יפן ספטמבר 2018

בתאריכים 09.09-02.10 יצאנו לטיול בת-מצווה עם הילדות בנות 9 ו- 12 ביפן (האיים הוקאידו והונשו).

נושאים כלליים:

• הזמינו כרטיסי טיסה מראש ככל הניתן. ההבדל במחירים מאוד משמעותי. שימו לב לזמן הקונקשן, אם הוא קצר מידי (כשעה עד שעה וחצי ) ייתכן מאוד שלא כל המזוודות יגיעו. טסנו עם החברה הפולנית LOT, זמן הקונקשיין היה כ- 45 דקות ותיק גב אחד לא הגיע. יחד אתנו היו עוד כ- 15 ישראלים שהתיקים לא הגיעו.
  • השתמשנו ב- google maps לניווט, מדהים!!!, יש בו הכל, לוחות זמנים של רכבות, אוטובוסים, מאוד נוח. חשוב מאוד שתהיה לכם מפה בכדי שתוכלו לראות ב- Zoom Out את כיוון הנסיעה, אל תסמכו בעיניים עצומות על האפליקציה.
  • הזמינו צימרים / דירות עם מטבח. אנחנו בישלנו ארוחות וזה מאוד נוח.
  • מטבע ביפן יאן, 30 יאן = 1 ₪.
  • שקעים אמריקאים.
  • עשו חבילת גלישה + שיחות מהארץ. Google מחייב גלישה.
  • עלות הדלק אוקטן 95 כ- 5₪ לליטר.
  • השבילים לטיולים מאוד ברורים, מי שמטייל בטבע קנו מפות מראש ותכננו את מסלולי ההליכה.
  • שמירת מזוודות או שליחת מזוודות, ניתן לשמור מזוודות בתחנות הרכבת בלוקרים או בחדר בו יש אנשים ששומרים על מזוודות. כמו-כן יש אפשרות לשלוח מזוודות ממלון למלון (בדרך כלל צריך יומיים לפחות), היעזרו בבעלי הדירות ובמשרדי הקבלה בבתי המלון.

09.09 – טיסה ל- Narita (טוקיו) דרך וורשה. 3.5 שעות לוורשה + 10.5 שעות לטוקיו. מטוקיו טיסה לאי הצפוני Hokkaido לנמל תעופה Sapporo (כשעה טיסה). שכרנו רכב (מהארץ) ונסענו כ- 50 דקות לאגם Shikotsu ל- Marukoma Hot Spring Hotel הממוקם על אגם עם נוף יפה מאוד להרים מסביב. במלון יש Onsen, אין מקלחות בחדרים.

Onsen: מעיינות חמים, מאוד נקי ומסודר, אלו בעצם מקלחות (מקלחות משותפות). הרחצה גברים, נשים לחוד, הרחצה בעירום. יש הכל: שמפו, מרכך, סבון לגוף, קרם ידיים, פן לשיער ועוד.

11.09 – את היום התחלנו מאוחר, 11:00 (עדיין זקוקים לשינה מהג'טלג). נסענו למרכז המבקרים כ-10 דקות נסיעה מהמלון. מרכז המבקרים מאוד יפה, יש סרט קצר על היווצרות האגם והרי הגעש מסביב, מידע על חיות וצמחייה. בכלל, מומלץ לעצור במרכזי מבקרים. ליד מרכז המבקרים ניתן לשכור קייקים, סירות ואפילו לצלול באגם. התכנון היה לטפס על הר געש פעיל בשם Tarumae כשעה וחצי לכל כיוון, מסלול קצר המתאים ליום הראשון של הטיול. עקב רעידת האדמה שהייתה כמה ימים לפני שהגענו הכביש היה סגור ולכן לא יכולנו להגיע. ערכנו קניות בעיר Chitose ומשם המשכנו לעיירה Furano כשעה וחצי נסיעה. מקום הלינה נקרא Furano Rental House. בדירה יש את כל ציוד המטבח לבישול. אנחנו אמנם לא נשארנו ב- Furano אבל מי שמעוניין יש 2 רכבלים שעולים להר Furano ומשם לצאת למסלולים בני שעה עד 4 שעות הליכה.

