שלושה שבועות עם הילדים (עידו 11, נטע 15, תומר 16) במזרח ארה"ב מהניאגרה בצפון עד אורלנדו בדרום

חלק ראשון- ניו יורק, מפלי ניאגרה וושינגטון

חלק שני- שמורת הרי הסמוקי

חלק שלישי- אורלנדו

1. יום חמישי 16.7 הגעה לניו יורק

הזמנו הסעה משדה התעופה ועד המלון במנהטן דרך כרמל לימו www.carmellimo.com
 הגענו למלון המצוין Courtyard New York Manhattan/Midtown East (ישנו 5 נפשות בחדר אחד גדול)

ומיד יצאנו לטיול ברגל לכיוון טיימס סקוור, מרחק 15-20 דקות הליכה, עברנו דרך מרכז רוקפלר, חנות לגו, חנות דיסני, ספגנו את האווירה, הותשנו וחזרנו למלון.

2. יום שישי 17.7 ניו יורק- ברגל

מאחר והקצבנו יומיים בלבד לניו יורק, הזמנו טיול בהדרכה אישית , טיול שהוכיח את עצמו, חסך לנו הרבה זמן והתברברויות.

זיו הלפמן, בחור ישראלי החי בניו יורק, פגש אותנו בלובי של המלון בשעה 9:00, ונסע איתנו ברכבת התחתית לדאון טאון של ניו יורק, יחד איתו הגענו לשיט לסטטן איילנד (לצפות בפסל החירות), ומשם עברנו דרך וול סטריט, גראונד זירו, צ'יינה טאון, ליטל איטלי וסוהו. הטיול התנהל בקצב שלנו, עם עצירות מנוחה ושירותים וכמובן עצירות בחנויות מזכרות. עברנו דרך ציורי גרפיטי מרהיבים, חנויות הזויות (חנויות מאוד מעוצבות, החנות של קרדשיאן וחנות עם פוחלצים...) סיימנו את הסיור בשעה 14:00 בערך, מצוידים בטיפים ובתשובות לכל שאלותינו (איפה לקנות חרוזים למשל... נטע ביקשה לדעת).

לאחר מנוחה ארוכה בוושינגטון סקוור גרדן, בה חלצנו נעליים והצטלמנו עם סנאים, המשכנו בטיול הרגלי לעבר חנות התחפושות העצומה New York Costumes Halloween Adventure , הממוקמת בברודווי 808 , היה ממש כדאי להגיע, נהננו בה כשעה, הילדים קנו אביזרי קוסמות, כובע ואביזרים נוספים של הארי פוטר ומעט אביזרים פורימיים.
 משם המשכנו לחנות Flying Tiger חנות המלאה באביזרים משונים במחירים של 1-4$ הממוקמת בברודווי 920, משם המשכנו לבניין האמפייר סטייט, ומשם המשכנו לצעוד לעבר הטיימס סקוור, לחנות M&M, בה נטע קנתה בקומה השניה סוכריות M&M שעליהן כתוב neta ועוד הדפסות נוספות לבחירתה.

בשעה 22:30 בערך חזרנו מותשים אך מאוד מרוצים.

פרטים של זיו, המדריך בניו יורק http://www.zivinny.com/ https://www.facebook.com/ziv.helfman?fref=ts

3. יום שבת 18.7 ניו יורק- סנטרל פארק ומוזיאון הטבע

שכרנו אופניים (הזמנו מהבית, 19$ ליום שלם ) ויצאנו לעבר הסנטרל פארק, רכבנו עד למוזיאון הטבע, אליו הזמנו כרטיסים מהבית. הזמנת הכרטיסים מהבית, כמו תמיד, מוכיחה את עצמה, שכן התורים שהשתרכו מחוץ למוזיאון היו אינסופיים ואילו אנחנו, בעלי הכרטיסים המודפסים, פשוט נכנסנו למוזיאון ברגע שהגענו.

הרכיבה בפארק ממש לא פשוטה, שכן הוא אינו מישורי, דיוושנו במרץ בעליות והגענו מתנשפים ומזיעים למוזיאון. מזג האוויר לא הטיב עמנו, גשם ולחות הפכו אותנו ל"דביקים" ובעלי מצב רוח "לא נעים". בדיעבד, אני חושבת שהיה עדיף לטייל בסנטרל פארק עם כרכרה ולא עם אופניים.

המוזיאון היה מאוד (!!!) עמוס, לקחנו מפה בכניסה וביקשנו שיסמנו לנו את כל האזורים שרצינו לראות:
*בקומה הרביעית תצוגת שלדי דינוזאורים
*בקומה הראשונה תצוגת היצורים הימיים באולם מילסטיין (Milstein Hall).
*בקומה השלישית, באולם היונקים העליונים (Hall of Primates), הלכנו לחפש את דקסטר, קוף הקפוצ'ין מהסרט לילה במוזיאון
*בקומה השנייה באולם היונקים האפריקאיים, Hall of African Mammals , מפוחלצים של אריות, פילים, זברות ועוד בתוך מודלים תלת מימדיים סביבתיים יפהפיים.
 *כמו כן סימנו במפה את Rose Center, אליו הזמנו מראש מקום לפלנטריום היידן (Hayden Planetarium), בית קולנוע שמדמה בצורתו את כיפת השמיים ומציג בפני היושבים בו את נפלאותיו של היקום.

