בסוף השבוע השני של ינואר 2020 יצאנו לטיול משפחתי בלונדון. התחזית בישרה על מזג אוויר קר וגשום בחלקו, אך זה לא הרתיע אותנו מההזדמנות ליציאה משותפת של כל המשפחה לחו”ל לאחר זמן רב.

כיון שכולנו ביקרנו בעבר בלונדון וראינו את “אתרי החובה”, בחרנו בטיול נינוח יותר, הכולל ביקור בכמה אתרים “חדשים” לצד “אתרי חובה”.

ביום חמישי בבוקר נחתנו בלוטון ועלינו על ההסעה של אמנון בן יהודה ידידנו הוותיק למלון:

Holiday inn express – Swiss Cotage (ראו המלצה נפרדת). לאחר שאחסנו את המזוודות במלון יצאנו לסיור בעיר. הליכה של כשלוש דקות מהמלון הביאה אותנו לתחנת הרכבת התחתית של פינצ'לי רואד, שם רכשנו כרטיסי אויסטר ונסענו למרכז העיר. כיון שהיינו רעבים הלכנו לאכול ב Elan Cafe (ראו המלצה נפרדת). המקום נראה יפה ומיוחד כמו באגדות, עם צבעי ורוד ופרחים בכל מקום.

לאחר ארוחת הבוקר הטובה טיילנו ברגל במרכז העיר: הלכנו לכיכר פיקדילי, כיכר נלסון וכיכר לסטר, בה התעכבנו בחנויות של לגו ו m&m.

משם נסענו בתחתית ל Sky Garden, מקום נחמד שבו יש תצפית יפה (וחינמית) על לונדון.

אחרי התצפית על לונדון בערב נסענו חזרה למלון לעשות צ'ק אין וסיימנו את היום במסעדה סינית טובה קרובה למלון Little Sichuan (ראו המלצה נפרדת).

יום שישי – אחרי ארוחת הבוקר הסבירה במלון נסענו בתחתית לתחנת ווסטמינסטר, שם ירדנו למזח והצטרפנו לשייט לאורך התמזה עד לגריניץ'.

השייט נמשך כארבעים דקות ובמהלכו שומעים הסברים על אתרים מעניינים לאורך הנהר.

טיילנו בעיירה גריניץ' עד לפארק ולמצפה הכוכבים, שבו קו הזמן המפורסם של שעון גריניץ'.

חזרנו ללונדון אחה”צ כשהחל להחשיך (בתקופה זו מחשיך בסביבות 16:00). טיילנו בווסטמינסטר ליד בית הפרלמנט ובית ראש הממשלה, חצינו את פארק סט. ג'יימס בדרך לארמון ווינדזור והמשכנו עד לסוהו ורחוב קרנבי, שבו קינחנו את היום בארוחה טובה במסעדה הודית מצוינת DISHOOM (ראו המלצה נפרדת).

יום שבת – תכננו לנסוע בבוקר בתחתית לשכונת שורדיץ', אך להפתעתנו גילינו שקו הרכבת התחתית העובר בתחנה שליד המלון שלנו הושבת למשך הסופ”ש לצורך תחזוקה ונאלצנו לחפש אלטרנטיבות נסיעה. בסופו של דבר הלכנו כברת דרך עד לתחנה רחוקה יותר שבה עלינו על רכבת עד לשורדיץ'. טיילנו בשכונה הטרנדית בין כתובות הגרפיטי הרבות, ביקרנו במתחם ה music box המלא בחנויות ומסעדות, והמשכנו לרחוב בריק ליין, שבו חנויות שוקולד ומאפיית הבייגל המפורסמת.

לאחר טיול של כשעתיים בשכונה תפסנו מונית שהורידה אותנו בפתח שוק בורו מרקט. השוק היה עמוס במבקרים, כיאה ליום שבת. עברנו בין הדוכנים השונים, טעמנו כמה טעימות וקנינו גבינות ותבלינים. מהשוק נסענו בתחתית לתחנת קינג קרוס כדי להצטלם ליד תחנה 9 ו¾ ולבקר בחנות “של הרי פוטר”.

סיימנו את היום בקובנט גארדן ובהמשך קצת שופינג ברחוב אוקספורד.

יום ראשון – הלכנו מהמלון לתחנת הרכבת העילית (קו התחתית עדיין הושבת) ונסענו לקמדן טאון.

הסתובבנו בין החנויות והדוכנים ואחרי שמיצינו טיילנו ברגל לכיוון ריג'נטס פארק. לאחר טיול קצר בפארק המשכנו ברגל לרחוב אוקספורד לעוד שופינג. בערב אכלנו במסעדה הסינית Jinli בצ'יינה טאון (ראו המלצה נפרדת) וקינחנו ב Bubblewrap Waffle. אחרי הארוחה נסענו לתחנה של גלובל בלו ברח' אוקספורד 339 לקבלת החזר מס על הקניות (פתוחים עד 22:00) לפני שחזרנו למלון.

יום שני – אמנון בן יהודה אסף אותנו מהמלון לשדה התעופה לוטון כדי לעלות על הטיסה חזרה ארצה.

הסתיים לו סוף שבוע משפחתי חווייתי בלונדון, וכמו תמיד בדרך חזרה התחלנו לחשוב על היעד הבא.