1. Kantenbouki no mine, 1km one way, 30min.

2. Mt. Furano Nishi-dake 3.2km one way, 1:45h.

3. Furano ramble 3km one way, 1h.

4. Kitanomine ramble route 4.5km one way, 2:15h.

בנוסף יש ב- Furano פארק חבלים שנקרא Tree Adventure Furano הכולל הליכה בין גשרים ואומגה.

12.09 – בשעות הבוקר המוקדמות עזבנו את הדירה ונסענו כשעה וחצי להר Asahidke, זהו ההר הגבוה ביותר באי הוקאידו, 2290 מטר. חנייה בתשלום, 500 יאן. העלייה ברכבל 2000 יאן מבוגר, 1000 יאן ילד. הרכבל עולה לגובה של 1650 מטר. ההר הוא הר געש וניתן לראות לאורך הדרך פתחים מהם יוצא עשן. יש מסלול קצר העובר בקרבת אגם, מספר תצפיות, כשעתיים הליכה. אנחנו טיפסנו לפסגה, 700 מטר עלייה כ- 3.5 ק"מ. הטיפוס תלול, לקח לנו כ- 3 שעות להגיע לפסגה ועוד שעה וחצי לרדת. הנוף מלמעלה מאוד יפה. הרכבל האחרון יורד בשעה 17:30, הגיעו לפחות חצי שעה קודם. ההר מתכסה בעננים משעה 15:00 ובתקופה זו של השנה נעשה קר בשעות אחר הצהריים. קחו אתכם בגדים חמים. בסיום המסלול נסענו כשעה וחצי לעיירה Sounkyo שם התאכסנו ל- 2 לילות במלון Kumoi.

13.09– בבוקר למחרת נסענו ל- Daisetsuzan N.P למקום הנקרא Daisetsu Kogen Onsen כחצי שעה עד 40 דקות. הנסיעה כוללת 10 ק"מ בדרך עפר די טובה. במרכז מבקרים עוברים תדריך קצר על דובים (הביאו פעמון אתכם). מהמרכז מבקרים יוצאים למסלול מעגלי של כ- 5 ק"מ. שימו לב לשעות!!!, יש לסיים את המסלול עד 15:00. המלצתי להתחיל לא יאוחר מהשעה 08:30. כשאנחנו הגענו מחצית מהמסלול היה סגור עקב רעידת האדמה. בתקופה זו של השנה (סתיו) העצים cצבעים של אדום, כתום וצהוב והנוף מאוד יפה. במסלול מספר גדול של אגמים, חלקם קטנים וחלקם גדולים.

14.09 – בבוקר יצאנו מהמלון, כ- 2 דקות הליכה לרכבל ועלינו ל- Kurodake הרכבל הראשון עולה ל- 1300 מטר והשני ל- 1500. משם יוצא מסלול מאוד ברור לפסגת הר הגעש (1984 מטר). אורך המסלול כ- 2 ק"מ לכיוון. זמן הטיפוס כשעה וארבעים דקות, זמן ירידה שעה. הטיפוס תלול והשביל מאוד מסודר. בדומה ליום האתמול גם כאן העצים בשלכת והצבעים מדהימים. מהפסגה יש נוף מאוד מאוד יפה. בסיום המסלול נסענו כשעתיים ל- Abashiri, לינה ב- Farm Inn Anima no Sato ל- 3 לילות. בערב יצאנו למסעדה בשם Yakiniku Abashiri Beer Can, זוהי מסעדת בשרים. הרעיון הוא שמקבלים את הבשר ומכינים אותו בעצמכם. איכות הבשר מעולה!!! שווה בהחלט. הזמינו מקום מראש.

למיטיבי לכת: מפסגת הר Kurodake יוצא מסלול של 7 ק"מ עד להר Asahaidake, מסלול החוצה ממזרח למערב את הפארק. מפגת ההר כ- 20 עד 30 דקות הליכה יש בקתה שניתן לישון בה, יש להביא אוכל וציוד לשינה. בפארק ישנן 5 בקתות וניתן לעשות טיול בין 5-7 ימים. בבקתות אין אוכל וצריך להביא את כל הציוד הנדרש לטרק.

