אני אתאר בפירוט את השבוע שעשיתי בפורטוגל (המדהימה!), ולאחר מכן בסוף ישנה רשימה תמציתית ועניינית של הכל, לאלו מכם שמעדיפים את התמצית.

הגעה לפורטוגל:

בדרך כלל אין טיסות ישירות נוחות לפורטוגל, אך אנחנו מצאנו דיל זמני באריקע, המאפשר טיסה ישירה לפורטו, ולאחר שבוע ימים טיסה חזרה לארץ מליסבון. הדבר איפשר לנו לא לשכור אוטו במהלך השהות בפורטוגל , והסתמכות על תחבורה ציבורית (והרגליים שלנו) בלבד.

בפורטו :

המלון

הגענו לפורטו בסביבות תשע בערב, ולכן החלטנו לקחת מונית משדה התעופה (לא יצא יקר בכלל) והגענו למלון שלנו – Vera Cruz Porto Downtown Hotel, שנמצא באזור מרכזי ומצויין . הצוות אדיב וחביב, המחיר מעולה, והחדרים קטנים אך נוחים מאוד. ארוחת הבוקר הייתה כלולה, אך לא הייתה מגוונת או מוצלחת במיוחד. חוץ מארוחת הבוקר, המלון מומלץ מאוד!

כתובת המלון – R. de Ramalho Ortigão 14, 4000-407 Porto.

תחבורה ציבורית

פורטו, כמו גם ליסבון, מלאה בעליות וירידות רבות והיא כולה הררית. כן, יש עליות קשות ותלולות למדי, אבל הן מעטות. פורטו היא עיר קטנה יחסית, ועם מלון טוב במרכזה, הכל במרחק הליכה. לטעמי אין צורך ממשי בתחבורה ציבורית כלל, אם כמובן, אינכם מפחדים מקצת כושר גופני angel.

עם זאת, למטרת ראיית העיר ושמיעת הסברים, רכשנו כרטיס של 48 שעות ל YELLOW BUS TOUR, שפועל במתכונת hop on hop off – כלומר, הכרטיס תקף ל48 שעות ואפשר לעלות ולרדת בכל תחנה מתי שיתחשק לכם. האוטובוס מגיע לכל מקומות הציון בפורטו, וניתן לשמוע הסברים באנגלית על כל מקום, ואפילו על התרבות המקומית בפורטו. האוטובוס מאפשר הגעה נוחה לכל המקומות שתרצו לראות, והוא אוטובוס קומותיים – מה שמאפשר ראות טובה של העיר.

החברה של YELLOW BUS TOUR פועלת גם בליסבון, והיא חברה מוכרת ומוצלחת מאוד. ממליצה לאנשים עייפים, או שכאלו בלי הרבה זמן בעיר שרוצים להספיק הכל, או לאלו שרוצים לחוות כל פיסה קטנה מהעיר (לאחר טיול רגלי כמובן).

אתר החברה – https://www.yellowbustours.com/en-GB/Porto/Circuits.aspx

סיור רגלי (בחינם!)

כמו כל הערים הנחשבות באירופה, לפורטו יש free walking tour, המועבר ע”י מקומיים. הסיור היה מרתק ומצחיק ( תודה רבה לדיוויד המדריך המוכשר שלנו) , ולא היה קשה פיזית בכלל. אין צורך להירשם מוקדם לסיור – פשוט מגיעים לנקודת המפגש ומחפשים מישהו עם חולצה אדומה והכיתוב : “porto walkers”. למי שלא יודע, בסיורים מסוג זה משלמים בסוף מעין טיפ, של כמה אתם חושבים שצריך לתת, ואין התחייבות. נקודת המפגש היא ב –Praça da Liberdade , כיכר החירות, שהיא הנקודה המרכזית בעיר.

עוד פרטים תוכלו למצוא באתר שלהם : https://www.portowalkers.pt/

Monumento a Dom Pedro, בכיכר החירות. הנקודה ממנה יוצאים סיורים בעיר.

אטרקציות לראות בפורטו

1. Torre dos Clérigos – מגדל קלריגוש. ניתן לעלות בו ולקבל נקודת תצפית על העיר, אבל לא חובה.
  2. Jardins do Palácio de Cristal – גני ארמון הקריסטל. גנים יפיפיים לטייל בהם, ללא תשלום.

גני ארמון הקריסטל
  3. Cais da Ribeira‬ – טיילת על גדות נהר הדוארו
  4. Casa da Música – בית המוסיקה. נחמד אפילו סתם לראות מבחוץ.

בית המוסיקה
  5. São Bento railway station – תחנת רכבת סן בנטו. ממוקמת ליד כיכר החירות. הבניין מבפנים הוא עבודת אומנות של ממש.

חלק מתחנת הרכבת סן בנטו
  6. Ponte de Dom Luís I – גשר דום לואיס. ממנו ניתן להשקיף על פורטו ווילה נואבה דה גאיה.
  7. Vila Nova de Gaia -וילה נואבה דה גאיה. השכנה של פורטו מעבר לנהר, וחלק בלתי נפרד מהעיר.

