אל הטיול לארץ הממליגה, הפפסי והשיער האדום לגווניו יצאנו שלושה – זוג הורים ובתם בת ה – 16.

טסנו לטיול בן 9 ימים בין התאריכים 1-9.7.2018

__________________________________________

טיסה – טיסת אל-על סדירה לבוקרשט. הלוך : נחיתה בשעות הערב, חזור : המראה בשעות הבוקר.

רכב – סקודה אוקטביה. את הרכב השכרנו בעזרת שמוליק גימפל, עליו ראינו המלצות רבות באתר זה. שמוליק נתן לנו מענה מהיר ומקצועי וקישר אותנו לחברת השכרת רכבים. קבלת רכב : ליד מקום הלינה שלנו בבוקרשט, החזרת רכב : נמל התעופה אוטופני.

לינה - הזמנו את מקומות הלינה דרך האתר Booking , ישנו בעיקר בפנסיונים ודירות. בחלק מן המקומות הייתה אפשרות לארוחת בוקר במקום.

מזג האוויר – מזג האוויר היה מצוין עד היום השביעי לטיולנו בו התחילו גשמים שליוו אותנו עד לסיום הטיול.

תשלום – המטבע הרומני (ליי) שווה ערך לקצת פחות מ-שקל.

ניווט – אנחנו ניווטנו בעיקר בעזרת waze שנתן לנו מענה מעולה. בנוסף, השתמשנו גם בgoogle maps ובGPS שהיה ברכב.

אגם בלאה – צילום: פרטי

1.7 – יום ראשון לטיול – נחיתה בבוקרשט:

נחתנו בשעות הערב המאוחרות בשדה התעופה אוטופני שבבוקרשט, לקחנו מונית משדה התעופה (דרך עמדה להזמנת מוניות הנמצאת בשדה) לדירה שהזמנו בvila ana – Booking.

דירה נהדרת, בעלת מיקום נהדר במרכז העיר, בעלי הדירה זמינים ועוזרים בכל שצריך.

לאחר ההתמקמות יצאנו לטייל באזור הקרוב לדירה – מפאת השעה. אכלנו בבית קפה – Grand Cafe Van Gogh בעל מראה יפייפיה, אוכל סביר ומחיר לא זול יחסית לרומניה.

2.7 – יום שני לטיול – בוקרשט:

השכם בבוקר יצאנו לתור את העיר – הקצבנו לבוקרשט יום אחד ויחיד במסגרת הטיול ורצינו למצותו עד תום.

חשוב: באזור של הדירה שלנו לא היה כמעט שום מקום פתוח לארוחת בוקר בשעה שיצאנו (סביבות 8:00), מצאנו רק סניף מרשת Tip Top שהיה פתוח בשעה זו, אכלנו שם מאפים וקפה טעימים במחיר זול.

לאחר מכן, הלכנו אל בית הכנסת קורל. בית כנסת מרהיב, ההסבר שקיבלנו במקום היה סביר ותו לא.

ה- highlight של היום הזה היה אמור להיות סיור חינמי – Walkabout Free Tours שעובר באתרים מרכזיים בבוקרשט ומתחיל בסביבות השעה 10 וחצי בבוקר. הטיול אמור לצאת מכיכר אונירי, אנחנו חיפשנו במשך זמן רב את מקום יציאת הטיול ולא מצאנו (על הדרך חלקינו נפצעו ברגליהם מה”מדרכות” שבאזור הכיכר). ולבסוף, החלטנו לוותר על הסיור וללכת לארמון הפרלמנט, שם לקחנו סיור של שעה בארמון.

חשוב: כאשר ביקרנו בפרלמנט, סיורים באנגלית יצאו כל שעה עגולה.

הסיור בארמון מעניין, מלמד רבות על צ'אושסקו ועל רומניה.

בתום הסיור, הלכנו אל Cișmigiu Park – גנים ציבוריים מקסימים למנוחה קצרה ורגיעה. בגנים ישנו אגם קטן בו ניתן לעשות סירות פדלים וכו. מהגנים התקדמנו לעבר שדרת ויקטוריה – שדרה מרכזית שבה כל החנויות הכי נחשבות.

ממש בתחילת השדרה בכיוון שממנו הגענו מצאנו מלון 4 כוכבים מקסים שלו מסעדה שעובדת במתכונת של בופה במחיר מצחיק של – 27 ליי. עיצוב המסעדה מפואר, השירות מדהים והאוכל מעולה – מומלץ מאוד!

