נעזרתי הרבה בלמטייל אז משתף בסיכום הטיול שלי.. מקווה שיעזור פה למישהו

ימים: שבוע; רביעי עד רביעי

מי: 2 בחורים בני עשרים

אופי הטיול: עירוני-כפרי; לטעום, להכיר ולעבור הלאה

התניידות: רכב שכור malagacar (מומלץ מאוד!)

*נהיגה רק בכבישים ללא אגרה. הכבישים בספרד מעולים והנוף יפה, גם בהרים

לינה: Booking/Airbnb

אוכל: בעיקר בישלנו לעצמנו, קצת קנינו במסעדות כשרות

טיסה: הכי הכי הכי זול. לואוקוסט עם קונקשיין במילאנו, איטליה (הלוך וחזור), בלי מזוודות

עלות כולל הכל: 2200 ש"ח לאדם

מסלול: מאלגה (עיר), קוסטה דל סול (רצועת חוף), גיברלטר (טריטוריה בריטית בספרד), חרז (עיר), סביליה (עיר), רונדה (עיירה), סטניל דה לאס בודגס (עיירה), זהרה דה לה סיירה (כפר), ג'זקאר (כפר), איסטן (כפר), מרבלה (עיירת חוף), מיחאס (עיירה), מאלגה (עיר).

רביעי-חמישי, הגעה לספרד-מלאגה, קוסטה דל סול

רביעי ב00 עולים על מטוס מנתבג למילאנו, קונקשיין של 3 שעות ואז טיסה למאלגה. יוצאים משדה התעופה ופוגשים נציגה של חברת השכרת הרכב malagacar. מחכים איתה כמה דק' לעוד שוכרי-רכבים כמונו ונוסעים במיניבוס 5 דק' אל מרכז ההשכרה עצמו. שם משלמים על ההזמנה באשראי/מזומן ומקבלים את המפתחות. רכב ידני בדיוק כמו שהזמנו (בשביל לחסוך בדלק.. יש לנו הרבה נסיעות).

נוסעים לעיר העתיקה של מאלגה, את הרכב השארנו באחד החניונים של העיר העתיקה. מסתובבים בשוק המקורה, בפארק, ברחובות, מגיעים לטיילת שעל החוף, יש אפילו גלידה כשרה:

Levi Angelo Gelato & Chocolate - (https://goo.gl/maps/DRFASnCfoKFb28ab9)

אח"כ חוזרים לרכב ומתחילים בנסיעה למלון שהזמנו מראש דרך booking. בדרך קופצים לאיזה סופרמרקט בדרך, וגם לקנות בלון-גז לגזייה שהבאנו.

מגיעים למלון הדירות (Ramada Hotel & Suites Costa del Sol). דירה מרווחת, שווה ומאובזרת עם ג'קוזי בחדר. 70 יורו.

קופצים לים.

שישי – מקוסטה דל סול לגיברלטר

נסיעה לגיברלטר, בדרך עוצרים באיזה עיירה ומטיילים קצת לאורך הנהר.

מגיעים לגיברלטר, משאירים את הרכב מחוץ לגבול באחד הרחובות הצדדיים (10 דק' הליכה ממעבר הגבול) בחינם וחוצים רגלית. מעבר פשוט מאוד – בלי תורים, רק חתימה על הדרכון.

נכנסים ומתייעצים במרכז תיירים, מחליטים ללכת על הרכבל שעולה לצוק. תופסים את האוטובוס הקרוב (החלפנו מראש בארץ חלק מהכסף לפאונד, כי בגיברלטר משלמים בפאונד ולא ביורו) ויורדים באחת התחנות שקרובות לבית הכנסת המרכזי שם (Nefutsot Yehuda). מנסים להיכנס ולראות. בעיקרון בית הכנסת נעול אבל בדיוק היה שם אירוע אז כל הקהילה היהודית הייתה והכניסו אותנו. היינו שם ממש כמה דק ואז הלכנו לדירה שהזמנו מראש בAirbnb להניח את הדברים. באמצע עצרנו במאפיה הכשרה Amar's Bakery לקנות קצת עוגות לשבת וב Gibraltar Restaurantלאכול ארוחת צהריים.

כדאי לדעת- גיברלטר יקרה.

