כבר מספר שנים שאנחנו רוצים לטייל בדרום איטליה ולכן ניצלנו את גידול ההיצע בטיסות לרומא וקנינו 4 כרטיסים בחברת ריינאייר, כשבעה חודשים מראש במחיר מצויין, בדיוק לחופשת חול המועד של פסח (7 ימי טיול ו 7 לילות). הרכב של זוג הורים ו 2 ילדים בוגרים (16, 19).

היום יש כבר טיסות ישירות לנאפולי. כך שבהתאם למחיר בהחלט שווה לשקול זאת. אציין רק כי הדרך בין רומא לאזור נאפולי לא קשה וברובה באוטוסטרדה ומרבית העומסים שנתקלנו היו מנאפולי דרומה.

מלונות – 2 לינות היו בסמוך לשדה תעופה של רומא, בגלל נחיתה מאוחרת (שמונה בערב) וחזרה ב 11:40. במלון Best Western Hotel Riviera הסמוך לשדה בעלות של כ 105 אירו (כולל ארוחת בוקר בסיסית) – קיבלנו חדר ענקי עם מיטה זוגית ו – 2 מיטות יחיד ונוף לים. שרות טוב וקבלה ויציאה מהירה – בהחלט מומלץ.

לינת כוכב בעיירה סורנטו בבית דירות בשם Magi House – המקום ממוקם בסמטאות העיר העתיקה ממש בסמוך למרינה ממנה יוצאות המעבורות לקפרי והאזור. קיבלנו דירה הכוללת ספה הנפתחת ל 2 מיטות יחיד + מיטה זוגית בקומה שנייה ומטבחון קטן עם ציוד בסיסי (שהספיק לנו לארוחות בוקר), הדירה לא גדולה אך ברמה גבוהה מאוד ושירות מצויין. הדירה הייתה ממוקמת בסמוך לדלפק קבלה (לא הפריע לנו מכיוון שקמנו יחסית מוקדם ומשבע וחצי בערב המשרד סגור). ישנו הסדר חנייה עם המקום בחניו הנמצא במרחק כרבע שעה הליכה ב 16 אירו ליום הכולל הסעה ביום הראשון והאחרון מחניה לדירה (בפועל אפשרי גם בימים אחרים – לא השתמשנו). מקום מדורג 9.5 בבוקינג ובהחלט בצדק. כדאי לעשות הזמנה באמצעות טלפון ישירות מול המלון (מקבלים אישור במיל) יוצא יותר זול. עלות – 200 אירו ליום (מחיר היה מעט יותר יקר מהרגיל בגלל חג הפסחא).

רכב – שכרנו רכב מאמצעות אוויס (שהיו הזולים ביותר). קצת בלאגן בקבלת הרכב בשדה (בגלל חג הפסחא) ומכיוון שלא היה להם את הרכב שהזמנו, קיבלנו שדרוג בחינם לרכב בדרגה גבוהה יותר.

תמצית המסלול:

31.3 - המראה ב 17:05 נחיתה ב 19:45 – לקיחת רכב ושינה בקרבת מקום.

1.4 – נסיעה לסורנטו ועצירה בדרך במונטה קאסינו (פסחא)

2.4 – פומפי + עיירה סלרנו (פסחא)

3.4 – האי קאפרי

4.4 – דרך אמלפי

5.4 – נאפולי

6.4 – חזרה לכיוון רומא בדרך קניות בהאוטלט וטיול באגמי קסטילי רומני

7.4 – טיסה חזרה ב 11:40

פירוט המסלול

יום 1 – טיסה והגעה לרומא

לאחר טיסה קצרה שיצאה מטרמינל 1 הגענו בזמן לשדה ברומא. המתנה של כחצי שעה במשטרת הגבולות ולקיחת המזוודות והלכנו לדלפק של אוויס. לאחר בלאגן ועומס בדלפקים, שודרגנו ברכב ולאחר כשעה הצלחנו “להימלט” מהשדה. נסיעה קצרה לכיוון המלון (עם עצירה בדרך במקדונלד לארוחת ערב מאוחרת) הגענו למלון. ציק אין מהיר החנינו את הרכב בחניון הפרטי של המלון. ועלינו לחדר.