הביקור במוזיאון היה מלחיץ מעט, למרות המפה היה קשה לנו להתמצא והתברברנו, עומס האנשים גם הוא לא תרם להנאה.
 הביקור בפלנטריום לא היה מעניין, אפשר בהחלט לוותר, אני מציעה לבקר במוזיאון באמצע השבוע ובשעות מוקדמות.

לאחר מכן חזרנו עם האופניים לסטרל פארק, עברנו דרך "טירת הנוף היפה" (Belvedere Castle), אגם הצבים, ראינו את פסלו של המלך ג'גיאלו (King Jagiello), התרשמו מהאובליסק , שמענו את המוסיקה בשדות התות (אתר הנצחה לג'ון לנון) והחזרנו את האופניים.
 בתכנון , היינו אמורים להמשיך לפארק נהר הדסון (מיני גולף, טרפז, קיר טיפוס, באולינג), אבל העייפות מהאופניים ומזג האוויר הקשה שינו את התכניות, יצאנו להסתובב מעט באזור השדרה השביעית והשמינית (ליד רחוב 42), השופע מסעדות ומקומות בילוי וחזרנו למלון.

4. יום ראשון 19.7 נסיעה למפלי הניאגרה

הזמנו טיול מאורגן של חברת מוטי טורס, (מאוד לא מומלץ, הסיבות כתובות בסוף הבלוג) שלשה ימים למפלי הניאגרה ואלף האיים ועוד יומיים לוושינגטון ופילדלפיה.

נפגשנו בשעה 7:00 עם הקבוצה, עלינו אל האוטובוס ונסענו דרך קניון ווטקינס גלן, טיול רגלי מקסים, שאורך כחצי שעה.

בשעה 16:00 הגענו אל המפלים מהצד האמריקאי, יצאנו לשיט מהנה, מרגש וכמובן מרטיב, הצטלמנו והמשכנו בנסיעה לצד הקנדי. את השכמיות שחילקו לנו שמרנו והן שרתו אותן לאורך כל המשך הטיול (בעיקר בגשמים של אורלנדו).

במעבר הגבול לקנדה, הנחה אותנו המדריך לומר שאיננו דוברי אנגלית, וכך עברנו ביקורת דרכונים מהירה ושקטה.

בשעה 20:00 הגענו למלון, super 8, מלון נחמד, הממוקם לא רחוק מהמפלים (מרחק הליכה רגלית).

לאחר התארגנות קצרה הלכנו למפלים, אכלנו במסעדה איטלקית מעולה, פיצה מצוינת , http://www.anticapizzeria.ca/, והצטרפנו להמוני האנשים שהתקבצו על יד המפלים המוארים, ממתינים לשעה 22:00 לצפות במופע הזיקוקים.

עם סיום המופע, בחרנו באחת מעשרות האטרקציות הממוקמות בין המפלים לבין בית המלון (מיני גולף, לייזר טאג, ריפלי, באולינג ועוד ועוד), נכנסנו למיני גולף זוהר בחושך, the wizard , היה כיף!

שימו לב:
1. במלון אין מרכך, כדאי להצטייד מראש
2. בין ארוחת הצהריים בשעה 12:00 לבין ארוחת הערב בשעה 20:30 לא היו עצירות אוכל נוספות, יש להתארגן מראש!
 3 .לא לשכוח לקחת את חוברת הקופונים מהמלון כשיוצאים לכיוון המפלים, שכן יש הנחות לכל האטרקציות וגם לחלק מהמסעדות.

5. יום שני 20.7 מפלי הניאגרה וטורונטו

יצאנו לעבר המפלים מהצד הקנדי, לא נמאס להסתכל ולהצטלם עם פלא הטבע המרהיב, עברנו עם האוטובוס דרך תחנות הכוח ההידראוליות, בעזרתן כל תושבי צפון ארה"ב מקבלים חשמל בחינם, וכן דרך שעון הפרחים המפורסם (לא ברור לי למה הוא מפורסם?!) ונסענו לעיירה היפה, ניאגרה על האגם. טיילנו, שתינו קפה והמשכנו בנסיעה לעבר טורונטו.
ראינו את מגדל CN, הגענו למרכז הקניות איטון, אכלנו והתרעננו. המשכנו לביקור בבניין הפרלמנט.
נסענו עד לאלף האיים וישנו בעיירה גננקואה.
 העיירה "מתה" בשעה 20:00, אך הצלחנו למצוא מסעדה אחת שהייתה פתוחה, Antony's, בה אכלנו ארוחת ערב.

6. יום שלישי 21.7 אלף האיים

יצאנו לשיט נחמד שארך כשעה, בין אלף האיים, במהלך השיט ראינו את הגשר הבינלאומי הקטן בעולם, גשר המחבר בין שני איים, אותם רכש אדם, אך אחד מהם נמצא במים הטריטוריאליים של קנדה והשני בארה"ב.
לאחר השיט חזרנו לניו ג'רסי.
 מחר נחליף מדריך ואוטובוס, נסיים את הטיול המאורגן הנוכחי ונצטרף לטיול של יומיים לוושינגטון.