השכרת אופניים: ממש בקרבת תחנת הרכבל יש חנות להשכרת אופניים. ניתן לשכור אופניים בין 06:30 ל- 15:00. החזרת אופניים עד 17:00. השכרה 2000 יאן ליום, לשעתיים 1000 יאן. טלפון 01658-5-3031.

15.09 – בבוקר נסענו ל- Shiretoko N.P כשעה ורבע נסיעה. לפני הנסיעה לפארק ביקרנו בפארק סנאים ב- Abashiri כ- 10 דקות נסיעה מהמלון. הפארק פתוח מ- 10:00 עד 16:00. הגיעו מוקדם, כך תוכלו להיות לבד לפני שמגיעים הרבה אנשים. המקום קטן ומספיק כשעה לבקר בו. בכניסה מקבלים כפפה ואוכל ומאכילים את הסנאים. שם הפארק Okhotsk Chipmunk Park. משם המשכנו ל- Shiretoko N.P. קצת לפני המרכז מבקרים יש את מפלי Oshinkoshin, לדעתי כדאי לוותר. ישנם מספר גדול ומגוון של פעילויות שניתן לעשות ולכן הקדשנו יומיים לביקור.

1. שייט לצפייה בדובים. בהמשך אפרט על החברות והשעות.

2. מסלול של שעה וחצי בתוך שמורה סגורה Shiretoko Five Lakes.

3. מפלים עם בריכות מים חמים Kamuiwakka Hot Falls (מעולה, הגיעו בשעות הערב 16:30 עד 17:00. מזג האוויר קריר ואז הבריכות מצוינות. ההליכה ממש קצרה מהחנייה. הבונוס, בדרך חזרה מתחיל להחשיך והחיות יוצאות לשבילים. ראינו איילים ושועל.

16.09 – היום הוא היום האחרון באי Hokkaido. בבוקר חזרנו ל Shiretoko N.P. קצת אחרי מרכז המבקרים (רמזור ראשון) פונים שמאלה, ישנם מספר חברות (3 חברות) שמוציאות שייט לצפייה בדובים ושייט לצפייה בליוויתנים. יש חברה אחת שיוצאת בשעות 08:00 ו- 14:00 ו- 2 חברות נוספות יוצאות ב- 08:30 ו- 15:30. משך השייט כשעתיים. עלות שייט לצפייה בדובים 5500 יאן למבוגר ו- 2750 יאן לילד. חובה להביא משקפות!!!, ניתן גם לשכור ב- 300 יאן למשקפת. בכל סירה יכולים להיות 60-80 איש. מכיוון שהסירות מפליגות רחוק מהחוף צריך משקפות לראות את הדובים. בכדי לצלם ממליץ על עדשה של 300 מ"מ לפחות. אנחנו ראינו כ- 8 דובים במהלך השייט ביניהם אמא וגור.

מקומות נוספים בהם היינו במהלך היום:

1. Shiritoko Pass – נחמד אך לא יותר מכך.
  2. Frepe Water Fall – ההליכה למפל 15 דקות, המפל לא מרשים במיוחד.
  3. מרכז מורשת בו מקרינים כל חצי שעה סרט בין 20 דקות על הפארק.
  4. Iwaobetsu hot spring – מעיינות חמים לא פעילים יותר.

אופציות נוספות לטיול:

1. Rausu Lake – 3 ק"מ לכיוון כ- 4-5 שעות. צריך לחנות את הרכב במעבר הרים וללכת משם 2 ק"מ עד לתחילת המסלול. ישנה אפשרות לנסוע עם אוטובוס לתחילת המסלול (על-מנת לברר שעות יש להיכנס למרכז מבקרים).
  2. טיפוס על הר Rausu – יום הליכה מלא 7-9 שעות.

17.09 – בבוקר עזבנו את המלון ב- Abashiri ונסענו לשדה התעופה Memanbetsu ממנו טסנו ל- Osaka. משם אוטובוס כשעה נסיעה לתחנה המרכזית בקיוטו. בקיוטו לקחנו דירה הנמצאת כ- 10 דקות מהתחנה המרכזית קרובה למקדש Fushini Inari, שם הדירה Kyonoya Tofukuji. הדירה מאוד מרווחת, מטבח מאובזר, אין מכונת כביסה. יש חנות עם מכונות כביסה 5 דקות הליכה מהדירה פתוח 24/7. בקיוטו היינו 3 ימים מלאים שזה בהחלט מספק.

