חנוכה חג האור חג הביחד אין כמו לצאת עם המשפחה לטיול מגבש עם החנוכיה ברכב וחיוך ענק של חופש .

לפני כל טיול משפחתי אני דואג שכולם יהנו ושיהיה גיוון והרבה ביחד. הילדים שלנו בגילאי 15,14,8 צריך להתאים את הפעיליות לגילאים עם פער גדול ויש לציין שגם הפעם זה נעשה בהצלחה, הילדים נהנו המבוגרים נהנו חזרנו עמוסי חוויות רוחניות וגם גשמיות מומלץ בחום .

את הטיול התחלתי לתכנן לפי חודש בעקבות צימר שראיתי באתר פיסגה הבעיה עם צימרים שלא ניתן לדעת בודאות האם התמונות אמיתיות או תמונות ישנות במקרה הזה טעיתי ראיתי צימר שנראה מהמם עם נוף גלויה אבל חוץ מהנוף שאכן היה גלויה המקום נראה מיושן וזקן אני מאמין שבעבר המקום היה מספר 1 אבל עם השנים הכל מתפרק ולא מתוחזק . המלצה שלי רוצים לסגור לינה בצימר רק מהמלצה אישית או פירסום גוגל עדכני ולהצליב כמה חוות דעת.

30.11.21 יום שלישי

התחלנו בנסיעה לכיוון היישוב "אמירים" הישוב נמצא 12 דקות ממירון הישוב בנוי על צלע הר עם נופים יפים בקצה הישוב ממש על המצפה נמצא הצימר(לא אפרט את שמו ניתן לפנות אלי בפרטי )הנוף פשוט מדהים הצימר הרבה פחות .אבל הכל מתגמד הרי יצאנו למען המשפחה.נהננו מהבריכה שהייתה מחוממת וממשחקי חברה וגיבוש בלי קשר לשינה הבטן דורשת את שלה החלטנו לנסוע לצפת מרחק נסיעה של 30 דקות קיבלנו המלצה על מסעדת הארי 8 אך כשהגענו היה אירוע סגור עלינו לכיוון המדרחוב יש מסעדה בשרית בשם "אהרלה " האוכל טעים ומחירים נוחים.חזרנו לצימר שבעים ושקענו בשינה.

1.12.21 יום רביעי

קמנו מוקדם בבוקר לבוקר גשום במיוחד ואפרורי אוירה חורפית נעימה יצאנו להתפלל בקבר הרש"בי וחזרנו לצימר היינו אמורים להישאר עוד לילה אבל הרגשתי שאני לא מסוגל לאחר התלבטות החלטתי לעזוב החלטה שהתבררה כנכונה .הודעתי לבעל הצימר שאני לא נישאר העברתי לו תשלום עבור לילה אחד .מסקנה שלי אם סגרתם מקום שלא תואם את מה שהזמנתם אל תהססו לעמוד על שלכם ואם צריך גם לקום וללכת .

יצאנו בנסיעה עם קצת גשם לכיוון היישוב נטור היישוב ממוקם ברמת הגולן מרחק שעת נסיעה מאמירים בישוב נטור ישנה אישה בשם רינה שפתחה מקום שנקרא "סטודיו מנדרינה" זהו סטודיו לזכוכית הגענו בשעה 11.00 למקום רינה עשתה היכרות קצרה והתחילה בהסברים קצרים מיד לאחר מכן פתחנו מבערים והתחלנו ליצור צורות בזכוכית ממש כמו אומנים אמיתיים במשך שעתיים שלימות רק אנחנו רינה והזכוכית תוך כדי רינה ייעצה לנו מה כדאי ואיך להשתמש חוויה שלא חווים כל יום כולנו נהננו מהיצירה ומהחוויה המיוחדת יצרנו פרפרים ועץ ואפילו קורונה קטנה חוויה מומלצת מאוד חשוב מאוד לקבוע הרבה זמן מראש מכיוון שלא קל למצוא מקום פנוי בסדנאות טלפון 0507406484 קישור לאתר https://mandarina.org.il/

באמצע עבודה.
רינה בהדגמה.
המשך יצירה.
חלק מהתוצרים.

סיימנו את הסדנא מרוצים מאוד אך לא יודעים איפה נישן הלילה .לאחר כמה שיטוטים באינטרנט וכמה טלפונים החלטנו ללכת למלון "סי אוף גלילי "באנו ללא צפיות ויצאנו מופתעים לטובה ,המלון ממוקם קרוב לגינוסר ממש על החוף. המלון חדש ונקי עם נוף יפה מהחדרים של הכינרת וההרים מסביב ושירות מדהים. חשוב לציין שמכוון שהמלון היה מיועד רק לתיירים לפני הקורונה האוכל במלון ללא הכשר!קישור לאתר המלון https://www.seaofgalileehotel.com/

אחרי שנרגענו שלישון יש לנו איפה נהיינו רעבים. נזכרתי שבטיול הקודם שעוד כל המסעדות היו סגורות בגלל הקורונה לקחנו טייק אווי ממסעדת "הביקתה "בישוב רמות החלטנו שהפעם יש לנו הזדמנות לאכול שם הגענו למקום המסעדה עם אוירה ארופאית מעוצבת בטוב טעם והאוכל ואוו פשוט טעים ומיוחד ובשפע אכלנו שבענו ובירכנו ויצאנו בנסיעה לכיוון המלון.