לאחר ארוחת הצהריים, סיירנו בשדרת ויקטוריה.

emoji התקופה בה שהינו ברומניה הייתה בזמן המונדיאל ולכן בשעות אחר הצהריים המאוחרות – ערב, כל מקומות ההסעדה העמידו טלוויזיות והאווירה הייתה בשמיים. emoji

טיילנו ברובע ליפסקני ולסיום קינחנו בארוחת ערב במסעדה רומנית מסורתית – kara cobra, ארוחה לא זולה בכלל במונחים של רומניה, המנות סבירות. נהנו במיוחד מהאווירה המיוחדת ששררה במסעדה, עליה מנצחת מנגינת פסנתרן.

חשוב: המסעדה מלאה וחשוב להזמין מקום מראש.

3.7 – יום שלישי לטיול – טרנספגרשאן, סיביו:

בבוקר עזבנו את הדירה, לקחנו את הרכב (שהגיע באיחור של חצי שעה מהזמן שקבענו וגם זה לפחות תודות לבעל הדירה שעזר לנו) ויצאנו לעבר הטרנספגרשאן (Transfăgărășan).

חשוב: כביש הטרנספגרשאן במלואו לא פתוח כל השנה. כאשר אנחנו נסענו הוא נפתח כמה ימים לפני (סביבות 1.7).

בדרך אל הטרנספגרשאן ראינו כי כלי התחבורה המועדף אזורים אלו הוא סוס ועגלה וכי מגל ככלי עבודה זה דבר שבשגרה. ממש תחושה של חזרה בזמן.

עצרנו במנזר קורטאה דה ארג'ש (Mănăstirea Curtea de Argeș), מקום קבורתם של מלכי רומניה, מנזר בעל ארכיטקטורה מעניינת ויפה, גנים בוטניים אסתטיים. הכניסה אל תוך המנזר עולה כסף וגם החנייה.

לאחר הביקור במנזר המשכנו בנסיעתינו ואת העצירה הבאה שלנו עשינו בסכר וידראו שנמצא יחסית בתחילת הטרנספגרשאן. הסכר מרשים בגודלו, ליד הסכר ישנן חנויות מזכרות ונשנושים רומנים.

הנסיעה בכביש מרהיבה ביופייה, אך כוללת המון עיקולים ולכן לא מתאימה במיוחד לאנשים שיכולים לפתח כאבי ראש או בחילות. בצידי הדרך ישנם מפלים רבים וצמחייה ציורית.

לקראת סיום הכביש מגיעים אל אגם בלאה (Balea) אליו ניתן להיגע גם בחודשי החורף באמצעות רכבל ייעודי (Bâlea Cascadă). האגם שקט ומרגיע, האוויר קריר והאווירה קסומה. אכלנו ארוחת צהריים במסעדה הצופה אל האגם, נחמדה (השניצל מומלץ). ישנו מסלול הליכה ליד האגם שמפאת השעה לא הספקנו לעשות.

מהאגם נסענו ישירות אל מקום הלינה שלנו בסיביאל, אליו הגענו בשעות הצהריים המאוחרות.

סיביאל כפר ציורי מהמם ביופיו, קרוב לסיביו ואחד המקומות היותר יפים בהם שהינו בטיולינו. מקום הלינה שלנו היה Pensiunea Mioritica מקום קסום, יפייפה ומושקע. בעלי המקום אנשים מקסימים ומעניינים. פשוט גן עדן רומני. מומלץ ביותר!

החלטנו לנסוע לסיביו הקרובה ולהעביר בה את הערב.

סיביו עיר מהממת, בעלת ארכיטקטורה מרשימה וכיכר מרכזית יפה שחלקה הייתה בשיפוצים כאשר באנו. הלכנו אל גשר השקרנים המפורסם וסעדנו במסעדה איטלקית נהדרת.

4.7 – יום רביעי לטיול – מוזיאון הכפר, סיגישוארה:

ארזנו את חפצינו ויצאנו לעבר מוזיאון הכפר שבסיביו. מוזיאון הכפר "אסטרה" הוא מתחם ענק שאליו הועתקו מבנים עתיקים מכל רחבי רומניה. לחלק מהמבנים אף אפשר להיכנס- דבר המעצים את החוויה. הסיור במוזיאון לוקח כמה שעות אך שווה כל דקה. המוזיאון מתאים לכלל הגילאים וכולם יכולים להנות בו.

מהמוזיאון המשכנו לעבר העיר סיגישוארה – עיר ציורית שהוכרה על ידי אונסק”ו כאתר מורשת עולמית.

