שמונה ימים בפורטוגל. חודש אוגוסט. רבים אומרים שהדרום בכלל לא משתווה לצפון, אבל במידה ואתם מגיעים בחודשי הקיץ ואתם חובבי חופי ים - תבחרו בדרום פורטוגל.
החופים בדרום + בחוף המערבי הם בין החופים היפים שראיתי בחיי.

כמה דברים על פורטוגל:

• פורטוגל זולה מאוד בהשוואה לשאר מערב אירופה. למשל לכל החופים- החנייה היא בחינם. גם אם זה חניון מסודר שממוקם מטר מהחוף, הוא בחינם.

• תנסו בעיקר אוכל מקומי פורטוגלי. המטבח הפורטוגלי הוא בין הטובים בעולם והפתיע אותי מאוד מאוד לטובה!

• המים בים בחוף המערבי קרים יותר מאשר בדרום. בדרום יותר אפשרי להיכנס והאמת שהרוב נכנסים. מניחה שזה תלוי לכמה אתם רגישים למים קרים.

• משקה הטיול שלכם- סנגרייה קרה. יין אדום או לבן. ואו.

תכנון טיול:

הגעה לליסבון:

יום #1: יום שבת
הגענו לליסבון בשעות אחה"צ וישנו במלון HOTEL DA BAIXA. המלון מאוד מרכזי, חדרים נקיים ומודרניים, (האמת שבוקר אחד היינו צריכים לצאת מאוד מוקדם אז אכלנו במלון והופתענו מאוד לטובה. אפשר לשבת בחוץ על הרחוב לארוחת בוקר וזה יותר נחמד מאשר בפנים.)
היינו מורעבים ויצאנו לאכול בtime out market. רצינו לראות כבר את העיר ולכן החלטנו להגיע לשם ברגל- 20 דקות הליכה בערך. השוק מאוד גדול, מבחר טוב! הלכנו על הcroquettes שהיו נהדרים, התחלקנו בסנגרייה קרה ולקינוח כל אחד אכל דונאטס.

קיבלנו כוחות מהאוכל והחלטנו להמשיך לשכונת Alfama, אמנם תכננו לעשות את האיזור הזה ביום למחרת, אבל הייתה לנו המון מוטיבציה להמשיך לראות את העיר והיינו קרובים לgolden hour ורצינו לקבל תצפית טובה על העיר. להבנתי בשכונה יש היסטוריה יהודית, לא לקחנו סיור לכן לא באמת היה ניתן לראות סממנים.
בשכונה יש מספר תצפיות נהדרות! אפשר לקחת איתכם משהו לשתות ופשוט להינות מהנוף. בכלל הדרך לתצפית מאוד מרשימה ויפה, מתחילים כבר לאט לאט להכיר את ליסבון ואת הרחובות הקטנים המפותלים (והעליות. תכינו נעליים נוחות) - Jardim da Cerca da Graça, Miradouro da Graça

ארוחת ערב: MISS JAPA
מסעדה יפנית קטנה ומקומית, מאוד איכותית וטובה. במחשבה שנייה= אולי היה עדיף להקדיש את ארוחת הערב במסעדה פורטוגלית אבל היה לנו מספיק ימים בשביל זה. תזרמו.

יום #2
פתחנו בארוחת בוקר ב Dear Breakfast. בראנץ' טעים במרכז העיר. מומלץ.
לאחר מכן לקחנו אובר ל
LX Factory. פשוט כמו Art Center, עם גלריות, ספרים, חנויות, בתי קפה ושוק קטן נחמד שפועל שם! מציאות שוות. שימו לב שמדובר בכמה דוכנים בודדים, ולא שוק ענק בגודלו.

משם המשכנו לטייל ברגל וניסינו את מזלינו במסעדה A CEVICHERIA. מדובר במסעדה חובה בליסבון אך אין אפשרות להזמין מקום וזמן ההמתנה הוא בלתי נסבל. קרוב לשעתיים. הרגיש לנו כמו בזבוז זמן והמשכנו ברגל בתקווה למצוא משהו אחר. בהמשך של אותו רחוב, גילינו את Tapisco- מסעדת טאפס עם מישלן (לא יקרה) שאפשר לשבת על הבר לאכול. היה לנו מזל והיה להם שתי כסאות פנויים על הרחוב, ושם בילינו את הצהריים. סנגריה, ריבות, גבינות, קרוקרטים ונקניקים. זה מה שהיה אפשר להזמין אם יושבים בכיסאות שפונים לרחוב (לא יודעת למה?... היינו רעבים מדי בשביל לנסות להבין את ההגיון) אבל לגמרי היה משתלם. היה טעים ומשביע ומי שמחפש ארוחת טאפס עם קצת אלכוהול בצד זה לגמרי הכתובת.

המשכנו לטייל בעיר, הגענו לאיזור misericordia, Miradouro de São Pedro de Alcântara ורחוב הקניות Avenida da Liberdad.
*פאשטל דה נאטה מומלץ בליסבון - Alcoa

ארוחת ערב- Pinóquio. מסעדה פורטוגלית מאוד מוכרת שם. עדיף להזמין מקום. המנות ענקיות והיינו קצת מבולבלים, המלצר הדריך אותנו מה להמליץ. ישבנו בחוץ הייתה אווירה כיפית! שבענו מאוד.

