שלום לכולם.

אם תמיד נסענו בין הטיפות ,הפעם נסענו במבול!! ואסביר תמיד יצא שטסנו בין גל קורונה לגל קורונה הפעם יצא שהטיסה בשיא גל האומיקרון .שיצאנו היו 62000 נדבקים אז חששנו לכן החלטנו שוב לטוס פחות מ72 שעות כדי לחסוך את הפחד להידבק ולהתקע במדינה זרה האמת התאהבתי בקונספט,זה משאיר טעם לעוד.

כמה דגשים לפני שאתחיל .

*בעיקרון רומניה לא דורשת בדיקה למי שמגיע לפחות מ72 שעות אבל כיוון שראיתי המון מידע סותר החלטתי ליתר ביטחון כן להיבדק החלטה שהשתלמה כי בכניסה לרומניה ישנם אנשים שכל תפקידם הוא לבדוק מסמכי קורונה והם דרשו בדיקה על אף שלא חייב .

*חובה למלא 24 שעות לפני הטיסה טופס מקוון שבו נדרש למלא פרטים אישיים,מקום שהיה ותאריךמצורף קישור https://plf.gov.ro/login

*חובה למלא טופס נוסע יוצא באתר רמזור 24 שעות לפני הטיסה .

*חובה למלא טופס נוסע נכנס 24 שעות לפני הטיסה חזרה.

*רומניה מבחינת הקפדה על מסיכות ותו ירוק וכדו זה כמעט כמו בארץ .

17.1.2022 יום שני .

הכל שוב התחיל במחיר טיסה מצחיק בחברת וויז אייר 69 שח הלוך ו49 שח חזור לא יכלתי לעמוד בפיתוי ורכשתי כרטיס .וחשבתי לעצמי על הצד שתיתבטל הטיסה ההפסד הוא לא גדול.אז כפי שאתם רואים הטיסה לא בוטלה ולהיפך נהננו מאוד שוב מהשקט ומטיסה כמעט ריקה(אחד בספסל),מדריכים ונותני שירות סבלניים ורגועים והרגשה של לקוח vip.חוויה שבזמן ללא קורונה יתכן והיתה מתפספסת.יצאנו בטיסת בוקר המראה בשעה 9.30 נחיתה ב12.30 .שימו לב! לשדה התעופה בבוקרשט יש שם אחד חדש ושם אחד ישן ,אבל זה אותו שדה תעופה השדה נקרא "הנרי קואנדה". והשם הישן שלו הוא על שם הפרבר שבו הוא נמצא "אוטופן "אז לא להילחץ שאולי טעינו בשדה.

הזמנו רכב מהארץ מחברת sixt התכתבתי עם הנציג במייל ואפשר לומר ששיגעתי אותו אבל עדיין היה שירות מצויין ומחיר מצויין מצרף את המייל של הנציג [email protected]

כמה דגשים חשובים לנוהגים פעם ראשונה בשלג.

*חובה לדרוש צמיגי חורף, לא רב עונתי !(ברוב המדינות החוק מחייב בחורף צמיגי חורף).

*לבקש מחברת ההשכרה מברשת מיוחדת לשלג בהמשך צרפתי תמונה להמחשה . (גם אם לא הביאו מוכרים אותה בכל סופר בסכום מועט.כדי להוציא את השלג\קרח שהצטבר על השימשה בלילה אנחנו לא קיבלנו וזה גזל לנו המון זמן המתנה שהקרח יפשיר מהחימום).

*הנהיגה בשלג בדמיון מלחיצה ובצדק, אבל במציאות מרגישים אחיזה מצויינת בכביש. כמובן לנסוע בזהירות ולהתרחק משפת הכביש ששם בדרך כלל מצטבר קרח או שלג דחוס.

*שאתם מקבלים את הרכב רצוי לבדוק מים במיכל של המגבים משתמשים בזה הרבה לנקיון השימשה.

