היום השני: מצודת קופשטיין והבית ההפוך

ליום השני בטיול תוכנן בילוי קל”צ (קרוב לצימר angel) בטבע: אגם אכנזה- טיול, שיט ופארק חבלים. כיוון שהתחזית הבטיחה (וקיימה!) יום גשום – שלפנו את תכניות המגירה ונסענו כחצי שעה למצודת קופשטיין .

המצודה על הצוק מרשימה ומפתיעה – אין זו טירה בלבד אלא מתחם ימי-ביניימי ענק, אינסוף מבנים, צריחים, מרתפים וחצרות אשר ביניהם מותווה מסלול בן כ-20 תחנות, בכל תחנה תצוגה או אטרקציה – מגוון גדול ואקלקטי של נושאים ותקופות, הכל-מכל-בכל: מימצאים ארכאולוגיים, גינת תבלינים, תצוגות עינויים של האינקוויזיציה, חדרי כלא, בתצוגות הטבע - שלדים ופוחלצים, בתצוגות ימי הביניים אבירים לבושי שריונות, מוצגים ממלחמת העולם הראשונה – תלבושות, נשק ועוד, כלים מאזור טירול – מזחלות ומגלשיים ישנים. אפילו תצוגות של גאולוגיה של האזור ושל ארכיטקטורה של המצודה, עליהן חלפנו ביעף. העוגב הגדול, שצינורותיו ממלאים מספר חללים, מנגן בשעה 12:00 קונצרט, שהינו כנראה סוג של הקלטה מכנית – חלקים בעוגב נעים אך ללא מגע נגן אנושי.

התצוגות פזורות בכל הקומפלקס כך שהביקור כולל מעברים בחצרות, ירידה למרתפים ועלייה למגדלים – קמרונות חשוכים, קירות אבן עבים, חרכים צרים, מדרגות תלולות – סופגים את אווירת ימי הביניים ומשקיפים מעל החומות אל הנוף המרהיב של העיירה בעמק וההרים ממול. בילינו במתחם מספר שעות מהנות, מגוון התצוגות והטיול בקומפלקס עצמו סיפקו לכל אחד מבני המשפחה עניין והנאה לטעמו.

הערת ביניים לגבי waze – הוא הביא אותנו לעיירה קופשטיין אך יש לו רק מושג כללי היכן המצודה, אבל זה ממש לא משנה – המצודה נישאת מעל העיירה ונראית מכל נקודה. חנינו בחניון של הקניון (kufstein galerien) במרכז העיר וצעדנו כמה דקות משם.

לאחר הביקור במצודה טיילנו מעט ברחובות העיירה הציורית, בהחלט חביבה אך עקב הגשם קיצרנו את ההיכרות איתה.

חיפשנו מענה לארוחת צהרים על הדרך, דוכני האוכל בקניון מפתים רק מרחוק (מלבד דוכן המאפים שהיה סביר), לעומת זאת ביציאה מהקניון לרחוב נמצא דוכן מזון מהיר שהציע מפיצה עד שווארמה (אוכל מקומי למהדרין angel) באיכות סבירה.

אטרקציה נוספת שבחרנו ליום גשום – הבית ההפוך ב-Terfens. המרחק מקופשטיין כשלושת רבעי שעה, וקרוב לצימר שלנו.

מייד עם הכניסה לבית מגלים שהוא לא רק הפוך, אלא גם משופע – ההליכה בחדריו אינה טריוויאלית ומאוד משעשעת. החדרים מעוצבים לפרטי פרטים, ומספקים אינספור אפשרויות לצילומים משעשעים. תכנון הפוזות לתמונות מאתגר ומצחיק, בילוי מומלץ לכל המשפחה. (נמשך כשעתיים).

מניסיוננו התאורה בחדרים אינה מספיקה ומומלץ לצלם עם פלאש. החוויה קצת מסחררת, ולחלק מהאנשים אפילו מסחררת מידי.

יחד עם כרטיס הכניסה לבית ההפוך מקבלים כניסה חינם למתחם סמוך – חממת פרפרים ותוכים.

החממה לא גדולה, מעט פרפרים וכנראה כולם מאותו מין, ושני מיני תוכים. ניתן לרכוש מזון להאכלת תוכים ומזון אחר -לדגים בבריכה קטנטונת. תמיד מהנה להאכיל בע”ח מכף היד, אך אין שום טעם להגיע במיוחד לאטרקציה קטנה זו אלא רק בשילוב עם הביקור בבית ההפוך. בילינו שם כחצי שעה.

את היום חתמנו בערב רגוע בצימר המפנק – ארוחת ערב שהכנו ומשחקי קלפים.