רוצים לקבל את המחירים הכי טובים, אבל מרגישים לא בנח להתמקח? לא רוצים להרגיש חצופים? חושבים שצריך להיות קשוח בשביל זה?

במהלך הטיול, תצטרכו להתמקח שוב ושוב על מחירים שתשלמו, אם עבור שירותים כמו נסיעה במונית או הדרכה לטיול, ואם עבור מזכרות משווקים.

להשיג מחיר טוב זה כמו משחק, ויש כמה כללים טכניים לגמרי שיכולים לעזור. אם תעקבו אחרי כמה כללים פשוטים, תראו שאתם יכולים גם להיות נחמדים ולצחוק בכיף עם המוכרים, גם להישאר בדיוק עצמיכם וגם לקבל מחיר טוב.


 * שאלו תושב מקומי חסר אינטרס כמה לדעתו תצטרכו לשלם. לדוגמה, לפני שתתפסו מונית לנסיעה בתוך העיר, שאלו עובד בהוסטל כמה זה אמור לעלות. לפני שתקנו חפץ בשוק - שאלו מלצר במסעדה שלייד מה יהיה מחיר טוב לדעתו. אחרי שתשאלו את המוכר עצמו, והוא יגיד לכם מחיר גבוהה יותר, נקבו בנימוס במחיר הידוע לכם והסבירו שאתם יודעים שזה המחיר. בהנחה שהמוכר לא רוצה לאבד קליינטים, הוא יסכים.
 * תדעו שקיבלתם מחיר מעולה אם מישהו סירב למחיר הזה קודם. או לחלופין: אם המוכר הראשון הסכים למחיר שהצעתם, די בטוח שתשיגו בקלות מחיר טוב יותר. כמעט תמיד יש הרבה אנשים שמציעים לכם את אותו המוצר, וזה עובד לטובת הצרכן. בחרו מחיר נמוך שנשמע לכם סביר ונסו את מזלכם. אם סירבו למחיר הזה בעקשנות, אל תישברו. כשתפגשו במוכר הבא, נסו שוב באותו המחיר. אחרי כמה סירובים אתם עשויים להיתקל במישהו אחד שכן יקבל את המחיר שלכם, ואם לא, יהיה לכם מושג הרבה יותר טוב מה המחיר הנמוך ביותר שכן תוכלו להשיג.

* אף פעם אל תסגרו עם המוכר הראשון. בקשו את המחיר הטוב ביותר, הסבירו שאתם רוצים לשלם פחות והבטיחו שאם תקבלו אותו מחיר ממישהו אחר - תחזרו לקנות אצלו. למוכר הבא ספרו את המחיר שקיבלתם מהקודם, ותראו איך הוא יציע לכם אותו מוצר בפחות כסף. עשו אותה פעולה כמה פעמים ותראו איך המחיר ממשיך לרדת. כשהמחיר מפסיק לרדת, תדעו שזה מחיר טוב.
 *שאלות והתלבטויות בדוכן אחד - רכישה בדוכן אחר. ככל שתבלו פחות זמן עם המוכר - יותר סיכוי לקבל מחיר טוב. לדוגמה, אם אתם רוצים לקנות חולצה, בחרו דוכן ובדקו בדיוק מה אתם רוצים. כשתחליטו, הגיעו לדוכן חדש, תגידו מייד איזה צבע, מידה, כמות ומחיר שאתם רוצים. כשמוכר משקיע הרבה זמן בלקוח הוא מצפה לקבל תמורה גדולה יותר. אם את כל השאלות והבירורים לגבי המוצר כבר עשיתם במקום אחר וכל מה שנשאר זה לקנות - תראו שאם תלכו למוכר אחר, עם מחיר נמוך יותר ממה שהציעו לכם במקום הראשון, זה יצליח. אם המוכר בדוכן הראשון היה נחמד במיוחד או שלא נעים לכם כי שיגעתם אותו הרבה זמן, אתם יכולים לחזור אליו, לספר לו את המחיר הנמוך ביותר שקיבלתם, ולהגיד שתשמחו לקנות אצלו באותו מחיר. בשלב הזה תמיד ינסו לשכנע אתכם שהמוצר דומה אך האיכות שונה ולכן גם המחיר שונה - מראש למדו את המוצר, ותוכלו לראות בקלות - כמעט תמיד זה אותו היצרן ואותו המוצר.

* סימן למחיר טוב, הוא מוכר שלוקח לעצמו רגע בשביל לעשות חישובים בראש או על נייר או עם מחשבון, וכן אם הוא קורא לבן משפחה או שותף לעסק להתייעץ איתו.
 * קודם חשבו כמה מתאים לכם לשלם ורק אח"כ שאלו מה המחיר. בהרבה מקרים אין שום קשר בין המחיר הראשון שתקבלו לבין מחיר טוב שאתם יכולים לקבל. טריק נפוץ של מוכרים, הוא לנקוב בכוונה במחיר ראשוני גבוה, ואז, אחרי שהם קיצצו עשרות ומאות אחוזים ממנו, המחיר נשמע ממש טוב. אם חשבתם מראש על מחיר ריאלי לדעתכם, תוכלו לא להתבלבל מהמחיר הראשוני הגבוה, ולהציע מחיר שבאמת מתאים לכם.
 * בחרו אסטרטגיה. ברגע שהחלטתם כמה מתאים לכם לשלם, בחרו באחת מ-2 האסטרטגיות האפשריות: נקבו בסכום עצמו בעקשנות והסבירו שלא מתאים לכם לשלם יותר, או נקבו בסכום נמוך יותר כדי שתוכלו לעלות. בעיניי 2 האופציות מוצלחות, והכי טוב זה לשלב: לדבוק בעקשנות במחיר שממש טיפה יותר נמוך ממה שמתאים לכם לשלם, ולבסוף לבוא לקראת המוכר ולעלות טיפה, כדי שגם המוכר יצא בהרגשה טובה שבאתם לקראתו.
 * אל תושפעו ממניפולציות ריגשיות. זכרו שהמוכרים, בד"כ, עובדים במקום במשך שנים, אתם רק לקוח אחד מתוך אלפים, ודי בטוח שכמה ימים מעכשיו המוכר לא יזכור אתכם בכלל. אם אתם מרגישים שהמוכר ממש לוחץ עליכם וקשה לכם לחשוב ככה, הכריזו שאתם צריכים רגע כדי לחשוב לבד. לכו הצידה לכמה דקות, שימו לב שהמוכר לא בשדה הראייה שלכם, ואז בחנו עם עצמיכם או עם חבר מה מציעים לכם, באיזה מחיר ובאיזו איכות, והחליטו אם מתאים לכם או לא.