*חשוב לי לציין שהטיול הזה היה קצת עמוס מפאת קוצר הזמן אז למי שקשה עם נהיגות ארוכות ובפרט אחרי טיסה תנסו לפצל ליותר ימים

*כמו ביתר הפוסטים גם בטיול הזה כל התמונות הם תמונות שאני צילמתי .

*אנו מאוד אוהבים שילוב של טבע שקט ולא עמוס וכמובן גם טעימה מהעיר היה קצר ומגוון גם עיר וגם נוף והכי חשוב והשאיר טעם של עוד!!!

כמה דגשים בעקבות תקופת הקורונה.

*טיסה שמשעת ההמראה ליעד ועד ההמראה מהיעד לא עברו 72 שעות אין צורך בבדיקת קורונה בחו"ל ומכוון שמחוסנים ומחלימים לא צריכים בדיקה גם בכניסה נחסך מאיתנו כאב הראש של חיפושים והזמנת בדיקות.

*חובה למלא טופס נוסע יוצא 24 שעות לפני הטיסה וטופס נוסע נכנס 24 שעות לפני החזרה.

*הזמנו בדיקות קורונה בכניסה לישראל כבר באינטרנט שילמנו 80 שח במקום 100 למי שלא מזמין מראש.

*חובת עטיית מסיכת n95 בטיסה וגם ברוב המקומות הסגורים במדינה.

חיפשנו יעד ל3 ימים אבל אין מצב לטוס ליעד בלי נוף חיפוש קליל באתר ריינאייר גילה לי שאם אטוס לאוסטריה אשתמש בזיכוי שיש לי ואוסיף ממש כמה שקלים סגרתי בלי להסס.

16.11 יום שלישי.

יצאנו בטיסת בוקר שהמריאה בשעה 11.00 נחתנו בשעה 14.30 בשדה התעופה של וינה.

הזמנתי מהארץ רכב מ rentlcars זהו מנוע חיפוש רכבים .(כמו בוקינג) סגרתי רכב בחברת u save. החברה נמצאת בשדה התעופה ליד שלמה סיקסט, מביקורות שקראתי בגוגל חששתי מהביקורות השליליות שקראתי ,אבל בכל אופן החלטתי ששוה לקחת את הסיכון הקטן א.המחיר היה זול משמעותי מכל החברות האחרות ב.והכי חשוב עשיתי ביטול השתתפות עצמית בחברה עצמה.חשוב לי להדגיש מנסיון של טיולים קודמים וגם בטיול הזה אל תתפתו לעשות ביטול דרך חברת הביטוח או אפילו לא דרך rentlcars בכל אופן לא בחברת ההשכרה u save .מכוון שסכום המסגרת שיגבה ללא ביטול הוא 2000 יורו !! סכום גבוה מאוד ברגע שעושים ביטול השתתפות בחברה עצמה סכום תפיסת המסגרת הוא רק 100 יורו ,ועלות התוספת כולל מדבקה לכבישי אגרה למי שמתכנן לצאת מוינה היה 33 יורו שווה כל שקל.לנוהגים עם וויז צריך להגדיר בוויז לפני תחילת הנסיעה באישורים לחפש vignette at ולהגדיר אותו .

קיבלנו רכב suv חדש ונקי במחיר של 200 שח ליום .

הרכב שקיבלנו

משדה התעופה יצאנו בנסיעה של 3 שעות( כן כן קראתם נכון אחרי טיסה של 4 שעות עוד נסיעה ארוכה אני נהנה מזה למי שקשה שיפצל את הימים) לכיוון הכפר Aigen im Ennstal .למלון :IMLAUER Hotel Schloss Pichlarn . קישור לבוקינג: http://www.booking.com/Share-rbZ2XD

המלון הוא בעצם טירה מימי הביניים ששופצה מבפנים (אצרף תמונות בהמשך)

הגענו סביב 20.00 בערב חושך גמור בכביש חשוך חנינו בחניה של המלון ונכנסו פנימה קיבלו את פנינו 2 פקידות לבושות בלבוש סגנון ימי הבניים מיד דאגו לנו למים קרים וקפה .מילאנו את מה שצריך והראנו תעודת חיסון ועלינו לחדר החדר מאובזר בכל טוב מרווח ונקי .

לאחר שהתמקמנו ירדנו לבר של המלון זהו בר בסגנון ימי הבניים כסאות עתיקים ונרות שעווה שתינו קפה טעים ועלינו לישון.

הבר במלון- ישן וחדש משמשים בעירבוביה .

17.11 יום רביעי.