יום #3

קנינו קפה ופאשטל דה נאטה ויצאנו לדרך- לסינטרה!
למי שיכול להרשות לעצמו- לגמרי כדאי לקחת מונית הלוך חזור. חוסך המון כאב ראש. סינטרה עצמה ענקית וכדי להגיע לארמון המרכזי צריך אוטבוס/ מונית עד למעלה. יש גם הליכות. בקיצור - תפנו כמעט יום שלם כדי להגיע ולהינות.
מבחינת אוכל- קנינו גלידה וגם סנדוויצ'ים במסעדה מקומית בסינטרה. אני חושבת שהמסעדות שם מאוד מתויירות והמחיר בהתאם, ולכן לא התעמקנו בחוויה הקולינרית שם.

חזרה לליסבון-

חזרנו לליסבון רק לקראת 6 בערך. נחנו ויצאנו לארוחת ערב.
 שימו לב- הלכנו לTOPO CHIADO שזה בר כיפי, עם נוף משגע ועם מספיקים לשקיעה אז בכלל. אבל- השירות + אוכל די גרועים. לקח זמן עד שהזמנו, עד שהגיע השתייה והאוכל. האוכל מאוד מאוד מאוד סביר ואפשר להזמין פיצה וזה יכול לסגור את הפינה אבל אל תצפו למשהו טוב. אני כן מציינת את המקום הזה כי אני חושבת שאם באים לשתות זה לגמרי אחד המקומות השווים בעיר. עשינו את הטעות שלנו והסתמכנו על האוכל שם ולא יצא מוצלח, קורה! אבל עדיין שווה להגיע- לשתייה בלבד, רצוי בערב.

יום #4 עוזבים את ליסבון

קמים מוקדם בבוקר, ארוחת בוקר במלון ועוזבים את ליסבון בטעם טוב. דברים שמציעים בכל עיר אירופאית מרכזית כמו קניות וכנסיות פחות קרץ לנו ולכן יומיים וחצי הספיק לנו בליסבון, ויצאנו בהרגשה שטעמנו הכל מהעיר. אנחנו גם מאוד אקטיביים, אוהבים ללכת לכל מקום, לקום מוקדם, לחזור מאוחר. פשוט גישה אחרת של טיול.
בכל מקרה- לקחנו רכב שהשכרנו והתחלנו את הימים הבאים בצורה הזאת- עצירה אחת ליד החוף המערבי של ליסבון ואז ירידה עד לדרום.

תחנה 1:
חוף Comporta

החוף נחשב למומלצים ביותר שבפורטוגל. הגענו והיה מעונן עם טיפות. פחדנו שככה ייראה "טיול החופים הקיצי" שלנו בפורטוגל, אז נשארנו שם בערך חצי שעה והחלטנו להמשיך דרומה (קיווינו שככל שנרד יהיה יותר שמשי- וכך היה :) ) לפי המסלול המתוכנן. פשוט דילגנו על קומפורטה.

ממשיכים עם הרכב עד לחוף . גן עדן. לא רק המזג אוויר, אלא גם החוף עצמו שמתחלק לשני חלקים מוקף בסלעים ונותן תחושה של חופי המזרח הרחוק. בהמשך- רוב החופים היו מסוגננים ככה. פראיים, סלעים, מים תכלת. אני חושבת שההמלצות הבלתי פוסקות על קומפורטה זה לאנשים שנוסעים לים לDay Trip מליסבון אבל לטעמי- תוותרו לגמרי. נכון שיצאתי משם בטעם מר אבל אין בכלל מה להשוואות לחופים האחרים של פורטוגל. רמה אחרת.

ומשם הגענו לגן העדן השני שהיה הפתעת הטיול - Odeceixe.
ידענו מראש שלפני שנגיע לקו הדרומי ביותר של פורטוגל, נרצה לעשות לילה אחת בעיירה נידחת שבחוף המערבי, סתם בשביל לנסות. סגרנו את כרטיסי הטיסה בערך שבועיים לפני הטיול באוגוסט- כך שהרוב היה sold out והיינו צריכים להיות ספונטניים.
נתקלנו במלון הבוטיק בעיירה Odeceixe בבוקינג. המיקום היה מעולה ביחד עם שאר החופים של אותו יום, בערך רבע שעה נסיעה. הגענו לעיירה פורטוגלית מנומנמת וקטנה אבל מלאת קסם. המלון מתפרס על רחוב על גבעה, ובעצם מציע ביתנים קטנים ולבנים שפרוסים על הרחוב בשורה. ככה גם היה הלובי, חדר האוכל והמסעדה. הבקתה עצמה נקייה, חמודה וכפרית ובהחלט עונה על הצורך. המיקום של המלון מעט מרוחק מהעיירה (5-7 דקות הליכה בגבעות) אבל במקומות כאלה- עדיף ככה! יש תחושה של חמימות שנמצאים מעט מרוחקים מרחובות קטנים ומלאי חנויות. גם ככה זה רק כמה דקות הליכה. המלון פשוט ענה על הצורך שלנו לחוות לילה באמצע פורטוגל, בעיירה מקומית (מאוד) וגם- חוויה קולינרית מפתיעה ביותר.

במלון ---- נמצא גם מסעדת השף Napolitan. אותו צוות מגיש גם את ארוחת הבוקר, אבל אסור לוותר גם על ארוחת הערב. אהיה כנה- אני לא מתחברת לקונספט של fixed menu. בבלוג נוסף שפירסמתי ציינתי את מיטב המסעדות בלונדון כך שאני בקיאה בנושא, אבל תפריט מובנה זה משהו שפחות קורץ לי.

בכל מקרה, החלטנו בכל זאת ללכת לשם לאורחת ערב אינטימית , עם שולחן שצופה על המטבח ושולחנות בודדים בלבד.