יום 2 – נסיעה לסורנטו וביקור במונטה קסינו

לאחר ארוחת בוקר בסיסית יצאנו לדרך לכיוון סורנטו, כאשר מתוכננת לנו עצירה בדרך במונטה קסינו  כ – 170 ק”מ מרומא. שהינו אחד מהמנזרים המפורסמים בעולם. את מרבית הדרך עשינו בכביש המהיר (עלות של כ – 17 אירו עד סיום הכביש כשעה מסורנטו).

טיילנו במקום כשעה – מקום נחמד לעצירה בדרך.

המשכנו בנסיעה לסורנטו. שהתחלנו להתקרב לאזור החלו עומסי תנועה כבדים (שילוו אותנו ביומיים הקרובים כתוצאה מחג הפסחא). שהגענו לפאתי העיר כבר התרשמנו מיופיו של המקום והתצפיות הנהדרות על המפרצים באזור.

הגענו לחניון העובד עם מקום הלינה ועזרת שאטל של המקום הגענו למלון. בו התקבלנו באופו נהדר ובלבביות. תוך הסבר על המקום ועל חדר האוכל בו יש במהלך כל היום שתיה חמה חופשית ועוגיות.

לאחר התארגנות קצרה יצאנו לטייל בסמטאות של סורנטו. אכלנו בגלידה המפורסמת PRIMAVERA

יום 3 – פומפי ועיר סלרנו

מכיוון שהיום עדיין חג הפסחא החלטנו להתמקד ב 2 יעדים שהסקתי שניתן יהיה לטייל למרות העומס. יצאנו לכיוון פומפי - עיר היסטורית שהזמן עמד בה מלכת עם התפרצותו של הר הגעש. שיטוט בין מבניה השונים יחזיר אתכם אלפיים שנים אחורה. שמגיעים למקום נתקלים בכמה מקומות חנייה (הדואגים לקרוא לכם) רובם בעלות של 10 אירו ללא הגבלת זמן.

לאחר תור של כחצי שעה לקניית כרטיסים (15 אירו לאדם, ישנה אפשרות לקנות באינטרנט ולאסוף בתור נפרד. ילדים עד גיל 18 לא משלמים עם הצגת דרכון). נכנסנו למקום (ללא הדרכה – למי שמעוניין יכול לקחת מדריך בתשלום – נמצאים לפני הכניסה). למרות שאנחנו לא חובבי עתיקות, אין ספק שהמקום מרשים במיוחד וממליץ לא לוותר עליו. טיילנו במקום כשעתיים ושסיימנו ישבנו במקום סמוך ליציאה ואכלנו גלידה כמובן.

המשכנו בנסיעה לסלרנו (אמורה להיות כשעה בכביש המהיר) הנמצאת בסוף דרך האמלפי, שהנחנו שלא נספיק לבקר בה ביום המתוכנן לדרך זו. אל העיר הגענו ללא בעיה, ובדרך נשקף נוף נהדר של המפרץ. התצפית הידועה היא ליד LLOYD'S BAIA HOTEL אך בגלל החג והעומס לא היה ניתן לעצור. שהגענו לעיר היה עומס תנועה כבד מאוד בעיר והיה קושי רב למצוא חניה (אין חניונים בעיר). לאחר חיפוש לא קצר הצלחנו למצוא חניה בעיר (בגלל החג ללא תשלום). טיילנו בשני מקומות מרכזים הטיילת על הים והמדרחוב המרכזי השופע חנויות (כולן פתוחות למרות החג). בהחלט מקום השווה ביקור.

יום 4 – האי קאפרי

היום מתוכנן ביקור באי קאפרי הידוע, בו מס' אטרקציות מרכזיות: העיירה קאפרי, עיירה אנהקפארי, המערב הכחולה, שיט מסביב לאי ועוד.

אנחנו החלטנו לוותר על המערה הכחולה ולטייל בשתי העיירות.

הגעה לאי מתבצעת האמצעות מעבורת היוצאת מנמל בעיר סורנטו (הליכה רגלית מהמלון בו שהינו) לאחר עמידה קצרה בתור לכרטיסים קנינו כרטיסים לכיוון אחד (אין טעם לקנות לשני צדדים מכיוון שאז תהיה מגבלת זמן קשיחה) כרטיס לכיוון עולה בין 16 ל 22 אירו, תלוי בשעה וסוג מעבורת (מהירה בעשרים דקות או רגילה בחצי שעה). יצאנו במעבורת המהירה והגענו לאי.