7. יום רביעי 22.7 פילדלפיה (שאותה לא ראינו) ווושינגטון

עלינו לאוטובוס ובו קבוצה דוברת ספרדית, קבוצה דוברת פורטוגזית וקבוצה הדוברת עברית. המדריך מוזס, לא שולט בשפה העברית, הסביר כי היום ניסע לוושינגטון (ולא כפי שהיה כתוב בטיול אליו נרשמנו, לפילדלפיה), אכזבה....

נסענו לוושינגטון ביקרנו במוזיאון החלל, ובאנדרטאות: לינקולן, וושינגטון, מלחמת קוריאה, מלחמת וייטנאם, כמו כן סיירנו במטבעה הלאומית וראינו כיצד מדפיסים את הכסף האמריקאי.

הצטלמנו עם מליון דולר

8. יום חמישי 23.7 וושינגטון ופארק קינגס דומיניון

ביקרנו בבית הקברות בארלינגטון, ולאחר טקס חילופי המשמר באנדרטת החייל האלמוני, נפרדנו בשמחה מהקבוצה, לקחנו את הרכב השכור, (ג'יפ פורד 4*4 פרימיום, רכב ענק וחדיש) ונסענו לפארק קינגס דומיניון, המרוחק כשעה וחצי מוושינגטון.

הפארק הינו גן עדן לחובבי רכבות הרים, יש בו שפע גדול מאוד של מתקני אקסטרים והוא כולל בתוכו גם פארק מים גדול.

נהנינו כשעתיים בפארק המים ועוד שעות רבות התרוצצנו בין שאר המתקנים בפארק. מומלץ מאוד!!!

לאחר הביקור המהנה נסענו למלון הסוויטות המעולה 10601 Telegraph Road, Richmond, VA 23059

9. יום שישי 24.7 וויליאמסבורג הקולוניאלית

ביקרנו בחלקה הקולוניאלי של וויליאמסבורג שהוא למעשה אזור היסטורי משוחזר.
התחלנו במרכז המבקרים הענק, קיבלנו מפה של העיר, שכוללת את קווי נסיעת האוטובוסים ותחנות עצירתם וכן תעודת תושב יומית, אותה הצמדנו לבגד, והיא הקנתה לנו כניסה לכל המקומות.
לאחר מכן, המשכנו באוטובוס אל נקודת ההתחלה של סיורנו באתר עצמו.
 האתר כולו מהווה מעין מוזיאון חי הכולל מבנים מקוריים מהמאה ה-18 וכמובן גם מבנים משוחזרים. מעבר לשחזור המבנים, שוחזר גם אורח החיים של אותן שנים. בכל מבנה נמצאים שחקנים, הלבושים, מדברים ומתנהגים לפי רוח התקופה, נוסעים בכרכרות, עושים הצגות באמצע הרחוב או על יד מבנים מסויימים, חלק מהמבקרים שוכרים בגדים בכניסה ומסתובבים איתם למשך כל זמן הביקור.

ביקרנו בקפיטול, בית הכלא, אצל הצורף, הסנדלר, הנפח, האופה, בית דפוס, התופרות, מכין הפיאות, הכנו לבנים ולמדנו כיצד בנו מבנים בעבר, צפינו בירי בתותח והשתתפנו ב"שיעור לחימה בחרבות".

לא הספקנו להגיע לבית המשפט או לצפות בתהלוכת המהפכה, כמו כן פעילויות רבות מתקיימות רק בשעות הבוקר ולכן החמצנו אותן, היה מעניין ושונה, אני ממליצה. http://www.history.org/foundation/

משם התחלנו לנסוע לעבר הרי הסמוקי, את הנסיעה הארוכה פיצלנו ליומיים.
 נסענו כ-4 שעות ללינה בעיר ראנוק.

10. יום שבת 25.7 נסיעה לסמוקי מאונטנס- רפטינג והעיר גטלינבורג

נסענו כ- 3 וחצי שעות לעבר הרי הסמוקי, הזמנו מראש ראפטינג, באתר המרוחק כשעה מהעיר גטלינבורג היעד הסופי.

הרפטינג עובד בימים שבת, שלישי, רביעי וחמישי, אלו הימים בהם נפתח הסכר, ולכן יש זרימה המתאימה ל- white water rafting. יש להגיע לרפטינג כשעה לפני המועד שהוזמן, נפגשנו עם המדריכה, חבשנו קסדה ואפוד, הצטיידנו במשוט ונכנסנו לאוטובוס, לנסיעה לתחילת המסלול. במהלך הרפטינג, המדריכה הסבירה על האזור, על החי והצומח, על מסלולים מומלצים ועוד. כמו כן ביקשה שלא נוותר על שתיית moon shine, אלכוהול מקומי. היה כיף.

משם המשכנו לנסוע לעיר גטלינבורג, אכלנו במסעדה המצויינת (אליה חזרנו בהמשך), http://threejimmys.com/
עצרנו להצטייד בסופר מרקט ונסענו לדירה שהזמנו, ‪Oak Leaf at Gatlinburg Chateau
 הדירה הגדולה, מכילה שני חדרי שינה, סלון גדול, מטבח מאובזר, מרפסת עם ג'קוזי ובנוסף יש לבניין בריכה. כמו כן מייבש ומכונת כביסה בתוך הדירה (חסכו ממני ללכת לקומה עם מכונות הכביסה הציבוריות ולבזבז זמן וכסף). שמחתי שהבאתי מהבית שקית עם אבקת כביסה ובקבוק מים מינרליים קטן שבתוכו מרכך כביסה.

