בעת בביקור ברומא יצאנו לשני ימי טיול מחוץ לעיר עליהם אני ממליצה בחום.

יעד ראשון - כשעה עד שעה וחצי צפונית לרומא: העיר המתה באניורג'ו BAGNOREGIO
עיר מתקופת ימי הביניים, שמה המלא צ'יביטה די באניורג'ו והיא מכונה גם העיר המתה IL PAESE CHE MUORE העיר נמצאת בראש גבעה המוקפת נוף עוצר נשימה. הטיפוס לגבעה הוא באמצעות גשר ארוך (למטפסים בחום של אוגוסט מומלץ לקחת הרבה מים לדרך) . בעיירה גרים היום 12 אנשים בלבד באופן קבוע.

העיר המתה

טיפוס על גשר הכניסה לעיר
ומשם אפשר להמשיך ל עיירה אורבייטו ORVIETO
 לעלות ברכבל לעיר עצמה (כדאי לבדוק מראש שעות פעילות) וסיור בסמטאות העיר כולל בביקור בדואומו

הדואומו

יעד שני - כשעה נסיעה דרומית לרומא באזור מקסים שנקרא קסטלי רומני CASTELLI ROMANI ובו שתי עיירות שממש חובה לבקר בהן

הראשונהקסטל גאנדולופו CASTEL GANDOLFO – בית הקיץ של האפיפיור, העיירה צופה לאגם די אלבאנו LAGO DI ALBANO
 בעיר ניתן לראות גם את השומרים השוויצרים של בית הקיץ לבושים בתלבושת המסורתית.

משמר האפיפיור

אגם די אלבו
השנייהנמי – LAGO DI NEMI עיירה קטנה הצופה לאגם נמי. בקצה הרחוב ישנו בית מאפה מיניאטורי המוכר מאפים שונים על בסיס תותים וכן ריבות באריזות קטנות וחמודות. המתנות המושלמות להביא לארץ.