המלצות למסעדות ומקומות לאכול בפורטו

בחרנו לאכול במקומות שמציעים גם דברים צמחוניים, כשמירה על כשרות.

1. daTerra – מסעדה צמחונית , המגישה בופה טעים במחיר מעולה.
     כתובת : R. de Mouzinho da Silveira 249, 4000 Porto
  2. nutellandia – מקום המוקדש כולו לנוטלה, ומכין את הוואפלים הבלגים הכי טעימים שיש!
     כתובת : R. de Mouzinho da Silveira 230, Porto
  3. Estambul Doner Kebap – למי שמעוניין בפלאפל טעים ואוכל שמזכיר את הבית :)
     כתובת : R. de Sampaio Bruno, 4000-064 Porto

בליסבון :

המלון

שהינו במלון 3 כוכבים במיקום מעולה הנקרא “Americano Inn Rossio Hotel” . הוא נמצא ברחוב צדדי המקביל לכיכר רוסיו (Praça Rossio) שהוא אחד הכיכרות הראשיים ביותר. בכיכר נמצאת גם תחנת מטרו , וגם תחנות אוטובוס רבות.
 המלון במיקום מצויין, מחיר טוב והחדרים גדולים יחסית ונוחים. אך ארוחת הבוקר הייתה במתכונת דומה לזאת שקיבלנו במלון בפורטו, ולכן לא הייתה מוצלחת במיוחד. מלבד זאת, המלון מומלץ בחום!

תחבורה ציבורית

ליסבון יחסית גדולה, ולכן כדאי להיעזר בתחבורה ציבורית בכדי להגיע לרובעים מרוחקים, כמו רובע בלם (Belem) . גם בליסבון לקחנו את הסיור של yellow tour bus, ובעזרתו הגענו גם לבלם.
 המוניות זולות ולכן ניתן להיעזר גם בהן אם אתם לא מחבבים במיוחד אוטובוסים :)

סיור רגלי (בחינם כמובן)

הצטרפנו ל free walking tour, שמועבר ע”י מקומיים. החברה שאני ממליצה עליה היא
“Chill Out - Lisbon Free walking Tour” . המדריך המעולה שלנו היה מיגל, שהעביר לנו את האהבה שלו לליסבון בחוויה נעימה וכיפית!
 האתר שלהם: https://lisbonfreetour.blogspot.co.il/

אז איפה חובה לבקר?

ליסבון מהממת ביופיה, ואפילו רק בשיטוט ברחובותיה, בלי יעד מסויים, אפשר לגלות מראות מדהימים של העיר.

• רובע בלם הוא אזור מקסים ומיוחד, והאזור האהוב עליי בליסבון. נמצאות בו אטרקציות רבות שכדאי לבקר בהן:
     ראשית, מגדל בלם (Torre de Belém) – מין מבצר ציורי המוקף במים.

מגדל בלם.
 שנית, ממש ליד מגדל בלם, נמצאת אנדרטת התגליות (Padrão dos Descobrimentos) – אנדרטה הבנויה לכבודם של מגלי הארצות הפורטוגלים.

אנדרטת התגליות ברובע בלם.
בבלם נמצא גם מנזר ז'רונימוש (Mosteuiro Dos Jeronimos) – בניין אדריכלי מרשים בסגנונו. ניתן להיכנס לבפנים אך לא חובה.
 וכדאי לשבת גם ב – pasteis de belem – קונדיטוריה/ בית קפה המגיש את המאפה “pastais de nata” , המסורתי של בלם.

• מלבד אזור בלם, יש את אזור הדאון טאון, המלא בחנויות, מסעדות ותיירים:

רחוב אוגוסטה ( Rue Augusta )– הרחוב הראשי של כל הקניות, אוכל ותרבות תיירותית. בתחילת הרחוב נמצא שער אוגוסטה המרשים.

שער אוגוסטה בליסבון.

כל הרחובות המקבילים לאוגוסטה מלאים באזורי קניות, מסעדות וכו'. שווה להסתובב ולטעום קצת מהחוויה והאווירה ששוררת שם.

• רובע אלפאמה (Alfama) – רובע עתיק ששווה לבקר.
     באזור זה נמצאת מצודת St. Georges Castle , במצודה זו לא ביקרנו, אך ניתן לראות אותה מכמעט כל נקודה בעיר.

מצודת סן ג'ורג'
  • בעיר יש כמה נקודות תצפית שנותנות מבט על כל העיר והנהר. נקודות אלו מראות את העיר בצורה הכי יפה ונקייה. נקודת תצפית נקראת Miraduro בפורטוגזית. הנקודות המוכרות ביותר הן:
     Miraduro de Santa Luzia , Miraduro de Santa Catarina , Miradouro de .Senhora do Monte
  • בנוסף , באזור נמצאים כמה מוזיאונים למעוניינים :
    מוזיאון האריחים ( national tile museum) - מומלץ מאוד לאוהבי קרמיקה ופסיפס!
     מוזיאון צבאי (museu militar) ומוזיאון התאטרון הרומי (הכניסה חופשית, roman theater) .

