סיכום טיול בן שבוע בלונדון הנפלאה , עם אשתי ו-2 מילדינו המתבגרים (בן 14.5 ובת 12) , מוגש לטובת ההורים המתכננים ביקור בבירת הממלכה . הכינו את הכסף מראש (והרבה...) , אבל זה שווה כל פאונד ששרפתם שם :

יום ד' 5/7 הוקדש לטובת ההגעה ליעד , כך שאינו נחשב במניין ימי הטיול עצמו . טיסת אל-על הסדירה הנחיתה אותנו בהית'רו בזמן אמנם , אבל ביקורת הגבולות האיטית והאדישה של הוד מלכותה דאגה לנו ל”פינוק” של שעתיים נוספות בשדה . ההגעה למלון ( GRAND PLAZA SERVICED APPARTMENTS ) התארכה , כך שהשעה המאוחרת שיגרה אותנו היישר למיטות .

יום ה' 6/7 : מסעותינו בעיר החלו לא לפני רכישת כרטיסים לתחבורה הציבורית בתחנת רכבת התחתית הקרובה למלון . בכל תחנה יש מכונות אוטומטיות לרכישת סוגי הכרטיסים השונים ובזכות המידע המוקדם שאספתי בין היתר גם באתר זה , בחרתי מראש בכרטיס OYSTER , מעין כרטיס אשראי בדומה לרב קו אצלנו . בסיועו האדיב של עובד התחנה הצטיידנו ב-3 כרטיסים (הבת קיבלה “הנחה” בגיל ללא תשלום ...) , עליהם הוטען חופשי שבועי בעלות של כ-110 פאונד לנסיעות חופשיות ללא הגבלה בכל אמצעי התחבורה באזורים 1+2 המכסים את רובם המוחלט של האטרקציות ומוקדי העניין בעיר . משתלם ביותר . הספקנו להגיע בזמן לטקס המסורתי של החלפת המשמר בארמון בקינגהאם , על פרשיו וסוסיו . דרך פארק סיינט ג'יימס הנושק לארמון המשכנו רגלית לאזור בית הפרלמנט וכנסיית ווסטמינסטר . פסל צ'רצ'יל הוא נקודת צילום מצוינת לסלפי חובה עם הביג בן הסמוך . במרחק של 10 דקות הליכה זכתה גם כיכר טרפלגר ההומה יונים לביקור קצר . עוד רבע שעה של הליכה והגענו לקובנט גרדן . מתחם נחמד , ברובו מקורה , של מסעדות ובתי קפה ולצידו שוק מקסים , שופע בדוכני אוכל מכל המינים והטעמים . אם באתם לכאן רעבים ויש לכם קיבה חזקה ללא עכבות כשרות – בתיאבון …

יום ו' 7/7 : הכנה מראש משתלמת . במיוחד רכישת כרטיסים מוקדמת באינטרנט . כך חסכנו עמידה בתור ארוך בכניסה לאחד מהמקומות ה”קדושים” של העיר , המאדאם טוסו … דקותיים להיכנס , שעתיים לצאת . אבל שווה כל רגע , הנאה מובטחת גם להורים . תשאלו את ג'וליה רוברטס , שזכתה להצטלם איתי סלפי . חנות המזכרות של הביטלס נמצאת במרחק של 5 דקות משם , יקרה אך מיוחדת לאוהבי 4 המופלאים . הפסקת קפה ומאפה בסניפי סטארבאקס הפזורים בכל חור היתה לעניין של שגרה וזה של רחוב בייקר היה הראשון לזכות בביקורה של אשתי , להלן חובבת הקפה המושבעת שפסקה לטובת הרשת . נרשמה עלייה בהכנסות הרשת בשבוע זה ... מאחר וכאמור רכשתי כרטיסים מראש , הכוללים כניסה ל-2 אתרים ויותר , היה LONDON EYE היעד הבא . הגלגל הענק המפורסם ממוקם בצדו השני של נהר התמזה והכניסה אליו טומנת בחובה המתנה בתור ארוך , אך יחד עם זאת מתקדם די מהר . הנוף הנשקף מתוך התאים השקופים פשוט מטריף וזו הזדמנות מצוינת להפגין את כשרון הצילום שלכם ולהרוויח תמונות איכותיות של העיר היפה הזאת . כחצי שעה עד 40 דקות של סיבוב שלם ואתם בחוץ . נסיעה קצרה באוטובוס הקומותיים האדום הביאה אותנו לבורו מרקט , אחד מהשווקים הגדולים והחשובים בעיר . גם כאן דוכני מזון בשפע , המעוררים את החושים , במיוחד חוש הטעם … הליכה רגלית לאורך הגדה של הנהר , על טיילת שוקקת ונעימה והגענו , ממש במקרה , למתחם שנקרא HAYS GALLERY . זהו מתחם שהיה בעברו מעגנה והוסב למרכז מסחרי מקורה שבמרכזו פסל ייחודי דמוי ספינה , הומה חנויות , מסעדות ובתי קפה במפלס אחד . חזרנו לצד השני של הנהר דרך גשר המצודה , מנוחה קצרה למרגלות המצודה ובחזרה למלון .