העמסתי את המכונה בערימת הבגדים שנאספה במהלך השבוע וחצי האחרונים ויצאנו לטייל בעיר.

הרחוב הראשי בגטלינבורג היפהפיה עמוס בשלל אטרקציות וחנויות מזכרות, שכל תפקידן לגרום לתייר המזדמן לבזבז כסף, שיתפנו פעולה בשמחה.
התרשמנו מחנויות הממתקים, מול עינינו הכינו טופי בטעמים שונים, שוקולדים, מרמלדות, תפוחים מצופים ועוד. הילדים נכנסו למבוך המראות של ריפלי, שהתגלה כבזבוז כסף (24$ לשלשתם לאחר הנחת קופון) , שכן תוך 3 דקות הם יצאו ממנו.
 זללנו גלידה מצויינת וחזרנו לדירה.

בגטלינבורג, בכל מקום תמצאו חוברות קופונים מכל הסוגים, ההנחות בהן שונות. חפשו ברחוב הראשי את הקופונים של ריפלי בלבד, לא בתוך חוברת, שכן הם מקנים הנחה של 3$ לכל אחת מהאטרקציות הרבות של ריפלי במקום 1$ בחוברות הרגילות.

11. יום ראשון 26.7 שמורת סמוקי מאונטנס, מפלי גרוטו, ריפלי Believe It or Not,
 מופע דיקסי סטמפד

הכנו ארוחת בוקר מצויינת בדירה ויצאנו לעבר מרכז המבקרים the sugarlands visitor center, כ 3 ק"מ מגטלינבורג.
לשמורה יש שלשה מרכזי מבקרים, הגענו לשלשתם במהלך הימים בהם ביקרנו בשמורה.
הצטיידנו במפה ובהמלצות ויצאנו לעבר מפלי גרוטו.
 המסלול נחמד, לא קצר מידי, לא ארוך מידי, הצטלמנו מאחורי המפל, טבלנו רגליים במים וחזרנו לרכב.

זה הרגע בו הגיפ 4X4 הצדיק את עצמו, שכן החנינו את הרכב בשוליים שהיו בוציים והרכב שקע, שילוב של 4 4Xעם קצת אבנים ועצים מתחת לגלגלים וחילצו את עצמנו ממצב ביש.
 עצרנו בדרך, על יד ערוץ נחל קטן ואכלנו ארוחת צהרים, אותה ארזנו בבוקר בדירה.

משם נסענו לעיר, למוזאון Ripley's Believe It or Not, המוזיאון בן שלוש הקומות, היה חוויה אמיתית, הופתענו לטובה. אם אתם מתכננים לבקר בו, אל תחמיצו ביקור בשירותים, מחכות שם שלל הפתעות...
 בילינו בו כשעה וחצי וחזרנו לדירה ולהתארגן לקראת ארוחת הערב, שהזמנו בעיר הסמוכה פיג'ן פורג'.

הזמנו מהבית כרטיסים לדיקסי סטמפד, dinner show בסגנון דרומי, הכולל מופע מוסיקה דרומית, ולאחריו ארוחת ערב תוך כדי צפייה במופע המרכזי . http://pigeon-forge.dixiestampede.com/index.php

הפעילות כולה הייתה מהנה וטעימה. במופע המקדים האמריקאים ליוו את הנגנים בקריאות "יי הא" דרומיות, ונופפו בכובעי הג'יי אר שלהם, המופע המרכזי היה מוצלח מאוד, הוא היה משעשע ומושקע לא פחות ממופע בברודווי והאוכל היה לא רע בכלל.

בשעה 20:00 הסתיים המופע ואנו יצאנו לשוטט (ברכב) בפיג'ן פורג'.

העיר שונה לחלוטין מגטלינבורג. בגטלינבורג הולכים ברגל בין החנויות לאורך הרחוב הראשי, נכנסים לאטרקציות השונות או למסעדות ומתרשמים מהחנויות השונות. בפיג'ן פורג' יש שפע אטרקציות אחרות, כמו מסלולי מיני גולף יפהפיים, מסלולי קארטינג מכל הסוגים וחנויות מזכרות עצומות, אך ההגעה מאטרקציה אחת לשנייה היא ברכב.

החלטנו להיכנס למיני גולף בין הרי געש ומפלים, נסענו ברכבת לפסגת הר הגעש ומשם ירדנו , תוך כדי המשחק, עד לכניסה.

12. יום שני 27.7 סמוקי מאונטנס, תצפית יפהפיה, מפלי מינגו, העיירה האינדיאנית צ'ירוקי

יצאנו מוקדם מהדירה (בשעה 8:30 בערך) לעבר התפצית היפהפיה Clingmans Dome , בדרך היפהפיה אל פסגת ההר יש נוף מרשים, עוצר נשימה,בכביש עצמו יש נקודות רבות לתצפית, משם ניתן להתרשם מהי הסיבה שקוראים לשמורה בשמה, את המחזה המרהיב של ההרים ה"מעשנים" לא הצלחנו לקלוט במצלמה, אך הוא נחרט לנו בזכרון.

הדרך אל מגדל התצפית לא פשוטה, הזכירה לנו את הדרך למערת הקרח באוסטריה, אך ההליכה התלולה הצדיקה את עצמה בהחלט (לדעת ההורים) ולא כל כך (לדעת הילדים).

