סיכום הטיול שלנו:

זוג + 2 קטנות. אנחנו אוהבים לקום מאוחר כך שזה התאים מאוד לקצב של מדריד ופרט ליום שביקרנו ב WB חזרנו למלון למנוחה כל יום אחה"צ. היינו במאי, היה חם. גם ב 11 בלילה היינו עם גופיות בחוץ.

יום 1 – נחיתה בלילה, ישר למלון, petit arenal , מלון טוב, מיקום מעולה. קיבלנו חדר מיטה זוגית + מיטת קומותיים. המעקה בקומה השנייה היה גבוה כך שלמרות חששותי הראשוניות המיטה בטוחה. חלון פונה לרחוב, כשהחלון סגור לא נכנס רעש. ארוחת בוקר של ביצים, פירות, ירקות ויוגורטים.

יום שני – טיול בפארק רטירו, הליכה רגלית דרך רחוב אלקלה.  עצירה בגינת המשחקים בכניסה, שייט באגם, האכל צבי הים ליד ארמון הקריסטל. אכלנו צהריים במסעדה ליד הארמון (אוכל בינוני ביותר). חזרנה למלון למנוחה ובערב טיול רגלי בעיר.

יום שלישי – נסענו לפאוניה. הזמנו כרטיסים מראש יצא הרבה יותר זול. בהלוך נסענו עם מונית בחזור עם הובר (חצי מחיר). דיי התאכזבנו. אומנם חיות שלא קיימות בגני חיות אחרים בהם היינו אבל כולם מאחורי אקווריומים ענקיים, ולא נותן תחושה של גן חיות. מרגיש יותר כמו מוזיאון. אבל עדיין מעניין. בכניסה השכרנו רכב לילדים (כמו עגלה כזאת בצורת רכב), היה רעיון טוב הבנות התקשו ללכת ברגל כל כך הרבה בחום .  אכלנו צהריים במסעדה במקום (מסעדת הגריל הייתה בשיפוצים, אכלו צלעות מעולות ופאייה מדהימה, מהטובים שאכלו בספרד במסעדה הממוקמת ממש בכניסה). חזרנו למלון לנוח ובערב סיבוב בעיר.

יום רביעי – ארמון המלך, הזמנו כרטיסים מראש אז לא היינו צריכים לעמוד בתור. מי שלא מזמין מראש ממליצה להגיע עם הפתיחה ב 11. אנחנו נכנסנו חצי שעה לפני השעה אליה הזמנו בלי בעיה. ויתרנו על הכניסה לקתדרלה. בארמון טיילנו לבד מסלול מסודר, מי שמגיע עם תיק גב צריך להשאירו בלוקר נעול בכניסה.  חדר הנשק נמצא בצלע הנגדית של הארמון, לא בזו שממנה נכנסנו, אחרי שלוקחים את התיקים חזרה. שתי קומות מרשימות. משם טיול קצר בגנים (באותו יום היה חם מאוד היה קשה להינות מהם כמו שנהננו בטיול בשעות אחה"צ והערב). ארוחת צהריים. חזרה למלון. לנוח ובערב שוב סיבוב בעיר.

יום חמישי – פארק וורנר ברדרס. נסענו וחזרנו עם הובר. מונית ביקשה 60 ארו. הובר 40. (לכוון). הבנות כל כך נהנו. חוויה מומלצת. למרות שהיינו באמצע שבוע  התורים היו ארוכים עד מאוד (גם לאוכל) וזה מבלי שהלכנו למתקני האקסטרים. מי שמגיע עם ילדים שימו לב בכניסה לכל מתקן שלט סגול מה הגבה המינימלי המותר. לאבוב מים בחלק של הלוני טונס  הקטנה שלי הייתה סנטימטר פחות ולא נתנו לה לעלות. המתקן שבו כולם נרטבים נמצא באזור של המערב הפרוע.  בקיצור הפארק חוויתי ומומלץ ביותר. נשארנו שם 8 שעות ולא הספקנו הכל.

יום שישי – סיבוב קטן בפרימרק, חזרנו למלון להשאיר הקנייה, הלכנו ברגל לרכבל דרך מבצר דבוד (לא נכנסנו למבצר עצמו, רק הסתובבנו בגינה מסביב), מי שמגיע עם עגלה יש בהמשך גם עלייה נגישה לא חייבים לעלות דרך המדרגות שמול כיכר אספניה. מהמבצר המשכנו לרכבל. למעלה אין כלום. איפה שהו קראתי שמשם מגיעים לגן חיות ולפאר האטרקציות אז אם עוד מישהו קרא את זה – אז לא. למעלה יש רק חורשה לפיקניק, גינת משחקים ומסלולי טיול ביער. הייתה גם מסעדה וג'ימבורי שהיו סגורים לא יודעת אם קבוע או רק בגלל שהיינו מחוץ לעונה. התאכזבנו שאפילו גזלן לגלידה לא היה. אבל הבנות נהנו מהגינה והנסיעה ברכבל. ואנחנו ישבנו להינות מהאוויר הצלול. ירדנו, אכלנו, חזרנו למלון. נחנו והתחלנו לארוז. ובערב שוב יצאנו לסיבוב בעיר

יום האחרון – טיסה חזרה.

קשה מאוד להסתובב בחום בחוץ, היינו במאי וראינו כמה לבנות היה קשה ומעייף, את מרבית מסלולי ההליכה ממליצה להשאיר לשעות אחר הצהריים.

מסלולי הליכה / ערב מומלצים:

1 - סביב כיכר סול – כל הרחובות כל הסמטאות.

2 – כיכר מאייר על סימטאותיה כולל שוק סאן מיגל (דומה מאוד לשוק צפון ברמת החייל, קטן מאוד והרבה דוכני אוכל) עד לארמון המלך.

3 – כיכר אספנייה, מקדש דבוד, הגנים של הארמון.

בנוסף יש המון מסלולים מודרכים בעברית ובאנגלית סיורי גרפיטי, סיורים קולינרים וטיולים מחוץ לעיר כמו טולדו וסגוביה. אנחנו ויתרנו על סיורים מודרכים כי היינו עם הקטנות וידענו שלא יעניין אותן. ועל טולדו וסגוביה ויתרנו כי לא היו לנו מספיק ימים. גם על המוזיאונים ויתרנו מאותה סיבה.

מוזיאונים שיתאימו לילדים , רשמנו לעצמנו אך לא היינו באף אחד מהם: SWEET SPACE , מוזיאון הטבע , מוזיאון הרכבת, האצטדיונים של ריאל או אטלטיקו , מוזיאון העכבר הקטן.

במקום להרוג את עצמנו ולסמן וי על כמה שיותר מקומות, העדפנו לקחת הטיול באיזי, לנוח, הרבה עצירות לקפה ועוגה . ממש הרגשנו שהטיול מילא לנו את המצברים.