יום שבת 8/7 : שבת בבוקר יום יפה והוא מתחיל בשכונה הכי קסומה בלונדון , נוטינג היל . את ג'וליה רוברטס ויו גרנט לא מצאנו , גם חנות הספרים המפורסמת לא באמת קיימת היום – אבל איזה שוק מהשוק … הוא פעיל אמנם כל השבוע (חוץ מראשון) , אבל רק בסופי שבוע מתווספים אליו שפע דוכני מזון , פרחים , פירות וירקות , הנפרסים לאורך רחוב פורטובלו . הרחוב עצמו גדוש בחנויות , מסעדות , בתי קפה ועוד . אל תוותרו על הליכה לכל אורכו של השוק , תגלו עוד ועוד הפתעות בדרך . בצהריים התפצלה המשפחה לטובת 2 פרויקטים חשובים , גולת הכותרת עבור המתבגרים שלי : האם והבת להצגה “מלך האריות” בתיאטרון LYCEUM הסמוך לקובנט גרדן ואילו אנוכי והבן לאצטדיון “סטמפורד ברידג'” ברובע צ'לסי . הנער שלי חולה כדורגל , כמוני … רק שאני אוהד מושבע של טוטנהאם , אבל מאחר ואצטדיונה הביתי נסגר וחדש נבנה במקומו , התפשרתי על היריבה המושבעת . הסיור עצמו מודרך , נמשך כשעה ומקיף את כל מתקני האצטדיון והמוזיאון . הוא מסתיים , איך לא , בחנות הדגל של המועדון , היקרה מנשוא . נפרדנו מהמקום (ומ85 יורו על תלבושת מקורית עבור הנער) וחזרנו לפגוש את האם והבת בכיכר טרפלגר . משימה זו הוכתרה בהצלחה , חרף העובדה שהכיכר , ברדיוס של כמה קילומטרים , נכבשה ע”י נחילי אדם מכל המינים והצבעים , שלכולם מכנה משותף משולש : גאווה , צעדה ואלכוהול . הריכוז הגדול ביותר היה ברובע סוהו , משם פילסנו את דרכנו עד שמצאנו מקלט מדיני בפרלמנט של הקניות – PRIMARK , ברחוב אוקספורד . המלצה שלי – רכזו את השופינג שלכם רק כאן . מבחר עצום של הלבשה , הנעלה ועוד ועוד , במחירים זולים ובאיכות טובה . כאן חידשנו מלתחות וכאן העמסנו מתנות וכאן הלך כסף והרבה …

יום א' 9/7 : את היום פתחנו ב”ונציה הקטנה” , אגם קטן שממנו מתפצלת תעלת ריג'נט מזרחה ומערבה . צעדנו לנו לאורך הקטע המזרחי של התעלה , נהנים ממראה הסירות הרבות שהן למעשה בתים צפים . בהמשך פקדנו את מעבר החצייה המפורסם שבו הצטלמו הביטלס , סמוך לאולפני ABBY ROAD . כמו כולם , ניסינו לשחזר את התמונה , משימה לא פשוטה … התנועה במקום לא פוסקת וצריך לנצל הזדמנות של כמה שניות בלי ששום רכב או תיירים אחרים יפריעו לכם ואתם לא תפריעו להם . בהצלחה . משם , חצינו את רחוב ST JOHNS WOOD HIGE , רחוב מקסים שלאורכו חנויות ובתי קפה מזמינים . הרחוב מוביל היישר לתוך פארק ריג'נט , פארק ענק עם מרחבי דשא עצומים ובמרכזו אגם יפהפה . שכרנו סירת פדלים לשיוט עצמאי עם אוכלוסיית האגם , ברווזים , ברבורים ועוד , נחנו בצל עם גלידה טעימה . על גן החיות , שנמצא בתוך הפארק , ויתרנו ברצון . שלווים אך רעבים שמנו פעמינו ליעד הבא – CAMDEN TOWN . רובע נחמד מזרחית לפארק ריג'נט , במרכזו הסכר המיוחד (camden lock) והשוק הצבעוני הסמוך אליו . שווה שוטטות וטעימות . בסמוך לשוק מצאנו מסעדה נחמדה בשם POPPIES . כאן מגישים פיש אנד צ'יפס כמיטב המסורת האנגלית , בליווי בירה מקומית צוננת ואיכותית .