המלצות למסעדות ומקומות לאכול בליסבון:

ביום השני שלנו בליסבון גילינו מסעדה ישראלית, ברחוב המוביל לנקודת התצפית של סנטה קתרינה (Viewpoint of Santa Catarina). את המסעדה מנהלים שני ישראלים חביבים.
 אכלנו סביח ופלאפל מעולים :)

ביקור בעיירה סינטרה

באחד הימים ששהינו בליסבון , לקחנו רכבת לעיירה סינטרה.
סינטרה היא עיירה ציורית, הנראית כאילו נלקחה מסיפורי האגדות. העיירה שקטה, נעימה ומתויירת מאוד. הסיבה לכך היא מגוון הארמונות והטירות שיש במקום ( האצולה של ימי הביניים החליטה לעשות מהאזור עיירת נופש). העיירה נראית כאילו נלקחה מתוך סרט דיסני!
את הרכבת לקחנו מתחנת הרכבת Rossio railway station ( הכתובת: R. 1º de Dezembro, 1249-970 Lisboa). רכבת לסינטרה יוצאת כל 20 דקות, והנסיעה נמשכת כ- 45 דקות.

בסינטרה, יש כמה ארמונות מומלצים לראות, אך אנחנו בחרנו לסייר בארמון המוקף בפארק מרשים הנקרא Park and National Palace of Pena, אשר נמצא בראש ההר עליו נמצאת העיירה.
הכניסה לאתר מותנית בתשלום של ……...
בכדי להגיע לשם, לקחנו אוטובוס 434, שאותו לוקחים כל התיירים. הוא עוצר במספר טירות וארמונות שונים, ואז לבסוף מגיע לארמון Palacio da Pena.
 תוך כדי הנסיעה ניתן לראות את כל העיירה, המבנים והטבע המרהיב ביופיו surprise

אכלנו צהריים בבית קפה “” שנמצא ממש קרוב לתחנת הרכבת. (כתובת: )

העיירה סינטרה הייתה מדהימה, ואני ממליצה בחום לבקר שם! עיירת דיסני כזאת לא תראו במקומות אחרים :)

ארמון דה פנה בסינטרה – Palacio da Pena

תכל'ס
פורטו

המלון , המקומות לראות, והמסעדות המומלצות:

1. מלון 3 כוכבים – Vera Cruz Porto Downtown Hotel .
     כתובת : R. de Ramalho Ortigão 14, 4000-407 Porto.
  2. Praça da Liberdade (כיכר החירות) – מקום המפגש לסיורים רגליים בחינם.
  3. Torre dos Clérigos (מגדל קלריגוש)
  4. Jardins do Palácio de Cristal (גני ארמון הקריסטל)
  5. Cais da Ribeira‬ – טיילת על נהר הדוארו
  6. São Bento railway station – תחנת רכבת סן בנטו.
  7. Ponte de Dom Luís I – גשר דום לואיס
  8. Vila Nova de Gaia – עיר השוכנת מעברו השני של נהר הדוארו
  9. daTerra – מסעדה צמחונית .
     כתובת : R. de Mouzinho da Silveira 249, 4000 Porto
  10. nutellandia – מקום המוקדש כולו לנוטלה!
     כתובת : R. de Mouzinho da Silveira 230, Porto
  11. Estambul Doner Kebap – למי שמעוניין בפלאפל טעים ואוכל שמזכיר את הבית :)
     כתובת : R. de Sampaio Bruno, 4000-064 Port

ליסבון

המלון , המקומות לראות, והמסעדות המומלצות:

1. מלון 3 כוכבים - “Americano Inn Rossio Hotel”
     כתובת: Rua 1 de Dezembro N 73 Lisbon 1200-358
  2. מגדל בלם (Torre de Belém)
  3. אנדרטת התגליות (Padrão dos Descobrimentos)
  4. pasteis de belem – בית קפה.
  5. Rue Augusta – רחוב הקניות והאוכל המרכזי בליסבון.
  6. מצודת St. Georges Castle
  7. נקודות תצפית על העיר – Miraduro de Santa Luzia , Miraduro de Santa Catarina , Miradouro de Senhora do Monte

סינטרה

1. הגעה לעיירה: רכבת מתחנת Rossio railway station ( הכתובת: R. 1º de Dezembro, 1249-970 Lisboa), שיוצאת כל 20 דקות.
  2. הגעה לאטרקציות בתוך העיירה : אוטובוס 434, המגיע ל Palacio da Pena ,
  3. בית קפה נחמד –
  4. כדאי לבקר בארמון Park and National Palace of Pena

פורטוגל , היא ארץ מהממת ביופיה , שלווה ומקסימה. אני ממליצה בחום לטוס לשם ולראות בעצמכם !!