18.09 – את הבוקר התחלנו במקדש Tofuku-Ji עליו הייתי מוותר אלא אם אתם מגיעים בנובמבר אז העצים בשלכת וזה מאוד יפה. משם נסענו ל- Gion. זהו אזור שבו יש חנויות מזכרות וניתן להתחפש לגיישה (עלות כ- 2500 עד 3000 יאן). המון אנשים מתחפשים, מסתובבים בעיר ומצטלמים באתרים המרכזיים. מהשעה 17:00 יש הופעות בהן משלבים אומנות ותרבות יפנית, משך ההופעה שעה, מאוד מומלץ, בהמשך אפרט על תוכן ההופעה. מ- Gion הלכנו ברגל 10 דקות ל- Nishiki Market. ממליץ להקדיש

3-4 שעות למקום. חנויות מזכרות ושוק אוכל מאוד ססגוני. בשוק האוכל תוכלו למצוא מאכלי ים (תמנונים, דיונונים, סרטנים, צדפות ועוד) כמו גם אוכל מערבי (המבורגר ושווארמה).

אחר הצהריים נסענו למקדש Fushini-Inari, המלצתי לבקר במקדש בשעות הערב 16:30 והלאה או בשעות הבוקר המוקדמות (07:00 עד 07:30) לפני שמגיעים הרבה אנשים. בשעות הערב המקדש מואר וכשעולים במעלה ההר ניתן לראות את קיוטו מוארת, יפה מאוד. הדרך במקדש גם היא מוארת וזה מאוד יפה.

19.09 – בבוקר נסענו ל- Arashiyama כ- 20 דקות ברכבת ליער הבמבו (Bamboo Forest), נחמד אך לא יותר מכך, במידה והחלטתם ללכת, חצי שעה עד שעה יספיקו לכך. בעיר Arashiyama יש מספר מסעדות Ramen מאוד טובות. מה- Bamboo Forest הלכנו כ- 15 דקות ל- Monkey Park, בהחלט שווה את החוויה. תשלום בכניסה 400 יאן למבוגר ו- 300 יאן לילד. מהכניסה כ- 20 דקות הליכה לראש ההר. הקופים מסתובבים חופשי וניתן להאכיל אותם. בנוסף יש תצפית יפה על העיר. הקדישו לפארק הקופים שעה עד שעה וחצי. לאחר ארוחת צהריים ב- Arashiyama נסענו באוטובוס כ- 15 דקות למקדש הזהב Kinkaku-Ji. ממליץ מאוד להגיע מוקדם בבוקר, ממש בפתיחה, במהלך היום מלא אנשים. המקום פתוח עד 17:00, כניסה 400 יאן למבוגר, 300 יאן לילד. המקדש מאוד מאוד מרשים. חצי שעה עד שעה תספיק לבקר במקום.

כרטיס חופשי יומי באוטובוס: עלות כרטיס נסיעה למבוגר 230 יאן, ילד 120 יאן. כרטיס חופשי יומי 600 יאן למבוגר, 300 יאן לילד. בעזרת הכרטיס ניתן לנסוע בכל רחבי העיר.

לאחר מקדש הזהב נסענו כ- 40 דקות ל- Nishiki Market ל"סיבוב" נוסף (המקום בהחלט שווה) ומשם ל- Gion שבשעות הערב המקום נעים יותר מאשר בשעות היום (חנויות מזכרות, מסעדות). נכנסנו להופעה בת שעה עלות 2500 יאן למבוגר, 1900 יאן לילד (תשלום במזומן בלבד) המציגה אומנות ותרבות יפנית. כל הופעה היא בת 10 דקות (טעימה מהתרבות היפנית): טקס תה, ניגון בכלי נגינה יפני koto, סידור פרחים, מוסיקה יפנית, מופע סטנד-אפ ותיאטרון בובות.