כהרגלי בחו"ל אני אוהב להתעורר מוקדם לנשום את האוויר הצח ולהינות מהטבע השקט התעוררנו בשעה 6.00 בבוקר יצאתי למרפסת והבנתי ששוה כל הנסיעה רק בשביל הרגע הזה מה שלא ראינו בלילה זה המרחבים העצומים וכל הירוק מסביב ובתקופת הסתיו צבעי השלכם מוסיפים עוד צבע למראה בקיצור שווה תמונה.

הנוף מהחדר.

ירדנו לחדר האוכל אנו אוכלים כשר אז לא אוכל להמליץ על מאפים מיוחדים או תבשילים אבל הכל עשוי בצורה יפה ונקיה היה שפע גדול ומאכלים מענינים אנו אכלנו חלת דבש עם לחמניה שהבאנו מהבית קצת פירות וירקות וקפה טוב שבענו.

לאחר האוכל יצאנו לראות את מה שלא ראינו בלילה הנוף בחוץ היה פשוט גלויה כמובן שדאגתי לצלם כמה תמונות.

מבנה המלון מבחוץ
שטחי החוץ של המלון 1.
שטחי החוץ במלון 2.

לאחר שיטוט מרגיע בשטחים הענקיים מחוץ למלון החלטנו להיכנס לספא בספא בריכה חמה פנימית ובריכה חמה עם כניסה מבפנים ויציאה לבחוץ ממש לשחות בטבע נהנתי מכל רגע.

הבריכה החיצונית והגקוזי.
הבריכה הפנימית

לאחר שאיפסנו את עצמנו מיום קודם עשינו צק אאוט ויצאנו לכיוון אגם grundlsee קישור לגוגל מפות https://goo.gl/maps/KvJ5hchDfsEM6xDE6 נסיעה של חצי שעה בדרך מהממת הגענו אל אגם גדול ממש כמו ציור עם ברבורים ששוחים יצאנו מהרכב האכלנו את הברבורים שזכו לכמה תמונות מאיתנו ועלינו חזרה לרכב .

אגם grundlsee

כפי שהתחלתי הטיול הזה היה קצר בזמן משיטוט באינטרנט לפני הטיול הומלץ למי שיש זמן להמשיך בכביש ישר עד הסוף מצד שמאל תהיה חניה קטנה של קמפינג ובהליכה רגלית של כחצי שעה מגיעים לעוד אגם יפה שנקרא אגם toplitzsee משם יש סירה שמשיטה לאגם קטן נוסף שנקרא kamersee לצערי לא הספקנו להגיע לשם אבל אם יש זמן שווה לנסות.

לאחר התלבטות האם ללכת לאגמים שציינתי קודם או לכפר הלשטאט הוחלט פה אחד לנסוע להלשטאט בנסיעה של כחצי שעה הגענו להלשטאט, החננו את הרכב בחניון מחוץ לעיירה(אין אפשרות להיכנס לעיירה עם רכב) מקבלים אסימון ומשלמים שחוזרים לפי זמן החניה.יצאנו מהחניה ,ממש מצד שמאל יש קרונית שמעלה למכרה המלח ,ולתצפית על העיירה החלטנו לוותר.יצאנו לשוטט ברחבי הכפר המקום לא היה עמוס כלל ,האגם ממש יפה בתים שנושקים למים ממש כפר ציורי. הגענו למרכז העיירה לקחנו שיט במעבורת במחיר של 3 יורו הלוך ושוב לגדה השניה של האגם וחזור (בימים עמוסים ניתן לחנות את הרכב בגדה השניה ליד תחנת הרכבת ולהגיע לכפר עם המעבורת )נהננו מהשיט ומהנוף וחזרנו חזרה כל הסיבוב לקח כ20 דק .

הלשטאט מבט מהמעבורת.
הגדה השניה של האגם.

ביציאה מהמעבורת ממשיכים ישר יש בית קפה חמוד עם אפשרות לישיבה בחוץ או בפנים קפה טעים ואווירה קסומה.

בית הקפה

ביציאה מבית הקפה פנינו ימינה וימינה ונכנסנו לתוך הסימטאות בין מים שיורדים מההר ובתים ישנים עם אופי מומלץ לשוטט מעט.

סימטאות הכפר 1
סימטאות הכפר 2

משם חזרנו חזרה לרכב לנסיעה חזור של 3 שעות לכיוון שדה התעופה להחזיר את הרכב הגענו למגרש החזרת הרכב החזרנו ללא בעיות מיוחדות ושם הוסבר לנו שבגלל שעשינו ביטול השתתפות עצמית אצלם אין להם מה לחפש אותנו.

מהשדה לקחנו מונית uber לכיוון וינה מומלץ מאוד לעבוד עם uber למי שאין כח או זמן לחפש אוטובוסים הנהג הגיע עד אלינו תוך 2 דקות ושילמנו באפליקציה 30 יורו עד פתח המלון.