קיבלנו את הרכב והתחלנו בנסיעה לכיוון פויאנה בורשוב זו נסיעה של שעתיים וחצי באמצע הדרך התחיל לרדת שלג נסענו בזהירות והגענו ליעד.

הגענו למלון
Teleferic Grand Hotel קישור למלון באתר הוטלס https://he.hotels.com/ho546846/?display=description הפעם לשם שינוי סגרתי את המלון דרך אתר hotels.com. המחיר היה זול משמעותי מבוקינג כ-1300 ש"ח לשני לילות .המלון ממוקם במיקום מושלם בפויאנה בורשוב, העיירה עצמה היא עיירת סקי יפה שלא נופלת מעיירות אחרות באירופה המלון ממוקם דקה מהרכבל ויש המון אטרקציות באיזור: סקי,רכבלים,גלישה עם אבובים,וכו. החדרים ממש יפים עם נוף מושלג בריכה מחוממת פנימית וגולת הכותרת 2 גקוזי חיצוניים .השלג יורג על הפרצוף והגוף במים החמים, חוויה מדהימה!! הלובי מעוצב בטוב טעם באווירה חמימה עם קמין ונוף ציורי הכל מתוחזק וחדש ממליץ בחום .

המלון מבחוץ
הגקוזי בחוץ

סימנו את היום עם מרק חם ושלג מסביב חוויה עוצמתית ומרגיעה.

יום שלישי 18.1.2022.

קמנו ב8.00 בבוקר אחרי תפילה במרפסת עם הנוף הקסום.

הנוף מהחדר

ירדנו לחדר האוכל מכוון שאנו אוכלים כשר לא אוכל לתת ציון על האוכל, אבל כן אוכל לומר שהיה מבחר ענק לא אופיני למלונות באירופה ,הכל מושקע ונראה טוב .אנו אכלנו ירקות ופירות שהיו בשפע הבאנו לחם מהבית עם חלת דבש טעימה שהמלון הביא היה טעים.

מהארץ סגרתי עם בחור בשם ראול הדרכה של שעתיים סקי במחיר של 400 ליי. (כל ליי שווה 70 אגורות) התכתבנו בווטסאפ ראול התגלה כאדם חביב ביותר ובהמשך גם מקצועי מאוד קבענו להיפגש בשעה 8.40 בחנות השכרת ציוד הסקי החנות הייתה 2 דקות הליכה מהמלון. ראול חיכה לנו שם בדיוק בזמן .כשהגענו נשאלנו מה המידת נעליים ,משקל,גובה. ולפי זה שוחח עם בעל החנות והתאים לנו ציוד משם יצאנו עם נעלי הסקי לכיוון משטח הלימוד ההליכה קצת קשה אבל מתגמלת הגענו ליעד!!בגלל השעה המוקדמת ,ושעדיין יורד שלג והרכבלים סגורים היינו לבד. ראול בסבלנות יתרה תירגל והראה לנו איך לובשים את המגלשיים ואחכ איך מורדים ואז איך גולשים,איך עוצרים,איך נופלים הכל בצורה כל כך מקצועית. אחרי שעתיים שבהם עלינו וירדנו ושרפנו המון קלוריות כבר ידענו לגלוש לבד כולל סיבובים כאילו כבר עשינו זאת בעבר.נפרדנו מראול לא לפני שהוא צילם אותנו והראה לנו איפה יש בית קפה .אז לכל מי שמעולם לא גלש לא לחשוש קחו את ראול ותהיו מקצוענים. מספר הנייד של ראול 40743095511 + לא לשכוח לומר שאבי שלח אולי תקבלו הנחה.

ראול בפעולה
התאמת הציוד

נחנו מעט בבית הקפה ואז עשינו עוד כמה סיבובים ללא ראול לראות אם באמת נצליח לבד בלי להחליק והצלחנו!! זו חוויה שבטוח נחזור אליה שוב.

