפות ממנו על שקיעות מהממות ולשבת בטברנות רומנטיות או לדלג לחופים קסומים נחבאים אחרים לפני חוף לאגאנס או לאחריו ולהגיע עד חוף שמורת הצבים.

כאן המקום לאמר שהצבים מהווים חלק נכבד ממיתוג האי.אנחנו נתקלנו בשלושה צבים במהלך השייט בסירת מנוע ששכרנו.

מפרץ אגיוס ניקולס.מבט ממלון פאלאטקי.

לאחר שני לילות או שלושה אני ממליץ לדלג לנקודה השניה בטיול למפרץ אגיוס ניקולאס תוך נסיעה בנוף כפרי ועצירה בטברנות פסטורליות בכפרים שבדרך.למעונינים בביקור בבית בד,מנזר או כנסיה

זו או אחרת מומלץ לקרוא גם רשמים של מטיילים אחרים כי אנחנו לא מצאנו עניין בזה.

בסביבות מפרץ אגיוס ניקולאס אפשר למצוא חדרים ללינה הקרובים 50 מטר מקו המים וברמות מחיר 50-60 יורו לחדר.החופים מסולעים ולבתי המלון חופים נחבאים קטנים המשמשים אנשים בודדים לירידה למים.

אנחנו התארחנו בBenetia apartments וגם בPalataki Absolute blue.

התרשמנו שגם ניתן למצוא לינה באתרים סמוכים ולא יקרים כמו בלה ויסטה,בלו האוס,לה גרוטה (מעל הטברנות מול המרינה).

טיפ מס' 4 : ניתן לאתר את כל אופציות הלינה במפות גוגל ולפנות במייל .מחוץ לעונה להערכתי ניתן פשוט להגיע לדפוק בדלת ולשאול.המרחקים קצרים ביותר בין האתרים.

במפרץ אגיוס ניקולאס מומלץ להזמין שיט למערות הכחולות(8 יורו למבוגר-לשעה וחצי)או שייט למערות+חוף הספינה הנטושה(15 יורו למבוגר -לשלוש שעות).מיים כחולים שטרם ראינו מעולם.

השייט כולל ירידה לחוף או למיים ושחייה במערות.

מפרצי האי המסולעים הם גן עדן לשחיינים.

במפרץ מספר טברנות הצופות למפרץ ובצמוד למלונות הקטנים חופים נסתרים עם סולם ירידה למים או רפסודה.ניתן גם לשכור במפרץ סירות פדלים,קיאקים או לבלות יום שלם במועדון ספורט ימי Peligoni club ולהינות מסקי מים,גלשני רוח,סירות מפרש,סאפים וכו'.

אפשר גם לקפוץ לחופים לא רחוקים כמו מאקריס גיאלוס ואיקסיגיה.

ממפרץ אגיוס ניקולאס מומלץ לדלג לנקודה שלישית באי היינו לאיזור Xirokastello-Vasilikos

באיזור זה לנו במלון די מיושן אך מאוד ידידותי וכולל בריכה וארוחת בוקר במחיר נמוך ביותר

Celia apartments בחוף דפני

התרשמנו גם ממלונות כמו זאנטה פלור ,וילה לבאנטה,בלו האוס,אאולוס זאנטה וילס,אריון רזורט וסיליקוס.

באיזור זה החופים יותר מוסדרים ואפשר למצוא ברים,שמשיות הצללה כסאות נוח ושירותי פעילות ימית מגוונת.

חופים מומלצים Banana beach ,St.Nicholas beach.

חוף סט ניקולאס.

טיפ מס' 5 – רצוי מאוד לסכם עם סוכנות הרכב על החזרת הרכב בשדה התעופה.

את הרכב ניתן להשאיר בשדה,להצניע כמסוכם את המפתח ולהודיע למשכיר שהחזרתם…

כך עשינו ובזאת סיימנו 8 ימים מופלאים של שהייה באי מדהים בו הדילוגים מאיזור לאיזור לא מייגעים ומלאים בהפתעות וריגושים.

כסף?!בטח מעניין אתכם תקציב...ובכן אנחנו הוצאנו פחות מ3,000 ש”ח לאדם כולל לינות,השכרת רכב ותדלוק,2 ארוחות יומיות במסעדות,קנית מצרכי מזון למטבח,השכרת סירה,שייט קבוצתי וכד'.