אח"כ הולכים לתחנת הרכבל ושם משתכנעים מכמה "ציידי תיירים" שעומדים מחוץ לתחנת הרכבל ומציעים לך לעלות איתם לסיור מודרך באנגלית בוואן ולעצור בעוד נקודות שהרכבל לא מגיע אליהם. הולכים על זה ומחכים כמה דק שהרכב יתמלא. עולים אל הצוק, ועוצרים ב3 נקודות: תצפית על מרוקו, נקודת אירופה ומיצרי גיברלטר, רצפת הזכוכית, התותח ענק. רואים שם גם קופים. נוף מדהים. מומלץ מאוד. (אל תנסו לעלות בעצמכם עם הרכב!)

חוזרים לדירה ומתארגנים לשבת.

מתפללים בערב בבית הכנסת Nefutsot Yehuda ואוכלים סעודת שבת אצל אחד מחברי הקהילה שסגרנו איתו מראש.

שבת – גיברלטר

בבוקר אחרי התפילה והקידוש בבית הכנסת Shaar Hashamayim מסתובבים קצת בגיברלטר (כמעט בכל גיברלטר יש עירוב) והולכים לחבר הקהילה השני שאירח אותנו לסעודת שבת.

במוצאי שבת יוצאים מגיברלטר ומתחילים בנסיעה לסביליה. עוצרים בפרברי חרז וישנים במלון פשוט.

ראשון – חרז, סביליה, רונדה

בבוקר מסתובבים קצת בחרז עצמה. טפטף קצת גשם אבל לא משו רציני. ממשיכים בנסיעה לסביליה. משאירים את הרכב באיזה רחוב מרחק הליכה מהעיר העתיקה של סביליה (בימי ראשון חניה חינם), ומסתובבים בעיר. אחר הצהריים מתקפלים ונוסעים לרונדה. דרך ממש ממש יפה. בדרך סוגרים מלון פשוט ברונדה שהתגלה שהוא נמצא מחוץ לרונדה מרחק כמה דק נסיעה – לשים לב כשסוגרים מלון למיקום המדויק שלו.. אמנם הוא היה זול והייתה חניה בשפע אבל לא עם הנוף שיש מרונדה עצמה.

בדרך התלבטנו אם לעצור בזהרה אבל כבר היינו עייפים והחלטנו לוותר. (בדיעבד התברר כטעות, כי למחרת חזרנו לזהרה וזו הייתה סתם נסיעה שיכולנו לחסוך.)

הגענו למלון, פרקנו חלק מהדברים ויצאנו לרונדה בערב. את הרכב השארנו באיזה רחוב צדדי והסתובבנו ברחוב הראשי ובתצפיות. היה קצת ערפל אבל עדיין רונדה ממש נחמדה, ויש גם תאורה על הגשר עצמו. חזרנו למלון.

שני – סטניל, זהרה, ג'זקאר, מרבלה

בבוקר יוצאים לסטניל, עיירה מגניבה שהבתים בה נמצאים מתחת לסלעים ענקיים כאלה. משם לזהרה שהיא מאוד יפה ולא הייתי מוותר עליה, ואז לג'זקאר שהדרך אליו מפותלת אבל עם נוף ממש ממש יפה. ג'זקאר זה כפר פצפון שכולו בצבעי תכלת ופסלים של הדרדסים מפוזרים בו.

אח"כ נסענו למרבלה, שוטטנו שם קצת ואז למלון שנמצא מחוץ לאיסטן. איסטן נמצאת על הר ואת הדרך אליה עשינו בפיתולי כבישים בחושך אבל בבוקר קמנו לאחלה של נוף.

שלישי – איסטן, מרבלה, מיחאס, מאלגה

איסטן עצמה משעממת מאוד. הייתי מוותר. משם נסענו ליום של צ'יל בחוף של מרבלה ובמרינה שם. אחה"צ נסענו למיחאס ושם יש נוף מדהים, בטח בשקיעה. תצפית לים עם כפרים מתחתיך. לחנות בחוץ ולהסתובב ברגל. הגענו שוב למאלגה לדירת Airbnb אחרונה שלנו, מרחק רבע שעה הליכה מהעיר העתיקה של מלאגה.

רביעי – חזרה לישראל

קמים בבוקר, מתארגנים ומחזירים את הרכב למרכז ההשכרה של malagacar, שם מקפיצים אותנו לשדה תעופה ובחזרה לישראל (קונקשיין במילאנו).