הגענו למלון SO בוינה מלון מודרני חדרים מעוצבים יפה על טהרת הלבן קיבלנו חדר קומה גבוהה וזיכוי ל2 משקאת בגג המלון,מסתבר שבגג המלון ישנו בר מבוקש מאוד עם נוף של כל וינה . קישור לבוקינגhttp://www.booking.com/Share-yhGo8k המלון ממוקם במקום מרכזי בין רובע 1 לרובע 2 קרוב למרכז הענינים מאחורי המלון ישנם המון מסעדות\סופר כשר במרחק הליכה של עד 10 דקות.

הנוף מחלון המלון .

מיד שהגענו היינו מורעבים אכלנו במסעדת "מאה שערים " זוהי מסעדה אסיתית טעימה מאוד נקיה ומכבדת.

סימנו את הארוחה ויצאנו לחוות קצת את אוירת חג המולד בעיר. ממול המלון מתחיל המדרחוב המרכזי של העיר ,העיר כולה מקושטת ומוארת .המשכנו ישר והגענו לכיכר סטפנוס הקדוש ממש מתחת לקתדרלה המרכזית נמצא שוק חג המולד קטן אך נחמד .

שוק חג המולד בכיכר סטפנוס הקדוש

משם צעדנו כ15 דקות לכיוון השוק המרכזי שנמצא ליד בית העיריה השוק המרכזי הוא שוק ענק מקושט בצורה מופלאה מלא דוכנים ואווירה .

שוק בית העריה
אחד מהדוכנים
הכניסה הראשית של השוק.

חזרנו למלון עם רגלים עייפות עלינו במעלית לבר בגג המלון נוף יפה ואוירה צעירה וירדנו לחדר לשינת לילה מתוקה .

18.11 יום חמישי .

פתחנו את העניים בבוקר עם נוף שונה מאתמול לא עוד טבע אבל גם לעיר יש מה להציע.

ירדנו לאכול ארוחת בוקר בשפע מרקט מרחק הליכה של 10 דק האוכל היה טעים וזריז ומחיר לא יקר .

אתחיל בהקדמה קצרה בכל יעד שאנו נוסעים אליו אני אוהב לשכור שירות של מדריך\מדריכה בעברית כדי להכיר את העיר את המבנים ואת הסיפורים מאחוריהם ובכלל את התרבות המקומית .

הזדרזנו לחזור למלון קבעתי הדרכה עם מדריכה בשם ריטה בשעה 10.00 בבוקר לריטה ישנם מגוון מסלולי טיול לפי העדפה וסיור מותאם אישית אנו בחרנו מותאם אישית לא רק מבנים והסברים יבשים התכתבתי עם ריטה בווטסאפ עוד לפני ההגעה והיא עזרה לי במה שיכלה, יצאנו לסיור מרתק בוינה ריטה התגלתה כבעלת ידע רב בכל תחומי החיים ובוינה בפרט. היה סיור מהנה מאוד ומחכים בצורה יוצאת דופן עם סיפורים מרתקים והסברים מענינים ממליץ בחום .טלפון ליצירת קשר 6644434137 43+ אתר האינטרנט של ריטה https://viennainhebrew.co.il/ .

סימנו את המסלול מרוצים עוד יותר חזרנו למלון להתארגנות ויצאנו לחגוג כמו כל ישראלי שטס לחול בפראימארק במרחק 20 דקות ברכבת יש קניון שנקרא scs זהו קניון ענק עם המון חנויות וגם פראימרק. ממש ממול למלון יש את הטראם הקו האדום u1 לכיוון באדן הרכבת מגיעה עד לקניון .

מכיוון שהטיסה חזור שלנו היא ביום שישי ב6.00 בבוקר ניצלנו את היום ונסענו להרגע מעט בתרמה וינה.

זה מקום ענק עם המון בריכות חמות ומגלשות שחינו מעט וחזרנו למלון לנוח כמה שעות.

בעקבות פוסטים שראיתי שאנשים פיספסו את הטיסה חזור כי לא הגיעו מוקדם מספיק ורינאייר פתחו את הדלפקים מאוחר העדפתי להקדים .הזמנתי מונית בuber מראש לשעה 2.30 לפנות בוקר המונית הגיעה בדיוק בזמן הגענו לשדה סביב 3.00 וכבר היה תור ארוך שהשתרך בדלפקים של רינאייר טוב שבאנו 3 שעות לפני .עלינו לטיסה עייפים אך ממש מרוצים .

נחתנו בשלום בשעה 10.00 בבוקר וכך תם ונשלם עוד טיול עם טעם של עוד.