לאחר הביקור במגדל התצפית נסענו לעבר שמורת הצ'ירוקי, בדרך עצרנו להתפעל ממפלי מינגו.
 בדרך למפלים התברברנו, הגענו למרכז המבקרים הקרוב, The Oconaluftee Visitor Center, הצטיידנו במפה ובהסברים ויצאנו שוב לדרך. עברנו את מחנה Camp Yogi The Bear, והמשכנו לנסוע עד השילוט המתאים Mingo Falls, מהחניה יוצא שביל איתו מטפסים 160 מדרגות (נטע ועידו ספרו) ולאחר הליכה קצרצרה נוספת הגענו אל המפלים המרהיבים. חלצנו נעליים, טיפסנו מעט, הצטלמנו, היה נחמד.

משם המשכנו לעבר שמורת הצ'ירוקי, אל המוזיאון הפתוח. הצטרפנו לסיור בין הביתנים המדמים אינדיאנים משבט הצ'ירוקי משנת 1750. למדנו על העבודות, הציד, והמנהגים, שאלנו את המדריך על חיי בני השבט היום, נישואין מחוץ לשבט, דרכי פרנסה, השפה הכתובה והמדוברת, בתי הספר ועוד. היה מעניין ומלמד. לאחר סיום המסלול המתנו למופע, והוא קלקל את החוויה. ה"אינדיאנים" מהתחנות השונות הגיעו למרכז הכפר ורקדו ריקודים מסורתיים לכבוד הפריחה, הנמלים, הגשם והחברות. הריקודים היו מביישים מסיבת סיום גן טרום חובה, אני ממליצה לוותר על המופע.

13. יום שלישי 28.7 אומגה , מוזיאון מדע "הפוך" ומופע קוסמות

את היום פתחנו ב zip line‏, שהזמנו מראש כמובן.

הצטיידנו בחבלים וקסדות, עלינו בג'יפ אל מעלה ההר, ומשם מלווים בשני מדריכים, דרך גשרים ואומגות, גלשנו כל הדרך חזרה. שעתיים של fun אמיתי.
 כמובן ששילמנו מחיר מופקע כדי לרכוש את התמונות שהמדריכים צילמו אותנו בדרך.

לצערי עם סיום המסלול לעידו הייתה היכרות עם דבורה מקומית וכך מצאנו את עצמינו במרפאה המקומית. תרופות, זריקה ומנוחה ארוכה.... ויצאנו לפיג'ן פורג' למוזיאון המדע Wonder Works. רכשנו כרטיסי קומבו למוזיאון ולמופע הקסמים. המוזיאון מדמה אסונות כמו רעידת אדמה והוריקן, מכיל מגוון סימולציות ושלל אשליות אופטיות, כמו כן יש בו מתקני touch של הוקי שולחן וכדורגל, בדקנו מי במשפחה הכי רגוע, במתקן הבודק פעילות מוחית, היה ביקור מאוד מוצלח ומהנה.

עם סיום הביקור במוזיאון, אכלנו במסעדת Hard Rock Cafe הצמודה, את ארוחת הילדים הגישו בצלחת בצורת גיטרה. לאחר הזלילה חזרנו למוזיאון, לצפות במופע הקסמים. הקוסם, בדרן אמיתי, שילב במופע את כל מגוון פעלולי הקוסמות (מסור, טלפתיה, קלפים, אש ועוד ועוד) ושיתף אנשים מהקהל (מומלץ לשבת בשלוש השורות הראשונות). מיד לאחר המופע עידו רכש חבל קוסמים ב 9.90 $.

www.climbworks.com/smoky_mountains אומגות

http://www.wonderworksonline.com/pigeon-forge/ מוזיאון המדע

14. יום רביעי 29.7 נסיעה לכיוון אטלנטה, עצירה בצ'אטנוגה

קמנו לבוקר האחרון בשמורה והחלטנו לחפש דובים (אותם לא מצאנו במפלי גרוטו או במפלי מינגו). במרכז המבקרים המליצו על המסלול המעגלי Cades Cove, גם על פי תגובות בTrip advisor התמלאנו בתקוות.

כל בני המשפחה פקחו עיני נץ וחיפשו לאורך 11 המייל של הכביש הסגור בעלי חיים שחורים ושעירים, אך פרט למס' איילות שחצו את הכביש, לא ראינו בעלי חיים. במרכז המבקרים הקרוב המליצו לנו להמשיך לנסוע במעגלים עד שנראה דובים... ויתרנו ונסענו מאוכזבים למפלי לאורל. המסלול נחמד, לא ארוך מידי, בסופו מגיעים למפלים הפופולריים ביותר בשמורה. חלצנו נעליים, טבלנו את הרגליים ונסענו דרומה לכיוון אטלנטה.

החלטנו לפצל את הנסיעה לאטלנטה (משם נטוס לאורלנדו) ולכן עצרנו ללילה בעיר צ'אטנוגה.

הגענו למפלי רובי'ס, מפל מרשים בתוך מערת נטיפים, עטוף בסיור מודרך לא זול (94$ למשפחה).
במערה קר, כדאי להצטייד בלבוש מחמם.
 מאחר והנסיעה הייתה ארוכה משחשבנו, נאלצנו לוותר על ביקור בעיר הסלע.

