בעקבות טיול משפחתי 2 + 2 ילדים שעשינו ביולי 2011 בספרד (אזור מדריד) ופורטוגל. מפרט את מקומות הלינה בהם שהינו כולל התרשמות קצרה, מחיר, ודירוג סובייקטיבי של מחיר לתמורה (* גרוע - ***** מצויין).
ככלל כל מקומות הלינה מומלצים. את ההזמנה ביצעתי או דרך אתר המלון ישירות או דרך אתר בוקינג הנהדר. מגיע קרדיט גם לאורן מרום (שאמנם לא יודע על כך בתור היותי משתמש פסיבי באתר שלו) שבזכות האתר הנפלא שבנה על פורטוגל איתרתי חלק מהמלונות וממקומות בהם טיילנו. מומלץ מאוד להסתייע באתר זה.
 תיאור הטיול עצמו כולל טיפים יועלה בהמשך.

אזור
הולידי אין אקספרס
AVENIDA DE ARAGON 402
 MADRID, 28022
הגענו מאוחר בלילה. ציק אין מהיר ויעיל. חדר לא גדול אבל מספק. נקי, חניה תת קרקעית. ארוחת בוקר בסיסית
****
ליד וורנר פארק (בסמוך למדריד)
Holiday Inn Express Madrid-Getafe
Avenida Rio Guadalquivir, 17
 Getafe, 28906
ספרד
זהה במבנה להולידי אין אקספרס הקודם. פקידת קבלה אדיבה. עשינו ציק אין מוקדם ב – 11:00 בבוקר. אינטרנט חינם לבעלי כרטיס מועדון. חניה חינם בסמוך
מרכז קניות ממול למלון.
CACERES
Bungalows Ciudad de Cáceres
Carretera Nacional 630, Km 549
 Cáceres, 10005
ספרד
צימרים בודדים בתוך מתחם של קמפינג הכולל גם מקום לאוהלים וקרוואנים. צימר הכןלל חדר וסלון ומטבח עם ציוד (לנו לא היה צורך בכך) במתחם בריכת שחיה ומסעדה ומכולת קטנה. ניתן להחנות את המכונית צמוד לצימר. צימר נקי ובסיסי. היה קצת קושי למצוא את המקום (הכתובת לא הופיע בגי.פי.אס) נמצא בסמוך למגרש כדורגל. לא כולל ארוחת בוקר
***
טומר
Residencial Cavaleiros De Cristo
Alexandre Herculano N.º 7
 Tomar (Santarém), 2300-545
פורטוגל
מיקום מעולה בסמוך למדרחוב. חניה ברחוב בחינם. חדר בסיסי ונחמד הכולל מיטה זוגית וספה נפתחת + ארוחת בוקר מספקת.
ליסבון
הולידי אין
AV. ANTONIO JOSE DE ALMEIDA, 28-A
 LISBON, 1000-044
מלון מטופח ושמור. חדר גדול עם 2 מיטות זוגיות. כולל בריכה נחמדה על גג המלון. שרות אדיב וטוב. מיקום בסדר כ – 10 דקות הליכה מרכבת תחתית מתחת למלון סופר קטן. ,תמורה מצויינת למחיר. ללא ארוחת בוקר
חניה תמורת 14 אירו ליום.
תעריף AAA
קומבירה
Vila Galé
Rua Abel Dias Urbano, 20
 3000-001 Coimbra
מלון גדול ומטופח בסמוך לנהר (לא במרכז) קיבלנו חדר ענק הכולל חדר שינה גדול וסלון עם ספה נפתחת. כולל מקרר. ארוחת בוקר מושקעת. בריכה גדולה (מים קרים). אינטרנט חופשי (בחדר בתוספת 5 אירו ליום) כולל חדר מחשב חופשי. למרכז העיר רצוי לנסוע עם הרכב קיימת חניה בתשלום. בסמוך למלון בית קפה מקומי ומומלץ (בצד שני של הכביש לקראת הצומת) חניה בתוספת תשלום כ – 8 אירו ליום
פורטו
נובוטל
Lugar das Chas Afurada - 4400-499 VILA NOVA DE GAIA
מיקום בגבעה הצופה על המפרץ. כ – 5 דקות נסיעה ממרכז פורטו. חניה בחינם. חדרים בסיסים ומספקים. ארוחת בוקר טובה. צוות אדיב מאוד. בריכה נחמדה (קטנה קצת יחסית למס' הילדים)
צפון פורטוגל
Viana do Castelo
Monte de Santa Luzia 4901-909 Viana do Castelo
אחד מהפוסאדות הפזורים בכל רחבי פורטוגל. מיקום נהדר על רום הגבעה הצופה לים ולכנסיה מתחתיו. ארוחת בוקר בסיסית (ציפינו יותר מהמקום). חדר ענק (מיני סוויטה) ומעוצב נהדר כולל מיטה זוכית ענקית, סלון הכולל כורסא גדולה ועוד כורסא קטנה+ טלווזיה + פינת מחשב + ומיטות לילדים בריכה ענקית בסמוך למלון (רק קררר). 3 דברים שהפריעו רעש ממתקן של השירותים ושמיכות בסיסיות (לא מתאים למקום), אינטרנט בתוספת תשלום.
מתאים מאוד לזוג אוירה ועיצוב מיוחד.
סלמנקה
Petit Palace Las Torres
Concejo 4-6
Salamanca, 37002
 Spain
מיקום מעולה על הכיכר המרכזית (ושקט) חדרים קטנים ומספקים מיטה זוגית ומיטת קומתיים לילדים. מחשב מובנה בחדר וגישה לאינטרנט. פקידת קבלה לא מהירה במיוחד. לא כולל ארוחת בוקר. המלון נמצא במדרחוב, חניה בסמוך בתשלום של 11 אירו ליום (הסדר עם המלון) הליכה של 5 דקות מהמלון (עם המזוודות)
בסמוך למדריד
הולידי אין אקספרס
CALLE ARGENTINA S/N ALCORCON
 MADRID, 28922
זהה להולידי אין אקספרס הקודמים. בסמוך למלון כ – 10 דקות הליכה. מרכז קניות ובילוי נחמד.
תעריף AAA
מדריד
Best Western Hotel Carlos V
Maestro Victoria, 5, 01.Centro
Madrid, 28013
 Spain
מיקום מעולה. מתחת למדרחוב הראשי (במיקום שקט). נמצא על מדרחוב. צוות נחמד ומסייע . חדרים טובים ונקיים, כולל מקרר. כוללים מיטה זוגית ו 2 מיטות בודדות. (לא לקחנו ארוחת בוקר)