טיילתי באמסטרדם 4 ימים יחד עם 2 בנותי המתבגרות. מצרפת את תכנית הטיול שלנו. בתחתית הפוסט אצרף גם המלצות לאוכל וטיפים.

אנחנו התאכסנו במלון קלמנס (Hotel Clemens) .  המלון ממוקם ממש במרכז. הכל במרחק הליכה ברגל. בסמוך למלון נמצאות תחנת החשמלית ותחנת אוטובוס ווסטרמרקט (Westermarkt).

יום 1

כיכר העיר דה דאם (“הסכר”) - ממוקמת במרכז העיר העתיקה של אמסטרדם. זהו אזור הקניות המפורסם. רחוב הקניות הראשי של אמסטרדם הוא קאלוורסטראט (Kalverstraat) . קניון דה ביינקורף (De Bijenkorf) , קניון Magna Plaza / הכיכר מלאה במבנים היסטוריים: הארמון המלכותי (Koninklijk Paleis Amsterdam), שנמצא בשימוש בית המלוכה ההולנדי, בו ניתן לבקר בתשלום. מימין לארמון נמצאת הכנסייה החדשה (Nieuwe Kerk),  אליה ניתן להיכנס ללא תשלום. במרכז הכיכר נמצאת האנדרטה הלאומית לזכר קורבנות מלחמת העולם השניה. חשמלית: 1,2,5,14 לתחנת Dam / Paleisstraat או קווים: 4,9,16,24,25 לתחנת  Dam

הצ'יפס הכי טעים: Vlaams Friteshuis Vleminckx או Mannaken pis (החנויות נמצאות במרחק מטרים ספורים אחת מהשניה ברחוב Damrak(

פרימרק - ליד כיכר דאם . רחוב  Damrak 77

שייט תעלות - זו הדרך הטובה ביותר לחוות את העיר . שייט מאורגן מתאפשר במגוון דרכים: בסירה בעלת גג שקוף או באמצעות סירת אוטובוס (Canal Bus), השטה במסלול קבוע ומאפשרת עצירה וירידה בתחנות קבועות. יש גם אפשרות לקחת שייט לילי רומנטי. את נקודות היציאה לשייט ניתן לזהות על פי שלטים Rondvaartboten או לרכוש כרטיסים במשרדי התיירים. חברת הסירות "Gray Line" מציעה הסבר מוקלט בעברית באמצעות אוזניות.

בלילה (לא לפני 22:30): רובע החלונות האדומים De Wallen  : דקות הליכה מכיוון כיכר הדאם לכוון התחנה המרכזית. כתובת: Red-light District 105 כל יום  22:00-2:00 חשמלית: לכניסה לאיזור מכיכר דאם קווים 4,9,16, 24, 25 לתחנת Dam. לכניסה מאיזור ניומרקט קווים 51,53,54 של הרכבת התחתית לתחנת Nieuwmarkt. כנסיית Oude Kerk. - הצצה מבחוץ היא בהחלט מספקת.

יום 2

שוק הפרחים Bloemenmarkt   כתובת: רחוב Singel   600-630 שעות פתיחה:  8:30-19:00.   בטראם: בקווים 1, 2, 5 ויורדים בתחנת קונינגספליין (Koningsplein) ומשם ברגל כ-5 דקות הליכה.

משם לקחת מונית לשוק

שוק Albert Cuyp Market  אחד השווקים הפופולאריים באירופה, המציע כ-300 דוכנים: בגדים, תכשיטים, נעליים, קוסמטיקה, פירות, ירקות, שוקולד, גבינות, דגים, בשרים, פרחים, תבלינים ועוד. לאכול פופרצ'ס poffertjes –  (מיני פנקייקים)   כתובת: Albert Cuypstraat שעות פעילות: שני-שבת 17:00-9:30. הגעה: טראם 16, 24 לתחנת  Albert Cuypstraat . פתוח בימים שני עד שבת בין השעות 9:00-18:00

ונדלפארק (VondelPark) - לא רחוק ממרכז העיר. פארק הגדול והירוק ביותר של אמסטרדם. בקיץ נערכות הופעות חיות, ללא תשלום, תחת כיפת השמיים. במרכז הפארק בתי קפה קטנים. מיקום : חמש דקות הליכה דרומית ל-Leidseplein, מול אזור המוזיאונים.