משם המשכנו לסוויטה המפנקת Country Inn & Suites By Carlson, Chattanooga. מלון מומלץ!!!

15. יום חמישי 30.7 הגעה לאורלנדו

קמנו בבוקר במטרה להגיע לאטלנטה ומשם לטוס לאורלנדו, להתחיל את החלק השלישי של הטיול,
 הארי פוטר אנחנו בדרך!

הגענו אחה"צ לאורלנדו, לקחנו את הרכב MINIVAN מפנק בעל 7 מקומות + מקום לכל המזוודות , נסענו לקיסימי, לבית שהזמנו לשבוע הקרוב.

בעזרת הווייז מצאנו את הוולמרט הקרוב ושם ערכנו קניות, מאחר והבית מגיע ללא חומרים מתכלים בכלל.

מציעה לכל המתארחים בוילות בקיסימי להביא מישראל או לקחת רשימה מוכנה ולקנות בסופר הקרוב: סבון כלים, אבקת כביסה, שקיות אשפה, סקוצ'ברייט, מטלית למטבח, אבקה למדיח וכמובן מצרכים.

לאחר התארגנות בבית, יצאנו לאאוטלט הקרוב לשופינג קצר. לא שכחנו לעבור דרך מרכז האאוטלט ולהצטייד בחוברת הקופונים. (טיפ בסוף הבלוג)

16. יום שישי 31.7 פארק אי ההרפתקאות

פארק אי ההרפתקאות נפתח בשעה 8:00 בבוקר, אך מי ער בשעות כאלו?!

רכשנו מהארץ כרטיס פלקס לשבועיים ופאסט פס ליומיים (ליום שישי וליום ראשון).

כרטיס פלקס flex ticket- מקנה כניסה לששה פארקים ללא הגבלה למשך שבועיים. ניתן להיכנס למס' פארקים באותו היום, או לחזור לאותו הפארק מספר פעמים. משלמים חנייה בפארק הראשון אליו מגיעים בבוקר, ולאחר מכן, גם עוברים לפארק אחר, כרטיס החנייה תקף.
 בנוסף, חשוב מאוד לדעת כי פארק יוניברסל מחולק לשני פארקים, ביניהם מקשרת הרכבת ממתחם הארי פוטר, אך לכל אחד משני הפארקים דרוש כרטיס כניסה בנפרד, לכן לא ניתן להשתמש ברכבת אלא אם כן... יש לכם כרטיס לשני הפארקים או פלקס, כמונו, ואז תוכלו לעבור מפארק אחד לשני וליהנות משניהם ביום אחד.

פאסט פס  FAST PASS- כרטיס המיועד לתאריך ספציפי, בו ניתן להשתמש פעם אחת בכל מתקן, (כמעט לכל המתקנים בפארק) ללא עמידה בתור הרגיל. הפארק מבטיח כי עבור בעלי הכרטיס, העמידה בתור תהיה לזמן מקסימלי של 15 דקות.

מתקנים שווים בפארק- לפי חלוקה לאזורים

*הארי פוטר- להתחיל מרכבת ההרים שבטירת הוגוורטס, הארי פוטר והמסע האסור , המתקן הכי שווה ואין לו פסט פס.

אתגר הדרקון , מעוף ההיפוגריף . ניתן לנסוע ברכבת מהוגוורטס (בפארק אי ההרפתקאות) ללונדון (בפארק יוניברסל). ובחזרה, מלונדון, דרך רציף 9 ושלשה רבעים, להוגוורטס.

*מרוול – הענק הירוק ,ספיידרמן (אליו חזרנו פעם נוספת), נפילה חופשית

*פארק היורה- ראפטינג מרטיב מאוד

*היבשת האבודה- מופע סינבד, כדאי להיכנס כשיורד בחוץ גשם

*לגונת המצויירים- מפלי דאדלי דו רייט (Dudley Do-Right) , מתקן הרפסודות של פופאי ופלוטו. אחרי שני המתקנים כדאי להחליף בגדים ונעליים

17. יום שבת 1.8 פארק המים wet and wild, הפסקת גשם ופארק יוניברסל

נסענו לפארק המים המדובר wet and wild . עד השעה 10:30 גלשנו ונהנינו בפארק, לאחר מכן התורים התארכו עד מאוד (והפעם לא רכשנו כרטיסי פסט פס) ובנוסף החל לרדת גשם. לכן עזבנו את הפארק, החלפנו בגדים ונסענו לפארק יוניברסל (איזה כיף שכרטיסי הפלקס מאפשרים מעבר בין הפארקים השונים).

מאחר וכרטיס הפאסט פס שלנו הוזמן ליום ראשון, החלטנו לא "לבזבז" את הזמן בתורים ארוכים, אלא לעמוד במתקנים אליהם הפאסט פס לא תקף וכן בתורים קצרים.

כך מצאנו את עצמינו הולכים לכיוון לונדון, לאזור הארי פוטר. עמדנו בתור למתקן השווה ביותר באזור זה, הבריחה מגרינגוטס. לאחר מכן הסתובבנו בין החנויות, הצטלמנו עם רכבת הלילה, צפינו במופע רחוב של האחים בלוז, רקדנו עם המיניונים ונהנינו.

