כחובב אוכל וכדורגל מושבע החלטתי שהכי טוב זה לחבר ביניהם. גם להשתבח במשחק יוקרתי וגם להתענג על מטעמי העולם … נבדק ונמצא כי אמסטרדם היא יעד אידאלי להוציא לפועל את זממי . למסע הצטרף חבר טוב, שרוף כדורגל כמוני , שזרם על כל התכנית ועל השיגעונות שלי . יפה מצידו ...

את הכרטיסים למשחק המבוקש והאטרקטיבי – אייאקס נגד איינדהובן – רכשתי עוד בטרם עת באמצעות חברת “LIVE TICKETS” , במחיר מופקע בואך מופרע. לפחות שאר המרכיבים בטיול היו הרבה יותר מוזלים – טיסת לואו קוסט של TRANSAVIA ומלון בוטיק נפלא (DIE PORT VAN CLEVE). מלון מומלץ , מיקום מצוין ממש מול כיכר דאם ובצמוד לקניון מגנה פלאזה . אפשר בהחלט להסתפק בלינה בלבד ולפתוח את הבוקר באחד מבתי הקפה הרבים באזור . שימו לב – נקודה חשובה למשכימי קום – אמסטרדם מתעוררת מאוחר ! רבים מבתי הקפה לא פותחים לפני 09:00 , אז לפני שיוצאים לדרך בודקים מה פתוח .

האצטדיון הביתי של אייאקס – אמסטרדם ארנה ובשמו הרשמי יוהן קרויף ארנה – נמצא בפרברי העיר ומרוחק מאד ממרכזה . למרות שאפשר להסתדר ברחבי העיר גם ללא התניידות תחבורה ציבורית , ההגעה למתחם האצטדיון מחייבת פתרון תחבורתי. קווי הרכבת והמטרו מספקים את הסחורה ומאפשרים הגעה נוחה ומהירה ממש אל סף האצטדיון. ביציאה מהתחנה ממתין מתחם ענק המציע את כל הפסיליטיס של טרום משחק : דוכני מזון מהיר , מסעדות , ברים וגם קניות (סניף “דקטלון”). שעתיים לפני שריקת הפתיחה והמקום כבר עמוס באוהדים הצבעוניים (ולא של היריבה...) , מתחמקים מהקור ומחממים את הגרונות עם ים של בירות… בתוך האצטדיון המדהים אווירה שתגרום לכל אוהד כדורגל באשר הוא לרעוד מהתרגשות . מופע הפירוטכניקה האדיר הוא השיא של הפרה גיים . יש לציין שהקללות בהולנדית נשמעות כמו ברכות ליום המשפחה לעומת שפת המגרשים שלנו …למזלנו וגם לשמחתנו אייאקס ניצחה 1:0 קטן אך טבעי , כך שעשרות אלפי האוהדים נשפכו מהאצטדיון שיכורי ניצחון (ורבים מהם שיכורים בכלל...) ורגועים . סדר מופתי ויעילות מדהימה פיזרו את ההמונים למחוז חפצם ואותנו בחזרה למרכז העיר ברכבת מודרנית ומרווחת תוך 15 דקות. קרוב ל-6 שעות של אושר וסיפוק , המטרה הושגה ויש מה לספר לנכדים שעוד יבואו .

היה קר , יקר אך מבוקר . חזרנו מבסוטים , זה העיקר !