כיכר ליידספליין (Leidseplein). סוזי וונג עמום האורות, מועדון פרדיסו (Paradiso) הגדול והמתכתי כמו גם זרם העולצים הבלתי פוסק מספקים מקור אנרגיה תמידי לכיכר מרוצפת אבן זו. בקרו כאן בכל לילות השבוע לערב מלא יין, סעודות והילולות. תפסו מופע במלקווח (Melkweg), או פלסו את דרככם ברחוב הקניות המרכזי. Leidsestraat.

*לאכול ב  Café De Klos  כתובת:kerkstraat 41. בחשמלית תחנת LEIDSPLEIN. נפתח ב 16:00. רצוי להגיע בשעת הפתיחה אחרת יש תור. שווה להמתין בתור!  להזמין ספריבס (!) /מיקס צלעות/סטייק 650 + תפו"א אפוי.

*קופישופ דולפינס נמצא 10 מטר שמאלה מקפה דה קלוס

יום 3

כיכר רמברנדטפליין אחת הכיכרות המרכזיות באמסטרדם, שנקראה על שם הצייר המפורסם רמברנדט. הכיכר מהווה מוקד תוסס של בילויים וחיי לילה. בכיכר בתי קפה, מסעדות, פאבים ומועדונים (הרבה מהם של הקהילה הגאה).

שוק הפשפשים ליד בניין העירייה

בית הכנסת הפורטוגזי  האתר המרכזי של הרובע היהודי באמסטרדם. מראהו מרשים מאוד עם חזית לבנים אדומות. בית הכנסת אינו מכיל אמצעי תאורה והוא מואר באמצעות נרות בלבד. כתובת Mr. Visserplein : שעות פעילות: ראשון עד חמישי 10:00-17:00 (בחורף עד 16:00), שישי עד 16:00 (בחורף עד 14:00), סגור בשבת ובחגים יהודיים. הגעה: טראם 9, 14 לתחנת Waterlooplein. מחיר הכניסה לבית הכנסת הפורטוגזי כולל גם כניסה למוזיאון להיסטוריה יהודית.

חוויית הייניקן - סיור אינטרקטיבי מהנה במבשלה לשעבר של הייניקן. בחלק הראשון של הסיור - איך הייניקן התחילה ואיך היא הפכה לגדולה בעולם. לאחר מכן איך הבירה מיוצרת, עם שיעור מרתק על המתכון הסודי.שני-חמישי 10:30-17:30 שישי-ראשון 10:30-19:00   : Stadhouderskade 78

מוזיאון ואן גוך  זהו אתר התיירות הכי פופולארי בעיר. כדי לחסוך את זמן העמידה בתור, ניתן לקנות כרטיסים "ללא תור" באתר המוזיאון באינטרנט. שעות פעילות 25 מרץ-6 נובמבר 09:00-18:00 (בימי שישי עד 22:00), 15 יולי-4 ספטמבר 09:00-19:00 (בימי שישי עד 22:00, ימי שבת עד 21:00), 7 נובמבר-24 מרץ 09:00-17:00. כתובת הכניסה: Museumplein 6  הגעה:  חשמלית מספר 2 או 5 מתחנה מרכזית. תחנה: .van Barlestraat חשמלית 12 תחנהMuseumplein.