20.09 – בבוקר נסענו ל- Nara. הנסיעה אורכת כ- 40 דקות וכוללת נסיעה ברכבת המהירה. העלות גבוהה יותר 590 יאן למבוגר, 260 יאן לילד אבל שווה בהחלט. האטרקציה המרכזית היא האיילים המסתובבים חופשי בכל רחבי העיר, רובם מרוכזים בפארק בקרבת מקדש Todai-Ji. מתחנת הרכבת Kintetsu Nara st. לכו מערבה עד לפארק. בתחנת הרכבת יש מרכז מידע, היכנסו, קחו מפה של העיר ובקשו הסבר על האטרקציות המרכזיות, ייתכן ויש פסטיבל ועוד.

21.09 – בבוקר עזבנו את קיוטו ונסענו ברכבות לאלפים היפנים. הנסיעה מקיוטו ל- Toyama דרך Kanazawa אורכת כ- 4 שעות ועולה 24000 יאן לשני מבוגרים ושני ילדים.

מקיוטו ל- Kanazawa הנסיעה אורכת כשעתיים, שם עצרנו לביקור ב- Kenrokuen Garden שלדעת רבים הם הגנים היפים ביפן. הגנים אמנם יפים אך הם לא "וואו", ייתכן שהסיבה היא שעדיין אין שלכת מלאה. במידה ועצרתם שעה עד שעה וחצי יספיקו (זה גם "חותך" את הנסיעה). מ- Kanazawa נסענו ל- Toyama ב- Shinkansen (bullet train) שזו חוויה בפני עצמה, הרכבת נוסעת במהירות של 300 קמ"ש. ב- Toyama עלינו על רכבת פרברים כ- 50 דקות עד לתחנת Chigaki שם חיכה לנו בעל ה- Guest House ולקח אותנו לדירה. דירה מעולה בכפר Ashikuraji, 2 דקות נסיעה מתחנת הרכבת. שם הדירה Guest house piste.

22.09 – ביום זה עשינו את ה- Alpine Route מ- Tateyama station עד ל- Ogizawa (www.alpen-route.com/en). הרשמו באתר מראש!!!, מבוגר 8920 יאן, ילד מחצית המחיר. אנחנו נרשמנו לשעה 07:20. בכניסה לתחנת Tateyama מסרנו את התיקים ואספנו אותם בסיום המסלול, 1600 יאן לתיק. שימו לב!!! אם מסרתם תיקים חייבים לאסוף אותם עד 18:30 ב- Shinano Omanchi station האוטובוס האחרון מ- Ogizawa יוצא בשעה 17:55 ומגיע בדיוק ב- 18:30.

המסלול מתחיל ברכבל הנוסע על מסילה כ- 7 דקות ולאחריו אוטובוס 50 דקות ל- Murodo. Murodo היא מרכז העניינים. יש מסלולים קצרים ותצפיות, מסלולים 3-4 שעות (כמובן שגם ניתן לצאת לטרקים של כמה ימים) ומרכז מבקרים מאוד יפה עם סרטים על היווצרות האלפים, צמחייה, חיות, מומלץ לבקר כחצי שעה עד שעה. אנחנו טיפסנו על ה- Oyama, 3003 מטר. התחנה Murodo נמצאת בגובה של 2450 מטר. הטיפוס לא קל. ניתן לטפס כמחצית הדרך לגובה 2700, קטע זה קל בהשוואה לקטע המטפס לפסגה.

אופציות נוספות לטיולים קצרים / קלים יותר, ניתן לרדת ב- Midagahara שנמצאת כ- 15 דקות נסיעה לפני Murodo, שם המסלולים הם בני 40 דקות עד שעה וחצי וקלים יותר. לאחר Murodo נוסעים באוטובוס במנהרה כ- 10 דקות, רכבל 7 דקות לסכר Kurobe, הליכה קצרה ברגל על הסכר כ- 15 דקות ואוטובוס 15 דקות ל- Ogizawa.

בדיעבד עדיף להגיע עד Murodo, לטייל ולחזור כך שאין צורך לשלוח תיקים ועלות הטיול קטנה בהרבה. בסיום הטיול נסענו ל- Omachi שם לנו ב- Ochicochi village, מקום לינה נחמד מאוד, בעל הבית דובר אנגלית מצוין, אסף אותנו מתחנת האוטובוס, לקח אותנו לסופרמרקט ואפילו שאל אם אנחנו רוצם ללכת ל- Onsen.

