טיפים לגבי בקתות ללינת לילה:

הטור דורש התארגנות והזמנה מראש, בפרט בבקתות שמתמלאות די מהר. נסענו ביולי 2021, אולם העומס בבקתות קיים תמיד בכל עונת הטיול.

א) בקתות מומלצות:

Bonatti ו Combal משופצות ברמה גבוהה מאוד, נקיות בצורה מרשימה, וצוות נחמד ושירותי מאוד. קומבאל גם מרווחת מאוד – חדרים גדולים , שירותים ומקלחת צמודים, ללא מיטות קומותיים, אוכל מעולה. שימו לב שהתמונות המפורסמות באינטרנט ישנות ולא מייצגות בכלל – הם לא חזקים כנראה בשיווק דיגיטלי, כי הבקתות מדוגמות ומרשימות הרבה יותר מאשר בתמונות. הבעיה היחידה הוא שבעל הבית מאורו די קשוח ולא נעים, אבל הצוות הנהדר שלו מפצה על זה (מסכנים שצריכים לעבוד אצל הרודן הזה...).
וכמובן המיקום: שתיהן ביקתות במיקום פסטורלי עם נוף עוצר נשימה.
בונאטי לא נגיש בשום צורה אלא רגלית, ולכן קצת מתקמצנים על הכמויות באוכל שמגישים, מומלץ להגיע עם קצת חמאה ….
בקתת לאק בלאנק חמודה אבל מאוד בסיסית. 20 אנשים בדורם משותף שמחולק לתאים של 5 מיטות. צפוף מאוד אבל מנוהל ומתוקתק טוב. האוכל שם די גרוע ובסיסי ואין הרבה אופציות, אבל אווירה טובה ומיקום מרהיב (אחד המקומות היפים והמיוחדים ב TMB) מחפים על זאת.
בלאק בלאנק לא להסתפק רק באגם עצמו אלא מומלץ ללכת עוד חצי שעה במעלה ההר לכיוון LAC de la    Preserevance  ואגמונים נוספים. עד סוף יולי חשוב מאוד ללכת שם עם גראמפונים כי השלג רב וחלקלק.

בנוסף, לגבי כביסה וייבוש בביקתות: חדרי היבוש של כולן די בסיסיים ולא יעילים. לא הייתי בונה על כביסה ומי שמגיע עם בגדים רטובים שלא יצפה שיתייבש שם אלא אם תולים בחוץ בשמש. בבקתת Montets הקטינו לעשות בכך שהעצלניות שם שמנהלות את הבקתה לא טורחות לשים עוד עצים בחימום של החדר היבש אחרי 8 בערב – אם היו תוקעות עוד כמה גזעים ב 9 בערב ובאמצע הלילה אולי היו זוכים עשרות מטיילים ללכת עם בגדים יבשים… ממש מעצבן! מומלץ להעיר להן על זה או אפילו לגשת בעצמכם לפני השינה ולנסות לתגבר את האש לבד.

ביקתה לא מומלצת: Auberge Mont Blanc בטריינט צפוף בצורה בלתי הגיונית והצוות שם די אנטיפת. חוץ מזה התנאים בסדר אבל האווירה לא נעימה במיוחד ולא מומלץ המקום הזה.

ב) טיפים לחיים טובים ב TMB:

1. ספא, איפה שרק אפשר, וכמה שיותר. בפרט הספא המדהים והפסטורלי - 20 דקות נסיעה במונית\אוטובוס מקורמאייר בעיירה פרה סיינט דידייר https://www.qcterme.com/en/pre-saint-didier/qc-terme-pre-saint-didier.

גם בארג’נטייר מלון\ספא פנטסטי Le Grand Montets מומלץ מאוד ללון שם ולא בטרה לה שאמפ.

2. העיירה Campex Lac - עיירה ציורית מהממת בשוויץ, מקום מושלם לעצירה ומנוחה של יום. וגם לעליה ברכבל עם נוף 360 מעלות כולל על המון בלאן. שכרנו דירה מדהימה לשתי לילות: מרווחת ומאובזרת ברמה גבוהה – עם נוף לאגם – יש מכונת כביסה ומייבש במרתף לשימוש כולם עם מטבעות של פרנק שוויצרי.

Au Vieux Champex. https://www.champex.ch/en/staying/book-your-accomodation/list-of-accomodation/item/5977-5977-hotel-au-vieux-champex

התמונות המפורסמות באתר ובבוקינג לא משקפות – ישנו בניין חדש ומרהיב – בקשו את הדירות בבניין החדש. אנחנו ממליצים על קומת הקרקע על המדשאה.
מסעדת Mimi מומלצת מאוד – מארחת מקסימה , אוכל ברמה גבוהה מאוד אווירה ונוף לאגם.

ג) ציוד חשוב שלא תמיד חושבים עליו מראש:
- מכנסי גשם, לא רק מעיל\שכמייה.
- שקית זבל גדולה עבה – כל תכולת התרמיל בתוכו לשים בשקית. כשיורד גשם\שלג\ברד שום תרמיל\כיסוי\מגן לא עוזר. הכל נרטב, כולל בתרמילים הכי איכותיים ויקרים שיש.
גרמפונים\spikes: היינו ביולי ועוד היה המון שלג, חלק מהמקומות חלק ותלול ביותר. מומלץ לבדוק תחזית ומצב השלג בכל שלב, להמנע ממעברים גבוהים שבהם שלג רב אם אין לכם גרמפונים. (לדוגמה, הוואריאנט שעובר ב Col des Fours המעבר בשלג מאוד חלקלק ומסוכן)

-וויסקי משובח! לקנות כל כמה ימים בעיירה בקבוק וויסקי משובח, לחלק בין החברה בבקבוקים קטנים, ולשתות בכל מעבר הרים גבוה , בפרט שקר ורטוב - תחליף ראוי אפילו לתרמוס קפה או גזייה!

- מפצל חשמל לטעינת הנייד: כן, בהרבה ביקתות כמות השקעים לטעינת הטלפון הנייד מצומצמת ביותר, ויש "תחרות" עזה על הטעינה, לכן מומלץ להביא מפצל חשמל או מטען חשמלי עם 2-3 יציאות כדי לייצר עוד נקודות. גם מטען נייד\סוללת גיבוי מומלץ מאוד שכן יהיו לילות בהם יתכן ולא תתאפשר טעינה.

מוניות והקפצות:

הומלץ פה בלמטייל על Taxi Besson והם אכן מעולים, אמינים, אדיבים וגם זולים יחסית. מומלץ בחום. אספו אותנו משדה התעופה וגם החזירו אותנו משאמוני לשדה בסוף – מחיר 190 אירו למונית גדולה 7 אנשים. כמו כן, ביצעו עבורנו הקפצה של תיק ענק וכבד משמפה לטריינט במחיר 54 אירו.

www.taxi-montblanc.com  taxibesson@hotmail.com  +33 (0) 4 50 93 62 07

גם אם אתם ממש בקטע של סחיבות, כדאי איזה פעם או פעמיים - בפרט בימים הקשים והארוכים במיוחד - לקחת הקפצת ציוד ולתת קצת מנוחה לכתפיים.

(הקרדיט לחברי היקר והתותח רן פרנק) תכנון לפי ימים - כולל זמני הליכה, מרחקים וגבהים מדוייקים