18. יום ראשון 2.8 פארק יוניברסל

מתקנים שווים בפארק- לפי חלוקה לאזורים

*מרכז- מיניונים, שרק (סרט 4 מימד) holliwood rip ride rocket (רכבת מהירה ומפחידה), רובוטריקים (רכבת הרים וסימולטור)

*ניו יורק- טוויסטר (סופת ציקלון), המומיה (אחד המתקנים המוצלחים בפארק)

*סן פרנסיסקו- desaster (רכבת תחתית בזמן אסון טבע)

*הארי פוטר- הבריחה מגרינגוטס

מופע שווה ביותר- אפקט הפחד, בהשראת תכנית הטלוויזיה. כדאי לבדוק שעות בכניסה ולתכנן להגיע לשם כשיורד גשם.

World expo*- גברים בשחור (נסיעה ברחובות ניו יורק וירי על חייזרים), סימפסון (נסיעה שופעת הפתעות)

*וודי וודפקר- e.t.

*הוליווד- טרמינייטור

בילינו בפארק יום שלם, חזרנו על מספר מתקנים פעמיים, לאחר שמיצינו את הפארק, נסענו ברכבת של הארי פוטר לאי ההרפתקאות, שם בעזרת הפאסט פס, חזרו הילדים על כל המתקנים שרצו מבלי לעמוד בתור.

מצויידים בסוכריות בטעמים (קיא, דשא, ביצה סרוחה...) מהחנות של האחים וויזלי ובשאר מזכרות מעניינות, חזרנו לבית עם רגליים כואבות אך מאושרים עד הגג.

19. יום שני 3.8 עולם הים

התחזית ניבאה לנו יום גשום עד הצהרים, לכן תכננו לראות מופעים כל הבוקר ואח"כ להסתובב בשאר הפארק.

הכנתי מראש את לוח הזמנים של המופעים:

10:00 דולפינים Blue horizons

11:00 אריות הים Clyde & seamore

12:00 שאמו הלוויתן one ocean

המופעים התקיימו כרגיל, (הם מתבטלים רק אם יש סופת רעמים), אסור להחמיץ אף אחד מהם, החלטנו לוותר על מופע חיות היבשה pets ahoy ולצאת להסתובב בפארק.

האכלנו את חתולי הים, קפאנו והתרגשנו עם הפינגווינים באנטארקטיקה, ראינו את הסרט מסעו של צב, ראינו את כלבי הים וסוגים שונים של כרישים ודולפינים בארקטיקה, הילדים הגדולים עמדו בתור לרכבת ההרים מנטה, פעמיים...

היה כיף!

20. יום שלישי 4.8 אקווטיקה ונאסא

בילינו שלוש שעות בפארק המים המקסים אקווטיקה, עד השעה 11:00 כמעט ולא עמדנו בתור. בשעה 10:00 נפתחה המגלשה הפופולרית ביותר בפארק, זו שאמורה לעבור דרך בריכת הדולפינים. חיכינו בתור הארוך אך אף אחד מאתנו לא ראה את הדולפינים, קצת מאכזב.

לאחר שהתקלחנו, החלפנו בגדים ואכלנו, נסענו לנאסא.

התחלנו בסרט ה imax המעניין, משם יצאנו לסיור המודרך באוטובוס.
 הנהג, שהיה גם המדריך למשך הסיור באוטובוס, היה מאוד מבוגר ודיבר בקול מאוד חלש, לכן את רוב ההדרכה לא הבנו, והיא הייתה ארוכה ומשעממת, וארכה כשעה. (בדרך חזרה נסענו עם נהג אחר, לכן יכולנו להבין את ההסברים. שימו לב לאיזה אוטובוס אתם עולים, הנהג יעשה את ההבדל בין סיור מעניין לבין סיור משעמם וארוך)

במהלך הסיור המודרך עצרנו במבנה ענק, מרכז אפולו, בו ראינו את טיל הסטורן 5 העצום, רכב הנחיתה על הירח, בגדי אסטרונאוטים ושאר תצוגות נוספות. לאחר הבילוי במתחם, חזרנו עם האוטובוס למרכז המבקרים, נכנסנו למרכז אטלנטיס, בו היה דגם בגודל מלא של המעבורת, היה מרשים מאוד. סביב המעבורת קיימים סימולטורים רבים וכן אתר הנצחה לזכר 24 האסטרונאוטים שקיפחו את חייהם, (חלקנו כבוד לאילן רמון כמובן). יצאנו לגן הטילים, הצטלמנו וחזרנו לאורלנדו.

לסיכום, הביקור בנאסא מעניין יותר את המבוגרים, הרבה פחות את הילדים, בייחוד אם אתם לאחר הביקור בפארקים הגדולים של אורלנדו. לדעתי שווה ביקור, אך כדאי להנמיך צפיות (וכמובן לעלות לאוטובוס עם הנהג המתאים) וכך להנות יותר.

21. יום רביעי 5.8 גני בוש

נסענו לגני בוש, הכלולים בששת הפארקים בכרטיס הפלקס.

הפארק מכיל גן חיות יפהפה ומושקע ובין בעלי החיים פועלות רכבות הרים מרשימות אך לא מתוחזקות.

לצערנו שלשה מתקנים לא עבדו (בהמשך היום אחד מהם חזר לעבוד), התאכזבנו כל פעם מחדש כשהגענו למתקן ועמד שם עובד שהסביר שהיום המתקן לא יפעל.