23.09 – טרק יומיים בפארק Chubu Sangaku. למחרת בבוקר בעל הדירה הסיע אותנו לתחנת הרכבת משם נסענו ל- Matsumoto (שעה נסיעה, 670 יאן מבוגר, 370 יאן ילד). משם לקחנו אוטובוס שעה וחצי ל- Hirayu Onsen (הנסיעה באוטובוס זה יקרה 2880 יאן למבוגר ו- 1440 יאן לילד). עלינו ברכבל Shinhotaka Ropeway, 710 יאן מבוגר, 310 יאן לילד. מלמעלה יש תצפית מאוד יפה לכל הכיוונים של האלפים היפניים. מהצפית הלכנו כשעה וחצי (הליכה ביער) ל- Nishiho Sanso (בקתה). הבקתה מאוד גדולה, מרווחת יש הרבה חדרי שינה, חלקם פרטיים וחלקם משותפים, אין מקלחות. עלות הלינה 7100 יאן למבודר ו- 3100 יאן לילד. ניתן להזמין ארוחת בוקר וערב או מתפריט במסעדה, בבקתה אין אוכל כשר והכל יקר, אנחנו הבאנו אתנו אוכל. מהבקתה יש נופים מאוד יפים של האלפים היפנים וניתן גם לעלות לתצפית גבוהה יותר.

24.09 – בבוקר יצאנו מהבקתה מוקדם (07:30) בדרכנו לטפס את ה- Yakedake. הדרך עוברת בתלילות ביער. לאחר כשעה הולכים על צלע ההר, אז נפתח הנוף של העמק וההרים ממול, העצים בשלכת והנוף מאוד מאוד יפה. בהמשך המסלול חוצה לצידו השני של ההר, אז נפתח הנוף לעמק Kamikochi שגם הוא מאוד יפה. לאחר 3 שעות הליכה הגענו לבקתת Yakedake Goya. הבקתה מאוד קטנה ושטח ללינה הוא כ- 25 מ"ר לכל המעוניין, יש שירותים, אין מקלחות. מהבקתה הטיפוס לפסגה הוא שעה ועשר דקות, עלייה של 550 מטר. הנוף מהפסגה מדהים!!!. זמן הירידה חזרה כשעה. מבקתה ירדנו לעמק Kamikochi כשעתיים וחצי נוספות, 500 מטר ירידה. הדרך יורדת בתלילות וכוללת מספר סולמות (רובם קטנים, אחד מהם כ- 15 מטר).

עמק Kamikochi מאוד יפה ושווה להקדיש כמה שעות להסתובב בו לאורך הנהר. את הלינה עשינו ב- Konashidaira Camping Retreat ב- Kamikochi טלפון: 0263-95-2321. עלות לינה 2000 יאן + 2000 יאן ל- onsen (אין מקלחות בחדרים).

25.09 – בבוקר עזבנו את Kamikochi וחזרנו ל- Matsumoto (אוטובוס + רכבת, שעתיים וחצי, 7360 יאן). במהלך הבוקר והצהריים ירד גשם ורק בשעות אחר הצהריים כשפסק יצאנו להסתובב בעיר ברחובות Nakamachi ו- Nawate בהם יש חנויות מזכרות, ברים ומסעדות וטירת Matsumoto, הטירה מוארת בלילה וזה מאוד מרשים.

26.09 – בבוקר נסענו להר Fuji, נסיעה של שעתיים וחצי (שעה ל- Kofu ברכבת המהירה 11240 יאן + אוטובוס של שעה וחצי ל- FujiYoshida. מתחנת האוטובוס הליכה של 10 דקות ל- Maisanchi Guesthouse, מקום לינה מעולה!!!. שימו לב, בין השעות 13:30 ל- 16:00 המקום סגור. אנחנו הגענו ב- 11:00, השארנו את התיקים ונסענו לאגם Yamanakako, 25 דקות נסיעה. ירדנו בתחנת אוטובוס Mt. Fuji Yamanakako, ממול יש השכרת אופניים בשם Sankaku. עלות השכרת אופניים 1000 יאן לשעתיים. יש טיילת מסביב לאגם ומסלול בין 14 ק"מ. מזג האוויר נעשה גשום מאוד ונאלצנו להחזיר את האופניים. בימים יפים הנוף מאוד יפה וניתן לראות את Fuji.

