הטיול שלנו ממשיך ביום טיול בפארק הלאומי על גבול צ׳כיה – פארק שוויצריה הסקסונית.

נקודת המוצא היא העיירה Hrensko שנמצאת ממש על הגבול בין גרמניה לצ׳כיה .

מחנים שם בחניון מסודר לכל המטיילים (5 יורו ליום חנייה שלם) ויוצאים למסלול. יש שני מסלולים – צהוב וכחול. הצהוב הוא מסלול שהולך לאורך הנהר, מסלול קל ולגמרי מתאים לעגלות. המסלול הכחול מוביל לגשר אבן ומדובר במסלול מעט יותר מאתגר ופחות מתאים למשפחות עם ילדים קטנים.

הלכנו במסלול הצהוב עם העגלה של הילדה. המסלול מהמם. לאורך המסלול יש שתי נקודות שניתן לקחת שיט אבל חשוב לשים לב שאם לוקחים שיט בנקודה הראשונה חייבים לקחת גם בנקודה השנייה. אני טעיתי וחשבתי שאפשר לבחור האם לקחת שיט או להמשיך ברגל את המסלול וטעיתי. אם אתם לא מתכוונים לקחת שיט אז פשוט ניתן להגיע לנקודת השיט הראשונה , לראות את המפל ולחזור אחורה. אנחנו לקחנו שיט של עשרים דקות בערך (3.5 יורו למבוגר, 1.5 יורו לילד)שהיה נחמד . הוא מביא אותנו להמשך המסלול הצהוב (ויש שם גם נקודת התרעננות , קיוסק ושירותים). אנחנו לא רצינו לעשות עוד שיט בהמשך המסלול הצהוב (שוב, אין אפשרות לוותר על השיט ולהמשיך רגלית) אז חתכנו אחרי השיט הראשון למסלול ירוק וזו הייתה טעות איומה. המסלול הירוק עולה לראש ההר ואנחנו היינו עם עגלה והבנו את הטעות מאוחר מדי ונאלצנו לסחוב עגלה וילדה במעלה הר שלם וזה היה די נורא.

בסוף המסלול הירוק מגיעים לעיירה Mezna . יש שם פארק משחקים מעץ לילדים ומסעדה חביבה שמשקיפה על הנוף עוצר הנשימה. וגם די זולה.

מ-Mezna רצינו לקחת אוטובוס תיירים חזרה לחנייה בהרנסקו אבל לא בדקנו מראש ומכיוון שזה היה יום שבת אחהצ תדירות האוטובוס הייתה מאוד נמוכה והיינו צריכים לחכות לו שעתיים. בסוף ויתרנו על ההמתנה ויצאנו לטיול רגלי במסלול חזור בתוך היערות (המשך של המסלול הצהוב) שמתחבר לכביש ומגיע להרנסקו. לא היה קל אבל היה מהמם ולגמרי חווייתי.

ביום המחרת נסענו מדרזדן לכיוון קרלובי ווארי ובדרך עצרנו בעיירה Seiffen. היא נמצאת בערך באמצע הדרך והנסיעה אליה היא דרך עיירות צבעוניות ויפהפיות ונופים מטריפים. העיירה היא העיירה בה מסופר סיפור ״מפתח האגוזים״ שהפך לקלאסיקה של צ׳ייקובסקי. היא מאוד ציורית אבל אנחנו היינו ביום ראשון והכל היה סגור. יש במרכז העיירה חניון גדול בתשלום ומשם הולכים לטייל בעיירה המקסימה. אכלנו שם במסעדה איטלקית חמודה שנמצאת ממש בירידה מהחנייה לכיוון מרכז העיירה. כל העיירה מלאה בחנויות מזכרות עם הדמויות מהסיפור. פשוט מקסים !

בהמשך הגענו לקרלובי ווארי . מתארחים במלון Villa Rosa. המלון ממוקם ברחוב ראשי מעל העיר עצמה. המלון חמוד מסודר ונקי. המחיר זול (300₪ ללילה כולל ארוחת בוקר) והחנייה פרטית ובחינם. מהמלון יש ירידה למרכז העיר. אכלנו ארוח ערב במסעדה מקומית נהדרת שנמצאת באותו רחוב עם המלון בשם Panorama. מומלץ בחום! מחירים טובים ואירוח נהדר.

יום לאחר מכן הקדשנו לטיול רגוע בעיר עצמה, אכלנו צהריים במסעדה Staročeská restaurace Velvet. הייתה פשוט מעולה ( ממליצה על מנת סינטה ברוטב שום,חמוציות ושמנת, וכמובן על לביבות תפוחי האדמה המפורסמות של קרלובי ווארי ). בהמשך ביקרנו במצפה דיאנה (מהמם) שיש בו גם ביתן פרפרים ופינת חי לילדים .