הביקתה ביישוב רמות

הגענו למלון פרקנו מזוודות ירדנו קצת לכמה תמונות בחוף של המלון. והחלטנו לנסות את מזלנו גם בבריכת המלון מזג האויר התחיל להיות נעים ונכנסנו לבריכה הילדים נהנו וכמובן גם אנחנו.

הבריכה במלון
החוף של המלון

חזרנו למלון מרוצים מאוד ועכשיו בידיעה שגם נישן בנחת הלילה עלינו לחדר הדלקנו חנוכיה במרפסת של החדר ועלינו לישון עם חיוך.

2.12.21 יום חמישי.

קמנו בבוקר ליום עם מזג אויר מושלם. ירדנו לחדר האוכל במלון ולקחנו מוצרים סגורים כגון מעדנים ,לחמים ,גבינות וכו. הטבח הסביר לנו שבגדול אין שם אוכל לא כשר או עירבוב בין בשר וחלב אבל אין תעודת כשרות אז כל אחד יעשב לפי מה שהוא נוהג.בכל אופן האוכל במלון מעוצב יפה ונראה שיש מגוון רחב .

ראינו בכניסה למלון אופניים שאלתי את הפקיד ונאמר לי שזה לשימוש האורחים כל אחד לקח זוג אופניים ויצאנו לרכיבה בכביש היפה שנמצא מחוץ להמלון נכנסנו מידי פעם לחופים יפים ונהננו מהנוף לקראת סוף הכביש ממש מאחורי מרכז הקניות דאבח יש בית ספר ללימודי שיט הם בנו מזח צף שנכנס ממש לעומק הים ,צעדנו על המזח והתישבנו בלב הים נהננו מהאויר ומהגלים שהזיזו אותו חוויה משפחתית טהורה ומיוחדת.

האופנים 1
האופניים 2
חוף הים בכינרת
המזח הצף

חזרנו למלון עם רגליים חזקות יותר אחרי שעה וחצי של פידול .עשינו צק אאוט ויצאנו לכיוון מפל התנור הנסיעה ארכה שעה רושמים בוויז חניון מפל התנור. המקום שייך לרשות הטבע והגנים ולכן משלמים כניסה לנו יש מנוי מטמון כך שאנו לא משלמים בכניסה לגנים לאומיים שווה ביותר מכוון שמחיר המנוי לא יקר .

חנינו בחניה ובצעידה קלילה ונוחה לאחר 10 דקות מגיעים למפל המפל נופל מגובה של 30 מטר מפל ממש יפה .

מפל התנור .

משם חזרנו מעט לאחור ועלינו במדרגות דיי מעייפות לכיוון תצפית מרהיבה שנמצאת בראש ההר העליה משתלמת הנוף מלמעלה ממש מדהים.

הנוף מלמעלה.

סיימנו את המסלול בירידה חזרה במדרגות תוך כדי שירה בציבור עם מצב רוח מרומם ומזג אויר פנטסטי הגענו לרכב לנסיעה שוב לכיוון צפת . צפת? למה? בטח אתם שואלים אז מבעוד מועד סגרתי סיור חנוכיות בעיר העתיקה של צפת הסיור נמשך כשעתיים והיה חוויה שאין לתאר במילים היינו 30 אנשים בקבוצה עם מדריך בשם מיאל שהגיע עם גיטרה ורמקול מיאל מוזיקאי בחסד וניחן בכושר הסברה ושירה יוצא מן הכלל תוך כדי הליכה ושירי נשמה וסיפורים מענינים השמש התחילה לשקוע והחנוכיות התחילו להידלק בדרך ראינו משפחה שבאה להדליק נרות וביקשנו להצטרף הם נענו בשמחה הצטרפנו אליהם תוך כדי שירה הייתה חוויה יוצאת דופן על הדרך ביקרנו במפעל נרות צפת ועשינו טעימות בגבינות צפת. את הסיורים ניתן להזמין דרך אתר רוח צפת קישור http://www.ruach-tsfat.org.il/ לכל שאלה או בעיה ניתן לפנות לטלפון האישי של חנה קארו 0527710111

לפני הסיור היינו רעבים בכל אופן עבר זמן מה מהבוקר, עצרנו בצפת בפיצריה איטלקית כשרה וטעימה מאוד עם אוירה ומוזיקה טובה המקום נקרא פיצה אל פונטה ברחוב הפלמ"ח 55 בצפת קישור למפות https://goo.gl/maps/eqWxAkTSGC6A2Mkr8

כך זה התחיל .
עצירה לסיפור מרתק.
מיאל בפעולה.
הדלקת הנרות.
נרות צפת

סימנו את הטיול עם אוירה מרוממת והתחלנו בנסיעה לכיוון הבית לשיגרה!

מסקנה כדי להנות מטיול חשוב לשלב את התכנון המוקדם אבל לא להיתקע ואם משהו לא מסתדר לזרום ולאלתר ככה נהנים מכל העולמות.