הר Fuji – בתמונות תמיד רואים את ההר מושלג. בפועל ההר מושלג בחודשים דצמבר-מאי.

אופציות נוספות לטיולים ב- FujiYoshida:

1. פארק רכבות הרים Fujikyu
  2. מספר onsen's: Fujiyama onsen, Sensui, Yoshinoike onsen, Asumi onsen.
  3. רכבל Kachi kachiyama ורכבל Kawaguchi-ko מהם יש תצפיות יפות על Fuji.

27.09 – בבוקר התעוררנו ליום גשום נוסף. למרות הגשם הלכנו מה- Guest house

כ- 2 ק"מ ל- Arakurayama Sengen Park ממנו יש תצפית יפה על העיר ו- Fuji. ביום גשום לא ניתן לראות את ההר אולם ביום בהיר אני ממליץ מאוד ללכת לפארק. בשעות אחר הצהריים עלינו ע אוטובוס ונסענו לטוקיו, שעתיים וחצי נסיעה, 2000 יאן מבוגר, 1000 יאן לילד. התאכסנו בדירה Samurai Guest House.

המלצות ותובנות מ- Fuji:

1. להגיע ל-Fuji עם רכב, המרחקים גדולים ממקום למקום והנסיעות באוטובוס ארוכות. עם רכב ניתן להספיק הרבה יותר.
  2. בימים יפים, חצי יום טיול ל- Panorama dai, הנסיעה עוברת על-פני 4 אגמים ואז הליכה של שעה לכיוון לתצפית על Fuji.
  3. סה"כ יומיים-שלושה באזור.

28.09 – יום מלא בדיסנילנד. שעות פתיחה 08:00-22:00. עלות כניסה למבוגר ליום 7400 יאן, ילד 12-17 6400 יאן, ילד עד גיל 12 4800 יאן. המתקנים מתאימים לכל הגילאים, הופעות, תהלוכות, מופע זיקוקים. ממליץ בחום.

29.09 – בבוקר נסענו ל- Asakusa, במקום שוק מקורה שמתאים לימים גשומים. שוק מאוד ססגוני ונעים, מזכרות, דוכני אוכל, 2-3 שעות בילויי. בנוסף יש את מקדש

Senso-Ji, מאוד יפה ומרשים. משם נסענו ל- Akihabara האזור של מוצרי החשמל. יש חנויות ענק כדוגמאת Yodobashi (7 קומות של מוצרי אלק, שעונים, ציוד צילום, טלוויזיות, ציוד היקפי למחשבים ועוד). ממליץ להגיע עם רשימת קניות מראש כולל מחירים. אחר הצהריים היינו ב- Kudokan, מועדון הג'ודו הראשון ביפן. את אימון הג'ודו תיאמנו מהארץ. אימון של שעה וחצי, חוויה מאוד מיוחדת לילדה.

30.09 – את הבוקר התחלנו במוזיאון לאומנות דיגיטלית, מדהים!!! (Digital Art Museum). חייבים להזמין כרטיסים מראש באינטרנט. אנחנו הזמנו כמה חודשים מראש. אם ניתן, הזמינו לאמצע שבוע ולא לסופ"ש. הקדישו כחצי יום 4-5 שעות. בשעות הערב נסענו ל- Shibuya Crossing, כל המבנים מוארים, בתי-קפה, מסעדות, בארים.

01.10 – בבוקר עזבנו את הדירה ונסענו למקדש Fukagawa Fudu לראות טקס דתי. הטקס מתקיים בשעות 09:00, 11:00, 15:00 ו- 17:00. משך הטקס 45 דקות, בהחלט שווה את הביקור. משם המשכנו ל- Ueno Market, שוק מאוד מגוון וססגוני (2-3 שעות). משם המשכנו ל- Ueno Park עליו הייתי מוותר. סה"כ היינו בטוקיו 4 ימים שלדעתי זה בהחלט מספק.

02.10 – טיסה חזרה לישראל.

אינני מסתכל בקביעות באתר. אני זמין טלפונית 0506920291 או מייל avishaisasson@yahoo.com לכל שאלה או עזרה.