חזרנו למלון עייפים ומאוד רעבים החלטנו שחייבים היום לאכול אוכל נורמלי !!הכוונה באוכל נורמלי זה בשר ולא מרק או טונה. אמרנו ויצאנו לרכב כיוון שירד המון שלג כל הרכב היה מכוסה שלג ולא כל כך ידענו מה עושים אז אחרי כמה ברורים הבנו את הרעיון זוכרים שרשמתי שחייב מברשת ברכב אז לנו לא היה אז עם הידיים ועם פחית שהייתה לנו הורדנו את השלג הרך ונשאר שלג קפוא על השמשה כמובן שהדלקנו חימום כדי להפשיר חיכנו כ20 דקות עד שקצת הפשיר .בקיצור עם המברשת החיים שלנו היו יותר קלים .

שימשת הרכב לפני הפינוי
תמונה מתוך אתר למטייל
מברשת לגירוד הקרח

אחרי גירוד הקרח וחימום הרכב שמנו פעמינו לכיוון העיר בורשוב המרחק הוא 20 דק נסיעה מפויאנה בורשוב.הדרך יפה מאוד עם נוף של כל העיר הכביש מתעגל אז סעו בזהירות.

הנוף של בורשוב בדרך

בבורשוב ישנה מסעדה כשרה שנקראת "מסעדת השלום " זוהי לא מסעדה רגילה אלא המטבח של הקהילה היהודית ולכן המקום נסגר מוקדם סביב 15.00. חובה לתאם הגעה מראש ולודא שיש אפשרות להגיע .מספר הטלפון: 40728145855 + לפעמים לוקח זמן להגיב ,לכן רצוי לתאם מראש הם שולחים תפריט מסודר ויש אפשרות גם לטאק אווי או סנדוויצים מוכנים לדרך האוכל טעים משביע וממש לא יקר (לקחנו כמעט את כל התפריט ויצא סביב 120 שח) .

אם מסיימים לפני 16.00 ניתן לדבר עם בעל המסעדה והוא ידאג לפתוח את בית הכנסת לסיור קטן ולתפילה.

בית הכנסת בית ישראל בבורשוב

לאחר מכן הסתובבנו מעט בבורשוב בעיר העתיקה לאוהבי עיירות זוהי עיירה מאוד יפה מלאה במסעדות ומרכזי קניות .הקניון הגדול בעיר נקרא afi .

העיר העתיקה של בורשוב

לאחר שיטוט קטן בעיר נסענו לכיוון מרכז ציפה שנקרא "אווקה רמוני". המקום הוא בעצם כמין אמבטיות עם מלחים בפנים נשכבים על הגב וצפים במשך כשעה וחצי עם תאורה נעימה ומוזיקה בתוך המים .המחיר הוא 125 ליי לאדם .לי אישית הספיקו 45 דקות ויצאתי זה אמור להרגיע ולשחרר אני פחות התלהבתי (אוהב יותר דברים עם אנדרלנין) אז לחובבי השקט והרוגע זה מקום פנטסטי.

לבעלת המקום קוראים דליה וישנו אתר שבו ניתן לראות על מה מדובר מצרף את האתר, ומספר הטלפון .קישור לאתר: Aquarmony - Salon de plutire Brasov - Bazine plutire Brasov טלפון של דליה :40724043431 +

חזרנו למלון רגועים יותר ושבעים ממש.