התורים בפארק היו מאוד מאוד ארוכים, מסתבר שבעלי כרטיס פאסט בלתי מוגבל, יכולים להיכנס בפארק זה לכל מתקן מספר לא מוגבל של פעמים מבלי לחכות בתור כלל ולכן התורים הרגילים פשוט לא מתקדמים. כך יצא שעמדנו שעה וחצי במתקן שבכניסה אליו כתוב 50 דקות המתנה בתור...

אני ממליצה למבקרים בפארק בחודשים יולי – אוגוסט לרכוש את כרטיס הפאסט או לוותר על הפארק.

22. יום חמישי 6.8 אקווטיקה וחזרה לישראל

היום האחרון של הטיול, ממש לא מיצינו, לכן השכמנו קום, נסענו לפארק אקווטיקה לבילוי של שעתיים וחצי, התרחצנו, החלפנו בגדים ונסענו לשדה התעופה במיאמי, לטיסה של 18:30.

סיכום החוויה: הטיול של החיים, הלוואי שנוכל לעשות זאת שוב!

תובנות והמלצות:

שופינג- הקניונים מאוד יקרים, כדי לקנות במחירים טובים יש לקנות באאוטלטים או בחנויות כמו walmart או target
 באאוטלטים כדאי מאוד להתחיל במרכז המבקרים (יש לחפש היטב) ולרכוש חוברת קופונים תמורת 5$ או 10$ או בחינם (כי אנחנו תיירים, זה עובד...). אח"כ יש כפל הנחות, מקבלים 30% הנחה כפי שכתוב בחנות ובנוסף 10$ הנחה בגלל הקופון או בנוסף עוד 10% הנחה. חוברת הקופונים ממש מצדיקה את עצמה.

אוכל- השתדלו לקנות מצרכים ב Walmart ולהכין בדירות ארוחת בוקר וכן כריכים לצהריים.
כדאי מאוד לקנות חבילות של מים מינרליים קטנים או פחיות (10$ ל-36 פחיות או ל- 24 בקבוקי מים קטנים), לקרר במקרר בחדר ולקחת בתיקים לפארקים הגדולים.
בחלק מהסופרמרקטים יש עוף בגריל, ארוחת צהריים זולה וטעימה.
 רשת המזון המהיר העדיפה לדעתנו (מבחינת טיב האוכל, כמות השמן, המחיר והשירות) היא
Chick fil A , הצ'יפס שלהם בצורת ופל היה מצוין!!!

הכנה לגשם באורלנדו- באורלנדו, בכל יום נתון עשוי לרדת גשם. כדאי מאוד לקנות מראש שכמיות בוולמרט או טארגט (בחצי מהמחיר שעולה בפארקים) או לשמור את השכמיות שמקבלים במפלי הניאגרה (כפי שאנחנו עשינו), שכן הן ארוכות ומוצלחות יותר מאלו שנמכרות באורלנדו.
 בנוסף, כדאי מאוד לקחת לפארק כפכפים, כדי שכאשר יתחיל הגשם, תוכלו להסתובב עם כפכפים ולא עם נעליים רטובות וגרביים ספוגות במים.

תיק כביסה- ארזנו בתוך אחת המזוודות מהארץ צ'ימידן מתקפל, שקית אטומה עם אבקת כביסה ובקבוק מים מינרלים קטנטן ובו מרכך כביסה. תיק זה יועד להיות תיק הכביסה בטיול. כבר ביום הראשון הוצאנו אותו מהמזוודה וכולם ידעו איפה "לזרוק" לכביסה. בכל אחת מהדירות פרקנו אותו למכונת הכביסה, כמובן שהוא התמלא מחדש...

נעליים לרפטינג- יש להגיע לרפטינג עם נעליים סגורות. לכן ארזתי מהארץ שקית גדולה ובה חמש זוגות נעליים, הנעליים הכי פחות אהובות ונוחות על כל אחד מאתנו. מיד עם סיום הרפטינג זרקנו את כל חמש זוגות הנעליים לפח הקרוב, כמובן שדאגנו להצטייד בזוגות נעליים חדשים באאוטלט הקרוב. (כך לא הוספנו משקל לכבודה מהבית).

טיול מאורגן מתוך ארה"ב- לא לצאת עם חברת מוטי טורס!!! בחברה הבטיחו אוטובוסים חדישים, WIFI באוטובוס, מדריכים מנוסים.... בפועל הם לא עמדו בהבטחות. האוטובוס הסריח משתן, ה WIFI לא עבד במשך יומיים, המדריכים חסרי תשוקה ואף חסרי ידע, הנהג לא ידע איך להגיע לאתרים השונים, לא עמדו בלוחות הזמנים ולכן נאלצנו להפסיד ביקור בחלק מהאתרים, ממש ממש לא מומלץ.

כרטיס גמיש flex ticket- מומלץ מאוד, כך תוכלו לנצל את הימים הגשומים והשמשיים ולדלג בהנאה בין הפארקים השונים. כמובן שבעזרת הכרטיס תוכלו לנסוע ברכבת דרך רציף 9 ושלשה רבעים להוגוורטס.

כרטיס לקיצור תורים FAST PASS או quick queue – כדאי מאוד לרכוש ליוניברסל ולאי ההרפתקאות. בלי לרכוש כרטיס זה, אין לכם מה לבקר ביולי – אוגוסט בגני בוש.