חנוכה , כידוע , נמשך 8 ימים . לכן “ביזבזנו” את כל ימי החג על הבירה הצ'כית הקסומה , אפילו שמספיקים לה 4 או 5 ימי ביקור . על הניסים ועל הנפלאות אשר חוללו טיסות הLOW COST… חופשתנו המשפחתית , לראשונה בהרכב מלא – 6 נפשות שנהיה בריאים – יצאה לדרך ביום שני 3/12 היישר מנמל התעופה הקומפקטי אך היעיל בעובדה . 50 דקות נסיעה מהבית , חניה חינם . אל תבנו על המזנון , יקר ועלוב .

RYANAIR הנחיתה אותנו ביעד בשעת לילה מאוחרת ורק לקראת חצות התמקמנו בדירה שהוזמנה מראש דרך AIRBNB . מיקומה המעולה של הדירה , סמוך למוזיאון הלאומי ולשדרת ואצלב , הקל על תנועתנו ברחבי העיר . 2 תחנות מטרו ומס' קווי טראם שימשו אותנו היטב , בנוסף לשיטוטים הרבים ברגל . ראו פוסט נפרד ומורחב שלי על תחבורה ציבורית .

כל יום נפתח בארוחת בוקר משפחתית בדירה , בכיף שלנו . אגב, המצרכים בסופרמרקטים המקומיים (“ALBERT" , "TESCO") זולים משמעותית מהארץ. בחרנו מראש באלו אתרים נרצה לבקר במהלך כל יום . כיסינו כמובן את רוב רובם של נקודות העניין בעיר הבירה – “תרתי משמע” : הבירה המקומית , על שלל סוגיה , טעימה וזולה מאד … חצי ליטר מהחבית ב-9 ₪ …

חוץ ממוקדי התיירות המסורתיים , כמו המצודה , הרובע היהודי , השעון האסטרונומי , גשר קארל והכיכרות המרכזיות , הערך המוסף של חופשה בחודש דצמבר – שווקי חג המולד : מקסימים , נעימים , מציעים בעיקר מטעמים מסורתיים . טעמנו הכל מהכל … מומלצים במיוחד הקיורטוש המקומי (“TRDELINK”) , המשקאות החמים ביום חורף קר וגם הנקניקיות העבות והמאד לא כשרות למיטיבי לכת ובעלי קיבת ברזל…

התיאטרון השחור המפורסם הוא גם חלק בלתי נפרד מהביקור בפראג , אותי אישית הוא קצת איכזב . הילדים אהבו מי יותר ומי פחות . קטעי הקישור בין חלקי המופעים נראים כמו ניסיון לבדר את הקהל , לא תמיד בהצלחה .

חווית הקניות מתעצמת בתקופת ה christmas . קישוטים ומבצעים בכל פינה . אפשר למצוא יופי של דברים במחירים מוזלים בעיקר בהלבשה והנעלה . אנחנו “הסתפקנו” בקניון הפלדיום הפופולרי ובשדרת ואצלב . על הקניונים המרוחקים ויתרנו .

באשר לקולינריה , פראג מאד מגוונת ועשירה בסגנונות ובמטבחים בינלאומיים . המטבח השולט הוא ללא ספק האיטלקי . לטעמנו , אחת הטובות ביותר בקטגוריה זו היא ללא ספק “pasta fresca”. עוד טעמנו ואהבנו את המסעדה ההודית “k the two brothers” , פעמיים … מומלצות נוספות הן “ageva” המקסיקנית , “mr hot dog” המושחתת אך הטעימה בטירוף . ראו בהרחבה בפוסט נפרד על אוכל וקפה .

כחובבי כדורגל מושבעים הוכנס ללו”ז משחק ליגה בכדורגל , באצטדיון של ספרטה . התפזרנו אב ובניו למשחק , אם ובנותיה לשופינג . 2 המחנות ניסו ונהנו… אי אפשר שלא התרשם מהאווירה המיוחדת באצטדיון אירופאי ולהשוואה לכדורגל ולמתקנים שלנו בארץ . הפערים (ולא לטובתנו) באים לידי ביטוי בכל דבר ובעיקר בעלויות . הכרטיסים למשחק , ל-2 מבוגרים ונער , עלו ביחד כ-130 ₪ ועוד במקומות מרכזיים.

פראג היתה טובה אלינו , מסבירת פנים ומהנה . הקור היה פקטור משמעותי (ונסבל) ,אבל למי זה אכפת כשהלב חם ואהוביך צמודים אליך .