חשוב: הדרך אל סיגישוארה מסיביו היא בכביש סביר שדורש נסיעה דיי איטית, צריך לקחת זאת בחשבון כאשר מתכננים זמנים.

בסיגישוארה לקחנו מקום לינה ליד בית הכנסת שבעיר. לאחר שפרקנו את חפצינו הלכנו לביקור בבית הכנסת ושם פגשנו טיול מאורגן מסורתי של ישראלים אשר באו לשמוע עליו. שמענו את הסיפור שמאחורי שיפוץ בית הכנסת ורקדנו יחדיו.

לאחר הביקור מרומם הנפש בבית הכנסת המשכנו לעבר מרכז העיר של סיגישוארה. שם חיכינו לצילצול פעמוני מגדל השעון ועלינו אל ‪Church on the Hill‬– לא מעט מדרגות, למעלה נוף יפה של העיר, לא בהכרח שווה את הטיפוס.

מרכז העיר בסיגישוארה צבעוני ומהמם. מחייב ישיבה באחד מבתי הקפה הרבים והפסטורליים.

5.7 – יום חמישי לטיול – פארק החבלים aventura, בראשוב:

לאחר ארוחת בוקר טובה בפנסיון בו לנו – Pensiunea Joker, מקום מעולה לשהייה בסיגישוארה. יצאנו לעבר הכפר ויסקרי (viscri) – עיירה סקסונית ששמה ותיאורה חזרו רבות במסלולי הטיול שראינו במטייל, אך לא הצלחנו למצוא אותה והחלטנו לוותר על הביקור.

הדרך מסגישוארה לבראשוב ציורית והנופים הנשקפים מכל עבר פשוט מדהימים.

נסענו אל פארק החבלים aventura, שנמצא בקרבת בראשוב. הפארק מומלץ ביותר, חוויתי ממש ומתאים לכל המשפחה. ישנם מסלולים ברמות קושי שונות. שלוש שעות של אקסטרים וכיף. כאשר היינו שם הרגשנו כאילו חזרנו לישראל עם כמויות התיירים הישראלים שהיו שם.

החלטנו שהגיע הזמן לקצת קניות ונסענו לקניון בבראשוב. מחירי הבגדים שם לא נופלים מהמחירים בישראל.

emoji בתוך הקניון סופר גדול מאוד ומומלץ emoji

לאחר מכן נסענו אל המלון שלנו, שנמצא כ15 דקות הליכה ממרכז בראשוב. ממנו, הלכנו לתור את העיר. בראשוב עיר מרהיבה, אחת הערים היותר יפות שהיינו בהם ברומניה. טיילנו בכנסייה השחורה, בבית הכנסת היהודי ועוד..

הנוף מהדירה. צילום : פרטי

6.7 – יום שישי לטיול – קניון שבעת הסולמות, בראשוב:

בסביבות תשע בבוקר יצאנו לעבר קניון שבעת הסולמות- מסלול הליכה שכולל בתוכו טיפוס על סולמות בין מפלי מים.

ישנו מסלול שמגיע עד הכניסה לקניון ושם צריך לשלם בנפרד על הקניסה לקניון שבעת הסולמו. המסלול בקניון לא קשה , קצר, מרענן והסולמות עליהם מטפסים חדישים. המסלול עד הסולמות יפייפה, עובר מעל נחל וטובל ביער ירוק עד.

בדרך חזרה ניתן לעשות מסלול של אומגות מעל הנחל בתשלום נוסף, האומגות מדהימות – 21 אומגות באורכים שונים, חוויה מדהימה לחובבי אקסטרים.

חשוב: מבחינת בטיחות, לא ראינו השגחה על אף אחת מהתחנות, כך שצריך להיות קשוב מאוד לכל מי שנמצא על האומגות הקרובות אליך.

לאחר מכן, חזרנו שוב למרכז בראשוב עקב ההנאה הצרופה שהיה ביום שלפני.

7.7 – יום שביעי לטיול – רשנוב, בראן, מעבר הרים דמבוביצ'וארה:

את היום התחלנו במבצר רשנוב. אל המבצר ניתן לעלות בהליכה או בנסיעה בקרון הסעה. עקב תכנון היום שלנו החלטנו לנסוע בקרון ההסעה – הלוך חזור עלה לנו 4 ליי לאדם.

המבצר מרשים מאוד מבחוץ, אך מבפנים קצת מוזנח. במבצר ישנם נקודות תצפית מרהיבות על העיירות הנמצאות בסביבה.