בתכנון מקורי היינו צריכים לעלות בפוניקולר למרכז קאפרי. מכיוון שהוא היה סגור היה בידינו 3 אופציות: לעלות ברגל (ויתרנו מיד), להשתמש בתחבורה ציבורית (בגלל שלא רצינו לבזבז זמן גם כן ויתרנו), בחרנו בהסעות פרטיות הקיימות במרינה העולות תחילה לאנהקאפרי ולאחר מכן יורדות לקאפרי ולבסוף חזרה למרינה (ניתן לעלול לרדת בין היעדים ללא הגבלה – לא שבאמת יש צורך בכך בטיול יומי) העלות הייתה 13אירו לאדם, מאוד נוח ויעיל (למרות שיותר יקר מתחבורה ציבורית העמוסה). ישנה אפשרות גם לקחת מוניות.

לאחר נסיעה של כעשרים דקות הגענו לאנה קאפרי, שוטטנו בסמטאות הנהדרות ובין החנויות הקטנות והמקסימות, אכלנו בדלפק פיצה מאוד מומלץ PIZZA E PASTA , אחת הפיצות הטעימות שאכלנו בטיול (הבעלים דובר עברית קלה). על תצפית מהר סולארו ויתרנו מכיוון שהיה צורך לעלות ברכבל פתוח(עם מושב אחד).

המשכנו לכיוון השביל המוביל לווילה של רופא הילדים אקסל מונטנה, בסופו של השביל קיימת תצפית מדהימה על המפרץ. ישבנו בספסלים בתצפית כחצי שעה והתפעלנו מהנוף.

עלינו לשאטל ונסענו לכיוון העיירה קאפרי. טיילנו בסמטאות הנהדרות של העיירה ובסוף הגענו לגני אוגוסטוס (Gardens of Augustus), מהם נשקף נופם המרהיב של צוקי הים. מקום חובה ונוף מהמם.

נסענו חזרה למרינה קנינו כרטיסים ומעבורת ויצאנו חזרה. לאחר מנוחה קצרה במלון יצאנו לארוחת ערב במסעדה בסורנטו בשם DA GIGINO – בהחלט מומלצת.

יום 5 – דרך האמלפי

היום מתוכנן טיול לדרך החוף המפורסמת ואחת מהיפות בעולם, המתחילה מסורנטו ומסתיימת בסלרנו (החלק הנחשב יותר יפה הוא עד העיירה אמלפי).

התחלנו בנסיעה שלאורך כל המסלול יש מקומות לעצור לתצפיות מרהיבות (אפשר לזהות את מקומות לפי הדוכנים של המוכרים במקום). עצירה ראשונה עשינו בעיירה POSITANO, שמתקרבים לעיירה תראו מימינכם כמה חניונים (5 אירו לשעה). חנינו את הרכב באחד מהם והתחלנו בהליכה רגלית לעיירה (ישנה הליכה לא קצרה שהינה בירידה וכמובן שחזרה הינה בעלייה) שירדנו ברגל שמנו לב שקיימות עוד חניות הקרובות יותר למרכז העיירה (הבעיה שכביש חד סטרי ואם נרצה לחזור לחניה שפספסנו מניח שצריך לעשות עיקוף דיי ארוך). שוטטנו כשעה בעיירה – לא הגענו רגלית על למרכז העיירה הנמצא בתחתית ההר בסמוך לחוף הים. חזרנו לחניה ונסענו עם רכב דרך מרכז העיירה. אני חייב לציין כי התרשמות שלנו מעיירה הייתה בינונית – נחמדה אך לא חריגה מאחרות באזור.

המשכנו בנסיעה לאורך כביש החוף המהמם ביופיו. בתכנון רצינו לבקר במערת Grotta Dello Smeraldo אך המערה הייתה סגורה (היה נראה שכבר לא פעילה).

המשכנו בנסיעה לעיירה אמלפי – שהגענו היה קושי רב למצוא חניה – לאחר שכמעט התייאשנו המשכנו לכיוון היציאה מעיירה ולאחר דרך קצרה ישנו חניון עירוני גדול המשמש את המקום (למרות שנמצא בכיוון השני של הכביש אין קושי להסתובב אליו) חיכנו כמה דקות שיתפנה מקום ונכנסנו לחניון.

