טיסת טורקיש הובילה אותנו בביטחה לנמל התעופה של הונג קונג. התארגנות עם כרטיס אוקטופוס. ביציאה מהשדה. אנחנו לא ציינו את העובדה שאנחנו סניורים וכנראה שלא נראה עלינו. ונסענו באוטובוס a21 לעיר. אוטובוס שתי קומות. חודש נובמבר ולהפתעתינו כבר בחמש וחצי אחהצ החשיכה יורדת. המלון שלנו בקאוולן ברחוב נתן המרכזי. תודה לציפי .

יצאנו להסתובב ברחוב ההומה.

מול המלון גילינו מסעדה סינית של congee.

יצאנו לחקור מה זה הקונג'י הזה. אני בהיתי באוכלים הסינים ניסיתי לשאול אותם אני באנגלית וכשלא הבינו עברתי לעברית. עד שאחד מהאוכלים הסביר לי בסינית. מקווה שהבנתי שקונג'י היא דייסה עשוייה מאורז אליה זורקים מה שאוהבים . דגים, חזירים,ועוד מאכלים מוזרים.

אנחנו הזמנו מרק צמחוני וקונגי עם לחם שהם מכינים.

יום רביעי 14.11.18

יצאנו לחקור את הונג קונג. הבוקר מלא במיליון סינים ברחובות. ילדות וילדים בתלבושות אחידות. ומלא עוברים ושבים במיליוני חנויות. כלם גרים בגורדי השחקים בדירות אחידות בגבהים אדירים. זיהום אויר.ולחות . הטמפרטורות נעימות חורף הונגקונגי כ 24 מעלות.

הרחובות נקיים ומעברי מרכזי הקניות ממקום למקום מבריקים.

הmtr המטרו מדהים. משוכלל. נקי ,מהיר ומעורר קנאה ,ליעילות. מיד למדנו איך משתמשים בכרטיס הפותח דלתות ועלינו לפיק ויקטוריה בטראם. טיילנו בשביל כשנוף הונג קונג נפרש מלמעלה. נכנסנו לתצפית על המרפסת. שם הפכנו לשחקנים בצילומים שונים על רקעים מהעיר. את התמונות הנהדרות השארנו לסינים. אנחנו נהננו מלהיות שחקני קולנוע לרגע.

אחרי ויקטוריה החלטנו שגם נספיק לעלות לרגל לעשרת אלפים הבודהות

עשרת אלפים הבודהות שוכנות בsha tin

ההגעה הנוחה ביותר בmtr . בקו הצהוב תחנת sha tin שהינו כפר קטן. בשביל סלול ומדרגות העולה לראש ההר כ 400 מדרגות ועוד קצת. עולים למקדש. כל צידי הדרך מלווים בפסלי בודהות. כל פסל שונה. בודה זקן, בודהה מוקף בילדים, בודה גיבור עם כלי מלחמה ועוד.

למעלה מקדשים ,מאמינים מביאים מנחות לבודהות אוירת קודש באויר.

פסל בודהה מאבן שוכב ו"מגלגל" שרשרת מסבחה. חוויה מומלצת.

ירדנו וכבר שעת אחר צהריים. אכלנו במסעדה מקומית שוב אני, מרק נודלס צמחוני ודודי נודלס עם שרצים.

בערב יצאנו לראות את מופע האורות המרשים על חוף הנהר מול האי הונג קונג בקאוולן.

בדיוק בשמונה, מופע אורות לייזר שמצטרף לאורות הביניינים. מרהיב .​​​​​​

העיר מתקשטת לקראת הכריסטמס באורות מרהיבים וקישוטים באיזור של רחוב קנטון היוקרתי בהריטאז

ולמכשפה מהמכשפה והחכם. אנחנו הלכנו היום 26,000 צעדים

​​​​​​

Sst ארגון שהוקם על ידי שתי נשים אייריס ואודליה. נוצריות מאמינות שמתוך אמונתן הקימו ארגון מתנדבים לטייל עם ישראלים יום בהונג קונג. יצרתי עם אייריס קשר כחודש מראש דרך האתר בפייס בוק stteping stone .

יום חמישי

המדריכות הגיעו למלון ומשם יצאנו לתור את הונג קונג.

הן מיד גילו שהכרטיס לנסיעות שייך לצעירים והחליפו לנו לכרטיס מתאים. קיבלנו החזר כספי וביומיים הנוספים נסענו בפחות מחצי המחיר. יש לעיתים יתרון לגיל .

עברנו בפרי ,המעבורת,מקאולן להונג קונג למרכז הפיננסי. שם יש להגיע עם פספורט ומקבלים כרטיס מבקר .

המשכנו את הסיור דרך השווקים על מסוע עברנו לבית הכלא שעבר לאחרונה שיפוץ והסבה למוזיאון. מעניין מאוד. ומומלץ הביקור בו.

שמענו מהן כל הדרך על החיים בהונג קונג .

על מסורות ואורח חיים

המשכנו בסיור בשווקים השונים. למדנו על ייבוש פטריות, דגים, ומאכלים סיניים מיוחדים. למדנו שמי קרוקודיל,כלומר תה קרוקודיל מרפא אסטמה ועוד.

ארוחת צהריים במסעדה סינית שרק עם הבנות אפשר היה לאכול בה כל התפריטים בסינית שוטפת.

המשך היום בקאולן בשוק הפרחים,שוק הציפורים ושוק הפירות והירקות התרגשנו למצוא עגבניות שרי מתוצרת כחול לבן.

סהכ הלכנו כ 10 קמ בתוך העיר.

יום שישי ה 16.11.18

הטיסה שלנו לברייסבן בשעה 19 .

יום שלם לפנינו. אחרי ארוחת הבוקר המפנקת יצאנו במטרו לאי לנטאוו. לעלות ברכבל הארוך ביותר ולבקר בבודהה הגדולה.

חוויה נ ה ד ר ת . ומומלצת בחום.

נסיעה במטרו בקו הכתום לתחנה האחרונהtung ching .

תורים ארוכים משתרכים. הגענו מוקדם. הרכבל מתחיל לפעול ב 10:00. הקופות נפתחו קודם לכן. אחרי המתנה של כחצי שעה. קנינו כרטיס לתא הקריסטל. שמשמעו תא שגם הריצפה מזכוכית עלינו ברכבל עלייה של כ 25 דקות חוויה נופית, הים , היער, השביל בתוך היער והבודהה היושבת על ההר ממול.

האתר עצום. מקדשים מעוטרים והבודהה צופה מלמעלה.

עלינו 280 מדרגות והגענו הכי קרוב לפסל.

משם בחזרה מכיוון שהגענו בבוקר ירדנו בתא זוגי רק לנו. ירידה של 25 דקות ומסע למלון ב מטרו.

שדה התעופה. החזרנו את כרטיסי האוקטופוס קיבלנו זיכוי.