אגדה פינית מספרת על גיבור בשם למיקאינן שהחליט לצאת להרפתקה בצפון על מנת לזכות בלב בת מלכת הכפור. למיקאינן ביש המזל מסתבך ומחוסל עי ברבור שחור וטובע בנהר. אמו שומעת על כך וממהרת צפונה לנהר להוציא את בנה ולהרכיבו מחדש. היא מצליחה בהחזרת בנה לחיים ולמיקאינן לומד שיעור חשוב על אהבת אם לבנה והשטות לרדוף אחרי פנטזיות בלתי מושגות. אחרי הפסקה של שנתיים במהלכן ביקרנו בידידתנו הגדולה ממערב החלטנו לשוב לפינלנד. לנסות שוב לזכות בידה של בת הכפור. להתענג על הכנסת האורחים הנעימה שלה ולהנות ממנעמיה. זה לנו כבר פעם רביעית ולכן החלטתי לרכז בפוסט רק את המקומות והפעילויות החדשות שעשינו ולהימנע מתאור יומי של הביקור

Mil-safarit.com כן כן זה אמיתי- טנקים ונגמשים צבאיים לנהיגה עצמית. שעה נסיעה מהלסינקי צפונה בחווה חקלאית בעל המקום mika tanner מחזיק אוסף מרשים של כלי רכב צבאיים, משאיות ונגמשים וכולם פנויים לנהיגה עצמית במסלול חקלאי לכשלוש שעות. רעש אבק וויברציות מובטחות אנדרנלין ושמחה בזחלילים.

Linnanmäki הגרסה הפינית המלהיבה של הלונה פארק נמצא בהלסינקי קו 3 בחשמלית מול תחנת קאמפי המפורסמת. במקום 6 מתקנים פתוחים ללא תשלום לגילאים 2-5 ועוד מתקנים רבים נוספים בתשלום בהן שלל רכבות הרים ומתקני עינויים למינהם לחובבי הזאנר.

Vyborg עיר ימי ביניים שבדית שהחלה כמצודה למסע הצלב לניצור הקראלים והיתה עדה לתהפוכות ההיסטוריה המקומית. ויבורג נמצאת ברוסיה ומשמשת כבירה של האוטונומיה של קארליה ויש לקחת רכבת מהלסינקי בכדי להגיע אליה או אוטובוס. הנסיעה הנעימה ברכבת אורכת שלוש וחצי שעות והדרכון הישראלי מאפשר כניסה חלקה לרוסיה ללא ויזה. העיר נעימה ומסבירת פנים בה אזור עתיק קטן הכולל רחובות מרוצפי אבן בתים צבעוניים וטירה שבדית קלאסית. כל הזמנת הכרטיסים מתבצעת בקלות באתר האינטרנט vr של רשות הרכבות הפינית ובאופן מפתיע מחירי הכרטיסים לרכישה מפינלנד זולים מהאתרים של רוסיה.

Flow park turku פארק החבלים והאומגות הענק והמרשים של טורקו. ללא ספק יום כיף משפחתי. הפארק מאוד מושקע ומתאים לילדים קטנים כגדולים ויש שם מסלולים נמוכים רבים לצד מסלולים בדרגות קושי שונות לרבות מסלולים התאבדותיים כך לפחות הרגשתי. בצמוד חניה מקורה ובית קפה.

Flea market center Wanha Nestori

40 דקות צפונית לטורקו בדרך היפה החוצה מרחבים חקלאיים נמצא החנות הנל. מאחר ואנחנו חובבי חנויות כאלו קיבלנו המלצה מראש ולא התאכזבנו.

Kurjenrahka National park שעה צפונית לטורקו נמצא פרק לאומי מקסים זה המיוחד בשטחי הביצות הגדולים והמונגשים לטיילים בזכות שבילי קורות עץ צרים ונוחים. הביצה עצמה מכוסה טחב ירקרק חצי קשיח וההליכה עליו גורמת לנעליך לשקוע אט אט בבוצה. הפארק מכיל מסלולים קלים מאוד ובנוי סביב אגם בגודל בינוני. המסלול הארוך ביותר הינו של 6 קמ וניתן לבצעו בקלות.

Leijonapuisto מעבר לנהר בעיר אוסיקאופונקי נמצאת גינת ילדים גדולה בה ילדים יהנו מאוד. בגינה מסלול מכשולים אתגרי קל שמעודד ילדים להפעיל כישורים שונים כגון כוח זרועו. שיווי משקל וקפיצות.

אי אפשר לסיים כמובן בלי בקתת קיץ. סאונות- אגם קפוא- בירה קרה ושיט בסירה. שילוב מושלם להורדת הילוך ועיכול החויה הפינית מהקיבה לעצמות. תם ולא נשלם להתראות בפעם הבאה.