יום ב' 10/7 : את היום הקדשנו לטיול מחוץ לעיר , לטירת וינדזור . בתחנת פדינגטון רכשנו כרטיסים לרכבת . נסיעה של כ-25 דקות עד לתחנת SLOUGE , שם ירדנו והחלפנו רכבת באותו רציף , לעוד כ-10 דקות נסיעה ליעד . מאחר ולא רכשנו כרטיסים מראש , נאלצנו לעמוד בתור ארוך מאד מחוץ לטירה , רק על מנת להגיע לקופות . לקח לנו 40 דקות להיכנס למתחם . שווה את זה ? רק אם אתם חובבי עתיקות מלכותיים , שיש להם סבלנות לסייר בעשרות חדרים מפוארים בהם העבירו את חייהם מלכי ומלכות אנגליה לדורותיהם . הקדשנו כשעתיים למקום ובתום הסיור שוטטנו בעיירה הסמוכה , שרחובה הראשי הוא מלכודת תיירים קלאסית . שבנו ללונדון אחר הצהריים , היישר ל PRIMARK . שופינג , אתם יודעים …

יום ג' 11/7 : מזג האוויר הקיצי התחלף והחורף קפץ לביקור . גשום ואפור אופייני . בחרנו להתחיל את היום בביקור במוזיאון הבריטי , תיזמון טוב להתחמקות מהגשם . המוזיאון ידוע באוצרותיו הרבים , אך כשבאים עם ילדים / נערים , רף הסקרנות והעניין צונח די מהר … באתרים הבאים בהם ביקרנו , החבר'ה כבר לא קיטרו ואפילו רצו עוד . ככה זה כשפוקדים ברצף את החנויות הענקיות של DISNEY , LEGO ולקינוח M&M ... לאור העובדה שהמחירים שם נוטים להגדיר מחדש את המילה יקר ולהציבה על “משוגע מי שקונה” , הסתפקנו בשקית מכובדת של סוכריות צבעוניות בממלכת M&M . הגשם הבלתי פוסק פסק עבורנו חזרה מוקדמת למלון .

יום ד' 12/7 : שוב גשום ושוב מוזיאון . הפעם היה זה מוזיאון המדע והאמינו לי – זה המקום האולטימטיבי . בילינו כאן יותר מ-4 שעות , מסוקרנים מתצוגה מדהימה של חפצים והמצאות מכל הזמנים , כלים ופיתוחים מדעיים לאורך ההיסטוריה . עמדות אינטראקטיביות מאפשרות גם משחקים שמעסיקים את הילדים , כך שכולם יוצאים מרוצים . מחוץ למוזיאון תמצאו מוזיאונים פופולריים נוספים , כמו המוזיאון להיסטוריה של הטבע , מוזיאון ויקטוריה ואלברט . אחד הספיק לנו בהחלט , בטח כשהרעב מציק . שמנו פעמינו למחוז המפואר של הג'אנק פוד , המלך של ההמבורגרים והרוקנרול – HARD ROCK CAFE , סניף הייד פארק . המקום אירח בעבר את כל המי והמי של עולם המוסיקה , לרבות את הביטלס בכבודם ובעצמם . כיאה לכל סניף , את הקירות מקשטים פריטים ומזכרות של להקות , זמרים וזמרות מעולם המוסיקה ועל המסכים רצים קליפים במקצב הרוקנרול . גם פופ ואייטיז מקבלים כאן מקום . מרוצים ושבעים שוטטנו ברחבי ההייד פארק וגני קנסינגטון הסמוכים , משם הדרך למלון היתה קצרה . היות והיה זה הלילה האחרון בטיול , לא ויתרנו על יציאה נוספת לפנות ערב . אזור הביג בן וגשר לונדון היוו תפאורה נפלאה לפרידה לילית מהעיר הנפלאה הזאת .

למחרת המראנו חזרה ארצה משדה התעופה הקומפקטי בלוטון .

טיול מוצלח ומועיל , שענה על כל הציפיות . מומלץ בחום (ובקור...) !!!