לאחר הביקור במבצר, נסענו אל בראן. שם, לאחר שקראנו ביקורות רבות על טירת בראן, החלטנו לא להיכנס פנימה אלא להסתובב באזור התיירותי שבקירבת הטירה.

חשוב: מי שמעוניין ברכישת מזכרות – בראן מקום מעולה לכך, בעיקר בדברים הקשורים לדרקולה.

מבחינת מזג האוויר – בפעם הראשונה בטיול התחיל לרדת גשם. דבר שהשפיע על המשך היום ולכן החלטנו, שבמקום טיול הליכה נעשה טיול ברכב לפחות עד שהגשם ייפסק.

נסענו לעבר מעבר ההרים דמבוביצ'וארה. הדרך אליו מדהימה ביופייה, נופים כמו בשוויץ. כבישים לא פשוטים לנהיגה אבל הנופים שווים כל קושי.

בדרך עברו נדרך הכפר מויצ'ו דה סוס (Moieciu de Sus‬‏), כפר תיירותי מהמם. בגלל הגשם לא התאפשר לנו לעשות טיול בכרכרות רתומות לסוסים – חוויה בפני עצמה. בדיעבד אם היינו מכירים את הכפר מהארץ היינו משלבים לינה באזור בגלל היופי הרב שבו.

מעבר ההרים יחסית קצר ואפשר לעשות חלקים ממנו בהליכה. מפאת מזג האוויר עשינו אותו ברכב. הכניסה למעבר ההרים עולה כמה ליי בודדים לרכב.

8.7 – יום שמיני לטיול – רכבל סינאיה, ארמון פלש:

את הבוקר פתחנו ברכבל בסינאיה. הרכבל היה שומם כנראה בעיקר בגלל שמזג האוויר הגשמי המשיך גם באותו היום והראות הייתה לא משהו בכלל. החלטנו שנעשה את הרכבל בכל זאת כי זהו היה היום האחרון שלנו באזור בראשוב ולא רצינו לפספס את האטרקציה הזאת.

ישנם שני סוגי רכבלים – אחד גדול, שעולה בתדירות נמוכה יחסית לשני ומגיע גבוה יותר בהרים. שני קרונות קטנים וחדישים, תדירות גבוהה. אנחנו הלכנו על השני – ‪Gondola Sinaia‬.

חשוב:עלייה ברכבל מהתחנה הנמוכה ביותר עולה קצת יותר מ50 ליי לאדם, ניתן לעלות בתחנה אמצעית – מחיר נמוך יותר.

בפסגה ישנו בית קפה נחמד, שירותים נקיים.

עוגות בבית הקפה. צילום : פרטי.

לאחר הביקור ברכבל נסענו נסיעה קצרה אל ארמון פלש – ארמון ששימש למגורי הקיץ של בית המלוכה הרומני.

הארמון מהמם ביופיו מבחוץ, גנים יפייפים ומטופחים סובבים אותו, ממש חוויה לעיניים. החלטנו לקחת סיור בתוך הארמון – ישנם כמה סיורים, החלטנו לקחת את הסיור הקצר מביניהם.

הארמון מהמם מבפנים כפי שהוא מבחוץ, כל חדר יותר יפה מהשני, הדרכה מעניינת. מומלץ מאוד לעשות סיור.

חשוב: צילום בתוך הארמון עולה כסף.

ליד הארמון אכלנו את הארוחה הטובה ביותר שהייתה לנו בטיול במסעדה שצמודה אליו בשם Carol Gastro Bierhaus‬ אוכל מעולה, מחירים סבירים לחלוטין ביחס למנות.

לאחר ארוחת הצהריים נסענו חזרה לעבר בוקרשט. בחרנו מקום לינה מחוץ לעיר כך שנוכל להגיע בצורה נוחה לשדה התעופה.

נסענו לקניון בנסה להשלמות אחרונות. בקניון חנויות רבות מאוד מכל הרשתות הנחשבות. ברוב החנויות בהם היינו מחירים כמו בארץ, חוץ מב- desigual שם מצאנו תיקים במחירים נמוכים מאוד ביחס למותג.

מסעדת אוכל אמריקאי מעולה בקומה העליונה בשם black. מחירים זולים מאוד, פחות מ30 ליי להמבורגר.

9.7 – יום תשיעי לטיול – חזרה לארץ:

יצאנו בסביבות שבע לנמל התעופה אוטופני, הטיסה חזרה הייתה בסביבות עשר בבוקר.

מצאנו בשמים במחירים סבירים מאוד בדיוטי פרי שבשדה. שדה התעופה בבוקרשט מסודר מאוד וחדש.