רחובותיה של אמלפי שזורים בחנויות קטנות לתיירים, שמוכרות הרבה כלי קרמיקה ומזכרות. עיירה יפה שנעים להסתובב בה ולאכול גלידה טובה. טיילנו גם לאורך המפרץ של העיירה.

מאמאלפי נסענו על ההר כחמישה קילומטרים עד העיירה ראוולו (Ravello). עיירה זו, המוקפת בכרמים ובפרדסים, שוכנת על מרפסת החצובה בהר בגובה 360 מטרים, מעל אמלפי. לאחר הנסיעה הקצרה, חנינו במגרש חניה וטיפסנו במעלה המדרגות עד לכיכר הדואומו (Piazza Duomo) המקסימה, שסביבה חנויות ובתי קפה. בכיכר נמצאת הקתדרלה של העיירה.ישנה אפשרות לבקר באחת מהווילות שבמקום (בוילה רופולו (Villa Rufolo), שנבנתה על ידי אחד מעשירי העיירה או בוילה צ'ימברון (Villa Cimbrone)). אנחנו ויתרנו

בעיירה תצפית יפה למפרץ.

משם המשכנו בנסיעה עד לעיירה Vietri Sul Mare שידועה בחנויות הקרמיקה שלה. אחרי מנוחה מהנסיעה ושיטוט קצר בעיירה. התחלנו בנסיעה חזרה לכיוון סורנטו. שהגענו לסורנטו, המשכנו ישר למסעדה הנמצאת קצת מחוץ לעיר בשם Ristorante 'da Filippo מסעדה ענקית, שלמרות שנראית בתחילה כמו מלכודת תיירים, היא נהדרת, אוכל טעים ושרות נהדר.

יום 6 – נאפולי

לאחר נסיעה של כשעה ורבע עד לנאפולי, חנינו את הרכב בתחנת הרכבת/אוטובוסים הראשית METROPARK NAPOLI CENTRALE משם הגענו לעיירה באמצעות הרכבת התחתית הסמוכה מתחנה GARIBALDI לתחנה TOLEDO הנמצאת במרכז, והינה אחת מתחנות הרכבת היפות בעולם. הנסיעה ברכבת התחתית נעימה מאוד ולא עמוסה.

בנאפולי טיילנו לאורך הרחוב המרכזי VIA TOLEDO בו כמובן עשינו קצת קניות. המשכנו לעבר הנמל והגענו עד הארמון המלכותי של נאפולי. משם חזרנו לכיוון Via Dei Tribunali שם נמצאות הסמטאות העתיקות יותר של העיר.

לקראת הערב חזרנו לחנייה ונסענו חזרה לסורנטו.

יום 7 – מרכז קניות ואגמי קסטילי רומני

התחלנו את הנסיעה לכיוון רומא שבדרך עצרנו בהאוטלט גדול בשם La Reggia Designer Outlet (בסמוך אליו קיים גם נרכז קניות ענק – בו לא היינו). בילינו בו כשלוש שעות. מומלץ למי שמעוניין לקנות ממותגים נייק ואדידס (מחירים טובים). כדאי בכניסה ללכת למשרד ולשאול אם יש פנקס הטבות לתיירים, ולקבל כרטיס הנחות של 10% למרבית חנויות במתחם.

לאחר סיפוק יצר הקניות המשכנו בנסיעה לכיוון עיירה NEMI הצופה על אגם אלבנו ונמצאת כחצי שעה מרומא. לאחר שחנינו (בחינם) הלכנו מספר מטרים והגענו לעיירה ולתצפית על האגם. העיירה בהחלט הפתיעה לטובה, מקום יפה ופסטורלי ובהחלט מומלץ למי שרוצה לטייל סמוך לרומא.

משם המשכנו לעיירה CASTEL GANDOLFO חנינו בחניון חינמי על כביש הראשי ומשם עלינו רגלית (כמחש דקות) לעיירה הקטנה. עיירה עצמה הינה רחוב אחד עיקרי הצופה לאגם ובסופו ארמון הקיץ של האפיפיור. שאנחנו היינו (בערך בשש בערב) המקום היה דיי נטוש. נחמד לא יותר מזה.

משם המשכנו בנסיעה לכיוון המלון הסמוך לשדה, בכדי להתארגן לטיסה מחר.