בהמשך לפוסט המלא (לינק מצורף) על הטיול שלנו לפורטוגל ביולי 2023 הנה כמה טיפים על דרום פורטוגל (חבל אלגרבה)

1. כללי :  אוקיי אז ראשית רוב הישראלים נוסעים מליסבון לפורטו שזה מגניב מאוד לפי מה ששמעתי (לא הייתי) אבל אנחנו בחרנו לרדת לדרום שזה מתאים למי שרוצה חופשה מבוססת רביצה בים וצ'יל בחופים שקשה להאמין שקיימים. במרחק נהיגה של שעתיים וחצי ואתם באיזור מגניב מאוד עם מלא שמש ופאן ! מומלץ להקדיש למקום לפחות 3-4 ימים ואם אפשר יותר אז מה טוב....

2. היכן לישון באלגרבה:  ובכן אנחנו הקשבנו להמלצה של המקומיים ובחרנו בעיירה הנקראת Albufeira שהיא עיירת נופש מרכזית עם מלא מלא אקשן, שימו לב שמקומות הלינה לא היי קלאס ברמת המלונות של אילת כזה, אבל האוירה סופר כיפית. מומלץ לחפש מקום קרוב לעיר העתיקה או ל סטריפ שם רוב האקשן נמצא אבל בכל מקרה גם אם אתם קצת מרוחקים (זו עיירה קטנה) אובר יכול לסגור לכם את הפינה. אנחנו מצאנו מלון במיקום טוב בשם Cerro Mar Atlantico שיש בו חדרים שהם דירות עם שני חדרים ומטבח , יש כמה מתחמים ולכל מתחם בריכה (אפשר לבחור בכל בריכה שתרצו לבלות בה) וחדר כושר וספא ואפילו מינימרקט צמוד, עלות ללילה הייתה כ 250 יורו למשפחה. לא מדובר בחדרים מפוארים כלל אבל מאוד מרווחים מלון למשפחה.

1. העיר העתיקה של אלבופירה והסטריפ: עיר מדהימה שמזכירה עיירות מזרח תיכוניות (כמו יוון למשל) עם סמטאות חמודות מלאות במסעדות וחנויות בגדים מקומיות מאוד מיוחדות ואף כיכר המרכזית יש מלא ברים. בנוסף יש גם את הסטריפ (שנחשב החלק החדש של העיריה אבל זה ממש קרוב) שגם שם יש מלא מסעדות וברים ושווה ללכת גם לשם בערב אחד לפחות. המקום שוקק חיים מהבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה, מ 23:00 סוגרים את המטבחים וחיי הלילה מתחילים במקומות עם מוזיקה חיה (רוק בעיקר) , קריוקי (אין מזרחית :-) ) ודאנס ברים. לנערים צעירים או זוגות בוגרים שאוהבים לבלות ממש ממליץ להקדיש לילה אחד לפחות ולעבור ממקום למקום לשתות וליהנות מחוויית חיי לילה נדירה !

1. חופי ים : האזור הזה הוא מלא בחופי ים שכל אחד יותר יפה מהשני , באזור אלבופריה יש עשרות חופים במרחק נסיעה של 20 דק כל אחד ייחודי בנוף שלו ואנחנו ממליצים לתכנן לבקר בשני חופי ים בכל יום (כן !) כולל לאכול ארוחת צהרים במסעדות שעל החוף (לחופים שיש להם) זה מגניב לאללה). המים בחופים קררים מאוד!מדובר על האוקיינוס האטלנטי וגם שזה נראה רדוד זה לא ממש , אבל מדובר בקור שאם תתמסרו אליו ותיכנסו (בקפיצה) תהנו מחוויה עילאית מובטחת! הכי כיף זה שיוצאים מהמים פשוט כיף ולא קר בכלל חוויה מיוחדת שונה מאוד מהים שלנו. כמה חופים שהיינו וממש אהבנו (Albufeira tunnel beach , Dona Ana Beach, Praia de Nossa Senhora da Rocha, Marinha beach  ) אבל יש מלא אחרים ... חשוב לחפש חופים שהם bluefleg שאומר שזה חוף מסודר עם כל מה שצריך.

1. מתי להגיע לחופים : חופי הים נמצאים ממש בקצות האיזורים מיושבים מצד אחד אבל הם ברובם מצריכים חניה ואז ירידה תלולה לחוף עצמו, החניה הקרובה לעיתים עמוסה אז יש לנסות להגיע לחופים בין 12:00 ל 16:00 כאשר יש תחלופה של מבקרים וניתן למצוא חניה. לרוב החניה תהיה חינם וגם אם עמוס תסתובבו עד שמישהו ייצא עם קצת סבלנות (זה שווה את זה). חופשה באיזור מצריכה להיכנס לזון של צ'יל אין מה למהר היום ארוך בקיץ (אור עד 21:00) ויש מספיק זמן להינות.

1. אוכל ומסעדות: האוכל באיזור אינו ברמת גורמה אז לא לצפות ליותר מידי אבל יש הכול מדגים המבורגרים פסטות הכול, במסעדות בחופים המחירים היו ממש ממש סבירים וכמו שציינתי קודם אני ממש ממליץ לתכנן ארוחת צהריים באחד ממסעדות שממש על החוף, גם אוכל סבבה לגמרי , גם נוף שאין דברים כאלה ובכלל חוויה כיפית. בעיירות עצמן תמצאו מלא מסעדות בעיקר תיירותיות שניתן לראות תפריטים בחוץ ולהחליט מה רוצים. אגב הפירות ים במסעדות התיירותיות לא היו טעימים באופן מיוחד ולא זולים  במיוחד בקיצר לא מומלץ בניגוד למה שחושבים.

Urban Pizza
  1. כיצד לבחור מסעדה: בעיקר האיזורים התיירותיים יש מלא מסעדות אז הגענו לתובנות (מניסיון) כיצד לבחור מסעדה : 1. לא להזמין סטייק אלא אם זו מסעדה שמישהו המליץ לך מראש , 2. לא להיכנס למסעדה שיש מישהו בחוץ שמשכנע אותך להיכנס , 3. לא בראשונה שראיתם כי אתם רעבים , 4. לא לאלו עם תמונות של המנות בחוץ , 5. מקום עם נראות כיפית וויב טוב ושיש בה אנשים. ואז סיכוי טוב שלא תיפלו (ותסתכלו על המחירים והתפריט לפני שתתיישבו). מסעדה מעולה בסטריפ של אלבופירה: urban pizza.

2. מה עוד יש לעשות: איזור אלגרבה מלא באטרקציות לילדים בכל הגילאים , יש שם שני פארקי מים (לא ניסינו אבל slide& splash נראה ממש טוב) , יש שם מספר מקומות למיני גולף , מקום לראות יצירות בחול ב sand city ועוד... שווה להקדיש למי שיש לו ילדים קטנים יותר , ו עוד זמן.