יום רביעי 19.1.2022

השעה 7.30 עדיין דיי חשוך בחוץ קמתי לתפילה נוספת במרפסת .ומשם לחדר האוכל, בסיום האוכל עשינו צק אאוט ושמנו פעמינו לכיוון איזור הכפר comandau לטיול אופנועי שלג שסגרתי מהארץ .הכפר מרוחק כ1.40 מפויאנה בורשוב. מי שמכיר בטח ישאל למה לנסוע עד לשם אם יש אופנועי שלג קרובים יותר בבורשוב או בפדריאל ? אז אענה כיוון שעשינו אופנועי שלג בגאורגיה חיפשתי איזור מיוחד ולא סתם רחבה עם שלג כמו שהיה בגאורגיה . והאמת הנסיעה הייתה משתלמת מעבר לדרך שעוברים בכפרים ישנים ומושלגים לאחר מכן נוסעים כ40 דקות ביער עם כביש עפר והכל מושלג בצדדים. סגרתי בווטסאפ עם אנדריאה סיור של שעתיים במחיר של 200 אירו ל2 אופנועים (ניתן גם לקחת אופנוע אחד לשני אנשים ב120 יורו ) אנדריאה ענה בסבלנות והסביר לי בדיוק במה מדובר, כשהגענו חיכה לנו השותף שלו רומיאו. רומיאו הדריך אותנו מה מותר ומה אסור,הביא לנו קסדות ומגן לפנים(חובה להצטייד היטב עם מעיל מתאים ומכנסיים לשלג ניתן לקנות הכל בדקטלון במחירים נוחים מאוד) והתחלנו ברכיבה בנוף אגדי בשלב מסויים התחלנו לטפס על הר עם שלג גבוה מאוד ,אשתי פחדה ! וביקשה להצטרף לרומיאו ולא לנהוג לבד ,רומיאו הגיב בסבלנות והשאיר את האופנוע שלה בצד והמשכנו את הטיול בביטחה כשהיא מורכבת אחריו. היה טיול מלא אנדרנלין עם נופים קפואים שיצאו מתוך גלויה רומיאו עשה איתנו עצירות בדרך לתה חם ,וסתם הסברים על המקום חוויה שאסור לפספס רק לקחת בחשבון שמי שמפחד רצוי שיהיה מורכב.

אופנועי השלג
חלק מהטיפוס
חלק מנופים בדרך

סימנו את הטיול באוירה קסומה רומאו לקח אותנו לעיירה סמוכה לשבת לשתות קפה עם המקומיים הקפה לא היה טעים אבל החוויה הייתה מיוחדת.

כפי שהתחלתי בעקבות מצב התחלואה והימנעות מבדיקות קיצרנו את הטיול ביום ולכם נאלצנו לצאת בנסיעה ארוכה של 4 שעות לכיוון בוקרשט למי שלא קצר בזמן אני ממליץ ללכת לפי התכנוןו הראשוני שלי לקחת את מלון Elexus Predeal בפרדיאל זה נראה מלון יפה עם ביקורות טובותואז הנסיעה תהיה קצרה יותר ניתן לשלב מהעיירה bucegi לא רחוק מפרדיאל טיול גיפים של 3-4 שעות וכו וכו מס טלפון של טיולי גיפים 40727668907 +.

הגענו לבוקרשט אחה"צ למלון רדיסון בלו מלון 5 כוכבים שממוקם במרכז בוקרשט עם בריכה מחוממת פנימית\חיצונית מלון יפה מאוד וזול (350 ש"ח) קישור למלון http://www.booking.com/Share-wEi9H0

בחרתי במלון הזה כיוון שהיינו קצרים בזמן והחזרת הרכב של sixt ממוקמת ממש בתוך המלון .

אז אחרי דרך כל כך ארוכה הגענו רעבים והלכנו למסעדת בראשית של בית חבד https://kosher-bucharest.business.site/?utmsource=gmb&utmmedium=referral המסעדה ממוקמת 6 דקות הליכה מהמלון אבל היינו כל כך רעבים שפשוט הזמנו uber ב10 ליי עד למקום בכלל מאוד ממולץ להשתמש באפליקציה של uber הכל מאוד נגיש וברור ולא יקר .

האוכל במקום היה ממש טעים ולא יקר (קצת איטי אבל לא נורא)

סימנו לאכול שוטטנו קצת בבוקרשט וחזרנו למלון לשחות קצת ולנוח .הזמנו uber מראש לשעה 3.00 בבוקר המונית הגיעה בזמן ונסענו לשדה הגענו לשדה עברנו את כל התהליך בקלות והמראנו לארץ .

ושוב תם לו עוד טיול קצר מאוד אבל מושלם מחכים לפעם הבאה!!!!!