יום 4

כנסיית ווסטרקרק (Westerkerk)  נמצאת במרחק הליכה קצר מבית אנה פרנק. בראש הצריח שלה שוכן הכתר המלכותי, שהוענק לעיר על ידי הקיסר מקסימיליאן. כדאי להשקיף מהמגדל על הנוף הפסטורלי של העיר. בכנסייה יש מצבה קטנה לזכר רמברנדט בצד הצפוני של הכנסייה, ליד קבר בנו. למרגלות הכנסייה ניצב פסל קטן של אנה פרנק. כתובת  Prinsengracht 281 (מול תחנת הרכבת המרכזית.) שעות פעילות: כל השבוע 10:00-15:00. הגעה: טראם 10 לתחנת  Bloemgracht

בית אנה פרנק - מוזיאון הממוקם במקום המחבוא של אנה פרנק ומשפחתה בימי מלחמת העולם השנייה.  פתוח עד 21:00 . כתובת Prinsengracht 267: טראם 13, 14 ו-17 לתחנת Westermarkt. בין השעות 09:00-15:30 הכניסה תתאפשר רק למי שמראש הזמין וקנה כרטיסים באינטרנט. משעה 15:30 ועד שעת הסגירה, אפשר יהיה לקנות כרטיסים גם בקופות. חובה להזמין מראש, אחרת עומדים כשעתיים בתור.

להשכיר אופניים ל 3 שעות ולשוטט בעיר

רובע יורדאן (Jordaan District)  - שכונה הצמודה לבית אנה פרנק עם חנויות מיוחדות ובתי קפה יפים ונעימים. מדובר בשכונה מתפתחת עם חנויות בוטיק קטנות ולא ממוסחרות, גלריות והרבה חצרות פנימיות ומטופחות.

טיפים:

*בימי שני ושבת בבוקר פועל בשכונת יורדאן שוק נורדמארקט (Noordermarkt),  הגעה: טראם 13,14,17,1,2,5,17 (נמצא בהמשך הרחוב של חנות הפנקייקים, בצע השני של הגשר)

*קניות במתחם תשעת הרחובות - מתחם גדול הכולל בתוכו חנויות קטנות, מסעדות, ברים ופאבים בין התעלות שבמרכז העיר. כתובת: Oude Spiegelstraat 9, 1016 . : חשמלית/אוטובוס   Westermarkt

*ברוב המוזיאונים הכניסה לילדים עד גיל 18 חינם, בחלקם ב 50% הנחה. ממליצה על מוזיאון ואן גוך (גם למי שלא חובב מוזיאונים מושבע).

אוכל מקומי:

פנקייקים מטריפים:  ב The Pancake Bakery , ב-Prinsengracht 191, 1015 DS לא הפנקייק שאנחנו מכירים. בצק דק ממולא בתוספות לפי בחירה. יש מלוחים ויש מתוקים. טעים אש. (נמצא בהמשך הרחוב של בית אנה פרנק).

עוגייה טעימה: Van stapele koekmakerij כתובת: Haisteeg 4 (סמטה קנה). חנות קטנה שמוכרת סוג אחד של עוגיות וקפה. מדובר בעוגיית שוקולד נימוחה מאוד, נמסה בפה, שמזכירה את עוגיית השוקולד-צ'יפס. בפנים מסתתרת קובייה של שוקולד לבן, שפשוט נוזל לתוך הפה וזו חוויה לא נורמאלית. כדאי לבקש שיכינו אותה במקום (שווה המתנה של 5-10 דקות).

*דג הרינג בלחמניה, * פּאנֶקוּקֶן (Pannenkoeken) – פאנקייק דק. ניתן לאכול אותו עם תוספות מתוקות כמו תפוחי עץ ובננות או מלוחות כמו בייקון וגבינות, *פּוֹפֵרטיֶיס(poffertjess),  פנקייקים קטנים מסורתיים, * אוֹליֶיבּוֹלֶן (oliebollenkramen),  סופגניות עגולות בטיגון עמוק עם צימוקים ומאובקות באבקת סוכר, * קרוֹקֶטֶן (kroketten)   קציצות בשר מגולגלות בפירורי לחם מטוגנות, * פּאטאט – צ'יפס בגביע נייר. פאי תפוחים ב: Café winkel 43, רשת מזון מהיר: FEBO. אפשר להזמין בקיר האוטומטי. הכל טרי. אוכל מומלץ: קרוקט (גליל בצק מצופה פרורי לחם וממולא ממרח שמזכיר פירה עם חתיכות בשר),  פריקנדל (נקניק מבשר טחון).