בפברואר 2022 נסענו 3 חברים לפחות מ-72 שעות לקרקוב וזאקופנה. טיסה מטרמינל 3 בנתב"ג רק עם תיק גב בעלות 70 ש"ח. המטוס היה מלא עד אפס מקום ונראה כי ציבור הנוסעים מאס בקורונה ורוצה לנפוש. עם הנחיתה בקרקוב בשעות הצהריים ולאחר מעבר ביקורת התורים שהיתה ארוכה ומייגעת בגלל הקורונה והמסמכים הנדרשים להצגה רכשנו סים פולני ב5 זלוטי ונסענו עם הנחיתה לאאוטלט פקטורי מרחק 10 דקות נסיעה. מומלץ להוריד 3 אפליקציות מוניות ולהזמין את מי שזול - אובר.בולט. FREENOW. מאחר וזמננו בפולין יהיה קצר ופחות מ-72 שעות התכנון מאוד חשוב ולכן בגלל המרחק מומלץ לנסוע ישר מהשדה לאאוטלט ולא לחזור לעיר ולנסוע שוב. אכלנו צהריים במתחם האוכל של האאוטלט בקומה התחתונה וקנינו בגדים ונעליים במחיר של שני שליש מהארץ יש מציאות במיוחד במותגים.

חזרנו לעיר עם מונית אובר לדירה המדהימה blueberry-apartment ציון 10 בבוקינג מיקום 10 שירות 10 והבעלים 10.

עם ההגעה לדירה התארגנו ויצאנו לסיבוב בעיר ואכלנו בפיצהטופיה.

למחרת עלינו מוקדם בבוקר על האוטובוס בשעה 7.25 מרציף g18 לזאקופנה נסיעה עולה 24 זלוטי. לאחר שעתיים וחצי הגענו לתחנה המרכזית של זאקופנה. משם הלכנו רגלית כ-20 דקות לרחוב קרפוסקי ועלינו ל globanka zakopane ברכבל. ההליכה הרגלית מומלצת הכל לבן וזו חוויה ללכת ברגל במיוחד אם מזג האוויר סביר ושמשי כמו שהיה לנו. למעלה בגולבנקה עשינו אופנועי שלג 25 דקות ב150 זלוטי חוויה ומומלץ בחום. מי שרוצה הדרכת סקי זה המקום המחירים אטרקטיביים ביחס לחרמון.

קפה בקוסטה

קפה קוסטה ברחוב Krupówk

בסוף היום חזרנו רגלית לתחנה המרכזית של זאקופנה ירד שלג והיתה חוויה. משם חזרה באוטובוס לתחנה מרכזית קרקוב והליכה 8 דקות לדירה. יום שלישי ואחרון מאחר וזו כבר פעם חמישית שלנו בקרקוב הלכנו בבוקר לארוחת בוקר בשרלוט ארוחה כיפית וטעימה. משם הליכה לגבעת ואבל והליכה לאורך הנהר

ומשם לשוק עתיקות ברובע היהודי Place nowy ואז לשוק ליד הדירה והשלמת קניות בגלריה קרקובסקיה

סיכום וטיפים

1. טיסה בפברואר עלתה בריינאיר 70 ש"ח אבל יש צורך בבדיקה הלוך 50 ש"ח ונחיתה בישראל 80 שח בדיקה בנתבג

2. יש לשמור כרטיס עליה למטוס בהלוך כדי להוכיח ששהיתם פחות מ72 שעות בפולין, אחרת חייבים לבצע בדיקת אנטיגן בחזור ויש סיכון לבידוד בפולין ואנחנו העדפנו להימנע מתענוג זה.

3. סים פולני עם הנחיתה ב5 זלוטי רכישה בשדה קרקוב בקיוסק ריליי ומבחינת תקשורת אתם מסודרים אנחנו קנינו 6 גיגה של אורנג'.

4. חובה לנסוע לזאקופנה ושווה לבלות שם לילה אחד לפחות יש הרבה מה לעשות ולטייל. מומלץ טיול אופנועי שלג, סיור במדרחוב קניות וסקי. לא לנסוע ביום שבת או ראשון זה סופ"ש שלהם ומאוד עמוס ולא לקנות כרטיס הלוך ושוב באוטובוס כי זה לא תמיד אותה חברה.

5. האוכל והקניות זולות מאוד ביחס לארץ

6. כדאי לנסוע לאאוטלט ישר מהשדה בגלל הקרבה לשדה - יש מציאות ביחס לארץ.

7. דירה מרכזית בטיול קצר חשובה מאוד כדי לא לבזבז זמן בהגעה. הדירה שלנו מומלצת בחום וזו כבר פעם שניה ששהינו בה.

8. השדה בקרקוב קטן והצ'ק אין נפתח רק שעתיים לפני ההמראה יש להכין את כל המסמכים ולהגיע בזמן כי בגלל כל מסמכים הקורונה בסוף לא נשאר הרבה זמן לפני עליה למטוס

9. החזר מס מעל 200 זלוטי ממש מול דלפקי ריינאיר. הפעם הפרידה שם "עבדה עלי" ועל עוד נוסעים שטענה שמי שעולה עם טרולי למטוס והציוד שקנה שם יעלה למכס אחרי בדיקה ביטחונית מה שלא היה ולא קרה. בדיעבד היתי צריך לומר שהקניות עולות במזוודה ולא לתא הנוסעים למטוס. כנראה שיטת מצליח שמצליחה.

10. לשקול לינה בלילה האחרון בשדה בהילטון גארדן ואז לחסוך את נסיעת הבוקר לטיסה המוקדמת שלנו היתה ב-5.40 המלון ממש מול הטרמינל, אם כי לשדה מהעיר ב-3 לפנות בוקר לקח 20 דקות בעלות 35 זלוטי.